Oprørskhed i social arv gir skitzo-pseudo-~
Fra : Bo Warming

Dato : 15-11-10 14:06

   Oprørskhed i social arv gir skitzo-pseudo-genetik
Da Ibsen skrev Genganger i 1886 var det på mode at tro på nedarvning
af sindsyge .Darwin havde boosted junglelovsgenetik og hans fætter
Galton startede med enæggettvilling undersøgelsernes
fejlkildebehæftede selvopfyldende profetier
Hoved personen hos Ibsen får blackout som sin far og teksten er om
social arvs "gengangeri" men neurosyfilis var moderigtigt tabu og
opreklamerede det seje drama effektivt. Forbuden frugt smager bedst og
Kgl Teater forbød stykket en kort tid.
Den tradition viderefører overlægerne for at indbilde at de kan noget
vedr sindsyge og at det er om kemi - DNA-kemi og psykofarmaka-kemi som
tilførte manglende reservedele! Tsk tsk
Bodega-vås a la Martin Larsens hylder at også perifere afvigelser som
Tourette og ordblindhed sku ha med DNA at gøre og da udseendet er
DNA-styret og udseende giver selvopfyldende profetier mht
personlighedsudvikling har de et halmstrå at gribe efter
Men hard facts om hardwiring og softwiring og gavn af kirurgi mangler
totalt

Min farbror blev pæset til topkarakterer af sin professor-far men
social inteligens var det småt med i hjemmet så han blev magister i
kemi og man lo af "Warmings rum" hvor hans kvantitative analyser var
upåklagelige men nul fastansættelse og det gav mobning og DERMED en
taberudstråling så en mild freudiansk trussel fra ham til farmor "Du
har ødelagt mit liv" blev alibi for SctHans tvang
Jeg er blevet tilsvarende indbildsk af, at min far havde mega
selvtillid pga professorhjemmet og så blir man let oprørsk og derfor
har fjolser fablet om at jeg ku risikere tvang men det er utænkeligt
siger fagfolk.
At en afvigelse overspringe en generation - min fars - minder om
recesive monogene sygdomme, så det var ikke svært for mig via
sandheder at få førtidspension.
Men DNA er nok kun medvirkende via normalt fjæs som jo er rimelig
karrieregavnligt