Graphics til .GIF
Fra : Torben Lund

Dato : 08-08-01 11:35

Hej,
hvordan kan man genererer et GIF billede ud fra f.eks java.awt.Graphics?
-eller?

Torben

Fra : Soren 'Disky' Reinke

Dato : 08-08-01 12:10

Det kan du ikke.

Men du kan hente en encoder der kan på www.acme.com

--
With many Thanks

Soren ' Disky ' Reinke ICQ #1413069
http://www.disky-design.dk/fish

Fra : Jonas Kongslund

Dato : 08-08-01 16:37

Torben Lund wrote:

> Hej,
> hvordan kan man genererer et GIF billede ud fra f.eks java.awt.Graphics?
> -eller?

Søren har givet dig et svar, så jeg vil blot minde om at GIF-formatet
baserer sig på den patenteret LZW-kompressionsalgoritme og med mindre du
ønsker at betale licenspenge til Unisys, så bør du vælge et andet format
(f.eks. PNG)

Se http://burnallgifs.org/ for mere information.

--
Jonas Kongslund <jonas@kongslund.dk> XNS: =Jonas Kongslund
Wonder what XNS is? Learn more at http://www.xns.org/xns/nutshell.html

Fra : Soren 'Disky' Reinke

Dato : 09-08-01 09:20

> [...]
mindre du
> ønsker at betale licenspenge til Unisys, så bør du vælge et

Er der ikke noget med at det patent, kun er gyldigt i USA nu ?
Jeg synes at kunne huske at de er udløbet i resten af verdenen.

Men du har helt ret .)