trådnet for vinduet???
Fra : Trine

Dato : 08-08-01 14:22

Hej

Efter at Emil og Luna lavede stuntet med at blive væk i to døgn....vil jeg
nu sætte et eller andet for vinduerne, så de altså stadig kan trække frisk
luft, men _ikke_ kan komme ud

De sidste par dage har jeg haft et hyr med at holde dem inde (damn hvor kan
de være hurtige, sådan nogle bæster).......Især Emil er meget utilfreds med
at være "spærret inde"...han formår at brokke sig højlydt, mens han vælter
potteplanter på gulvet i forsøg på at komme igennem vores bambuspersienner.

Ydermere prøver han at lave en selvforanstaltet kattelem i vores hoveddør,
ved at kradse ivrigt på den i laaaaang tid, indtil mor her kommer og tager
ham væk, under højlydte protester.......I kan nok forstå at det haster lidt,
så det skal gerne være noget der ikke kræver en større teoretisk uddannelse

Nogen gode forslag??

/Trine

Fra : Katrine

Dato : 08-08-01 15:35

"Trine" skrev d. 08-08-01 14:22 dette indlæg :

> [...]

> Ydermere prøver han at lave en selvforanstaltet kattelem i vores
hoveddør,
> ved at kradse ivrigt på den i laaaaang tid,

Det gør Blip også - Han er indekat, men har været i snor ude nogle
gange, hvilket resulterede i at han vil ud hver aften - altså kradsen på
døren og højlydt miauen, men jeg har fundet ud af at hvis jeg lukker
vinduet i stuen, som vender ud mod vores udflugts plæne, holder han
næsten op. Der er som om at når han ikke kan lugte det der ude ... så er
det nok bare TV ...

Det gør ikke noget at vinduet er åbent hele dage, det er kun om aftenen
at friheden lokker. At vinduerne i køkken og soveværelse så stå åbent
hele tiden betyder ikke noget, men der er også en anden udsigt.

Så det er ikke sikkert han holder op med at ville ud foreløbig ... bare
så du er advaret ...

> Nogen gode forslag??

En vandpistol når han kradser på døren, kan lægge en dæmper på ham ...

Jeg har på mine vinduer sat børnesikring på, således at de kun kan stå
på klem, men det er også vippe-vinduer og derfor er det ikke muligt at
sætte net op.

Held og lykke.
Katrine, Blip og Josefine

http://www.kandu.dk/

Fra : Nina El Falaki

Dato : 08-08-01 17:06

Hej

Har du almindelige vinduer kan du lave en ramme af lister og sætte net på,
det samme kan du gøre ved døre.

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 08-08-01 21:20

> Har du almindelige vinduer kan du lave en ramme af lister og sætte net på,
> det samme kan du gøre ved døre.

Det har jeg lavet, men de er lidt irriterende at tage på
og af. Er der nogen der ved om man kan købe rigtigt trådnet/
mesh nogen steder. Det samme som de har i USAnia.

Det må da kunne fås med liste på og hængsler.

Mark