Så fik...
Fra : Claus E. Petersen

Dato : 31-10-10 08:04

Så fik hun endelig lov til at tale og lade som om hun selv fandt på det.

http://www.dr.dk/Nyheder/Politik/2010/10/31/063533.htm

Om et par valg perioder kan det være at hendes forgænger lader hende
komme med et initiativ hun selv finder på.

Hun har nu, helt ekstraordinært, fået bevilget mulighed for at fortælle
at ledige som allerede har et job på hånden, ikke skal tvangsaktiveres
op til ansættelsens begyndelse.

Fantastisk! Så godt gået! Hvor er bølgen?

Et fantastisk fremskridt for en regering der er gået helt i stå efter at
deres kære leder forlod dem..

- cep

Fra : Claus E. Petersen

Dato : 31-10-10 08:21

Den 31-10-2010 08:03, Claus E. Petersen skrev:
> [...]
>
> Fantastisk! Så godt gået! Hvor er bølgen?
>
> Et fantastisk fremskridt for en regering der er gået helt i stå efter at

My bad.. hvis de ikke er på dagpenge, altså kontanthjælp, skal de stadig
tvangsaktiveres op til og med første dag af ansættelse (som jeg læser det).
Man må antage at det er led i endnu en lokumsaftale (mellem VK og LO) ..
og man må antage at Claus H. Frederiksen stadig kan gnide sine klamme
fedtede fingre tilfredst ved tanken om at Danmarks "homogene flexicurity
model" og "ligeværdige samfund" er på vej mod fattighusene anno 1878.
Men det var vist så også meningen fra starten.

Kan være at det glade menneske blot distribuerer opgaver alt imens han
er fuldt optaget af at lave numre i finansministeriet ligesom han gjorde
da han var chef for beskæftigelsesministeriet.

- cep

Fra : Nicky

Dato : 31-10-10 09:03

"Claus E. Petersen" <snurrberget@REMOVEyahoo.com> skrev i meddelelsen

> My bad.. hvis de ikke er på dagpenge, altså kontanthjælp, skal de stadig
> tvangsaktiveres op til og med første dag af ansættelse (som jeg læser
> det).

Hvor læser du det?

Fra : Claus E. Petersen

Dato : 31-10-10 09:37

Den 31-10-2010 09:03, Nicky skrev:
> "Claus E. Petersen" <snurrberget@REMOVEyahoo.com> skrev i meddelelsen

> Hvor læser du det?

Der nævnes A-kasser og jobcentre, men ikke eet ord om mennesker på
kontanthjælp.
Når man explicit udelukker en gruppe er det fordi at man rent faktisk
ønsker at udelukke den gruppe der ikke nævnes.

- cep

Fra : Nicky

Dato : 31-10-10 11:24

> [...]
> Når man explicit udelukker en gruppe er det fordi at man rent faktisk
> ønsker at udelukke den gruppe der ikke nævnes.

Mig bekendt står de kommunale jobcentre for aktiveringen af
kontanthjælpsmodtagere.

Nedenfor er der et link til Støjbergs pressemeddelelse. Jeg tolker den, som
at det gælder alle ledige.

http://bm.dk/Aktuelt/Nyheder/Pressemeddelelser/Arkiv/2010/10/Stoejberg%20Slut%20med%20rigid%20regel%20om%20jobsoegning.aspx

Fra : Claus E. Petersen

Dato : 31-10-10 12:01

Den 31-10-2010 11:23, Nicky skrev:
> [...]
> kontanthjælpsmodtagere.
>
> Nedenfor er der et link til Støjbergs pressemeddelelse. Jeg tolker den, som

Med al respekt, så er du naiv.

Kontanthjælpsmodtagere er ikke *ledige*

Derfor nævnes de ikke.

- cep

Fra : \"@'

Dato : 31-10-10 12:58

On Sun, 31 Oct 2010 12:01:18 +0100, "Claus E. Petersen"
<snurrberget@REMOVEyahoo.com> wrote:

>Med al respekt, så er du naiv.
>
>Kontanthjælpsmodtagere er ikke *ledige*

SÅH?

<<<<
http://www.gladsaxe.dk/Default.aspx?ID=9245
Rådighed er en betingelse for at få kontanthjælp
Hvis du søger om kontanthjælp alene på grund af arbejdsløshed, skal du
stå til rådighed for arbejdsmarkedet. Det betyder at,

du skal deltage i de tilbud og søge de jobs, som Jobcenteret giver dig
du skal være tilmeldt Jobcentret som arbejdssøgende
du skal lave et CV og lægge det på www.jobnet.dk, og løbende ajourføre
dit CV
du skal tage imod et tilbudt arbejde
du skal være aktivt arbejdssøgende
<<<<

>Derfor nævnes de ikke.

det kan så undre,da modtagere af kontanthjælp, hvis ikke andet gør sig
gældende, er omfattet af de samme regler som personer der modtager
dagpenge via A-kasse.

--
Si vis pacem - para bellum

Fra : Claus E. Petersen

Dato : 31-10-10 13:22

Den 31-10-2010 12:58, "@' skrev:

> [...]
>

> det kan så undre,da modtagere af kontanthjælp, hvis ikke andet gør sig
> gældende, er omfattet af de samme regler som personer der modtager

Der er 2 love om aktivering.. den for a-kasse medlemmer og den, mindre
hensynsfulde, for kontanthjælpsmodtagere.

Start med Lov om Aktiv SocialPolitik.. (for a-kasse) og når du er kommet
igennem så sammenlign med lov om aktiv Beskæftigelsesindsats (for
kontanthjælpsmodtagere).
Du vil ved gennemlæsning finde væsentlige forskelle, set fra den
arbejdsløses perspektiv.

Uanset, så er kontanthjælpsmodtagere per definition ALTID i en form for
aktivering der skal "øge tilknytningen til arbejdsmarkedet".
De er derfor ALDRIG *ledige* da de ALTID er *aktive*
Er de ikke *aktive* er de i en form for behandling og derfor
*sygemeldte*, med den refusion fra staten som dét nu giver, og det er
den eneste undtagelse fra reglen om at være *aktiverede* jeg kender til.

De figurerer derfor aldrig på de officielle ledighedstal.

Den mest effektive måde at spotte dem på er egentlig at bede dem åbne
munden.

Kontanthjælpsmodtagere har næsten altid halvrådne tænder.

- cep

Fra : Claus E. Petersen

Dato : 31-10-10 13:36

Den 31-10-2010 13:22, Claus E. Petersen skrev:

> [...]
> munden.
>
> Kontanthjælpsmodtagere har næsten altid halvrådne tænder.

ups.. fik lige byttet om på dem.

Loven der gælder for bistandsbumser er: Bekendtgørelse af lov om aktiv
socialpolitik

For de mindre bumsede gælder: Bekendtgørelse af lov om en aktiv
beskæftigelsesindsats

- cep

Fra : Nicky

Dato : 31-10-10 08:59

> [...]
> ledige som allerede har et job på hånden, ikke skal tvangsaktiveres op til

Ja, hun ender med at blive den nye Moder Teresa hvis hun fortsætter den
linie.

> Fantastisk! Så godt gået! Hvor er bølgen?

Den kommer når alle de ledige er "hjulpet" i arbejde.

> Et fantastisk fremskridt for en regering der er gået helt i stå efter at
> deres kære leder forlod dem..

Næ. Vi har senest fået en planlov, en ghettoplan, en dagpengereform,
regeringen ligger ikke just på den lade side.