Privatkapitalisme og sundhed :-(
Fra : ab©

Dato : 15-11-10 23:08

Igen et bevis på, at pengegriskhed ikke kan forenes med anstændig moral

ab©

Fra : Bo Warming

Dato : 16-11-10 07:10

On Mon, 15 Nov 2010 23:08:14 +0100, "ab©" <huskFJERN@DETTEc.dk> wrote:

>Igen et bevis på, at pengegriskhed ikke kan forenes med anstændig moral

Du er helt gal på den, læs lidt CEPOS eller blot:

At samle på $ er ikke værre end at samle på frimærker

Greed is good, Wall Street-film1 m KirkDouglas-sønnen

"På et frit marked fører egoisme til dygtig kapitalisme , der skaber
job for andre og varer til endnu flere, så godhed skabes af en
guddommelig "usynlig hånd". Adam Smith

ALLERALLERALLERALLERALLERALLERVÆRST ER STATENs pengegriskhed FOR

"   There is no art which one government sooner learns of another
than that of draining money from the pockets of the people. Adam Smith

"Det er ikke på grund af slagterens, ølbryggerens eller bagerens
godgørenhed, at vi forventer at få mad på bordet, men fordi dette er i
deres egen interesse. Vi henvender os ikke til deres
menneskekærlighed, men til deres selviskhed, og taler aldrig til dem
om vores egne behov, men om deres egen vinding. Adam Smith

Fra : Vidal

Dato : 16-11-10 10:33

Den 16-11-2010 07:09, Bo Warming skrev:

> [...]
> menneskekærlighed, men til deres selviskhed, og taler aldrig til dem
> om vores egne behov, men om deres egen vinding. Adam Smith

De sidste par års hændelser viser jo netop, at egoisme på
pengemarkedet næsten naturnødvendigt fører til økonomisk
katastrofe, hvis ikke pengepolitiken bliver reguleret meget
rigoristisk.

Bushs laissez-faire politik på det økonomiske område kan nemt
have medvirket til at omstyrte samfundet, som vi kender det.
Det vil vise sig de nærmeste par år.

Hvis du synes, der er for mange vanskelige ord i mit indlæg, vil
jeg naturligvis gerne hjælpe dig med en uddybning og evt. en
forklaring.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : \"@'

Dato : 16-11-10 11:04

On Tue, 16 Nov 2010 10:32:46 +0100, Vidal <vidal@webspeed.dk> wrote:

>De sidste par års hændelser viser jo netop, at egoisme på
>pengemarkedet næsten naturnødvendigt fører til økonomisk
>katastrofe, hvis ikke pengepolitiken bliver reguleret meget
>rigoristisk.

SLUDDER OG VRØVL

ALLE store såkaldt financielle kriser opstår når priserne på jord og
fast ejendom skrues kunstigt i vejret - til gavn for få og til skade
for hele samfundet - at skrue en tings værdi op uden reel dækning for
derefeter at udskrive dækningsløse checks er at skabe problemer

løsningen er at omlægge skattesystemet fra at besktte virkelyst og
foretagsomhed og i stedet indføre fuld grundskyld

at besktte arbejdsindkomst og friholde de virkelige værdier fra
beskatning er at tage fra de fattige og give til de rige - med alle de
lappesløsninger og tåbelig ordninger dette medfører -
og ikke at forglemme et ENORMT kontolapparat som spiser ca. 7% af de
indkomne skatter

--
Si vis pacem - para bellum

Fra : Vidal

Dato : 16-11-10 11:38

Den 16-11-2010 11:03, "@' skrev:

> SLUDDER OG VRØVL

Nej, slet ikke. Erfaringen viser det.

> [...]
> for hele samfundet - at skrue en tings værdi op uden reel dækning for
> derefeter at udskrive dækningsløse checks er at skabe problemer

Ja, og i dette tilfælde var priserne skruet ekstraordinært
op med nogel finansielle trick, at sælge fast ejendom og
ompakke og opskrive lånene i det og sælge dem til hele verden.

> løsningen er at omlægge skattesystemet fra at besktte virkelyst og
> foretagsomhed og i stedet indføre fuld grundskyld

Fuld grundskyld er en fantasi, der *aldrig* vil blive realiseret.

> [...]
> lappesløsninger og tåbelig ordninger dette medfører -
> og ikke at forglemme et ENORMT kontolapparat som spiser ca. 7% af de

Ja, ja, ja. Du kommer ingen vegne med din snak, ligesom
heller ikke masser af georgeister før dig. Det er muligt,
det er et godt princip, men det vil aldrig nogensinde blive
gennemført noget sted på jorden.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Bo Warming

Dato : 18-11-10 05:30

On Tue, 16 Nov 2010 11:37:46 +0100, Vidal <vidal@webspeed.dk> wrote:

> [...]
>heller ikke masser af georgeister før dig. Det er muligt,
>det er et godt princip, men det vil aldrig nogensinde blive

Henry George var en klog Adam Smith elev, men i DK fik vi med JO Krag
en flerdobling af offentlig ansatte, så der behøves ny fx glistrupske
boller på suppen

CEPOS er for lidt og for sent og liberalisme med semikonservativt
snobansigt som SAmuelsens er for lidt og for sent og glemmer Islam

Fra : Bo Warming

Dato : 18-11-10 05:27

On Tue, 16 Nov 2010 11:03:31 +0100, "\"@'" <1@iindnaavalid.invavvlid>
wrote:

> [...]
>for hele samfundet - SNIP -
>og ikke at forglemme et ENORMT kontolapparat som spiser ca. 7% af de

Ja kontrol og skat er det værste i verden

SF, der elsker forbud er næsten så farlig som Islam.

Fra : Vidal

Dato : 18-11-10 09:56

Den 18-11-2010 05:27, Bo Warming skrev:

> Ja kontrol og skat er det værste i verden

Betyder det, du synes subprimesvindlen er er helt ok?

> SF, der elsker forbud er næsten så farlig som Islam.

Det er forbudt at stjæle, er det godt eller skidt?

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : \"@'

Dato : 18-11-10 10:32

On Thu, 18 Nov 2010 09:55:33 +0100, Vidal <vidal@webspeed.dk> wrote:

>Det er forbudt at stjæle, er det godt eller skidt?

godt at det er forbudt at stjæle

hvad er dit svar på det spørgsmål?

--
Si vis pacem - para bellum

Fra : Vidal

Dato : 18-11-10 10:37

Den 18-11-2010 10:31, "@' skrev:

> godt at stjæle
>

> hvad er dit på det

Svaret er, det er godt, at der er regler, når folk vil
bedrage fra andre.

Fra : \"@'

Dato : 18-11-10 10:54

On Thu, 18 Nov 2010 10:36:38 +0100, Vidal <vidal@webspeed.dk> wrote:

>Svaret er, det er godt, at der er regler, når folk vil
>bedrage fra andre.

altså igen et IKKE-svar

prøv med blot ja eller nej

Fra : Bo Warming

Dato : 18-11-10 13:35

>Betyder det, du synes subprimesvindlen er er helt ok?

>Det er forbudt at stjæle, er det godt eller skidt?

Dumt spørgsmål

Alle kulturer også før de10bud og velfærdsstaten har forbudt og
straffet tyveri,vold og svindel
Det er de eneste rigtig kloge love DK har

Men SF har fået forbudt at plukke blomster i naturen og ryge og gå til
luder osvosv osv osv osv osvosvosv osv osv osv osvosvosv osv osv osv
osvosvosv osv osv osv osvosvosv osv osv osv osvosvosv osv osv osv

Fra : Nicky

Dato : 16-11-10 16:36

"Vidal" <vidal@webspeed.dk> skrev i meddelelsen

> Hvis du synes, der er for mange vanskelige ord i mit indlæg, vil
> jeg naturligvis gerne hjælpe dig med en uddybning og evt. en
> forklaring.

Ja tak. Jeg ser frem til en uddybning og en forklaring og du må meget gerne
supplere med en bedømmelse af Obamas indsats på amerikansk økonomi.

Fra : Vidal

Dato : 16-11-10 21:54

Den 16-11-2010 16:35, Nicky skrev:
> "Vidal" <vidal@webspeed.dk> skrev i meddelelsen

> Ja tak. Jeg ser frem til en uddybning og en forklaring

Hvad er det for vanskelige ord, du ikke forstår?

> og du må meget gerne
> supplere med en bedømmelse af Obamas indsats på amerikansk økonomi.

Jeg har vist aldrig udtalt mig om Obamas økonomiske politik.
Hvordan/hvorfor kommer du lige på det?

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Jens Bruun

Dato : 16-11-10 22:39

Vidal <vidal@webspeed.dk> skrev i meddelelsen
4ce2ef5f$0$36559$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:

> Jeg har vist aldrig udtalt mig om Obamas økonomiske politik.
> Hvordan/hvorfor kommer du lige på det?

Måske Nicky bare gerne vil høre dig udtale dig for første gang? Det vil jeg
i hvert fald gerne. Der er jo immervæk tale om en vaskeægte Nobelprisvinder,
der af store dele af den vestlige verden betragtes som den genfødtte
Messias, og dér er du jo ekspert.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Vidal

Dato : 16-11-10 22:43

Fra : Bo Warming

Dato : 18-11-10 00:07

> [...]
>
>Hvis du synes, der er for mange vanskelige ord i mit indlæg, vil
>jeg naturligvis gerne hjælpe dig med en uddybning og evt. en

Du brugte ordet dress code GALT

Fremmedord der bruges korrekt og har nuancer som bodegaordene ikke
har, erOK

For mig er Vidal-ML blær-ræset om udspekuleret ordvalg sjældent
ufoståeligt men ofte trættende og en omvej til forståelse

"   Hvis du har noget vigtigt at fortælle min, så begynd for guds
skyld med slutningen. Sara Jeannette Duncan

   Når det kommer til stykket, bruger vi mennesker blot
forskellige ord om de samme ting. Og den strid om ord har kostet alt
for megen menneskelykke. Henrik Pontoppidan

   "Alle digter og forfattere, som er forelsket i superlativen,
vil mere end de kan."Nietzsche

The limits of my language mean the limits of my world.      Ludwig
Wittgenstein

   `When I use a word,' Humpty Dumpty said in rather a scornful
tone, `it means just what I chose to mean --neither more nor less.'
When I use a word, it means just what I choose it to mean neither more
nor less.      Lewis Carroll (Charles Lutwidge Dodgson)

At rense sproget, for fremmedord er intet mindre end et attentat på
dets liv.       Vilhelm Grønbech

Den fremadskridende rationalisering og industrialisering har skabt
elitens tendens til at dominere samfundslivet ved at kolonisere
livsverdenen med -ismer og ny fremmedords subtile nuancer Jürgen
Habermas ifl Vilhelm Grønbeck og Mogens Paahus

Fra : Vidal

Dato : 18-11-10 09:52

Den 18-11-2010 00:07, Bo Warming skrev:

> Du brugte ordet dress code GALT

Hvordan det?

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Bo Warming

Dato : 18-11-10 13:37

On Thu, 18 Nov 2010 09:52:25 +0100, Vidal <vidal@webspeed.dk> wrote:

>Hvordan det?

Dress code er regler

Der er ikke regler - kun rutiner og undtagelser - vedr min påklædning