Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Browse billeder med PS3 (DLNA) - hastighed~
Fra : Frank K. Jensen

Dato : 16-11-10 20:54

Hej,

Er der nogle, der har erfaring med, hvor hurtig en PS3 er til at browse
billedder med via DLNA (WIFI)? Jeg tænker specielt på, hvor hurtig man kan
zappe frem og tilbage gennem billederne og hvor hurtig man kan få vist
thumbnails.

Har prøvet div. TV, HD-optagere samt DVD/Blu-ray afspillere, men de har alle
sammen været vildt langsomme. Jeg er på udkig efter noget der kan
sammenlignes med at browse billeder på computeren.

mvh Frank

Fra : Dennis

Dato : 17-11-10 16:43

Den 16-11-2010 20:53, Frank K. Jensen skrev:
> [...]
> billedder med via DLNA (WIFI)? Jeg tænker specielt på, hvor hurtig man
> kan zappe frem og tilbage gennem billederne og hvor hurtig man kan få

Jeg bruger en PS3 på mit TV i stuen, og jeg synes det går pænt stærkt -
dog kører jeg med netkabel. Med kabel kan jeg spole i HD-film streamet
fra min server uden problemer, men med trådløs lagger det helt vildt.

Med mit setup går det stort set lige hurtig på PS3 og PC, og jeg er ikke
stødt på andet (af det jeg har leget med) som er lige så hurtig som
PS3'eren og kabel :)

Håber det kan hjælpe dig.

/Dennis

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 17-11-10 17:43

"Dennis" skrev i meddelelsen

> [...]
>
> Med mit setup går det stort set lige hurtig på PS3 og PC, og jeg er ikke
> stødt på andet (af det jeg har leget med) som er lige så hurtig som

Det lyder da dejligt
Jeg kan godt se at WIFI, nok kunne være en flaskehals, men jeg får nok ikke
trukket et kabel helt ind i stuen.
Hvordan ser det ud med zappe-hastigheden, hvis man bruger en USB-stick med
store billeder (12-15 Mpix)?

mvh Frank

Fra : Bo Bjerre

Dato : 17-11-10 18:23

> Jeg kan godt se at WIFI, nok kunne være en flaskehals, men jeg får nok
> ikke trukket et kabel helt ind i stuen.

Trådløst er en flaskehals. Jeg bruger det KUN til at opdatere min
smartPhone. Alt andet er på kabler

> Hvordan ser det ud med zappe-hastigheden, hvis man bruger en USB-stick
> med store billeder (12-15 Mpix)?

I betragtning af at et TV kun kan vise omkring 2Mpix, er det vel kun med
til at sætte hastigheden ned, at sende alle data til apparatet, og lade
det stå for nedskaleringen.
Normalt gør jeg det, at når jeg har billeder, ser skal vises på
"husalteret", så nedskalerer jeg dem og laver sharpening, der passer til
skærmen. Resultatet er at det er hurtigere at bladre i dem, og
billedkvaliteten opleves højere.

Bo //

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 17-11-10 20:22

"Bo Bjerre" skrev i meddelelsen

> Trådløst er en flaskehals. Jeg bruger det KUN til at opdatere min
> smartPhone. Alt andet er på kabler

Det er selvfølgelig optimalt, men bor pt. i en lejlighed, hvor det er
rimelig bøvlet at trække kabler fra routeren til stuen.

> [...]
> "husalteret", så nedskalerer jeg dem og laver sharpening, der passer til
> skærmen. Resultatet er at det er hurtigere at bladre i dem, og

Det har jeg også gjort et par gange, men det ville jo være lettere, hvis de
bare lå der, hvor de normalt ligger og kunne vises direkte i tilfælde af, at
der lige kom nogen forbi, der skulle se et par stykker.
Skalerer og kører du sharpness på dem i en stor bunke, eller tager du rent
faktisk og optimerer hvert enkelt billede for sig?

mvh Frank

Fra : Dennis

Dato : 17-11-10 21:53

Den 17-11-2010 17:42, Frank K. Jensen skrev:

> Hvordan ser det ud med zappe-hastigheden, hvis man bruger en USB-stick
> med store billeder (12-15 Mpix)?

Jeg har faktisk aldrig prøvet at have tilsluttet USB-sticks til den, så
der må jeg være dig svar skyldig. Normalt kører jeg alt fra PC eller
server og det går fint op til 18 Mpix - tidligere da jeg brugte
trådløst, husker jeg det heller ikke som noget stort problem at zappe
rundt i billeder.
Jeg gik over til kabel for at få hutigere streaming i HD videoer, da jeg
her kunne mærke det haltede en del trådløst.

/Dennis