Musse-racister?
Fra : Martin Larsen

Dato : 31-10-10 03:26

"I er svin. Børnene, der kommer ud af dette ægteskab, vil være bastarder
og svin. I er ikke den slags mennesker, der kan have et gyldigt
ægteskab. Den ene af jer er vantro. Den anden er også vantro og, har vi
grund til at tro, ateist, som heller ikke engang tror på en vantro
religion", lød det i talen til det schweiziske par, der ikke forstod
tilsvining

Sådan lød det i ceremonien for et schweizisk par, som under en ferie på
øgruppen Maldiverne valgte at benytte sig af hotellets tilbud om at få
fornyet deres ægteskabsløfter på en af Maldivernes smukke sandstrande.

http://www.kristeligt-dagblad.dk/artikel/386214:Udland--Par-svinet-til-i-bryllupsceremoni

Er det mon blot spændende anderledes etnisk folklore

Mvh
Martin

Fra : TBC

Dato : 30-10-10 20:40

On 31 Okt., 03:25, Martin Larsen <mlar...@post7.tele.dk> wrote:
> [...]
> gteskab. Den ene af jer er vantro. Den anden er ogs vantro og, har vi
> grund til at tro, ateist, som heller ikke engang tror p en vantro
> religion", l d det i talen til det schweiziske par, der ikke forstod
> tilsvining
>
> S dan l d det i ceremonien for et schweizisk par, som under en ferie p
> gruppen Maldiverne valgte at benytte sig af hotellets tilbud om at f
> fornyet deres gteskabsl fter p en af Maldivernes smukke sandstrande.
>
> http://www.kristeligt-dagblad.dk/artikel/386214:Udland--Par-svinet-ti...
>
> Er det mon blot sp ndende anderledes etnisk folklore

Idet turisme er angiveligt er Maldivernes vigtigste erhverv, må man da
håbe at det ubehøvlede svin der selvstændigt stod for tilsviningerne
af parret, i vantro snart må se sig selv lede efter et andet job!

Fra : Ukendt

Dato : 01-11-10 08:47

"TBC" <-sutmin@2night.dk> skrev i en meddelelse
Idet turisme er angiveligt er Maldivernes vigtigste erhverv, må man da
håbe at det ubehøvlede svin der selvstændigt stod for tilsviningerne
af parret, i vantro snart må se sig selv lede efter et andet job!

:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

Naturligvis - det er en enkeltstående begivenhed, udført selvstændigt - og
selv om vi kender retorikken, så er det ikke et generelt udtryk for
opfattelsen af anderledes troende - og da slet ikke af vesterlændinge - der
dog må tåle næsten de samme nedladende bemærkninger om deres børn, når de
færdes i "socialt udsatte boligområder", der er så vilde efter at få
'gammeldanskere' til at flytte ind - de har de ressourcer, der efterspørges
i området - bilradioer, fladskærme, cykler osv. Og det er jo også en
berigelse at høre sine børn tale med udenlandsk accent blot fordi de er
opvokset i en bestemt bydel.

Fra : TBC

Dato : 01-11-10 03:51

On 1 Nov., 08:46, "Firstname Lastname" <None> wrote:
> [...]
> i området - bilradioer, fladskærme, cykler osv. Og det er jo også en
> berigelse at høre sine børn tale med udenlandsk accent blot fordi de er

Bla, bla bla. Jeg bor som ressourcestærk "gammeldansker" tilfældigvis
faktisk i netop et "socialt udsat boligområde" på Nørrebro, så jeg kan
genkende både hvad der er virkeligheden og hvad der er højrefløjens
stærkt generaliserende og overdrevne stereotyper. Så dem kan du roligt
pakke sammen

Fra : Ukendt

Dato : 01-11-10 13:42

[...]

::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
Det er nemlig sådan, det hænger sammen.
Er man kritisk over for indvandring - så er man en del af højrefløjen.
Er man kritisk over for indvandring, så ved man ikke, hvad der er
virkeligheden.

Nåh ja - og så generaliserer vi.

For det første vil jeg meget bede mig frabedt at blive påduttet at være en
del af højrefløjen - du kender ikke omfanget af mit sociale engagement,
hverken her eller i udlandet.
For det andet så er mine udtalelser om tilråb mm baseret på erfaring - jeg
er så træt af at høre min datter tilråbt at hun er en luder eller at jeg er
et blegt fedtøre - på offentlig gade i en af landets større byer.

jeg kommer af og til i København - men Nørrebro er jo en integreret del af
byen - og muligvis er der en grænse, men når man kommer udefra har jeg ikke
nogen fornemmelse for hvor Nørrebro begynder og slutter - men jeg ved hvor
nogle af de ikke så rare steder i Odense, Esbjerg og Århus ligger - og jeg
er blevet skudt på i Vollsmose, truet groft verbalt og fysisk i Gjellerup -
og kunne ikke drømme om at bevæge mig rundt i den del af Esbjergs
boligområder, hvor cirkusfolk, tivoliansatte og hjemischauffører overfaldes.
Kald det bare socialt utilpassede - så er der noget i en bestemt kultur der
betinger den sociale utilpassethed.
Alt lige - så burde disse episoder være langt hyppigere i den
baggrundsdanske del af befolkningen - vi er trods alt flest. Sjovt nok, så
mindes jeg ikke at have hørt om det...
..
Men naturligvis - jeg er jo så som højrefløjsrepræsentant fuld af løgn,
ikke? Og jeg kan jo ikke vide, hvad de unge tror på eller står for - men de
ligner ikke sådan nogle blege fedtører som mig.