Den 31-10-2010 10:32, folmer@rasmussen.dk skrev:
> Fruen og jeg var i går draget helt hen på den anden side af Sjælland,
> for at iagttage om det her kollosale krydstogtskib nu kunne komme
> under Storebæltsbroen.
> Hjemmearbejdet havde godtgjort at Storebæltsvej syd for motorvejen
> måtte være et godt sted.
> Det var det. På strækningen mellem campingpladsen og Isbådsmuseet var
> der s'gu en p-plads, hvor der ikke var udsolgt.
> Det blev der så, skal jeg hilse og sige.
> Her kommer så det hæmningsløse ind i billedet. Folk stillede s'gu bare
> bilen der hvor det ikke var muligt at komme længere. Hvilket kaos!
> Det siger sig selv, at når man er til sådan en seance, så skal alle
> hjem samtidigt. Det kom vi ikke.
))
> Det var til gengæld meget interessant at iagttage hvordan de
> formastelige, der havde henslængt deres biler så kaoset opstod,
> tacklede situationen.
> Et par stykker prøvede forgæves at snige sig hen til automobilet i ly
> af den sparsomme bevoksning, hvilket ikke lykkedes særligt godt.
> De fleste kom med spids mund, muntert fløjtende en lille glad melodi.
> Opslag i telefonbogen under Leif Lalleglad giver et fuldstændigt
> forkert billede af virkeligheden. ,-)
> Et par stykker havde for en sikkerheds skyld flyttet hjernen ned på
> biceps' plads, og havde indtaget den sædvanlige positur med armene et
> pænt stykke ud fra kroppen, og let skrævende ben, og mellem gryntene
> kunne man ane et : Er der nogen der har problemer??
> Uha, det er godt at få sine fordomme bekræftet, det er fanneme skidt
> at folk aldrig lærer det.
>
Du kunne da bare havde gjort ligesom man gjorde her; Se det hele fra oven.
Nåede du så at komme derover inden det hele var sket? (Dem der kørte
efter den opgivne til (17:30) nåede ikke at se undersejlingen, for da
var den forlængst sket (16:16).)
For ikke at sidde og kigge på et billede der skiftede hvert halve
sekund, havde man fundet ud af hvordan man hele tiden kunne vide hvor
skibet var. Det udløste så en anden observation.
Nu kan jeg ikke rigtig finde ud af hvor meget af det skiv der rager ned
i vandet. De opgiver det til at have en dybgang på 9,3 m, men de skriver
også om en dybde på 22 m.
Men hvis det er den første der gælder må kaptajnen havde drukket af
natpotten, med den måde han kom op gennem Storebælt.