Uddannelse skal give resultater
Fra : Bo Warming

Dato : 19-11-10 04:24

Ved at starte timerne med fadervor, overtog min klasselærerinde
morrespekt fra os alle så vi lærte for at kunne besvare hendes
spørgsmål
Skriftlge multiple choice test bør vi have flere af - gerne i starten
af hver undervisningstidme
Men selvom de maskin-rettes kræver det selvstændig udvælgelse og vore
lærere er for dovne til det. DDR var klog at alle børn i 3 klasse
lærte om %-regning første mandag kl 10i november og fik samme test i
den radio-udbredte lektion om fredagen kl 10 samme uge

"I used to spend whole days without food and whole nights without
sleep in order to meditate. But I made no progress. Study, I found,
was better. Confucius
"   Ingen prædiker bedre end myren , og den siger ikke noget.
Benjamin Franklin

"   Jeg begyndte ikke at lære noget, før jeg var færdig med mine
studier. Anatole France
"   Just as eating against ones will is injurious to health, so
study without a liking for it spoils the memory, and it retains
nothing it takes in.      Leonardo Da Vinci

"      Hvad er den højere uddannelses opgave? At gøre en mand
til en maskine. Hvilke er de anvendte midler? Han lærer at finde sig i
at kede sig. Hvordan opnås det. Gennem begrebet pligt. Nietzsche
"Selfishness is not living as one wishes to live, it is asking others
to live as one wishes to live.       Oscar Wilde

   Great learning and great shallowness go together very well
under one hat.      Nietzsche og HOLBERG -ignorer snobber og
snobbelærdom

   Jeg er altid villig til at lære, selv om jeg ikke bryder mig
at blive undervist.      Winston Churchill
-   Jeg har den dybeste medlidenhed med den som kun har fantasi
til at stave et ord på een mådeMark Twain
   Jeg tror, det er en kendsgerning, at hvad man ikke kan lære
hurtigt, kan man slet ikke lære.       Cicero

   Don't limit a child to your own learning, for he was born in
another time.       Rabbinical saying

      The irritating thing about ungoverned children is that
they often make as orderly and valuable men and women as do the other
kind.      Mark Twain

Vi er alle genier,til vi fylder ti.Aldous Huxley.

   Vil du lære dine børn at regne, så giv dem lommepenge, men
ikke lige meget til alle i søskendeflokken! . Mark Twain
   Gør du for en elev, hvad han ku ha gjort selv, stjæler du hans
vigtigste eje, hans selvtillid. Det Bedste 1973