Hanleskollelæv
Fra : Martin Larsen

Dato : 09-12-10 01:02

Ca halvdelen af handelsskoleelever på erhvervslinien regner og læser på
3.-4.-klasseniveau. (Hmm det må vel være trinene før det gik galt med
den røde pædagogak)

Alle politikere spiller chokerede selvom vi har vidst disse ting i 40
år, og vidst det i bredere kredse de sidste 20 år.
En utilgivelig handlingslammelse!
http://www.berlingske.dk/skolen/webdokumentar-om-skolen-vaekker-politisk-vrede

Mvh
Martin

Fra : Jens Bruun

Dato : 09-12-10 14:06

Martin Larsen <mlarsen@post7.tele.dk> skrev i meddelelsen
4d001c77$0$23753$14726298@news.sunsite.dk:

> [...]
>
> Alle politikere spiller chokerede selvom vi har vidst disse ting i 40
> år, og vidst det i bredere kredse de sidste 20 år.

Det skyldes den borgelige regerings udhulning af velfærdssamfundet.
Løsningen er at hæve skatterne og smide flere penge i uddannelsessektoren.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Bo Warming

Dato : 09-12-10 15:38

On Thu, 9 Dec 2010 14:05:35 +0100, "Jens Bruun"
<bruun_jens@hotmail.com> wrote:

> [...]
>
>Det skyldes den borgelige regerings udhulning af velfærdssamfundet.
>Løsningen er at hæve skatterne og smide flere penge i uddannelsessektoren.

Nej, de skal bare testes oftere og vide at uden god eksamen, nul job

Billigt og effektivt - skolen er ikke til sammenhængskraft men til
kunnen

Forældrene ejer børnene og ønsker dem dygtige

Penge til lærerne gir pjattet specialundervisning

Lærere der ikke kan få tests i top skal fyres når forældre undgå deres
skoler

Fra : Martin Larsen

Dato : 09-12-10 21:06

On 12/09/2010 02:05 PM, Jens Bruun wrote:
> [...]
>
> Det skyldes den borgelige regerings udhulning af velfærdssamfundet.
> Løsningen er at hæve skatterne og smide flere penge i uddannelsessektoren.

Ja, uden et seriøst opgør med de røde ideer vil resultaterne i skolen
være omvendt proportionale med pengene der smides ind.
Også her kunne brugerbetaling og privatisering være løsenet.
Brugerbetaling kunne være det der fik forældrene til at interessere sig
for "om de fik noget for pengene" (som de jo så iøvrigt sparer i skat).

Mvh
Martin

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 09-12-10 21:50

"Martin Larsen" skrev i meddelelsen

> [...]

Brugerbetaling kunne være det der fik forældrene til at interessere sig
for "om de fik noget for pengene" (som de jo så iøvrigt sparer i skat).

Det er den borgerlige regering der har haft ansvaret i 9 år, der er skyld i
miseren. Og man kan ikke få "verdens bedste folkeskole" ved at skære ned på
kerneydelserne, sætte timetallet ned og putte flere børn i klasselokalerne.
Hvornår indser de borgerlige den enkle sandhed?

Fra : Martin Larsen

Dato : 09-12-10 22:17

On 12/09/2010 09:50 PM, Arne H. Wilstrup wrote:

> [...]
> for "om de fik noget for pengene" (som de jo så iøvrigt sparer i skat).
>

> Det er den borgerlige regering der har haft ansvaret i 9 år, der er

I faste priser er der en udgiftstigning på 12% 2000-8 - og elevtallet er
omtrent uændret. Så du vrøvler som sædvanlig.

Mvh
Martin

Fra : DADK

Dato : 09-12-10 22:26

Arne H. Wilstrup wrote:

> Det er den borgerlige regering der har haft ansvaret i 9 år, der er
> skyld i miseren.

Det er de fuldkommen tåbelige, uduelige lærere der bærer hovedansvaret.
At du ikke magter at lære dine elever hvad 5*9 er sgu da ikke
regeringens ks'kyld. Tag dog et ansvar.

> Og man kan ikke få "verdens bedste folkeskole" ved at
> skære ned på kerneydelserne,

Danmark har verdens dyreste skolesystem. Det er ikke penge der mangler,
det er dig og din uduelige lærerstand der har svigtet.

Fra : Martin Larsen

Dato : 09-12-10 22:44

On 12/09/2010 10:26 PM, DADK wrote:

> [...]
>
> Danmark har verdens dyreste skolesystem. Det er ikke penge der mangler,
> det er dig og din uduelige lærerstand der har svigtet.

Arne skulle *aldrig* have været lukket ind til sagesløse børn. Men det
røde fjols har jo honnette ambitioner og ville som mentor for Kimse ikke
nøjes med taxikørsel.

Mvh
Martin

Fra : DADK

Dato : 09-12-10 22:59

Martin Larsen wrote:

> Arne skulle *aldrig* have været lukket ind til sagesløse børn. Men det
> røde fjols har jo honnette ambitioner og ville som mentor for Kimse ikke
> nøjes med taxikørsel.

Tillykke, du er den første nogen sinde jeg har set eller hørt bruge
ordet honette. Faktisk lidt af en præstation i sig selv. Jeg måtte helt
ærligt slå ordet op.

Fra : Martin Larsen

Dato : 09-12-10 23:11

On 12/09/2010 10:58 PM, DADK wrote:

> Tillykke, du er den første nogen sinde jeg har set eller hørt bruge
> ordet honette. Faktisk lidt af en præstation i sig selv. Jeg måtte helt
> ærligt slå ordet op.

Vel sandt, i helvede findes adskillige Gryder
For Dem, som leved med store Lyder . .
Mordere, Tyve, samt andre Skjelmer . .
Men Pluraliteten er de Honnette. Heiberg