| 
					
							
        
    
        
						
			 | 
			
			
					    
					
        
         
          
         
	
            | Medarbejder, der ikke tilbageleverer varer Fra : Sika | 
  Dato :  30-11-10 17:52 |  
  |   
            Hej gruppe,
 
 Vi havde i en enkelt måned en medarbejder, som var på prøve som sælger 
 af nogle af vores produkter.
 
 I den forbindelse fik vedkommende udleveret en kuffert til låns, 
 indeholdende varer for ca. 10.000 kr.
 
 Vi valgte ikke at fortsætte samarbejdet med medarbejderen efter denne 
 måned (ophør pr. 30. september), men vi har stadig ikke fået kufferten 
 med varer retur. Vi informerede ved udgangen af september måned 
 mundtligt vedkommende om, at kufferten skulle leveres tilbage, og 
 efterfølgende har vi anmodet om det igen pr. sms.
 
 Vi hører intet fra vedkommende, og vi har heller ikke fået vores varer 
 retur.
 
 Spørgsmålet er, hvilke muligheder vi har for at få kufferten tilbage, 
 når vi ikke har et dokument, der med underskrift bevidner, at 
 vedkommende lånte kufferten?
 
 Derudover har en kunde oplyst os, at de har betalt kontant forud for 
 deres varer - til samme person, da de afgav ordren til denne 
 medarbejder. Vi har ikke modtaget pengene, men vi kan heller ikke få 
 vedkommende til at bekræfte (eller afkræfte for den sags skyld), at han 
 har taget imod pengene fra kunden, da han var ude hos dem.
 
 Har vi noget juridisk grundlag for eksempelvis en politianmeldelse eller 
 andet sagsanlæg?
 
 På forhånd tak for kommentarer og gode råd...
 
 /Sika
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Henning (30-11-2010) 
         
	
            | Kommentar Fra : Henning | 
  Dato :  30-11-10 18:22 |  
  |   
            On Tue, 30 Nov 2010 17:51:32 +0100, Sika <vilikkeh@vespam.nu> wrote:
 
 >Hej gruppe,
 >
 >Vi havde i en enkelt måned en medarbejder, som var på prøve som sælger 
 >af nogle af vores produkter.
 >
 >I den forbindelse fik vedkommende udleveret en kuffert til låns, 
 >indeholdende varer for ca. 10.000 kr.
 >
 >Vi valgte ikke at fortsætte samarbejdet med medarbejderen efter denne 
 >måned (ophør pr. 30. september), men vi har stadig ikke fået kufferten 
 >med varer retur. Vi informerede ved udgangen af september måned 
 >mundtligt vedkommende om, at kufferten skulle leveres tilbage, og 
 >efterfølgende har vi anmodet om det igen pr. sms.
 
 Hvad med et rigtigt brev? Mundtligt og sms - det lyser ikke seriøst!
 Det samme med forudbetalingen fra kunden.
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Sika (01-12-2010) 
         
	
            | Kommentar Fra : Sika | 
  Dato :  01-12-10 12:28 |  
  |   
            > Hvad med et rigtigt brev? Mundtligt og sms - det lyser ikke seriøst!
 > Det samme med forudbetalingen fra kunden.
 
 Det er nok ikke nogen dum idé... Anbefalet måske endda, så vi er sikre 
 på, at han modtager det.
 
 /Sika
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Jubi (30-11-2010) 
         
	
            | Kommentar Fra : Jubi | 
  Dato :  30-11-10 18:37 |  
  |   
            "Sika" <vilikkeh@vespam.nu> skrev i meddelelsen 
 news:4cf52b90$0$36576$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
 > Hej gruppe,
 >
 > Vi havde i en enkelt måned en medarbejder, som var på prøve som sælger 
 > af nogle af vores produkter.
 >
 > I den forbindelse fik vedkommende udleveret en kuffert til låns, 
 > indeholdende varer for ca. 10.000 kr.
 
 
 Hvordan blev den udleveret? Hvor mange bevidnede udleveringen?
 
 -- 
 At tænke før man taler, er som at tørre sig
 i røven inden man skider.
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Sika (01-12-2010) 
         
	
            | Kommentar Fra : Sika | 
  Dato :  01-12-10 12:27 |  
  |   
            > Hvordan blev den udleveret? Hvor mange bevidnede udleveringen?
 
 Kufferten stod på kontoret, og medarbejderen tog den selv ud i bilen, da 
 han kørte den ene dag. Vi var 3 personer på arbejde, som så, at han gik 
 med den.
 
 /Sika
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
            Jubi (01-12-2010) 
         
	
            | Kommentar Fra : Jubi | 
  Dato :  01-12-10 13:38 |  
  |   
            "Sika" <vilikkeh@vespam.nu> skrev i meddelelsen 
 news:4cf63101$0$36587$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
 >> Hvordan blev den udleveret? Hvor mange bevidnede udleveringen?
 >
 > Kufferten stod på kontoret, og medarbejderen tog den selv ud i bilen, 
 > da han kørte den ene dag. Vi var 3 personer på arbejde, som så, at han 
 > gik med den.
 >
 
 Så er sagen næsten klar til at få hentet kuffert og penge hos manden ved 
 fogdens hjælp.
 Det der evt. kunne mangle er et bevis for at kufferten indeholder det 
 der påstås. Igen må nogen kunne bevidne at netop den kuffert fik det 
 indehold.
 I kan således kontakte fogden i den by manden bor i og bede ham hente 
 kuffert og penge.
 Det koster jer nok 300 kr. i gebyr som i lægger til det beløb som i 
 forlanger udleveret hos manden.
 
 Jeg har tidligere i år haft en fogdesag kørende for et skyldigt beløb 
 hos en mand, og hver gang jeg kontaktede fogden i glostrup for 
 afhentning af pengene lagde jeg gebyret oveni det skyldige beløb. Der 
 gik lang tid og endte i fogderetten i glostrup, hvor manden foruden det 
 skyldige beløb blev dømt til også at betale alle de påløbne fogdegebyer. 
 Så er jeres mand af samme type som min mand, så hav tålmodighed og 
 gåpåmod, i skal nok få både kuffert og penge til sidst.
 
 
 -- 
 At tænke før man taler, er som at tørre sig
 i røven inden man skider.
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           alexbo (01-12-2010) 
         
	
            | Kommentar Fra : alexbo | 
  Dato :  01-12-10 12:40 |  
  |   
            "Sika"  skrev
 
 > Spørgsmålet er, hvilke muligheder vi har for at få kufferten tilbage, når 
 > vi ikke har et dokument, der med underskrift bevidner, at vedkommende 
 > lånte kufferten?
 
 > Har vi noget juridisk grundlag for eksempelvis en politianmeldelse eller 
 > andet sagsanlæg?
 
 Ikke før I for alvor har forsøgt at få den kuffert og et evt. regnskab og 
 det er nægtet, eller har vist sig umuligt.
 
 Kunden har formentlig ikke bare stukket jeres medarbejder nogen penge, han 
 må formodes at have fået en kvittering, så kan I tage det derfra, kunden 
 skal jo også have sine varer hurtigst muligt.
 
 Jeg vil foreslå en køretur til kunden med de bestilte varer byt denne 
 kvittering med en kvitteret faktura på varene, kør ud til medarbejderen og 
 forsøg at få kuffert og afregning.
 
 Er det i den anden ende af landet så prøv med en mail til kunden først ang. 
 en kopi af denne kvittering.
 Overvej hvilke andre kunder der kan have betalt uden jeres viden, der bare 
 sidder og venter på deres varer.
 
 mvh
 Alex Christensen
 
  
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Sika (04-12-2010) 
         
	
            | Kommentar Fra : Sika | 
  Dato :  04-12-10 16:00 |  
  |  
 
            > Kunden har formentlig ikke bare stukket jeres medarbejder nogen penge, 
 > han må formodes at have fået en kvittering, så kan I tage det derfra, 
 > kunden skal jo også have sine varer hurtigst muligt.
 Kunden har skam fået sine varer for længe siden    Da vi rykkede for 
 betalingen, ringede de og fortalte, at de havde betalt forud til den 
 nævnte medarbejder.
 > Overvej hvilke andre kunder der kan have betalt uden jeres viden, der 
 > bare sidder og venter på deres varer.
 Hmm... det er så til gengæld et godt spørgsmål, om der er nogen, der har 
 det.
 Good point!
 /Sika
            
              |   |   
            
        
 
    
 
					
					 
			 | 
			
				
        
			 |