Genetik-konsekvens af usnobbethed
Fra : Bo Warming

Dato : 15-11-10 16:41

Genetik-konsekvens af usnobbethed
Snobben gider kun have venskab med dem han kan lære noget af, som han
snobber for, som er rige mm

Pascal, Adam Smith Emerson Glistrup, Grundtvig, Goethe og min far
gjorde meget lidt forskel på folk

"Vær venlig ved dem du møder på vej op - måske du møder dem igen på
din vej ned", lyder et relevant og beregnende ordsprog.
Man kan sagtens anerkende en dansk neger som OK, selvom man ikke gider
snakke længe med ham

Hvis man indser at social arv ku gøre alle til genier, er der mindre
grund til hovmodighed

      Alle mennesker er guddommelige. Nietzsche Op   For
guden er alt smukt, godt og retfærdigt; mennesker derimod anser noget
for uretfærdigt, andet for retfærdigt. Heraklit
   Der skal ikke findes et menneske som jeg ledes ved eller som
jeg hader". Nietzsche
   Alle personer, alle dit livs begivenheder er der, fordi du har
trukket dem dertil. Hvad du vælger at gøre med dem er op til dig. Kung
Fu Tse , beundret af samuraier som Zen-vis

      Alle mennesker er guddommelige. Nietzsche Op   For
guden er alt smukt, godt og retfærdigt; mennesker derimod anser noget
for uretfærdigt, andet for retfærdigt. Heraklit

   Livsklogskab: at være vennesæl. Nietzsche
   Sådan talte i en god stund min renhed til mig engang: "
Guddommelig skal alle væsener være mig. Nietzsche
   The greater intellect one has, the more originality one finds
in men. Ordinary persons find no difference between men. Pascal