Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
minimering af billeder
Fra : Jeppe Møller

Dato : 08-08-01 13:51

Jeg har Adobe Photoshop 6.0

Hvordan 'shrinker' jeg billederne så de ikke er så store?
Jeg vil gerne gemme billederne i en mindre format end det jeg har
scannet dem ind som.

håber på hjælp
/Jeppe

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 08-08-01 14:50

Wed, 08 Aug 2001 14:50:58 +0200, "Jeppe Møller" <JeppeM@groenjord.dk>:

> Hvordan 'shrinker' jeg billederne så de ikke er så store? Jeg vil gerne
> gemme billederne i en mindre format end det jeg har scannet dem ind som.

Skal billederne bruges til web, tryk eller senere manipulation?

Hvis du skal bruge dem til web kan du med fordel bruge det medfølgende
Image Ready gør den største del af arbejdet for dig ved konvertering af
billeder til web-venlige jpg, gif, eller png'er.

Ellers er skrumpning af billeder en lidt mere besværlig proces, hvor du
skal tage stilling til antal farver, opløsning og format. Det spiller i
den forbindelse en rolle, om du har brug for at manipulere billedet
senere.

-j

--
Uwaga! Skoddede min sidste smøg d. 26.07.01.
Det var en transylvansk "Snagov".

Fra : Søren Petersen

Dato : 08-08-01 16:17

skal du bruge til web - er der indbyget en SAVE FOR WEB i photoshop 6.
du bestemmer selv kvaliteten og størrelsen
kan både gemme som gif og jpg

glem ImageReady

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 08-08-01 21:37

Søren Petersen <no@spam.dk> wrote:

> skal du bruge til web - er der indbyget en SAVE FOR WEB i photoshop 6. du
> bestemmer selv kvaliteten og størrelsen kan både gemme som gif og jpg

Søren har ret. Photoshop 6.0 har indbygget "save for web"-funktion.
Mener at funktionen i tidligere versioner af Photoshop startede Image
Ready op.

-j

Fra : \"Jensen\"

Dato : 09-08-01 15:57

> Mener at funktionen i tidligere versioner af Photoshop startede Image
> Ready op.
Kom Image Ready ikke først med v. 6.0 ?

Jensen

Fra : Martin Koch

Dato : 09-08-01 16:04

On Thu, 9 Aug 2001 16:56:37 +0200, "\"Jensen\"" <Pico@post9.tele.dk>
wrote:

>Kom Image Ready ikke først med v. 6.0 ?

Kom med 5.5

/Martin

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 09-08-01 18:00

Thu, 09 Aug 2001 16:56:37 +0200, "\Jensen\" <Pico@post9.tele.dk>:

> Kom Image Ready ikke først med v. 6.0 ?

Nej, Image Ready kom med fra 5.0 eller 5.5. Med Photoshop 6.0 kommer
Image Ready i v. 3.0.

-j

Fra : \"Jensen\"

Dato : 09-08-01 20:49

> Nej, Image Ready kom med fra 5.0 eller 5.5. Med Photoshop 6.0 kommer
> Image Ready i v. 3.0.

Jeg gik fra v. 5.02 til v. 6.0 så jeg vidste ikke den havde været med i v.
5.5.

Jensen

Fra : Jytte Kvitle

Dato : 10-08-01 08:28

>Søren har ret. Photoshop 6.0 har indbygget "save for web"-funktion.
>Mener at funktionen i tidligere versioner af Photoshop startede Image
>Ready op.
hvis en ikke har det dyre programmet et det det fine Adobe Photoshop
Elements http://www.adobe.com/products/photoshopel/main.html
det fås kjøpt i Norge, jeg kjøpte dethos Ravenholm og er veldig fornøyd.
Sjekk prisene for de er fra 1490,- ekskl mva hos http://www.123data.no/
til (731,- ekskl mva) 906,- inkl.mva hos Ravenholm
http://www.ravenholm.no/ mulig prisene er endret men de var slik i siste
uke

Med vennlig hilsen
Jytte Kvitle