/ Forside / Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
MS Windows
#NavnPoint
Klaudi 76474
o.v.n. 67550
refi 58409
tedd 45557
Manse9933 45149
molokyle 40687
miritdk 38357
briani 27239
BjarneD 26414
10  pallebhan.. 24310
Udpakke filer?
Fra : Hans Henrik Hansen


Dato : 09-11-10 11:27

Jeg har nedtaget nogle mapper med komprimerede filer ('.img') - men når jeg
fors¸ger at udpakke dem, får jeg beskeden:
"Error: WinZip only supports IMG files that are in the ISO format."

Se mere her:

http://www.hansogoline.dk/netv/mappe.htm

Hvordan får jeg dem *så* pakket ud??
--
mvh
Hans

 
 
Mcwm (09-11-2010)
Kommentar
Fra : Mcwm


Dato : 09-11-10 11:33

Den 09-11-2010 11:27, Hans Henrik Hansen skrev:
> Jeg har nedtaget nogle mapper med komprimerede filer ('.img') - men når jeg
> fors¸ger at udpakke dem, får jeg beskeden:
> "Error: WinZip only supports IMG files that are in the ISO format."
>
> Se mere her:
>
> http://www.hansogoline.dk/netv/mappe.htm
>
> Hvordan får jeg dem *så* pakket ud??
Du enten mounter dem i et virtuelt cd/dvd drev eller br¿nder dem ud på
relevant medie(cd(dvd). Det er afbildninger af en cd/dvd-skive. Har du
winrar MENER jeg den kan udpakke dem.

Venligst
Mcwm

Hans Henrik Hansen (09-11-2010)
Kommentar
Fra : Hans Henrik Hansen


Dato : 09-11-10 11:52

Mcwm wrote:

> Den 09-11-2010 11:27, Hans Henrik Hansen skrev:
>> Jeg har nedtaget nogle mapper med komprimerede filer ('.img') - men når
>> jeg fors¸ger at udpakke dem, får jeg beskeden:
>> "Error: WinZip only supports IMG files that are in the ISO format."
>>
>> Se mere her:
>>
>> http://www.hansogoline.dk/netv/mappe.htm
>>
>> Hvordan får jeg dem *så* pakket ud??
> Du enten mounter dem i et virtuelt cd/dvd drev eller br¿nder dem ud på
> relevant medie(cd(dvd). Det er afbildninger af en cd/dvd-skive. Har du
> winrar MENER jeg den kan udpakke dem.
....

OK - tak for tippet!

--
mvh
Hans

Hans Henrik Hansen (09-11-2010)
Kommentar
Fra : Hans Henrik Hansen


Dato : 09-11-10 18:33



"Hans Henrik Hansen" <h2vhspam@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
news:4cd927e9$0$56796$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Mcwm wrote:
....
>> Du enten mounter dem i et virtuelt cd/dvd drev eller br¿nder dem ud på
>> relevant medie(cd(dvd). Det er afbildninger af en cd/dvd-skive. Har du
>> winrar MENER jeg den kan udpakke dem.
> ...

Jeg har nu hentet en demoudgave af et virtuelt cd-program, men når jeg
pr¸ver at tilf¸je pgl. data, får jeg stadig beskeden:

"The file specified is not an ISO image.
File name: ........"

se evt.: http://www.hansogoline.dk/netv/vircd.htm

Hvad mere kan jeg g¸re?

--
med venlig hilsen
Hans



Bjarke Andersen (09-11-2010)
Kommentar
Fra : Bjarke Andersen


Dato : 09-11-10 12:07

Hans Henrik Hansen <h2vhspam@webspeed.dk> crashed Echelon writing
news:4cd9220b$0$56770$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:

> Jeg har nedtaget nogle mapper med komprimerede filer ('.img') - men
> når jeg fors¸ger at udpakke dem, får jeg beskeden:
> "Error: WinZip only supports IMG files that are in the ISO format."

IMG er ikke komprimeret filer, men Image filer.

Det kan enten være et image af en CD/DVD eller en floppydisk, det ved du
bedst selv.

Hvis CD/DVD kan disse nemt brændes med fx. ImgBurn.

--
Bjarke Andersen

Hans Henrik Hansen (09-11-2010)
Kommentar
Fra : Hans Henrik Hansen


Dato : 09-11-10 15:41

Bjarke Andersen <bjarke.andersen@gmail.com> wrote:

....
> IMG er ikke komprimeret filer, men Image filer.
....

OK - men det virker så noget besynderligt/forvirrende, at 'Type' angives
som 'WinZip File', jf.;

http://www.hansogoline.dk/netv/mappe.htm


--
med venlig hilsen,
Hans

Bjarke Andersen (09-11-2010)
Kommentar
Fra : Bjarke Andersen


Dato : 09-11-10 15:44

h2vhspam@webspeed.dk (Hans Henrik Hansen) crashed Echelon writing
news:1jrp4q1.1qe82im5yq9prN%h2vhspam@webspeed.dk:

> OK - men det virker så noget besynderligt/forvirrende, at 'Type' angives
> som 'WinZip File', jf.;

Det er blot fordi din Windows installation har fået associeret at IMG skal
åbnes med WinZip.

Jeg kan også lave et tekstdokument og gemme det med filtypen .img, og så
vil din system tro det er en WinZip file, selvom det ikke er det.

--
Bjarke Andersen

Ivan V. Klattrup (09-11-2010)
Kommentar
Fra : Ivan V. Klattrup


Dato : 09-11-10 15:46

Hans Henrik Hansen skrev:

>OK - men det virker så noget besynderligt/forvirrende, at 'Type' angives
>som 'WinZip File', jf.;

Så må du jo fjerne associeringen

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Hans Henrik Hansen (09-11-2010)
Kommentar
Fra : Hans Henrik Hansen


Dato : 09-11-10 16:21

Ivan V. Klattrup <ivan.klattrup@gmail.com> wrote:

....
> Så må du jo fjerne associeringen

Ikke (længere) nødvendigt - nu kender jeg jo forklaringen! :)


--
med venlig hilsen,
Hans

Bjarke Andersen (09-11-2010)
Kommentar
Fra : Bjarke Andersen


Dato : 09-11-10 15:53

Hans Henrik Hansen <h2vhspam@webspeed.dk> crashed Echelon writing
news:4cd9220b$0$56770$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:

> Jeg har nedtaget nogle mapper med komprimerede filer ('.img') - men
> når jeg fors¸ger at udpakke dem, får jeg beskeden:
> "Error: WinZip only supports IMG files that are in the ISO format."
>
> Se mere her:
>
> http://www.hansogoline.dk/netv/mappe.htm

Nu har jeg kigget på dit screendump, og er du overhovedet sikker på du skal
åbne/brænde filen.

Google viser det er Garmin filer, som iflg en masse posts skal ligge på et
SD kort eller lign.

Måske tjek måske installationsvejledningen eller lignende først.

--
Bjarke Andersen

Hans Henrik Hansen (09-11-2010)
Kommentar
Fra : Hans Henrik Hansen


Dato : 09-11-10 16:21

Bjarke Andersen <bjarke.andersen@gmail.com> wrote:

....
> Nu har jeg kigget på dit screendump, og er du overhovedet sikker på du skal
> åbne/brænde filen.
>
> Google viser det er Garmin filer, som iflg en masse posts skal ligge på et
> SD kort eller lign.

De repræsenterer rigtigt nok en kopi af indholdet på GPSen og (nogle af
dem) skal bruges ifm. planlægning af ruter på pc'en, som senere
overføres til GPSen vha. et dedikeret program ('MapSource').


--
med venlig hilsen,
Hans

Pico (10-11-2010)
Kommentar
Fra : Pico


Dato : 10-11-10 00:33

Den 09-11-2010 16:20, Hans Henrik Hansen skrev:
> Bjarke Andersen<bjarke.andersen@gmail.com> wrote:
>
> ...
>> Nu har jeg kigget på dit screendump, og er du overhovedet sikker på du skal
>> åbne/brænde filen.
>>
>> Google viser det er Garmin filer, som iflg en masse posts skal ligge på et
>> SD kort eller lign.
>
> De repræsenterer rigtigt nok en kopi af indholdet på GPSen og (nogle af
> dem) skal bruges ifm. planlægning af ruter på pc'en, som senere
> overføres til GPSen vha. et dedikeret program ('MapSource').
>
>
IsoBuster er beregnet til at pakke ISO og IMG filer ud mm.
http://www.isobuster.com/

--
MVH
Pico

Torben (10-11-2010)
Kommentar
Fra : Torben


Dato : 10-11-10 00:44


"Hans Henrik Hansen" <h2vhspam@webspeed.dk> skrev i meddelelsen
news:1jrp6f9.zd41yc1nmorN%h2vhspam@webspeed.dk...
> Bjarke Andersen <bjarke.andersen@gmail.com> wrote:
>
> ...
>> Nu har jeg kigget på dit screendump, og er du overhovedet sikker på du
>> skal
>> åbne/brænde filen.
>>
>> Google viser det er Garmin filer, som iflg en masse posts skal ligge på
>> et
>> SD kort eller lign.
>
> De repræsenterer rigtigt nok en kopi af indholdet på GPSen og (nogle af
> dem) skal bruges ifm. planlægning af ruter på pc'en, som senere
> overføres til GPSen vha. et dedikeret program ('MapSource').
>
>
> --
> med venlig hilsen,
> Hans

7zip eller WinRAR til udpakning


--
/Torben


Kerim Ellentoft (10-11-2010)
Kommentar
Fra : Kerim Ellentoft


Dato : 10-11-10 02:11

"Torben" <torben.fejr@stofanet.invalid> skrev :

>7zip eller WinRAR til udpakning

Ja, hvis det er en iso/image, men det behøver det langt fra at
være.

Det kan sagtens være en fil, som er beregnet til at blive åbnet
med et bestemt program.
--
Kerim
http://www.facebook.com/Khilafah.nu.Kerim.Ellentoft

Hans Henrik Hansen (10-11-2010)
Kommentar
Fra : Hans Henrik Hansen


Dato : 10-11-10 11:27

Kerim Ellentoft <kerim@mail.tele.invalid> wrote:
....
> Ja, hvis det er en iso/image, men det behøver det langt fra at
> være.
>
> Det kan sagtens være en fil, som er beregnet til at blive åbnet
> med et bestemt program.

Netop - jf. min indledende replik i denne tråd!
Jeg begynder efterhånden at tro, at Garmin med overlæg lægger hindringer
i vejen for udpakning/installering af disse filer!?: Man sælger nemlig
dedikerede dvd'er med kort til brug for 'MapSource' og vil derfor helst
vanskeliggøre udnyttelse af 'standard-leverancen' til formålet(?)
'Konceptet' synes at være noget à là: Kunden køber en GPS til 12 - 1400
kr. (eller mere?); de medfølgende kort kan gratis opdateres inden for 60
dage fra første ibrugtagning - derefter koster det rundt regnet '1/2
GPS' at købe licens til fremtidige opdateringer. Hvis kunden så
yderligere vil kunne benytte kortene til ruteplanlægning på en pc
('MapSource'), må han/hun pænt investere i en dvd - der sjovt nok igen
koster rundt regnet '1/2 GPS'! :)

Denne strategi finde jeg lige lovligt 'smart' - så jeg vil nøjes med at
'planlægge' via selve GPSen, med de begrænsninger, dette måtte indebære!


--
med venlig hilsen,
Hans

Mcwm (10-11-2010)
Kommentar
Fra : Mcwm


Dato : 10-11-10 12:07

Den 10-11-2010 11:26, Hans Henrik Hansen skrev:
> Kerim Ellentoft<kerim@mail.tele.invalid> wrote:
> ...
>> Ja, hvis det er en iso/image, men det behøver det langt fra at
>> være.
>>
>> Det kan sagtens være en fil, som er beregnet til at blive åbnet
>> med et bestemt program.
>
> Netop - jf. min indledende replik i denne tråd!
> Jeg begynder efterhånden at tro, at Garmin med overlæg lægger hindringer
> i vejen for udpakning/installering af disse filer!?: Man sælger nemlig
> dedikerede dvd'er med kort til brug for 'MapSource' og vil derfor helst
> vanskeliggøre udnyttelse af 'standard-leverancen' til formålet(?)
> 'Konceptet' synes at være noget à là: Kunden køber en GPS til 12 - 1400
> kr. (eller mere?); de medfølgende kort kan gratis opdateres inden for 60
> dage fra første ibrugtagning - derefter koster det rundt regnet '1/2
> GPS' at købe licens til fremtidige opdateringer. Hvis kunden så
> yderligere vil kunne benytte kortene til ruteplanlægning på en pc
> ('MapSource'), må han/hun pænt investere i en dvd - der sjovt nok igen
> koster rundt regnet '1/2 GPS'! :)
>
> Denne strategi finde jeg lige lovligt 'smart' - så jeg vil nøjes med at
> 'planlægge' via selve GPSen, med de begrænsninger, dette måtte indebære!
>
>

Der må jeg så beklage at jeg ikke har fulgt ordentlig med. I tilfældet
med den GPS og de der tilhørende filer, skal de blot - via USB-kabel
formentlig - overføres fra PC til GPS, så læser din GPS filen som den
er. De skal således *ikke* pakkes ud.

Jeg beklager min uopmærksomhed

Venligst
Mcwm

Hans Henrik Hansen (10-11-2010)
Kommentar
Fra : Hans Henrik Hansen


Dato : 10-11-10 14:28

Mcwm <newsFJERN@glostrup.it> wrote:

....
> Der må jeg så beklage at jeg ikke har fulgt ordentlig med. I tilfældet
> med den GPS og de der tilhørende filer, skal de blot - via USB-kabel
> formentlig - overføres fra PC til GPS, så læser din GPS filen som den
> er. De skal således *ikke* pakkes ud.
>
> Jeg beklager min uopmærksomhed
.....

Ingen årsag - men filerne ER skam på GPSen!
Det, jeg har brug for, er, at kortene OGSÅ bliver tilgængelige på PCen
(så de kan benyttes af 'ruteplanlægningsværktøjet' (MapSource) dér).


--
med venlig hilsen,
Hans

Hans Kjaergaard (10-11-2010)
Kommentar
Fra : Hans Kjaergaard


Dato : 10-11-10 15:08

On Wed, 10 Nov 2010 14:28:25 +0100, h2vhspam@webspeed.dk (Hans Henrik
Hansen) wrote:

>Det, jeg har brug for, er, at kortene OGSÅ bliver tilgængelige på PCen
>(så de kan benyttes af 'ruteplanlægningsværktøjet' (MapSource) dér).
Så skulle du måske overveje at spørge i dk.teknik.satellit.navigation
?


/Hans

Hans Henrik Hansen (10-11-2010)
Kommentar
Fra : Hans Henrik Hansen


Dato : 10-11-10 15:23

Hans Kjaergaard <hans.k2teknik@post5.tele.dk> wrote:

....
> Så skulle du måske overveje at spørge i dk.teknik.satellit.navigation
> ?
.....

Ja, det lyder da i grunden som en udmærket idé! Jeg har forsøgt mig lidt
hos Garmins danske brugergruppe - (endnu?) dog uden det helt store
gennembrud ! :)


--
med venlig hilsen,
Hans

Jens Peter Karlsen (10-11-2010)
Kommentar
Fra : Jens Peter Karlsen


Dato : 10-11-10 15:27

Formatet er ikke kompatibelt med mapsource det skal konverteres først.
Læs dette omhyggeligt og hent de to programmer:
http://freegeographytools.com/2007/adding-garmin-img-files-to-mapsource

Regards Jens Peter Karlsen.

On Wed, 10 Nov 2010 14:28:25 +0100, h2vhspam@webspeed.dk (Hans Henrik
Hansen) wrote:

>Det, jeg har brug for, er, at kortene OGSÅ bliver tilgængelige på PCen
>(så de kan benyttes af 'ruteplanlægningsværktøjet' (MapSource) dér).

Hans Henrik Hansen (10-11-2010)
Kommentar
Fra : Hans Henrik Hansen


Dato : 10-11-10 16:57


"Jens Peter Karlsen" <jpkarlsen@mvps.org> skrev i en meddelelse
news:eaald6547modf745q54famkviaaevk2a2c@4ax.com...
> Formatet er ikke kompatibelt med mapsource det skal konverteres først.
> Læs dette omhyggeligt og hent de to programmer:
> http://freegeographytools.com/2007/adding-garmin-img-files-to-mapsource

..........................

OK - tusind tak: Der ser ud til at være masser af "underholdning til de
lange vinteraft'ner"! :)

--
med venlig hilsen
Hans



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408849
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste