Konservativ trækker i land
Fra : Vidal

Dato : 22-11-10 22:06

http://politiken.dk/politik/ECE1114788/henriette-kjaer-fortryder-kniv--og-terrorlove/?ref=nyhedsbrev_politiken-aften

Henriette Kjær fortryder kniv- og terrorlove

Er ikke stolt af knivforbuddet
Henriette Kjær siger, at hun heller ikke er stolt af knivforbuddet.

»Det blev vedtaget i en panikkontekst, efter at en ung mand blev stukket ned på
Strøget. Så laver man et knivforbud, der kriminaliserer rigtig mange mennesker.
Sådan et samfund ønsker jeg ikke«, siger hun.

Måske er der alligevel håb for de konservative?

Eller måske alligevel ikke?

http://politiken.dk/politik/ECE1119391/barfoed-forstaar-ikke-henriette-kjaer/

Heller ikke her får Henriette Kjær opbakning fra justitsministeren.

»Personligt vil jeg ikke sige, at det var panik. Vi handlede resolut i forhold
til, at der var flere og flere truende situationer, hvor folk gik med kniv. Vi
skærpede sanktionerne, men ikke reglerne om, hvor man måtte gå med kniv«, siger
Lars Barfoed.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Bo Warming

Dato : 24-11-10 02:52

On Mon, 22 Nov 2010 22:06:29 +0100, Vidal <vidal@webspeed.dk> wrote:

> [...]
>skærpede sanktionerne, men ikke reglerne om, hvor man måtte gå med kniv«, siger

Kling og Klang ønskede knivforbud og får altid sin vilje og man lagde
røgslør ved ikke klart at undtage håndværksknivbrug