Store fisk
Fra : Finn Jensen

Dato : 08-08-01 18:00

Hej alle,

For et års tid siden købte jeg nogle scalare og perle guramier. Den gang
styntes jeg at de havde en passende størrelse. MEN nu er de vokset til det 3
dobbelt.. Jeg ved ikke om det er stort men de er omkring 10 cm. store...det
syntes jeg er stort??

Så jeg kunne egentligt godt tænke mig at vide hvor store scalare og perle
guramier egentlig kan blive??

Jeg nænner ikke at komme af med dem så det ender nok med at jeg køber et
større akvarie.

Finn Jensen

Fra : Carsten Gall

Dato : 08-08-01 19:33

Finn Jensen <info@shannon-fly-dressing.dk> skrev i en
> [...]
> guramier egentlig kan blive??
>
> Jeg nænner ikke at komme af med dem så det ender nok med at jeg køber et

Hvis de har gode forhold, kan de godt blive en del større end de er nu!
Jeg mener at en perlegurami, kan blive 12-13 cm lang, hunnen lidt mindre.
En scalare burde kunne få en længde på ca 15 cm.

Nu fortæller du intet om det er, en "bowle" på 30 liter eller et akvarie
på 300L du har.
For hvis det er "bowlen", så burde du nok have noget større alligevel.

Carsten