Parforhold: Tillad bigami, men bland state~
Fra : Bo Warming

Dato : 09-12-10 23:12

Parforhold: Tillad bigami, men bland staten udenom alt
Vedr arv skal staten vedtage fornuftige regler og lade skifteret
fungere privatiseret
Vedr bryllup så bør kirker privatiseres og så kan folk finde præst der
vil velsigne alle samlivkontrakter og døbe motorcykler og kæledyr osv
Dengang børns forsørgelse kunne smadres af skilsmisse , behøvede
slægterne ægteskabslov, men ikke nu

Ægteskab kan være godt og tidsvarende men rager ikke staten. At
kvinden ofte er den stærke i muslim-parforhold fremgår af det første
citat

"Brudgommen er prins syv dage, vesir syv dage, og for resten af sit
liv fange. Arabisk ordsprog
"Intet her i verden kan sammenlignes med en gift kvindes hengivenhed.
Det er noget, de gifte mænd aldrig får at føle. Oscar Wilde
"   (On his 90th Birthday) The love we have in our youth is
superficial compared to the love that an old man have for his old
wife. Will Durant 1885 - 1981
Hgi   At elske et menneske vil sige at indvillige i at blive gammel
med vedkommende. Albert Camus
hgi   Den bedste ven vil sandsynligvis få den bedste kæreste,
eftersom det gode parforhold beror på talent for venskab. Nietzsche
Hgi   Den eneste forskel mellem en flirt og en lidenskab er, at
flirten kan være vedvarende.    Oscar Wilde
HGi   Den kloge kvinde ønsker sig altid en lille smule mere, end
hendes mand kan byde hende, men aldrig så meget, at han bliver
modløs.      Sarah Bernhardt
Hgi   Den mand er altid lykkelig i elskov, der får en pige, som
netop er beregnet på at udvikle ham. Søren Kierkegaard.
Hgi   do you think you will be able to have good conversation with
this woman right into old age? Everything else in marriage is
transitory, but most of the time in interaction is spent in
conversation.. Nietzsche
Hgi   En mand gifter sig for at få et hjem, men også for at slippe
for at blive besværet med sex og lignende W. Somerset Maugham
hgi   En mand og en kvinde gifter sig, fordi ingen af dem ved hvad
de skal gøre med sig selv   Anton Tjekhov
HGi   Enhver kvinde venter af en mand, at han holder, hvad hun
forventer af ham.      Chariklia Baxevanos
hgi   Folk siger så meget vrøvl om lykkelige ægteskaber! En man kan
blive lykkelig med hvilkensomhelst kvinde, så længe han ikke elsker
hende.       Oscar Wilde
Hgi   Giv os en frist og et lille ægteskab, for at vi kan se om vi
dur til det store ægteskab. Det er nemlig en stor ting altid at være
to. Nietzsche De små forelskelser er en vaccination imod de store.
hgi   Hver gang jeg går ud med en mand, tænker jeg: Er det her den
mand, som jeg kunne tænke mig, at mine børn skulle tilbringe
week-enderne med?      Rita Rudner
hgi   I mit hjem er jeg chef, min kone er bare beslutningstager.
Woody Allen
Hgi   Intet her i verden kan sammenlignes med en gift kvindes
hengivenhed. Det er noget, de gifte mænd aldrig får at føle. Oscar
Wilde
Hgi   Jomfruen ønsker kun en ægtemand. Når hun har ham, ønsker hun
alting. Belgisk ordsprog
hgi   Love seem the swiftest, but it is the slowest of all growths.
No man or woman really knows what perfect love is until they have been
married a quarter of a century.Mark Twain
hgi   Maids want nothing but husbands, and when they have them, they
want everything      Shakespeare William (1564-1616)English
Dramatist and Poet
Hgi   Mand og hustru skal opføre sig overfor hinanden som om de var
gæst i hinandens hjemKung-Fu-Tse
hgi   Manden frier, kvinden vælger. Søren Kierkegaard
Hgi   Marriage is but a ceremonial toy.   Christopher Marlowe
hgi   Marriage is tolerable enough in its way if youre easygoing and
dont expect too much from it. But it doesnt bear thinking about.
George Bernard Shaw
Hgi   Mit råd til dig er: Gift dig. Hvis du får en god kone bliver
du lykkelig, hvis ikke bliver du filosof. Sokrates
Hgi   Ægteskab med god bestandighed. - Et ægteskab, hvor begge
gennem den anden vil nå et indivuduelt mål, holder godt sammen, for
eksempel når kvinden gennem manden vil være berømt, manden gennem
konen være afholdt. Nietzsche"
hgi   Ægteskabet er en institution, som beherskes af kvinder og
financieres af mænd. André Maurois
hgi   Ægteskabet er i livet som en duel midt under et slag. Edmond
About
Hgi   Ægteskabet er og bliver den største opdagelsesrejse som et
menneske kan foretage sig. Ethvert andet kendskab til tilværelsen er
overfladisk i sammenligning med en ægtemands. Thi han og kun han har
rettelig fordybet sig i tilværelsen. Kierkegaard.
hgiiDET TVIVLSOMME PARFORHOLD   "Woman wants to serve, and therein
lies her happiness.And the free spirits want not to be served , and
therein lies his happiness.Nietzsche
Hgii   Brudgommen er prins syv dage, vesir syv dage, og for resten af
sit liv fange. Arabisk ordsprog
hgii   De folk, som gerne vil hjem fra et selskab, og de, som ikke
vil hjem, er som regel gift med hinanden.      Peter Sellers
Hgii   Den farligste spise er bryllupskagen. Amerikansk ordsprog
hgii   Det er ikke mangel på kærlighed, men mangel på venskab, der
skaber ulykkelige ægteskaber Nietzsche
hgii   En kvinde, som vi elsker, tilfredstiller sjældent alle vores
behov, og vi bedrager hende med en kvinde, vi ikke elsker. Mearcel
Proust
Hgii   Enhver mand er herre i sit eget hus - indtil gæsterne er gået.
Ukendt
Hgii   Et mandfolk kan altid blive gift, når han bare er lidt kønnere
end Fanden. ØSTJYLLAND      Politikens Ordsprogsleksikon 1994
Hgii   Gift dig aldrig med en mand under de fyrre. Det vil standse
ham i væksten. Anne Wahlgren
HGii   Gudskelov at det ikke var hesten, sa´ bonden, da konen døde.
SVERIGE Politikens Ordsprogsleksikon 1994
Hgii   Hvert døgn ligger mænd med kvinder, som de ikke elsker, og
ligger ikke med kvinder, som de virkelig elsker.      Denis
Diderot 1713-84
hgii   Hvis du var rask og havde det godt, og vi begge var yngre,
ville vort ægteskab være slut.      Ann Fleming
hgii   I have certainly known more men destroyed by the desire to
have a wife and child and to keep them in comfort than I have
seen destroyed by drink and harlots.      William Butler Yeats
hgii   I know not which lives more unnatural lives, Obeying husbands,
or commanding wives. Benjamin Franklin (1706-1790)American Statesman,
Printer, Scientist, and Writer.
Hgii   I'm not living with you. We occupy the same cage. Tennessee
Williams 1911 - 1983
Hgii   Jeg er gode venner med alle mine eks'er - undtagen dem, jeg
har været gift med.      Cher
hgii   Kærligheden begynder med en omringelsesmanøvre og ender som en
stillingskrig.      Marcel Achard
hgii   Love seem the swiftest, but it is the slowest of all growths.
No man or woman really knows what perfect love is, until they have
been married a quarter of a century.      Mark Twain
hgii   Man bør altid gå rundt og være forelsket. Det er grunden til
at man aldrig skal gifte sig. OscarWilde
Hgii   Man skal være på vagt når nogen roser sit parforhold. Så ved
alle at den ene mishandler den anden når de er alene" Oscar Wilde
hgii   Married men are horrible tedious when they are good husbands,
and abominably conceited when they are not.      Oscar Wilde
Hgii   Min kone er ligeglad med hvad jeg foretager mig, når jeg er på
rejse. Så længe jeg bare ikke morer mig. Lee Trevrino
hgii   Selv samlivet er blevet spoleret - af ægtekabet.Nietzsche
hgii   Verden er som et bræt med huller i, og de firkantede mennesker
er blevet sat i de runde huller og de runde i de firkantede. George
Berkeley
Hgii   When a man is in love, he endures more than at other times -
he submits to everything.      Nietzsche
Hgiii   "Den dårligt-parrede er den mest hævngerrige. De får alle til
at lide for den ulykke, at de ikke længere er single. Nietzsche
Hgiii   If married couples did not live together, happy marriages
would be more frequent.Nietzsche
hgiii   Kun kvinder er i stand til at indgå et fornuftsægteskab af
kærlighed.       Balzac
hgiii   Mange mæmd ville elske deres kone meget mere, hvis blot hun
var gift med en anden.      Anatole France
hgiii   Nationen bør vende tilbage til de gode, gamle dage, da en
hustru blev bedømt efter den mængde brænde, hun kunne hugge. W.C.
Fields
Hgiii   Ne'er take a wife till though hast a house (and a fire) to put
her in. Benjamin Franklin 1706-1790
Hgiii   Ægteskabet, det ocean som man endnu ikke har opfundet et
kompas til. Heinrich Heine
Hgiiz   En pige kan ikke analysere ægteskabet - en kvinde tør ikke.
Lady Troubridge
Hgindsigt      Ægteskabet er og bliver den største
[...]
Hgix   Ægteskabet er pr. tradition den skæbne, som samfundet tilbyder
kvinderne. De fleste er gift, eller har været det, eller tænkt på at
gifte sig, eller lider af ikke at være gifte. Simone de
Beauvoir
HgmkMARKED   At gifte sig er den pris manden betaler for sex. Sex
er den pris kvinden betaler for blive gift. Ukendt
Hgmk   Mænd er trænet og betinget af kvinder, ikke ulig måden Pavlov
betingede sine hunde, til at blive deres slaver. Som kompensation for
deres arbejder, bliver mænd givet periodisk brug af en kvindes vagina.
Esther Vilar
Hgmkz   "Ægteskab er en nødvendig sag i tyverne, og nyttig men ikke
påkrævet i trediverne. Senere er det skadeligt og fremmer mandens
mentale sammenbrud. Nietzsche (som ikke oplevede noget sammenbrud, som
påstået)
hgq      Jo mere en mand ved, og jo mere han rejser, desto mere
tilbøjelig er han til at gifte sig med en landsbypige.      George
Bernard Shaw
hgq      Maids want nothing but husbands, and when they have
them, they want everything William Shakespeare (1564-1616)English
Dramatist and Poet
hgtTROSKAB   "Jeg må vide om Hedvig har ret til at bo under mit tag
" (den melodramatisk-forurettede Hjalmar Ekdal i "Vildanden" da han
forstår at måske hans arbejdsgiver havde gjort hans kone gravid, inden
arbejdsgiveren fungerede som Kirsten Giftekniv og fik koblet Hjalmar
på forsørgelsen af moderen og dennes "uægte" eller "gøgeunge" barn).
Henrik Ibsen
Hgt   A marriage proves itself a good marriage by enduring
occasional exception.      Friedrich Nietzsche
hgt   At lade sig skille bare fordi man ikke elsker en mand, er
næsten ligeså dumt som at gifte sig, bare fordi man gør det. Zsa Zsa
Gabor
hgt   Det er lige så absurd, at en mand ikke kan elske en kvinde
hele tiden, som det er at sige, at en violinist har brug for flere
violiner til at spille det samme stykke musik.   Balzac
hgt   Hvad er det pietisterne har imod utroskab? De er bange for det
skal lede folk til at danse. Ukendt
hgt   Jeg forstår ikke, hvorfor mændene hidser sig op over deres
koners sidespring. De burde dog være stolte over, at deres koner også
gør indtryk på andre mænd. Maud Brinkley - og Nietzsche
hgt   Jeg har altid sagt, at en pige skal gifte sig af kærlighed -
og det skal hun blive ved med, til hun finder den rigtige. Zsa Zsa
Gabor
hgt   Men meget hellere ægteskabsbrud end ægteskabsbrok og
ægteskabsløgne! - Således en kvinde til mig: " Vel brød jeg
ægteskabet, men først brød ægteskabet - mig!" Nietzsche
Hgt   You know, of course, that the Tasmanians, who never committed
adultery, are now extinct. W. Somerset Maugham 1874 - 1965
hgtp   "Som en modvægt til prostitution og som dennes fornem-gørelse
, ønsker jeg at man overvejer leasing-ægteskaber. De kan vare en
årrække eller måneder, med passende sikring af børnene". Nietzsche
Hgtp   Man eksisterer med sin mand - man lever med sin elsker. Balzac
Hgtro   Det er lige så absurd, at nægte at det er muligt for en mand
altid at elske den samme kvinde, som det vil være at hævde, at en
berømt musiker behøver flere forskellige violiner for at spille et
musikstykke eller komponere en smuk melodi. Honoré de Balzac
hgtro   "A marriage proves itself a good marriage by enduring an
occasional 'exception'. Nietzsche
HGz Ægteskabet er den eneste straf, som ikke forkortes på grund af
god opførsel. Ukendt
Hgz   Da jeg var en ung mand, sværged jeg, at jeg aldrig ville gifte
mig, før jeg fandt den fuldkomne kvinde. Godt, - jeg fandt hende -
men desværre ventede hun på den fuldkomne mand.    Robert Schuman

*hg   Hellere ægteskabsbrud end ægteskabs-bøjning og løgn. Nietzsche
*Hg   Hvis ægtefolk ikke levede sammen, ville de gode ægteskaber
være hyppigere. Nietzsche
*Hg+ven   The best friend will probably get the best wife - because a
good marriage is based on talent for friendship. Nietzsche
*hgy   Better marriage-breaking than marriage-bending and lying.
Nietzsche
+Hgp   Marriage is a necessary institution for one´s twenties and a
useful, but not necessary one for the thirties. For later life it is
often harmful and promotes a man´s mental deterioration. Nietzsche
0hgt   You know of course that the Tasmanians, who never committed
adultery, are now extinct. W. Somerset Maugham
hg-   The real drawback to marriage is that it makes one unselfish.
And unselfish people are colourless. They lack individuality. Oscar
Wilde
hg-   The reason why so few marriages are happy, is, because young
ladies spend their time in making nets, not in making cages. Jonathan
Swift
Hg-   Værdig syntes denne mand mig og moden til jorden mening: men
da jeg så hans hustru, syntes jorden mig et galehus. Ja, gid dog
jorden skælvede og vred sig, når en helgen og en gås parrer sig med
hinanden. Nietzsche
Hg?   When a husband and wife have got each other, the devil only
knows which has got the other       Balzac (1799-1850)
hghverdag   Det er lettere at være elsker end ægtemand af samme
grund, som det er sværere at være morsom hele tiden end at sige en
enkelt kvik bemærkning. Honoré de Balzac