Stor ståhej for ingenting
Fra : Vidal

Dato : 08-12-10 22:10

http://politiken.dk/indland/article1137233.ece

Københavns Kommune bliver nu stort set renset i sagen om angivelig sjusk og snyd
i hjemmeplejen.

Sådan lyder konklusionen, efter at revisionsfirmaet KPMG har undersøgt
hjemmeplejen, der styres fra henholdsvis Sundheds- og Omsorgsforvaltningen (SUF)
og Socialforvaltningen (SOF).

Så gik der tid med det.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Jens Bruun

Dato : 08-12-10 22:27

Vidal <vidal@webspeed.dk> skrev i meddelelsen
4cfff446$0$36577$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:

> [...]
> hjemmeplejen, der styres fra henholdsvis Sundheds- og
> Omsorgsforvaltningen (SUF) og Socialforvaltningen (SOF).

Jepper. Og alt det, vi har set med egne øjne, fotograferet med skjult
kamera, er helt forsvundet igen.

Jeg er ikke længere i tvivl om dig, Villy Dalsgaard. Du har en stinkende,
skjult dagsorden. Må du blive straffet i det hinsides for så vidt, din "tro"
ikke også bare er en sort løgn.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Vidal

Dato : 08-12-10 23:23

Den 08-12-2010 22:26, Jens Bruun skrev:
> [...]
> skjult dagsorden. Må du blive straffet i det hinsides for så vidt, din "tro"

Revisionsfirmaet KPMG har undersøgt hjemmeplejen. Ved du bedre
end dem, så åbenbar dog dine kilder.

Du lever i dit lille paranoide univers sammen med dine ligesindede.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : DADK

Dato : 09-12-10 13:47

Jens Bruun wrote:
> [...]
> skjult dagsorden. Må du blive straffet i det hinsides for så vidt, din "tro"

Ærlig talt, synes du ikke du overreagerer bare en lille smule?

Fra : Vidal

Dato : 09-12-10 14:06

Den 09-12-2010 13:46, DADK skrev:

> Ærlig talt, synes du ikke du overreagerer bare en lille smule?

Det er Jens' udtryksform. Det betyder ingenting.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : DADK

Dato : 09-12-10 14:56

Vidal wrote:

> Det er Jens' udtryksform. Det betyder ingenting.

Måske, men ligefrem lyse dig i band er da langt ude.

Fra : Vidal

Dato : 09-12-10 15:10

Den 09-12-2010 14:56, DADK skrev:

> Måske, men ligefrem lyse dig i band er da langt ude.

JB har ikke helt forstået kristendommen. Det er en ærlig
sag, det er der så mange andre, der heller ikke har.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : DADK

Dato : 09-12-10 15:37

Vidal wrote:

> JB har ikke helt forstået kristendommen. Det er en ærlig
> sag, det er der så mange andre, der heller ikke har.

Han har da forstået begrebet "helvede"

Fra : Vidal

Dato : 09-12-10 15:46

Den 09-12-2010 15:36, DADK skrev:

> Han har da forstået begrebet "helvede"

Jeg tror det ikke, han skriver om at blive straffet i det
hinsides. Mon ikke det for ham betyder 'efter døden'.

Underligt nok er de fleste ikke-kristne dybt fundamentalistiske
i deres kristendomsopfattelse.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : DADK

Dato : 09-12-10 16:27

Vidal wrote:

> Jeg tror det ikke, han skriver om at blive straffet i det
> hinsides. Mon ikke det for ham betyder 'efter døden'.
>
> Underligt nok er de fleste ikke-kristne dybt fundamentalistiske
> i deres kristendomsopfattelse.

Ja, den observation har jeg også gjort. Nu er jeg ærlig talt selv
ikke-kristen, men det virker på mig som om de mest arge ikke-kristne
faktisk er dem der ved allermest om religionen...Som du selv indikerer.

Fra : Vidal

Dato : 09-12-10 17:45

Den 09-12-2010 16:27, DADK skrev:

> Ja, den observation har jeg også gjort. Nu er jeg ærlig talt selv ikke-kristen,
> men det virker på mig som om de mest arge ikke-kristne faktisk er dem der ved
> allermest om religionen...Som du selv indikerer.

Hehe, det tror jeg ikke, jeg giver udtryk for. Fundamentalister
er ofte mennesker, der ikke forstår det nye testamente, som ikke
fatter den lutheranske udlægning.

--
Venlig hilsen,

Villy dalsgaard

Fra : DADK

Dato : 09-12-10 18:06

Vidal wrote:

> Hehe, det tror jeg ikke, jeg giver udtryk for. Fundamentalister
> er ofte mennesker, der ikke forstår det nye testamente, som ikke
> fatter den lutheranske udlægning.

Det lyder meget rigtigt. Du bør vide du taler med en person der har
valgt kristendommen fra. Jeg kommer fra en Jehovas Vidner familie. Jeg
har læst både det nye og det gamle testamente fra A-Z. Jeg respekterer
kristne, mine 3 søstre er alle døbt og konfirmeret, en af mine søstre
konverterede til den danske folkekirke. Når der kommer nye børn i
familien døbes de i Roskilde Domkirke osv.

Jeg kan bare ikke snuppe det selv.

Fra : Vidal

Dato : 09-12-10 18:59

Den 09-12-2010 18:06, DADK skrev:

> [...]
> folkekirke. Når der kommer nye børn i familien døbes de i Roskilde Domkirke osv.

Jeg ved godt, JV kan være svært at rumme, jeg forstår det godt,
når jeg ser og hører om, hvad der kræves man skal tro på.

> Jeg kan bare ikke snuppe det selv.

Jeg forstår det godt.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : DADK

Dato : 09-12-10 19:22

Vidal wrote:

> Jeg ved godt, JV kan være svært at rumme, jeg forstår det godt,
> når jeg ser og hører om, hvad der kræves man skal tro på.

> Jeg forstår det godt.

Hey Vidal, vi er ikke JV'ere i dag. Men det har lagt en "tone" ud over
det hele som alle er påvirket af.

Fra : Vidal

Dato : 09-12-10 21:41

Den 09-12-2010 19:21, DADK skrev:

> Hey Vidal, vi er ikke JV'ere i dag. Men det har lagt en "tone" ud over det hele
> som alle er påvirket af.

Jamen, jeg forstår det, jeg har diskuteret en del med en
tidligere JV'er, som er ganske fucked-up i hovedet af den
ubehagelige oplevelse, han synes, det har været at være
kristen.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Bruno Christensen

Dato : 09-12-10 18:24

On Thu, 09 Dec 2010 16:27:23 +0100, DADK wrote:

> Ja, den observation har jeg også gjort. Nu er jeg ærlig talt selv
> ikke-kristen, men det virker på mig som om de mest arge ikke-kristne
> faktisk er dem der ved allermest om religionen...Som du selv indikerer.

Jeg meldte mig ud for 38 år siden, dvs 21 årig.

Jeg har selvfølgelig haft "kristendomskundskab/religion" i skolen, så
derfor er jeg også i dag i stand til at "tale med"

--
MVH
Bruno

Fra : Martin Larsen

Dato : 08-12-10 22:46

On 12/08/2010 10:10 PM, Vidal wrote:
> [...]
> hjemmeplejen, der styres fra henholdsvis Sundheds- og
> Omsorgsforvaltningen (SUF) og Socialforvaltningen (SOF).

Lidt googling på kpmg:

KPMG lyttede lidt for meget til Stein Bagger.

Det antyder kurator Boris Frederiksen kraftigt i sin stævning mod
revisorgiganten, hvor han kræver 987 millioner kroner i erstatning til
konkursboets kreditorer.

Fra : Bo Warming

Dato : 08-12-10 23:26

On Wed, 08 Dec 2010 22:10:29 +0100, Vidal <vidal@webspeed.dk> wrote:

>http://politiken.dk/indland/article1137233.ece
>
>Københavns Kommune bliver nu stort set renset i sagen om angivelig sjusk og snyd
>i hjemmeplejen.

En kommune der straks indrømmede at sådanne fejl SKER UVÆGERLIGT og
det kan der ikke skabes sikkerhed mod, kan ikke kaldes renset
Men det har nu en supplerende undersøgelse som modsiger den med skjult
kamera veldokumenterede oprindelige DELVIST

> [...]
>hjemmeplejen, der styres fra henholdsvis Sundheds- og Omsorgsforvaltningen (SUF)

Og forhåbentlig indses pga berettiget kritik at PRIVATISERING KAN VI
IKKE FÅ FOR MEGET AF

Den påbegyndt fupprivatisering er heller ikke rosværdig
Lad brugere vælge og vrage mellem firmaer og hjælpere

Fra : Ukendt

Dato : 09-12-10 07:42

"Vidal" skrev i meddelelsen

> [...]

>Sådan lyder konklusionen, efter at revisionsfirmaet KPMG har undersøgt
>hjemmeplejen, der styres fra henholdsvis Sundheds- og Omsorgsforvaltningen

I deres jagt på sensationer og skandaler, er det endelig lykkedes TV2 at
afsløre én ting - deres egen inkompetence.

Som en læser skriver til EB artiklen, under kommentarene:

1. Hjemmehjælperen der var ude i centret var der efter aftale med modtageren
af ydelserne og det var clearet med en leder. Hjælperen var der blandt andet
for at lede efter et tæppe til modtageren af ydelserne. Det var TV2 endda
informeret om INDEN udsendelsen, men de valgte lige IKKE at tage den del
med. Så fremstod skandalen nemlig større...

2. Hjemmehjælperen der kørte hjem indrapporterede at vedkommende blev
forfulgt og ville køre hjem. Hjælperen var bange for at lede kriminelle til
evt. rige ældre og hjælperen var også bange for egen sikkerhed.
Indrapporteringen skete INDEN hjælperen kørte hjem og det viste sig så at
det var TV2 der forfulgte hjælperen. Det var TV2 også informeret om inden
udsendelsen, men heller ikke dette valgte de at inkludere, for så var
skandalen ikke så stor.

En af mine rigtigt gode venner, arbejder for hjemmeplejen her i byen. Han
tager sig osse til hovedet over TV2. Her i byen kører de også tit rundt i
byen og laver gøremål for klienterne i arbejdstiden; Han tænker tit på, hvad
den lokale TV2 afdeling ville få ud af det, hvis de jagtede de ansatte rundt
med deres fjollede skjulte kamera = Ingenting. Men TV2 vil med sikkerhed
undlade visse detaljer, således de kunne skabe deres "skandale".

TV2 vil gå rigtigt langt, for at skabe historier; TV2 News skal jo ha'
seere, og man kan jo ikke genudsende de samme nyheder igen og igen. Eller -
jo, det kan man, og det gør de alligevel.

Fra : Martin Larsen

Dato : 09-12-10 08:15

On 12/09/2010 07:41 AM, Thomas M wrote:
> [...]
> seere, og man kan jo ikke genudsende de samme nyheder igen og igen.
> Eller - jo, det kan man, og det gør de alligevel.

Jamen så ser vi igen igen et eksempel på at rød-rotten befinder sig i en
patologisk benægtelse.

"TV2, som stod bag afsløringerne, har nemlig fået henvendelser fra
tidligere og nuværende medarbejdere i hjemmeplejen fra 21 forskellige
byer i Danmark.

De skriver om lignende problemer med snyd i hjemmeplejebranchen i deres
kommuner, oplyser TV2.

Tidligere hjemmehjælper fra Sønderborg Kommune Karen Toft-Ditlevsen
fortæller til TV2, at hun allerede under sin uddannelse har lært, at
lange pauser og indkøbsture var en del af jobbet.

Hun har derfor ikke været overrasket over de afslørende optagelser fra
København.

”Det er der mange, der gør. *Jeg var selv én af dem* ” siger Karen
Toft-Ditlevsen til TV2.

Fra : Bo Warming

Dato : 19-12-10 12:32

On Thu, 09 Dec 2010 08:14:43 +0100, Martin Larsen
<mlarsen@post7.tele.dk> wrote:

> [...]
>København.
>
>”Det er der mange, der gør. *Jeg var selv én af dem* ” siger Karen

Karen og ML har helt ret - mine hjemmehjælperes vigtigste værdi er
underholdningsværdien af argumenter for arbejdsvægring. De er
opfindsomme og fik indført, at når man har nederdel er man
grænsesøgende og så skal der være to hjemmehjælpere.
Alle vil jo arbejde centralt på Nørrebro og undgå omegn.Men kan de så
slæbe dobbelt mængde varer hjem når de går i supermarkedet for mig?
Nej, nej. Regler er regler.
Kan den ene gå i Superbest og den anden i Føtex?
Nej nej.

Hvis jeg var voldelig og de sku ind i hjemmet så var det godt med et
vidne og en bodyguard.
Men hvorfor to til ærinder????
At være to betyder ikke at snakke med klienten, al snakkebehov sker
ved sladder OM klienten

Fra : DADK

Dato : 09-12-10 13:49

Vidal wrote:
> [...]
> hjemmeplejen, der styres fra henholdsvis Sundheds- og
> Omsorgsforvaltningen (SUF) og Socialforvaltningen (SOF).

Du kan da ikke mene SOSU'erne er frikendt eller kommunen er renset, når
KPMG's rapport viser at hver femte snyder og rapporterer arbejde der
aldrig er udført.