Ze faucet..Enhedslisten
Fra : Claus E. Petersen

Dato : 04-11-10 08:11

Nu har jeg for vane at bare være destruktiv, og skyde alle initiativer
ned, men her er et som jeg syntes fortjener lidt opmærksomhed:

http://politiken.dk/politik/ECE1100886/enhedslisten-angriber-s-sf-skatteplan-/

Når det yderste venstre angriber platuglerne fra SF og det ganske
kyniske gamle arbejderparti, er det ikke en revolution, men blot en
venlig henstilling med en 200 tons tung justér-hammer.

Der skal nok være dem der ønsker ultrakommunisterne hen hvor ingenting
gror, men der er da skummelt at selv de støvletrampende
pseudo-kommunister har evnen til kritik af egen blok.. noget som har
været fuldkomment fraværende i blandt Venstre og Konservative samt
støttepartiet Dansk Folkeparti.

- cep

Fra : Martin Larsen

Dato : 04-11-10 15:11

On 2010-11-04 08:10, Claus E. Petersen wrote:
> [...]
> venlig henstilling med en 200 tons tung justér-hammer.
>
> Der skal nok være dem der ønsker ultrakommunisterne hen hvor ingenting

Nej, sålænge deres antal er ubetydeligt kan de være et godt barometer
for ytringsfrihed. I EU giver man såkaldt højre-ekstreme lange
fængselsstraffe for hate-speech, mens rød-fascister og islamister går
frit omkring.
Jeg er naturligvis for ytringsfrihed, med undtagelse af opfordring til
vold. Her igen med undtagelse af vejledning i krigsførelse og
kriminalitetsbekæmpelse (eg nuke Mekka er OK)

Mvh
Martin

Fra : Bo Warming

Dato : 04-11-10 15:52

On Thu, 04 Nov 2010 15:11:16 +0100, Martin Larsen
<mlarsen@post7.tele.dk> wrote:

> [...]
>vold. Her igen med undtagelse af vejledning i krigsførelse og
>kriminalitetsbekæmpelse (eg nuke Mekka er OK)

En lokalkendt politimand oplyste mig at Bellahøj daglig får
opringninger fra Jægersborggade, at "min mand vil slå mig ihjel" og
det er jo så seriøst som NukeTheWhales i SimpsonFamily(Nelson)

Men seriøse trusler bør straffes. Intet §266b straffet hate crime har
været seriøst , altså med realisme bag den profeterede vold

Jøder er stærke i EU og FN når de kan tvinge alle lande til
censur-love mod både kritisk Islam-analyse og videnskabelig
Holocaust-minimalisme som talrige Nobelværdige forskere uden jødehad
p.t. rådner op for i Østrigske og Tyske fængsler

Jeg turde ikke feriere i det skønne Tyskland hvis ikke jeg havde
landsbytosse-image - menbankers uvilje til at låne mig penge i mit
skønne perfekt-vedligeholdte hus er måske en straf for mine
skriverier?

Fra : Jens Bruun

Dato : 04-11-10 17:42

Bo Warming <bwng@bwng.dk> skrev i meddelelsen
ddh5d6l71gfolg88bpck5d5bgv1dpduo01@4ax.com:

> [...]
> landsbytosse-image - menbankers uvilje til at låne mig penge i mit
> skønne perfekt-vedligeholdte hus er måske en straf for mine

Næppe. Det er nok konsekvensen af, at bankers (og de fleste andres)
opfattelse af, hvornår et hus er perfekt-vedligeholdt, er den diamentralt
modsatte af din.

Hvad skylder du egentlig i dit "perfekt-vedligeholdte" hus? Og har du
overvejet at få ejendomsskatten indefrosset? Det har du vel alderen til?

Vi lever i et forholdsvist frit land, hvor det stadig overlades til bankerne
selv at beslutte, til hvem de ønsker at udlåne penge - og det har du vel
ikke et problem med?

Så dig på DR1 her til formiddag. Det gjorde du fint. Velformuleret,
velargumenterende, ærlig og ikke-stammende. Og du fremstod ikke særligt
særlingeagtigt Udsendelsen kan forresten ses på nettet hér:
http://www.dr.dk/NU/player/#/dr1-dokumentaren/2178

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Martin Larsen

Dato : 04-11-10 21:02

On 2010-11-04 17:42, Jens Bruun wrote:
> [...]
> velargumenterende, ærlig og ikke-stammende. Og du fremstod ikke særligt
> særlingeagtigt Udsendelsen kan forresten ses på nettet hér:

Ca henne ved 40 ja, folder linselusen sig ud. Meeen jeg savnede BW's
credo at det bedste er at prutte om prisen. I stedet fik vi noget løs
uærlig snak om rollespil om at være utro ved julefrokosten

Mvh
Martin

Fra : Bo Warming

Dato : 04-11-10 21:08

On Thu, 4 Nov 2010 17:42:09 +0100, "Jens Bruun"
<bruun_jens@hotmail.com> wrote:

> [...]
>selv at beslutte, til hvem de ønsker at udlåne penge - og det har du vel

_Forholdsvis_ frit land er en klædelig moderering

Nej, og
HVIS banker var uafhængige af staten, - hvad de ikke er - så havde du
et stærkt argument

> [...]
>velargumenterende, ærlig og ikke-stammende. Og du fremstod ikke særligt
>særlingeagtigt Udsendelsen kan forresten ses på nettet hér:

Ja, men de vil kun interviewe om luderemnet - ikke om muslimer, - øv
De vil heller ikke dække folks nysgerrighed om mit plankeværk

Der er under 1 mio kr gæld i mit hus og ejendomsvurdering er det
tredobbelte

Fra : Jens Bruun

Dato : 04-11-10 21:23

Bo Warming <bwng@bwng.dk> skrev i meddelelsen
g946d6ptha4k3vklgk7g8sgr0731rldmld@4ax.com:

> Der er under 1 mio kr gæld i mit hus og ejendomsvurdering er det
> tredobbelte

Hmm. Jeg forstår godt bankerne. Jeg vil tro, du kan få maks.1 mio. for din
ejendom - og dét alene for grunden. Huset, plankeværk og "have" er
nedrivningsværdigt, og den slags koster faktisk en del penge.

Havde du skyldt mindre end 500.000, tror jeg, du godt kunne have fået et
lån.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Bo Warming

Dato : 05-11-10 17:21

On Thu, 4 Nov 2010 21:22:32 +0100, "Jens Bruun"
> [...]

>nedrivningsværdigt, og den slags koster faktisk en del penge.
>
>Havde du skyldt mindre end 500.000, tror jeg, du godt kunne have fået et

At få 80% af vurderingssummen evner enhver ejendomsmægler

Men dette er liebhaveri og der skal bruges en eftermiddag på at gøre
haven normal.

En mindre lejlighed ved SctHans torv har højere kvmpris end nogen
strandvejsvilla for der er snobværdi i at gå ned på Sebastopol-cafeen
hvor berømtheder kommer på det torv

Man JEG HAR BYENS MEST SOLRIGE HAVE OG TO STORE ENDNU MERE SOLRIGE
TAGTERASSER, dett er børneegnet og jeg fik pr underskriftinsamling
gjort Bjelkes Alle til STILLEVEJ da jeg havde småbørn

I Hellerup er der altid i snit 2 km til de nærmeste tre supermarkeder.
Her der der 8 indenfor en km

Jeg tror ikke mine arvinger vil sælge byens bedste sted for under 10
mio kr så nul lån viser korruption eller loger eller had mod
antiantiracisme som jeg jo skilter med men efter min død bør
arvingerne ikke sælge for få millioner kr
Men min søn sendes nu af universitetet til SctThomas for at sammen
skrive sin pakistanetnobotanikforskning så han er nok slet ikke til
Nørrebro - især når jeg i testamente skriver at den arving der vil
holde plankeværkskunsten ved lige har forret

Men selv min norske lægesøn er i kort snor af sin mor, så jeg får
næppe nogen til at holde privatiseringsstreetart fanen højt post
mortem og så må de jo dele ligeligt