Det må bero på en fejl
Fra : Ukendt

Dato : 22-11-10 09:04

Havde vi ikke lige sørget for fred, stabilitet og endda demokrati i Irak,
jvf. den krig / invasion / henrettelse af Sadam Hussein, for nogle år siden?
Jeg mener endda at nogle kække mennesker brugte vendingen "befrielsen af
Irak" dengang.

Det må være en fejl at han ikke skal udvises; Jeg var helt sikker på at vi
havde bragt forholdende i orden i Irak. Statsministeren snakkede osse meget
om det dengang.

Sært. Meget sært.

Fra : Ivannof

Dato : 22-11-10 12:23

"Thomas M" skrev i meddelelsen

[...]

Det kan du have ret i! Måske har det at gøre med at der er flere irakere end
der er "os" og at en hel del af dem ikke ønsker ordnede forhold.

Måske skulle "vi" eller "de" finde en ny Saddam, så der kan blive ordnede
forhold i Irak.

I øvrigt i medmenneskelighedens navn: Hvis irakeren ikke kan sendes tilbage
til de herskende forhold er der mange af de 31 millioner irakere i Irak som
lever under de samme herskende forhold, som vi må redde. Hvor mange kan vi
have? 10 millioner?

Det kan ikke være rimeligt at bare fordi en iraker har råd til
menneskesmugler og flybilletter, så skal apparatet bredes ud og pengene
rulle. Hvad med alle de stakkels irakere, der ikke har råd til det. Skal vi
lade dem i stikken?

Hilsen Ivan