|
| nbsp; &~ Fra : Bo M. Mogensen |
Dato : 10-11-10 21:43 |
|
nbsp;  
betyder det i virkeligheden noget ?
ja jeg ved godt jeg trådte en skribent over føderen sidste gang da jeg skrev
jeg ikke havde læst hans svar - det passer ikke , jeg havde skimmet det og fundet
at det ikke kunne bruges for mig - hvad jeg i sagens natur burde have skrevet.
for mig er det lige så overskueligt at kode css eller kode noget som helst
som at holde have tilbage med en kost eller flytte et bjerg med en t-ske
tekst der ligger som jpg eller pdf det er slet og ret fordi jeg ikke kan stave
og jeg kan ikke se de fejl jeg laver - eller de misforståelser der opstår ved
stavekontrol ....
hvis jeg for at vide hvordan en enekelt ting skal være og jeg kan lave noget søg
og erstat så kan jeg måske finde ud af det - men ellers er det volapyk
men jeg har lavet det her lille html ark
http://chokmah.dk/Tenzin.html
meningen er man skal kunne læse hvad der står og se det billed
der er - jeg åbnede den i fierfox - oe - og Chrome og siden
ser ens ud - optimal set ville jeg gerne have teksten i midten
det kan vel også sagtens lade sig gøre ved bare at skubbe den
men så kommer der jo flere  
nogen for forstanden fremkommelige bud - eller det godt nok ?
| |
scootergrisen (10-11-2010)
| Kommentar Fra : scootergrisen |
Dato : 10-11-10 22:53 |
|
> betyder det i virkeligheden noget ?
Det betyder at jeg ikke kan bruge det.
Det fordi jeg skal kunne redigere teksten i browseren.
Det kan jeg i en <textarea> men ikke i en <div>
| |
Bo M. Mogensen (11-11-2010)
| Kommentar Fra : Bo M. Mogensen |
Dato : 11-11-10 01:07 |
|
Den 10-11-2010 22:52, scootergrisen skrev:
>> betyder det i virkeligheden noget ?
>
> Det betyder at jeg ikke kan bruge det.
?? kan du ikke åbne siden ??
>
> Det fordi jeg skal kunne redigere teksten i browseren.
> Det kan jeg i en <textarea> men ikke i en <div>
Øhh jow - men jeg skal lige have det helt på det rene siger du at du
ikke kan åbne siden i en browser ?
Mv
BMM
| |
scootergrisen (11-11-2010)
| Kommentar Fra : scootergrisen |
Dato : 11-11-10 02:27 |
|
Jeg kom vist til at svare det forkerte sted...
Total forvirring.
Den 11-11-2010 01:06, Bo M. Mogensen skrev:
> Den 10-11-2010 22:52, scootergrisen skrev:
>>> betyder det i virkeligheden noget ?
>>
>> Det betyder at jeg ikke kan bruge det.
>
> ?? kan du ikke åbne siden ??
>>
>> Det fordi jeg skal kunne redigere teksten i browseren.
>> Det kan jeg i en<textarea> men ikke i en<div>
>
> Øhh jow - men jeg skal lige have det helt på det rene siger du at du
> ikke kan åbne siden i en browser ?
> Mv
> BMM
>
| |
Bo M. Mogensen (11-11-2010)
| Kommentar Fra : Bo M. Mogensen |
Dato : 11-11-10 01:33 |
| | |
scootergrisen (11-11-2010)
| Kommentar Fra : scootergrisen |
Dato : 11-11-10 08:56 |
|
Ja det ser da rimelig ens ud men i stedet for at spørge nogen om det ser
ens ud så kan du selv få det teste i forskellige browsere og versioner
så du kan se om det ser ens ud :
http://browsershots.org/
Den 11-11-2010 01:33, Bo M. Mogensen skrev:
> Den 11-11-2010 02:26, scootergrisen skrev:
>> Jeg kom vist til at svare det forkerte sted...
>> Total forvirring.
> kender det godt :)
>
> gider du ikke lige gøre mig en tjeneste
>
> åben den her
>
> http://billedeupload.dk/photo/2010-11/ee08559c/tata.jpg.html
>
> også den her
>
> http://chokmah.dk/Tenzin.html
>
> hvis du ser på de 2 er der så nogen synlig forskel ?
> ud over den ene er html og den anden er en jpg
> de skal bare helst se ens ud ..gør de det ???
>
> Mv.
> BMM
>
>
| |
Bo M. Mogensen (11-11-2010)
| Kommentar Fra : Bo M. Mogensen |
Dato : 11-11-10 17:46 |
|
Den 11-11-2010 08:55, scootergrisen skrev:
> Ja det ser da rimelig ens ud men i stedet for at spørge nogen om det
> ser ens ud så kan du selv få det teste i forskellige browsere og
> versioner så du kan se om det ser ens ud :
>
skide smart
| |
Jørgen Farum Jensen (10-11-2010)
| Kommentar Fra : Jørgen Farum Jensen |
Dato : 10-11-10 22:13 |
|
Den 10-11-2010 21:42, Bo M. Mogensen skrev:
> nbsp;  
> betyder det i virkeligheden noget ?
Ja, det er HTML-koden for et blanktegn, et vil sige et hårdt
mellemrum, ét for hver forekomst.
Og ja, det betydre noget. Men det kan ikke bruges til det du
vil, for hvor meget plads der bliver indsat er et tilfældigt.
> ja jeg ved godt jeg trådte en skribent over føderen sidste gang da jeg skrev
> jeg ikke havde læst hans svar - det passer ikke , jeg havde skimmet det og fundet
> at det ikke kunne bruges for mig - hvad jeg i sagens natur burde have skrevet.
>
> for mig er det lige så overskueligt at kode css eller kode noget som helst
> som at holde have tilbage med en kost eller flytte et bjerg med en t-ske
>
> tekst der ligger som jpg eller pdf det er slet og ret fordi jeg ikke kan stave
> og jeg kan ikke se de fejl jeg laver - eller de misforståelser der opstår ved
> stavekontrol ....
>
> hvis jeg for at vide hvordan en enekelt ting skal være og jeg kan lave noget søg
> og erstat så kan jeg måske finde ud af det - men ellers er det volapyk
>
> men jeg har lavet det her lille html ark
> http://chokmah.dk/Tenzin.html
>
> meningen er man skal kunne læse hvad der står og se det billed
> der er - jeg åbnede den i fierfox - oe - og Chrome og siden
> ser ens ud - optimal set ville jeg gerne have teksten i midten
> det kan vel også sagtens lade sig gøre ved bare at skubbe den
> men så kommer der jo flere  
>
> nogen for forstanden fremkommelige bud - eller det godt nok ?
Det kommer vel an på om du vil bruge din forstand.
Den normale måde at ordne den slags på er ved
at omslutte alt indhold med en div, således
<body>
<div id="side">
[ Alt dit indhold ]
<(div>
</body>
I head-delen af din side indsætter du nu følgende:
<style type="text/css">
#side {
width:35em;
padding:1em;
margin-top:1em;
margin-right:auto;
margin-bottom:1em;
margin-left:auto;
}
</style>
Så er den ged i hvert fald barberet. Så
mangler du bare resten af flokken, men du har
jo tidligere tilkendegivet at du ikke er
er interesseret i læse forklaringer på hvordan
du gør...
Jeg forstå ikke hvorfor du ikke bare opretter
en blog. Så behøver du ikke bekymre dig en
dyt om hverken HTML eller CSS og behøver
hele ikke bruge helt forkerte løsninger på
banale problemer.
--
Med venlig hilsen
Jørgen Farum Jensen
Håndbog i webdesign: http://webdesign101.dk/wwwbog/udgave2/
Webdesign med stylesheets: http://webdesign101.dk/cssbog/
..
| |
Bo M. Mogensen (11-11-2010)
| Kommentar Fra : Bo M. Mogensen |
Dato : 11-11-10 01:27 |
|
Den 10-11-2010 22:13, Jørgen Farum Jensen skrev:
> Den 10-11-2010 21:42, Bo M. Mogensen skrev:
>> nbsp;  
>>
>> betyder det i virkeligheden noget ?
>
> Ja, det er HTML-koden for et blanktegn, et vil sige et hårdt
> mellemrum, ét for hver forekomst.
>
> Og ja, det betydre noget. Men det kan ikke bruges til det du
> vil, for hvor meget plads der bliver indsat er et tilfældigt.
jo men prøv lige at se her
http://billedeupload.dk/photo/2010-11/ee08559c/tata.jpg.html
sådan ser den ud i mine browsere ...
sådan skulle den jo gerne se ud i tilsvarende browsere
på andres maskiner - siger du den ikke gør det ?
>
>>
>>
>> men jeg har lavet det her lille html ark
>> http://chokmah.dk/Tenzin.html
>>
>> meningen er man skal kunne læse hvad der står og se det billed
>> der er - jeg åbnede den i fierfox - oe - og Chrome og siden
>> ser ens ud - optimal set ville jeg gerne have teksten i midten
>> det kan vel også sagtens lade sig gøre ved bare at skubbe den
>> men så kommer der jo flere  
>>
>> nogen for forstanden fremkommelige bud - eller det godt nok ?
>
> Det kommer vel an på om du vil bruge din forstand.
Nahh det handler sgu om flair
>
> Den normale måde at ordne den slags på er ved
> at omslutte alt indhold med en div, således
>
> <body>
> <div id="side">
> [ Alt dit indhold ]
> <(div>
> </body>
ok så prøver jeg det (inden for det næste døgn)
prøv så lige at se her -
her er et område hvor den er helt gal der står i kilde kode
tåbeligt at man ikke kan være med til måske at give et andet meneske
livet.</big><br>
</div>
<div><br>
</div>
<div>
<h1>
Sos Børnebyerne</h1>
</div>
<div>
se hjemmeside : <a
href=" http://www.sosbornebyerne.dk/Pages/default.aspx"
target="_blank">HER</a>
<br>
</div>
<div><big><br>
Det er en fremragende ide og jeg føler mig overoverbevist om at det
fungere fint </big></div>
*******************************************************
*********************slut*****************************
*****************************************************
hvis jeg forstår dig ret så skal den del af koden se sådan her ud
<body>
<div id="side">
tåbeligt at man ikke kan være med til måske at give et andet meneske
livet.</big><br>
</div>
<div><br>
</div>
<div>
<h1>
Sos Børnebyerne</h1>
</div>
<div>
se hjemmeside : <a
href=" http://www.sosbornebyerne.dk/Pages/default.aspx"
target="_blank">HER</a>
<br>
</div>
<div><big><br>
Det er en fremragende ide og jeg føler mig overoverbevist om at det
fungere fint </big></div><(div>
</body>
-------------------------------
også fungere det ??
*******************************
*********slut******************
*******************************
>
> I head-delen af din side indsætter du nu følgende:
> <style type="text/css">
> #side {
> width:35em;
> padding:1em;
> margin-top:1em;
> margin-right:auto;
> margin-bottom:1em;
> margin-left:auto;
> }
> </style>
det er overskriften ??
>
> Så er den ged i hvert fald barberet. Så
> mangler du bare resten af flokken, men du har
> jo tidligere tilkendegivet at du ikke er
> er interesseret i læse forklaringer på hvordan
> du gør...
nej det handler ikke om mangel på interesse - det handler om EVNER - jeg
kan ikke ryg svømme rundt omkring Australien
hvorfor jeg ikke prøver på det ..
>
> Jeg forstå ikke hvorfor du ikke bare opretter
> en blog. Så behøver du ikke bekymre dig en
> dyt om hverken HTML eller CSS og behøver
> hele ikke bruge helt forkerte løsninger på
> banale problemer.
jamen det kommer an på hvordan det ser ud når det bliver åbnet i en
browser der ikke lige er min egen
man kan sige hvis det i det store hele ser sådan her ud
http://billedeupload.dk/photo/2010-11/ee08559c/tata.jpg.html
uanset hvor man åber det i de 3 valgte browsere jamen så kan folk jo se
hvad der står og hvad for billeder der er sat ved og de kan gå ind på de
link der er
MEN HVIS DE IKKE kan det så er det noget lort
Mv.
BMM
| |
Karl Erik Christense~ (12-11-2010)
| Kommentar Fra : Karl Erik Christense~ |
Dato : 12-11-10 07:20 |
| | |
Bo M. Mogensen (12-11-2010)
| Kommentar Fra : Bo M. Mogensen |
Dato : 12-11-10 15:51 |
|
> On 10-11-2010 22:13, Jørgen Farum Jensen wrote:
>
>> margin-top:1em;
>> margin-right:auto;
>> margin-bottom:1em;
>> margin-left:auto;
>
> Omskrives til:
>
> margin: 1em auto;
>
> Så kan du nøjes med 1 linie
>
> Karl Erik.
>
hvor skal det stå i koden ?
| |
Karl Erik Christense~ (12-11-2010)
| Kommentar Fra : Karl Erik Christense~ |
Dato : 12-11-10 16:26 |
| | |
Bo M. Mogensen (13-11-2010)
| Kommentar Fra : Bo M. Mogensen |
Dato : 13-11-10 00:50 |
|
Den 12-11-2010 16:26, Karl Erik Christensen skrev:
> On 12-11-2010 15:50, Bo M. Mogensen wrote:
>
>> hvor skal det stå i koden ?
>
> Ingen steder.
ok
> Du styler jo ikke din html.
som betyder ?
>
> Hvis du gjorde skulle det stå mellem <style></style> i din <head></head>
hvor ?
> Eller i en separat css-fil.
>
>
Nahh ikke den tror mig jeg har prøvet - det er som at lære en indisk
ordbog uden af også sige alle 89764 registrerede ord baglængs uden at
glemme bare et ord for så falder det hele sammen ...og det er umuligt at
sige hvad for et ord der faldt ud da der ikke er nogen logisk forklaring
på den hvorfor det bare er at starte forfra med at tælle baglæns
Mv
BMM
| |
Allan Vebel (10-11-2010)
| Kommentar Fra : Allan Vebel |
Dato : 10-11-10 23:45 |
|
Bo M. Mogensen skrev:
>   betyder det i virkeligheden noget?
Ja!
Forestil dig en gammeldags skrivemaskine,
her var mellemrumstasten den eneste mulighed
for at justere noget på papiret.
Senere kom tabulatortasten, men er
netop et mellemrum.
I dag er papiret udskiftet med en skærm i mange
forskellige skærmopløsninger - og her er
en meget stor ulempe - det bliver ikke vist som
tiltænkt, idet brugeren kan have en anden
opløsning eller browser-størrelse end den du
bruger.
Jeg har gennem tiden set virkelig mange
forfærdelige eksempler - søg selv på emnet, og
du vil finde det skræmmende.
kan bruges i en håndevendig i ganske
enkelte tilfælde, hvor andet ikke kan bruges, men
bør ikke anvendes til generel indrykning - her er
der andre ting der er bedre, som jeg ikke vil komme
ind på her.
> ja jeg ved godt jeg trådte en skribent over føderen
> sidste gang da jeg skrev jeg ikke havde læst hans
> svar
En enkelt? Det var adskillige du generede
Nå, du har da tænkt over det - og jeg regner med at
du tænker over sådan noget fremover?
Jeg bærer ikke nag, men glemmer aldrig
--
Allan Vebel
http://vebel.dk | http://html-faq.dk
http://webdesigngruppen.dk
| |
Birger Sørensen (11-11-2010)
| Kommentar Fra : Birger Sørensen |
Dato : 11-11-10 00:18 |
|
> Bo M. Mogensen skrev:
>
>>   betyder det i virkeligheden noget?
Det er et specialtegn - og ovenover manger ;'et
nbsp : not breakable space
Brug det i stedet for mellemrum, hvor du ikke vil have t browserne
sætter linieskift - mellem en persons for- og efternavn, i telefonnumre
og lignende.
Aldrig til andet.
Det du'r ikke som indrykning eller til at lave afstand, som mange
bruger det til.
Birger
--
http://varmeretter.dk - billig, sund og hurtig mad
http://bbsorensen.dk
| |
Bo M. Mogensen (11-11-2010)
| Kommentar Fra : Bo M. Mogensen |
Dato : 11-11-10 01:13 |
|
Den 11-11-2010 00:18, Birger Sørensen skrev:
tak for svaret
Birger
beklager misforståelsen sidst opdagede først indlæget et stykke tid efter
> Det du'r ikke som indrykning eller til at lave afstand, som mange
> bruger det til.
problemet er bare hvordan hulen man rydder op i det ?
men når jeg åbner siden så ser den så her ud :
http://billedeupload.dk/photo/2010-11/ee08559c/tata.jpg.html
( i 3 forskellige browsere )
gør den ikke ved dig ??
Mv.
BMM
| |
Jens Peter Karlsen (11-11-2010)
| Kommentar Fra : Jens Peter Karlsen |
Dato : 11-11-10 03:26 |
|
Prøv at ændre tekststørrelsen i Browseren (ikke alle ser lige godt).
Et godt gæt er at alt nu står hulter til bulter.
Regards Jens Peter Karlsen.
On Thu, 11 Nov 2010 01:12:45 +0100, "Bo M. Mogensen"
<usnet1@gmail.com> wrote:
>men når jeg åbner siden så ser den så her ud :
>
> http://billedeupload.dk/photo/2010-11/ee08559c/tata.jpg.html
>( i 3 forskellige browsere )
| |
Bo M. Mogensen (11-11-2010)
| Kommentar Fra : Bo M. Mogensen |
Dato : 11-11-10 06:12 |
|
Den 11-11-2010 03:25, Jens Peter Karlsen skrev:
> Prøv at ændre tekststørrelsen i Browseren (ikke alle ser lige godt).
> Et godt gæt er at alt nu står hulter til bulter.
>
> Regards Jens Peter Karlsen.
>
> On Thu, 11 Nov 2010 01:12:45 +0100, "Bo M. Mogensen"
> <usnet1@gmail.com> wrote:
>
>> men når jeg åbner siden så ser den så her ud :
>>
>> http://billedeupload.dk/photo/2010-11/ee08559c/tata.jpg.html
>> ( i 3 forskellige browsere )
Nåååee jamen det skulle helst ligne hinanden som det ser ud
her : http://chokmah.dk/Tenzin.html
| |
Jens Peter Karlsen (11-11-2010)
| Kommentar Fra : Jens Peter Karlsen |
Dato : 11-11-10 11:40 |
|
Ja, det ser også lige forfærdeligt ud i alle browsere når
tekststørrelsen ændres.
Regards Jens Peter Karlsen.
On Thu, 11 Nov 2010 06:12:02 +0100, "Bo M. Mogensen"
<usnet1@gmail.com> wrote:
>Nåååee jamen det skulle helst ligne hinanden som det ser ud
>her : http://chokmah.dk/Tenzin.html
| |
Bo M. Mogensen (11-11-2010)
| Kommentar Fra : Bo M. Mogensen |
Dato : 11-11-10 17:48 |
|
Den 11-11-2010 11:40, Jens Peter Karlsen skrev:
> Ja, det ser også lige forfærdeligt ud i alle browsere når
> tekststørrelsen ændres.
>
jamen på den her ser det vel godt nok ud med størelsen ?
http://chokmah.dk/Tenzin.html
| |
Jens Peter Karlsen (12-11-2010)
| Kommentar Fra : Jens Peter Karlsen |
Dato : 12-11-10 15:07 |
|
Prøv selv at ændre tekststørrelsen i din browser så ændrer du mening.
Regards Jens Peter Karlsen.
On Thu, 11 Nov 2010 17:48:19 +0100, "Bo M. Mogensen"
<usnet1@gmail.com> wrote:
>jamen på den her ser det vel godt nok ud med størelsen ?
> http://chokmah.dk/Tenzin.html
| |
Bo M. Mogensen (12-11-2010)
| Kommentar Fra : Bo M. Mogensen |
Dato : 12-11-10 15:43 |
|
Den 12-11-2010 15:07, Jens Peter Karlsen skrev:
> Prøv selv at ændre tekststørrelsen i din browser så ændrer du mening.
jo men .. den er jo meget go som den er ?
| |
Jens Peter Karlsen (13-11-2010)
| Kommentar Fra : Jens Peter Karlsen |
Dato : 13-11-10 01:15 |
|
tja, hvis det kun er dig der skal se på den.
Regards Jens Peter Karlsen.
On Fri, 12 Nov 2010 15:42:46 +0100, "Bo M. Mogensen"
<usnet1@gmail.com> wrote:
>jo men .. den er jo meget go som den er ?
| |
Bo M. Mogensen (11-11-2010)
| Kommentar Fra : Bo M. Mogensen |
Dato : 11-11-10 19:16 |
|
Den 11-11-2010 00:18, Birger Sørensen skrev:
>> Bo M. Mogensen skrev:
>>
>>>   betyder det i virkeligheden noget?
>
> Det er et specialtegn - og ovenover manger ;'et
>
> nbsp : not breakable space
> Brug det i stedet for mellemrum, hvor du ikke vil have t browserne
> sætter linieskift - mellem en persons for- og efternavn, i
> telefonnumre og lignende.
> Aldrig til andet.
> Det du'r ikke som indrykning eller til at lave afstand, som mange
> bruger det til.
>
>
jeg prøver lige igen der hvor der står ;  
der sætter man noget andet i stedet for
hvad ?
Mv.
BMM
| |
Allan Vebel (11-11-2010)
| Kommentar Fra : Allan Vebel |
Dato : 11-11-10 10:25 |
| | |
Kurt Hansen (11-11-2010)
| Kommentar Fra : Kurt Hansen |
Dato : 11-11-10 10:38 |
|
Hello Allan,
> Allan Vebel skrev:
>
>> I dag er papiret udskiftet med en skærm i
>> mange forskellige skærmopløsninger
> ... og så lige et skrækeksempel
>
> http://bechsensdesign.dk
Uark!!! 905 stk. nbsp;
Et eller andet sted synes jeg det er synd for pigen. Det er ikke første gang
hendes hjemmeside bliver brugt som afskrækkende eksempel.
Hvem bliver den første der tilbyder hende at hjælpe med at lave en bedre
udgave? Det kan vel ikke tage mange minutter?
| |
Birger Sørensen (11-11-2010)
| Kommentar Fra : Birger Sørensen |
Dato : 11-11-10 10:58 |
|
Kurt Hansen skrev:
> Hello Allan,
>
>> Allan Vebel skrev:
>>
>>> I dag er papiret udskiftet med en skærm i
>>> mange forskellige skærmopløsninger
>> ... og så lige et skrækeksempel
>>
>> http://bechsensdesign.dk
>
> Uark!!! 905 stk. nbsp;
>
> Et eller andet sted synes jeg det er synd for pigen. Det er ikke første gang
> hendes hjemmeside bliver brugt som afskrækkende eksempel.
>
> Hvem bliver den første der tilbyder hende at hjælpe med at lave en bedre
> udgave? Det kan vel ikke tage mange minutter?
Sidst den var oppe at vende ville kæresten vist kaste sig over den...
Birger
--
http://varmeretter.dk - billig, sund og hurtig mad
http://bbsorensen.dk
| |
jopa (11-11-2010)
| Kommentar Fra : jopa |
Dato : 11-11-10 10:59 |
|
Den 11-11-2010, skrev Kurt Hansen:
>
> Hvem bliver den første der tilbyder hende at
> hjælpe med at lave en bedre udgave? Det kan vel
> ikke tage mange minutter?
Det gør du
Bortset fra det så mon ikke hun lever i rimelig
lykkelig uvidenhed om det, og vel nærmest er
ligeglad
--
Mvh John
www.wordpresstema.dk
| |
Kurt Hansen (11-11-2010)
| Kommentar Fra : Kurt Hansen |
Dato : 11-11-10 13:20 |
|
Hello jopa,
> Den 11-11-2010, skrev Kurt Hansen:
>
>> Hvem bliver den første der tilbyder hende at hjælpe med at lave en
>> bedre udgave? Det kan vel ikke tage mange minutter?
>>
> Det gør du
Tø-hø, så bliver det bare float-klir-div-div-div-div-div-float-klir-div....
i stedet for, såeh ...
| |
jopa (11-11-2010)
| Kommentar Fra : jopa |
Dato : 11-11-10 13:38 |
|
Kurt Hansen har bragt dette til verden:
> Tø-hø, så bliver det bare
> float-klir-div-div-div-div-div-float-klir-div....
> i stedet for, såeh ...
Der findes 17 millioner plus Bo's af sådanne sider,
og fred være med dem
--
Mvh John
www.wordpresstema.dk
| |
Allan Vebel (12-11-2010)
| Kommentar Fra : Allan Vebel |
Dato : 12-11-10 23:42 |
|
Kurt Hansen skrev:
>> http://bechsensdesign.dk
>
> Uark!!! 905 stk. nbsp;
>
> Et eller andet sted synes jeg det er synd for
> pigen.
Ja!
Det er vist hendes kæreste der forsøger at lave
noget.
> Hvem bliver den første der tilbyder hende at
> hjælpe med at lave en bedre udgave?
Det er vist forsøgt, men uden held.
> Det kan vel ikke tage mange minutter?
Jeg kan sagtens lave noget bedre på få minutter,
men bliver det ikke modtaget i den anden ende,
gider jeg ikke at spilde tid på det.
Her er det normalt hjælp til selvhjælp. Er spørgeren
ikke aktiv, og prøver de ting man foreslår, glider
det ud i sandet.
Der var en del der forsøgte at hjælpe Jesper Bak
for omkring en måned siden, og det han spurgte
ind til, blev da også rettet.
Resten lever i uvisheden, med forkert dimentionerede
billeder, en frygtelig masse og en frygtelig
masse fejl på siden.
Hvad skal vi gøre ved det?
--
Allan Vebel
http://vebel.dk | http://html-faq.dk
http://webdesigngruppen.dk
| |
Allan Vebel (13-11-2010)
| Kommentar Fra : Allan Vebel |
Dato : 13-11-10 00:00 |
| | |
Bo M. Mogensen (11-11-2010)
| Kommentar Fra : Bo M. Mogensen |
Dato : 11-11-10 19:14 |
|
Den 10-11-2010 23:45, Allan Vebel skrev:
> Bo M. Mogensen skrev:
>
>>   betyder det i virkeligheden noget?
> Ja!
>
> Forestil dig en gammeldags skrivemaskine,
> her var mellemrumstasten den eneste mulighed
> for at justere noget på papiret.
>
> Senere kom tabulatortasten, men er
> netop et mellemrum.
>
yep
> I dag er papiret udskiftet med en skærm i mange
> forskellige skærmopløsninger - og her er
> en meget stor ulempe - det bliver ikke vist som
> tiltænkt, idet brugeren kan have en anden
> opløsning eller browser-størrelse end den du
> bruger.
Det er derfor alle de moderne sider man ser
der går 40 % af skærm billedet med sider ? altså foroven forneden og til
siderne ?
> Jeg har gennem tiden set virkelig mange
> forfærdelige eksempler - søg selv på emnet, og
> du vil finde det skræmmende.
Hmm jeg må være en af de heldige jeg har altid synes jeg kunne åbne hvad
som helst ?
> kan bruges i en håndevendig i ganske
> enkelte tilfælde, hvor andet ikke kan bruges, men
> bør ikke anvendes til generel indrykning - her er
> der andre ting der er bedre, som jeg ikke vil komme
> ind på her.
>
Nå det vil jeg da gerne høre
>> ja jeg ved godt jeg trådte en skribent over føderen
>> sidste gang da jeg skrev jeg ikke havde læst hans
>> svar
> En enkelt? Det var adskillige du generede
jamen det var mig der svarede dårligt - nogen gange gør jeg det som mænd
ikke skal ka ku
nemlig at multi taske .. og det kan der komme noget frygteligt sludder ud af
> Nå, du har da tænkt over det - og jeg regner med at
> du tænker over sådan noget fremover?
yep
> Jeg bærer ikke nag, men glemmer aldrig
godt :)
| |
se_her@runejensen.dk (11-11-2010)
| Kommentar Fra : se_her@runejensen.dk |
Dato : 11-11-10 12:06 |
|
On 11 Nov., 19:16, "Bo M. Mogensen" <usn...@gmail.com> wrote:
> Den 11-11-2010 00:18, Birger Sørensen skrev:>> Bo M. Mogensen skrev:
>
> >>>   betyder det i virkeligheden noget?
>
> > Det er et specialtegn - og ovenover manger ;'et
> >
> > nbsp : not breakable space
> > Brug det i stedet for mellemrum, hvor du ikke vil have t browserne
> > sætter linieskift - mellem en persons for- og efternavn, i
> > telefonnumre og lignende.
> > Aldrig til andet.
> > Det du'r ikke som indrykning eller til at lave afstand, som mange
> > bruger det til.
>
> jeg prøver lige igen der hvor der står ;  
> der sætter man noget andet i stedet for
> hvad ?
Grundlæggende med padding, margin og text-indent.
Tommelfingerreglen er, at hvis indrykninger ikke er nødvendige for at
forstå tekstindholdet, bør de laves med CSS.
Eneste sted, hvor jeg lige kan komme på, at indrykninger er vigtige
for tekstindholdet er kodelistinger og digte. Her vil man formodentlig
bruge hård mellemrums-indrykning eller i hvert fald indrykning via
HTML, evt. i en <pre>.
Da den eneste skrifttype, som har samme bredde på alle bogstaver er
sådan noget som Courier, som er en skrivemaskine-skrifttype, ser man
netop også tit digte gengivet med den skrifttype. Kodelistinger vil
næsten altid være med Courier eller tilsvarende.
MVH
Rune Jensen
| |
Bo M. Mogensen (11-11-2010)
| Kommentar Fra : Bo M. Mogensen |
Dato : 11-11-10 22:37 |
|
Den 11-11-2010 20:05, se_her@runejensen.dk skrev:
> On 11 Nov., 19:16, "Bo M. Mogensen" <usn...@gmail.com> wrote:
>> Den 11-11-2010 00:18, Birger Sørensen skrev:>> Bo M. Mogensen skrev:
>>
>>>>>   betyder det i virkeligheden noget?
>>> Det er et specialtegn - og ovenover manger ;'et
>>>
>>> nbsp : not breakable space
>>> Brug det i stedet for mellemrum, hvor du ikke vil have t browserne
>>> sætter linieskift - mellem en persons for- og efternavn, i
>>> telefonnumre og lignende.
>>> Aldrig til andet.
>>> Det du'r ikke som indrykning eller til at lave afstand, som mange
>>> bruger det til.
>> jeg prøver lige igen der hvor der står ;  
>> der sætter man noget andet i stedet for
>> hvad ?
> Grundlæggende med padding,
som er ?
> margin og text-indent.
>
> Tommelfingerreglen er, at hvis indrykninger ikke er nødvendige for at
> forstå tekstindholdet, bør de laves med CSS.
jamen det er noget satans noget at have med at gøre
jeg bruger kompozer og der er en css editor men det er fuldstændigt
uigenemskueligt hvad det i grunden er
man sider og laver og hvis der kommer en fejl så er det praktisk talt
umuligt at sige hvordan den er opstået
endsige rette i den ...
> Eneste sted, hvor jeg lige kan komme på, at indrykninger er vigtige
> for tekstindholdet er kodelistinger og digte. Her vil man formodentlig
> bruge hård mellemrums-indrykning eller i hvert fald indrykning via
> HTML, evt.
jo
> i en <pre>.
som er ?
> Da den eneste skrifttype, som har samme bredde på alle bogstaver er
> sådan noget som Courier, som er en skrivemaskine-skrifttype, ser man
> netop også tit digte gengivet med den skrifttype.
Nahh men det går well ikke helt amok uanset hvad for en type man bruger ?
jeg mener hvis man sætter strøelsen til 12 så er det vel ikke noget med
bogstav a er strøelse 3 og bogstav g er strøelse 18 ?
> Kodelistinger vil
> næsten altid være med Courier eller tilsvarende.
jamen det gør vel ikke noget
ikke for at lyde utaknemmelig - men hvad var det du ville sige ?
venligst
BMM
>
>
| |
Karl Erik Christense~ (12-11-2010)
| Kommentar Fra : Karl Erik Christense~ |
Dato : 12-11-10 06:51 |
|
On 11-11-2010 22:37, Bo M. Mogensen wrote:
> ikke for at lyde utaknemmelig - men hvad var det du ville sige ?
> venligst
> BMM
Rune er yderst kapabel og meget grundig. Derfor bliver indholdet i hans
skriblerier ofte ret uforståelig for "u-indviede".
Du bruger til indrykning af tekst. Dette er uhensigtsmæssigt, for
hvormeget fylder
Skal det fylde som et stort M, eller lille i?
Hvis du vil kode html, må du sætte dig ind i skidtet. Men pga. f.eks.
ordblindhed og andre handicaps, kan det være meget svært.
Indrykning af tekst kan opnåes med "text-indent".
I din css-fil laver du en class:
p.indryk {
text-indent: 50px;}
Når du vil bruge tekst-indrykning i dit html-dokument, skriver du:
<p class="indryk">Her ser du noget tekst der er indrykket.</p>
Jeg garanterer ikke at ovenstående er let forståeligt, men så må du spørge.
Karl Erik.
--
http://www.tyveri-check.dk - Snyd tyven før han snyder dig!
http://www.ranunkelvej.com
http://webdesign.ranunkelvej.com - Artikler om webdesign
| |
Jørgen Farum Jensen (12-11-2010)
| Kommentar Fra : Jørgen Farum Jensen |
Dato : 12-11-10 11:27 |
|
Den 12-11-2010 06:51, Karl Erik Christensen skrev:
> Indrykning af tekst kan opnåes med "text-indent".
>
> I din css-fil laver du en class:
>
> p.indryk {
> text-indent: 50px;}
>
> Når du vil bruge tekst-indrykning i dit html-dokument,
> skriver du:
>
> <p class="indryk">Her ser du noget tekst der er indrykket.</p>
Det er forkert.
text-indent indrykker første linje i et
tekstafsnit.
Vil man indrykke alle linjerne i et
tekstafsnit sættes en margin-left
på det pågældende afsnit.
--
Med venlig hilsen
Jørgen Farum Jensen
Håndbog i webdesign: http://webdesign101.dk/wwwbog/udgave2/
Webdesign med stylesheets: http://webdesign101.dk/cssbog/
..
| |
Karl Erik Christense~ (12-11-2010)
| Kommentar Fra : Karl Erik Christense~ |
Dato : 12-11-10 15:00 |
|
On 12-11-2010 11:26, Jørgen Farum Jensen wrote:
> Den 12-11-2010 06:51, Karl Erik Christensen skrev:
>
>> Indrykning af tekst kan opnåes med "text-indent".
>>
>> I din css-fil laver du en class:
>>
>> p.indryk {
>> text-indent: 50px;}
>>
>> Når du vil bruge tekst-indrykning i dit html-dokument,
>> skriver du:
>>
>> <p class="indryk">Her ser du noget tekst der er indrykket.</p>
>
> Det er forkert.
> text-indent indrykker første linje i et
> tekstafsnit.
> Vil man indrykke alle linjerne i et
> tekstafsnit sættes en margin-left
> på det pågældende afsnit.
>
Nej Hr. Farum Jensen, det er sgu rigtigt.
Hvem taler om indrykning af afsnit?
Hvis du ser på Bo's side, vil du indse at han taler om indrykning af
første linie.
Hvor har du fra, at text-indent skulle indrykke afsnit?
Karl Erik.
--
http://www.tyveri-check.dk - Snyd tyven før han snyder dig!
http://www.ranunkelvej.com
http://webdesign.ranunkelvej.com - Artikler om webdesign
| |
Jørgen Farum Jensen (12-11-2010)
| Kommentar Fra : Jørgen Farum Jensen |
Dato : 12-11-10 18:27 |
|
Den 12-11-2010 15:00, Karl Erik Christensen skrev:
> On 12-11-2010 11:26, Jørgen Farum Jensen wrote:
>> Den 12-11-2010 06:51, Karl Erik Christensen skrev:
>>
>>> Indrykning af tekst kan opnåes med "text-indent".
>>>
>>> I din css-fil laver du en class:
>>>
>>> p.indryk {
>>> text-indent: 50px;}
>>>
>>> Når du vil bruge tekst-indrykning i dit html-dokument,
>>> skriver du:
>>>
>>> <p class="indryk">Her ser du noget tekst der er
>>> indrykket.</p>
>>
>> Det er forkert.
>> text-indent indrykker første linje i et
>> tekstafsnit.
>> Vil man indrykke alle linjerne i et
>> tekstafsnit sættes en margin-left
>> på det pågældende afsnit.
>>
>
> Nej Hr. Farum Jensen, det er sgu rigtigt.
>
> Hvem taler om indrykning af afsnit?
>
> Hvis du ser på Bo's side, vil du indse at han taler om
> indrykning af første linie.
>
> Hvor har du fra, at text-indent skulle indrykke afsnit?
Fra dit svar. Og det må du selvfølgelig undskylde,
men når du skriver "her ser du noget tekst der
er indrykket" læser jeg det altså som et
tekstafsnit.
--
Med venlig hilsen
Jørgen Farum Jensen
Håndbog i webdesign: http://webdesign101.dk/wwwbog/udgave2/
Webdesign med stylesheets: http://webdesign101.dk/cssbog/
..
| |
Karl Erik Christense~ (12-11-2010)
| Kommentar Fra : Karl Erik Christense~ |
Dato : 12-11-10 21:36 |
|
On 12-11-2010 18:27, Jørgen Farum Jensen wrote:
> Fra dit svar. Og det må du selvfølgelig undskylde,
> men når du skriver "her ser du noget tekst der
> er indrykket" læser jeg det altså som et
> tekstafsnit.
>
Ja jeg kan godt se det Jørgen.
Det skyldes til dels at Bo har givet utallige eksempler på mislykkede
html-dokumenter. Jeg havde ikke set hans forsøg på at indrykke hele
afsnit med 'er.
Karl Erik.
--
http://www.tyveri-check.dk - Snyd tyven før han snyder dig!
http://www.ranunkelvej.com
http://webdesign.ranunkelvej.com - Artikler om webdesign
| |
Bo M. Mogensen (12-11-2010)
| Kommentar Fra : Bo M. Mogensen |
Dato : 12-11-10 15:49 |
|
> On 11-11-2010 22:37, Bo M. Mogensen wrote:
>
>> ikke for at lyde utaknemmelig - men hvad var det du ville sige ?
>> venligst
>> BMM
>
>
> Rune er yderst kapabel og meget grundig. Derfor bliver indholdet i
> hans skriblerier ofte ret uforståelig for "u-indviede".
Øhh ja ..
>
> Du bruger til indrykning af tekst. Dette er uhensigtsmæssigt,
> for hvormeget fylder
> Skal det fylde som et stort M, eller lille i?
Det tror jeg at jeg forstår
dvs hvis jeg har en en linje med :
 
eller nogen linjer så lægger jeg det ud i et txt dokuemnt og laver en
søg og erstat med M ?
>
> Hvis du vil kode html, må du sætte dig ind i skidtet. Men pga. f.eks.
> ordblindhed og andre handicaps, kan det være meget svært.
Det må man sige de ting jeg har lært gemmer jeg i en mappe med
overskrift - men det virker nu kun fordi jeg kan søge
på det ene eller andet med søg txt
>
> Indrykning af tekst kan opnåes med "text-indent".
>
> I din css-fil laver du en class:
>
> p.indryk {
> text-indent: 50px;}
>
> Når du vil bruge tekst-indrykning i dit html-dokument, skriver du:
>
> <p class="indryk">Her ser du noget tekst der er indrykket.</p>
Nahh jeg skal nok se det før jeg forstår det - det er med sådan noget
her hvis der er er noge dump jpg
og en forklaring så danner det måske menning men ellers er det godt nok
abstrak
Mv.
BMM
| |
Karl Erik Christense~ (12-11-2010)
| Kommentar Fra : Karl Erik Christense~ |
Dato : 12-11-10 16:20 |
|
On 12-11-2010 15:49, Bo M. Mogensen wrote:
> Nahh jeg skal nok se det før jeg forstår det - det er med sådan noget
> her hvis der er er noge dump jpg
> og en forklaring så danner det måske menning men ellers er det godt nok
> abstrak
> Mv.
> BMM
>
Dump jpg? Hva' hulen mener du med det?
Jeg vil hermed gratulere dig - du har formået at gøre mindst 10 personer
svimlende rundtosset
Lad mig anbefale at du tager dig af det rent praktiske vedr.
børnesponsorat - og overlader html virvarret til andre.
Desværre ser jeg ikke hvorledes det ellers nogensinde bliver brugbart
for andre end dig selv.
Til JFJ.
Ser nu at Bo også har lavet en side hvor al teksten er indrykket. Her er
styling med margin selvf. på sin plads.
Karl Erik.
--
http://www.tyveri-check.dk - Snyd tyven før han snyder dig!
http://www.ranunkelvej.com
http://webdesign.ranunkelvej.com - Artikler om webdesign
| |
Bo M. Mogensen (12-11-2010)
| Kommentar Fra : Bo M. Mogensen |
Dato : 12-11-10 22:17 |
|
Den 12-11-2010 16:20, Karl Erik Christensen skrev:
> On 12-11-2010 15:49, Bo M. Mogensen wrote:
>
>> Nahh jeg skal nok se det før jeg forstår det - det er med sådan noget
>> her hvis der er er noge dump jpg
>> og en forklaring så danner det måske menning men ellers er det godt nok
>> abstrak
>> Mv.
>> BMM
>>
>
> Dump jpg? Hva' hulen mener du med det?
Sagen er hvis man kan se hvad der sker så er det også nemmer at forstå
f.eks hvis vi nu tager en kode på en overskrift - hvad end den måtte være
så er det næmeste jo bare at skrive sin overskrift skubbe den frem der
hvor man vil have den
og i kompozer lave den til overskrift -
men hvis det skal gøres i kode så forestiller jeg mig at man laver sin
overskrift
også skal der sætte nogen bogstaver tegn tal og symboler på hver side af
overskriften
og det er 111 gange næmmer at se på et billed hvordan det ser ud før og
efter ...
Det er det der er hele manual problematikken det er at der ikke rigtigt
findes (som jeg lige kan komme på) eller har set
er illustrerede eksempler på hvad der sker hænd af vejen - sagen er når
man kan se det så som jeg skrev så danner det mening - som beskrivelse
er det bare kaos der forsager noget man ikke forstår ..
>
> Jeg vil hermed gratulere dig - du har formået at gøre mindst 10
> personer svimlende rundtosset
hvorfor det :) ?
>
> Lad mig anbefale at du tager dig af det rent praktiske vedr.
> børnesponsorat - og overlader html virvarret til andre.
>
> Desværre ser jeg ikke hvorledes det ellers nogensinde bliver brugbart
> for andre end dig selv.
Nah men det er nu ikke så svært som det lyder prøv at se her
http://chokmah.dk/Beta.side/kode-start.txt
her er en kode - jeg skal bare vid hvad der skal sættes ind og hvor ...
>
> Til JFJ.
>
> Ser nu at Bo også har lavet en side hvor al teksten er indrykket. Her
> er styling med margin selvf. på sin plads.
Nahh det var nu bare en - det er med rammer det er noget med hvis man
gerne vil have sit html ark så tingene står i midten i stedet for fra
venstre imod høje
Mv
BMM
>
>
>
| |
jopa (12-11-2010)
| Kommentar Fra : jopa |
Dato : 12-11-10 23:03 |
|
Bo M. Mogensen formulerede fredag:
> Sagen er hvis man kan se hvad der sker så er det
> også nemmer at forstå f.eks hvis vi nu tager en
> kode på en overskrift - hvad end den måtte være
> så er det næmeste jo bare at skrive sin
> overskrift skubbe den frem der hvor man vil have
> den og i kompozer lave den til overskrift
Det er da forygende at de ikke vil forstå dig Bo
B-)
--
Mvh John
www.wordpresstema.dk
| |
Bo M. Mogensen (13-11-2010)
| Kommentar Fra : Bo M. Mogensen |
Dato : 13-11-10 00:40 |
|
Den 12-11-2010 23:02, jopa skrev:
> Bo M. Mogensen formulerede fredag:
>
>> Sagen er hvis man kan se hvad der sker så er det også nemmer at
>> forstå f.eks hvis vi nu tager en kode på en overskrift - hvad end
>> den måtte være så er det næmeste jo bare at skrive sin overskrift
>> skubbe den frem der hvor man vil have den og i kompozer lave den til
>> overskrift
>
> Det er da forygende at de ikke vil forstå dig Bo B-)
>
jamen det kan sgu godt være jeg slet og ret er dårlig til at formulere mig
jeg tror lige jeg laver et eksempel - så man kan se hvad jeg mener
det er forholdsvist nemt at gøre rammer usynlige .. så det ..
| |
Karl Erik Christense~ (12-11-2010)
| Kommentar Fra : Karl Erik Christense~ |
Dato : 12-11-10 23:12 |
|
On 12-11-2010 22:16, Bo M. Mogensen wrote:
> Nah men det er nu ikke så svært som det lyder prøv at se her
> http://chokmah.dk/Beta.side/kode-start.txt
> her er en kode - jeg skal bare vid hvad der skal sættes ind og hvor ...
> Mv
> BMM
Ja men hvorfor hulen skriver du:
<div>tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst
tekst</div>
<div>tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst
tekst</div>
osv. osv.?
Hvorfor tror du at din tekst skal stå i <div>...</div>?
En <div> er typisk en "kasse" som du styler til et formål. Det _kan_
være tekst, men du bruger <div> som en <p>.
Du har komplet misforstået meningen.
Det burde se ud som flg.:
<div>
<p>tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst
tekst</p>
<p>tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst
tekst</p>
</div>
Bo, du må sgu sætte dig ordentligt ind i tingene, ellers bliver du ved
med at famle i blinde.
Karl Erik.
--
http://www.tyveri-check.dk - Snyd tyven før han snyder dig!
http://www.ranunkelvej.com
http://webdesign.ranunkelvej.com - Artikler om webdesign
| |
Bo M. Mogensen (13-11-2010)
| Kommentar Fra : Bo M. Mogensen |
Dato : 13-11-10 00:46 |
|
Den 12-11-2010 23:11, Karl Erik Christensen skrev:
> On 12-11-2010 22:16, Bo M. Mogensen wrote:
>
>> Nah men det er nu ikke så svært som det lyder prøv at se her
>> http://chokmah.dk/Beta.side/kode-start.txt
>> her er en kode - jeg skal bare vid hvad der skal sættes ind og hvor ...
>
>> Mv
>> BMM
>
> Ja men hvorfor hulen skriver du:
>
> <div>tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst
> tekst</div>
> <div>tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst
> tekst</div>
>
> osv. osv.?
jamen det er jo fordi det er et eksempel
hvor jeg prøver at finde ud af hvad for tegn talt og symboler der skal
og ikke mindst hvor de skal
omklamere teksten
>
> Hvorfor tror du at din tekst skal stå i <div>...</div>?
Det gør den af sig selv i kompozer
> En <div> er typisk en "kasse" som du styler til et formål. Det _kan_
> være tekst, men du bruger <div> som en <p>.
>
det sker af sig selv det er ikke noget jeg gør - jeg åbner kompozer
skriver min tekst ligger mine billeder ind
og linker til dit og dat også ser det stort set altid sådan ud
> Du har komplet misforstået meningen.
>
utvivlsomt - men hvad er den ?
> Det burde se ud som flg.:
>
> <div>
> <p>tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst
> tekst</p>
> <p>tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst
> tekst</p>
> </div>
>
> Bo, du må sgu sætte dig ordentligt ind i tingene, ellers bliver du ved
> med at famle i blinde.
jamen nu begynder vi jo at nærme os noget alt mit skriven tekst tekst
tekst tekst tekst tekst
er jo bare et eksempel på at der med tiden kommer til at være noget
tekst indholdet skal bare ikke
forstyrre forklaringen
altså i helle det område hvor der står tekst tekst tekst tekst tekst
tekst der skal det starte med
<div>
<p>
tekst tekst tekst tekst tekst
og slutte med :
</p>
</div>
også er den del af koden i orden for tid og evighed ?
Mv.
BMM
>
>
>
| |
Karl Erik Christense~ (13-11-2010)
| Kommentar Fra : Karl Erik Christense~ |
Dato : 13-11-10 01:00 |
|
On 13-11-2010 00:45, Bo M. Mogensen wrote:
> også er den del af koden i orden for tid og evighed ?
> Mv.
> BMM
Hmmmm - det er lige som at flyve til månen. Så bliver vi nysgerrige.
"Hvad mon der findes længere ude? Mars, Jupiter?"
Men først må vi altså lære at lave en raket.
Du er på vej - omend stadig på cykel
Karl Erik.
--
http://www.tyveri-check.dk - Snyd tyven før han snyder dig!
http://www.ranunkelvej.com
http://webdesign.ranunkelvej.com - Artikler om webdesign
| |
Bo M. Mogensen (13-11-2010)
| Kommentar Fra : Bo M. Mogensen |
Dato : 13-11-10 03:10 |
|
Den 13-11-2010 00:59, Karl Erik Christensen skrev:
> On 13-11-2010 00:45, Bo M. Mogensen wrote:
>
>> også er den del af koden i orden for tid og evighed ?
>> Mv.
>> BMM
>
> Hmmmm - det er lige som at flyve til månen. Så bliver vi nysgerrige.
> "Hvad mon der findes længere ude? Mars, Jupiter?"
>
> Men først må vi altså lære at lave en raket.
>
> Du er på vej - omend stadig på cykel
>
> Karl Erik.
>
prøv lige at se her hvad det er jeg mener med dump jpg / illustrerede
manual
http://chokmah.dk/manual/manualen.html
nu ved jeg ikke om skrift typerene er store nok - men det er det jeg
mener med at :
man kan se hvad der sker når man lære noget nyt
| |
Stefan Kristensen (13-11-2010)
| Kommentar Fra : Stefan Kristensen |
Dato : 13-11-10 11:03 |
|
>> Hvorfor tror du at din tekst skal stå i<div>...</div>?
>
> Det gør den af sig selv i kompozer
Prøv at lave et meget simpelt eksempel i f.eks. Notepad.
Den sætter ikke unødvendig kode ind og du kan koncentrere dig om det
specifikke problem.
Til udvikling og test kan det være nemmere at have sin css i sidens
header - Så er det kun en side, der skal rettes i indtil det hele ser
rigtigt ud.
Det gør dte også meget letter at prøve de forslag, der bliver stillet
her i gruppen. Så kan du selv prøve at justere lidt her og der og med
det samme set forskellen på din egen skærm.
Just my 50 cents
Mvh
Stefan
| |
Stefan Kristensen (13-11-2010)
| Kommentar Fra : Stefan Kristensen |
Dato : 13-11-10 11:05 |
|
On 13-11-2010 11:02, Stefan Kristensen wrote:
>
>>> Hvorfor tror du at din tekst skal stå i<div>...</div>?
>>
>> Det gør den af sig selv i kompozer
>
> Prøv at lave et meget simpelt eksempel i f.eks. Notepad.
> Den sætter ikke unødvendig kode ind og du kan koncentrere dig om det
> specifikke problem.
Jeg så lige din tidligere post, og det ser ud til at Jørgen Farum Jensen
har forslået noget tilsvarende
| |
se_her@runejensen.dk (11-11-2010)
| Kommentar Fra : se_her@runejensen.dk |
Dato : 11-11-10 15:02 |
|
On 11 Nov., 22:37, "Bo M. Mogensen" <usn...@gmail.com> wrote:
> ikke for at lyde utaknemmelig - men hvad var det du ville sige ?
At man skal holde sig fra at bruge hvor det ikke har betydning
for meningen i teksten.
MVH
Rune Jensen
| |
Bo M. Mogensen (12-11-2010)
| Kommentar Fra : Bo M. Mogensen |
Dato : 12-11-10 06:21 |
|
Den 11-11-2010 23:02, se_her@runejensen.dk skrev:
> On 11 Nov., 22:37, "Bo M. Mogensen" <usn...@gmail.com> wrote:
>
>> ikke for at lyde utaknemmelig - men hvad var det du ville sige ?
> At man skal holde sig fra at bruge hvor det ikke har betydning
> for meningen i teksten.
jo men hvis en almindelige dødelig f.eks vil have sin tekst billed html
ark inde i midten
så kan jeg en måde (der virker) det er at lave en ramme gøre den
usynlige smid min tekst billeder og link ind i midten
også fra sideren skubbe den med mellem rums tasten og det fede ved det
er at jeg kan blive ved med at gøre det
til at siden står som jeg vil have den til MEN det kommer selvf til at
give nogen ;   de steder hvor jeg bruger til at
skubbe indholdet ind i midten på siden
eksempel på hvad jeg mener her http://chokmah.dk/eksempel.html
den ville ellers se sådan her ud : http://chokmah.dk/eksempel2.html -
hvor min tekst bliver presset fra venstre til højre
Mv
BMM
>
> MVH
> Rune Jensen
| |
|
|