Skyld og hash gav eksplosion
Fra : Bo Warming

Dato : 18-11-10 18:22

Skyld og hash gav eksplosion
"I mit kød bor der intet godt" skrev den sørgeligt selvhadende og
skyldtyngede mafialeder Paulus og fortsatte"Det gode jeg vil, det gør
jeg ikke - det onde jeg ikke vil , det gør jeg") Med sine breve
opbyggede han urkristent netværk og gjorde det egnet til at blive
statsreligion i romerriget hvilket lykkedes 330-340
Romerriget så at menigheden var lydig pga skyld og det gav jo
soldater-lydighed og god skattebetaling.

Traditionerne har været centrale i kristendom siden og skaber stadig
livslede så unge må gøre oprør og søge ekstase pr hash og andre
stoffer.
1.   Det var bedre om livsindhold søgtes i produktivt arbejde. Men
i stedet søges dumt oprør som netop har kostet en gruppe teenagere
livet da de med lightergas forædlede hash.

CITATER OM EKSTASE, der simuleres pr grænseoverskridende urter og
andre
stimulanser

In the human heart, there is a ceaseless birth of passions, so that
the destruction of one, is almost always the establishment of another.
La Rochefoucauld
Sx   Jeg har altid foretrukket passionernes galskab frem for
forstandens ligegyldighed.      Anatole France
sx   Mådehold er en skæbnesvanger sag, for intet er så succesrigt
som udskejelser. Oscar Wilde
Sx   One must have chaos in one to give birth to a dancing star.
Nietzsche
sx   People will always obey, provided that they can become
intoxicated in doing so.      Nietzsche
sx   The pleasure of love is in loving. We are happier in the
passion we feel than in that which we excite La Rochefoucauld
(1613-1680)French Classical Writer.
sxd   Der er kun ét, der overvinder lidelsen, og det er passionen.
Henrik Pontoppidan
sxhh   Passions are vices or virtues in their highest powers. Johann
W. von Goethe
sxkl   "Den, som i omgangen med mennesker ikke lejlighedsvis
changerer i alle nødens farver, grøn og grå af væmmelse, lede,
medfølelse, formørkelse, ensomhed, han er bestemt ikke et menneske af
højere smag…"      Nietzsche
SXtaCYsib   Take all away from me,but leave me Ecstasy/And I am
richer than all my fellow men.      Emily Dickinson
sxuf   What our age lacks is not reflection but passion . Søren
Kierkegaard