Overmennesker, ifl socialdemokraten Nietzs~
Fra : Bo Warming

Dato : 02-11-10 09:02

Overmennesker, ifl socialdemokraten Nietzsche:min far

Kultur er for alle , ku genierne Stauning, Bramsnæs, Hans Hedtoft og
HC Hansen blive enige med men med JOKrag stoppede S-klogskab

Frihedstraditionen fra S var sej siden Fremskridtsslagsangen Danmark
for Folket blev skrevet og det bidrog til at min far blev et
selvrealiserende overmenneske
Nietzsche var jo aldrig en aristokratisk radikalist (som beundreren
Georg Brandes kaldte ham.)
Han mente vi alle ku blive overmennesker
Intet loft over talentmasse - som DR tror, men TV2 har modbevist

Min far begejstredes over Diogenes i gymnasiet og lærte af ham og kom
derved tæt ved idealet

D I O G E N E S
   Most men are within a finger's breadth of being mad. Diogenes
If I were not Alexander, I would be Diogenes       Alexander the
Great In Plutarch Parallel Lives 'Alexander' ch. 14, sect. 3
   Hvorledes kan man bedst hævne sig på sin fjende? Når man selv
bliver ædel og god.      Diogene
Om at drikke uden drikkeredskab: Et barn har overvundet mig i
nøjsomhed. Diogenes 404-323
Om onani: Gid man også kunne slippe for at være sulten ved blot at
gnide sig på maven. Diogenes 404-323
Det smukkeste: talefrihed, Det værste Sociale konventioner Diogenes
404-323
Jeg er verdensborger (kosmopolit) Diogenes 404-323
Hvis sønnen er forbryder, så straf faderen. Diogenes

Alexander havde lige erobret verden så han ku tilbyde
mesterfilosoffen, kynikeren Diogenes en hver gave han måtte ønske
vælg selv...
Diogenes bad mindeligt om at den skyggende gæst Alexander ville gå et
skridt til side så solen ku skinne på ham - andet ku verdensejeren
ikke gøre for ham!
Ingen skønlitteratur var så klog som det, synes min motorcykelglade
ingeniørfar hvis opfinder-iver jeg vistnok lever op til vedr pis og
lort - men situationsfornemmelse var ikke min fars og er ikke min
stærke side dog ku han finde og holde på en skøn dame i 5 år-tier, jeg
kun i et par