Trafikkultur. Så gik det galt igen.
Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 31-10-10 10:33

Fruen og jeg var i går draget helt hen på den anden side af Sjælland,
for at iagttage om det her kollosale krydstogtskib nu kunne komme
under Storebæltsbroen.

Hjemmearbejdet havde godtgjort at Storebæltsvej syd for motorvejen
måtte være et godt sted.

Det var det. På strækningen mellem campingpladsen og Isbådsmuseet var
der s'gu en p-plads, hvor der ikke var udsolgt.

Det blev der så, skal jeg hilse og sige.

Her kommer så det hæmningsløse ind i billedet. Folk stillede s'gu bare
bilen der hvor det ikke var muligt at komme længere. Hvilket kaos!

Det siger sig selv, at når man er til sådan en seance, så skal alle
hjem samtidigt. Det kom vi ikke. ))

Det var til gengæld meget interessant at iagttage hvordan de
formastelige, der havde henslængt deres biler så kaoset opstod,
tacklede situationen.

Et par stykker prøvede forgæves at snige sig hen til automobilet i ly
af den sparsomme bevoksning, hvilket ikke lykkedes særligt godt.

De fleste kom med spids mund, muntert fløjtende en lille glad melodi.
Opslag i telefonbogen under Leif Lalleglad giver et fuldstændigt
forkert billede af virkeligheden. ,-)

Et par stykker havde for en sikkerheds skyld flyttet hjernen ned på
biceps' plads, og havde indtaget den sædvanlige positur med armene et
pænt stykke ud fra kroppen, og let skrævende ben, og mellem gryntene
kunne man ane et : Er der nogen der har problemer??

Uha, det er godt at få sine fordomme bekræftet, det er fanneme skidt
at folk aldrig lærer det.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Mcwm

Dato : 31-10-10 11:46

Den 31-10-2010 10:32, folmer@rasmussen.dk skrev:

> Uha, det er godt at få sine fordomme bekræftet, det er fanneme skidt
> at folk aldrig lærer det.

Folmer dog... Du glemte det vigtigste af alt....

De kørte alle i BMW!!

Venligst
Mcwm

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 31-10-10 12:28

On Sun, 31 Oct 2010 11:46:06 +0100, Mcwm <newsFJERN@glostrup.it>
wrote:

>Folmer dog... Du glemte det vigtigste af alt....
>
>De kørte alle i BMW!!

>--

Nej, det gjorde de ikke, men der var dog en sort af slagsen, centralt
placeret i kaos'et, med gule forlygter med skygger og RX registreret,
så det var en gammel gryde.

--

Venlig hilsen
folmer

Fra : Mcwm

Dato : 31-10-10 12:34

Den 31-10-2010 12:28, folmer@rasmussen.dk skrev:

> Nej, det gjorde de ikke, men der var dog en sort af slagsen, centralt
> placeret i kaos'et, med gule forlygter med skygger og RX registreret,
> så det var en gammel gryde.

De SORTE er de værste!! Altså BMWer, ikke penge!

Venligst
Mcwm

Fra : Mcwm

Dato : 31-10-10 12:36

Den 31-10-2010 12:28, folmer@rasmussen.dk skrev:
> Nej, det gjorde de ikke, men der var dog en sort af slagsen, centralt
> placeret i kaos'et, med gule forlygter med skygger

Dog rart at du efterhånden indser, at BMW er centralt placeret i den
danske vognpark!

Venligst
Mcwm

Fra : alexbo

Dato : 31-10-10 13:01

<folmer@rasmussen.dk> skrev

> Her kommer så det hæmningsløse ind i billedet. Folk stillede s'gu bare
> bilen der hvor det ikke var muligt at komme længere. Hvilket kaos!

Alle skal se det samme og alle skal hjem igen, der kan jeg ikke se noget
problem i spærrende parkering, jeg synes ikke det kan sammenlignes med en
alm. parkering hvor nogle kan blive lukket inde uden at vide hvornår de kan
komme ud.

Men dem der kom først og parkerede helt ude i strandkanten vil naturligvis
også være dem der først sidder i deres bil og skumler, mens den sidst
ankommende der spærrer for alle andre, holder længst væk og derfor er den
sidste til at komme ind i bilen.

Det er en del af oplevelsen, når nu skibet ikke fik revet skorstenen af så
var der dog en chance for noget tumult og medfølgende skrammer.

mvh
Alex Christensen

Fra : Finn Guldmann

Dato : 31-10-10 17:40

> [...]
> kunne man ane et : Er der nogen der har problemer??
> Uha, det er godt at få sine fordomme bekræftet, det er fanneme skidt

Du kunne da bare havde gjort ligesom man gjorde her; Se det hele fra oven.

Nåede du så at komme derover inden det hele var sket? (Dem der kørte
efter den opgivne til (17:30) nåede ikke at se undersejlingen, for da
var den forlængst sket (16:16).)

For ikke at sidde og kigge på et billede der skiftede hvert halve
sekund, havde man fundet ud af hvordan man hele tiden kunne vide hvor
skibet var. Det udløste så en anden observation.

Nu kan jeg ikke rigtig finde ud af hvor meget af det skiv der rager ned
i vandet. De opgiver det til at have en dybgang på 9,3 m, men de skriver
også om en dybde på 22 m.

Men hvis det er den første der gælder må kaptajnen havde drukket af
natpotten, med den måde han kom op gennem Storebælt.

Fra : -

Dato : 01-11-10 23:36

Den 31-10-2010 17:39, Finn Guldmann skrev:
> [...]
>
> Men hvis det er den første der gælder må kaptajnen havde drukket af
> natpotten, med den måde han kom op gennem Storebælt.

Det var ret uforståeligt det du skrev her. Se hvad hvor fra oven? hvis
dybgangen er 9,3m har kaptajnen drukket af natpotten, - hvordan kom han
op gennem Storebælt?

Det moderne krydstogtsskibskib er en ubåd, - det dykker når farten
sættes op. Dette var nødvendigt for at få skibet under broen. Men selv
med 1/4 af farten havde man nok ikke kunnet stoppe skibet hvis man
pludselig fandt ud af, at man havde regnet forkert.

Du kan følge med i skibes færd på vandet her:
http://www.marinetraffic.com/ais/

Zoom ind på et område, fx. Storebælt. Holder man musen hen til
markeringen for et skib,får man oplyst navn, fart og kurs. Klikker man
på skibene er der somme tider mere information, nogen gange endda
billeder mm.

/Claus

Fra : Finn Guldmann

Dato : 02-11-10 08:25

Den 01-11-2010 23:36, - skrev:
> Det var ret uforståeligt det du skrev her. Se hvad hvor fra oven? hvis
> dybgangen er 9,3m har kaptajnen drukket af natpotten, - hvordan kom han
> op gennem Storebælt?

Du har måske ikke hørt at der sidder et webcam på den en pylon på broen?
Det viste sig muligt at se passagen på det.

> [...]
> markeringen for et skib,får man oplyst navn, fart og kurs. Klikker man
> på skibene er der somme tider mere information, nogen gange endda

Det var netop ved at følge skibet på "Marinetraffic" at man kunne se den
ret så slingrende kurs det holdt op gennem Storebælt.

Hvis det havde rakt noget mere end de der 9,3 m ned i vandet kunne jeg
forstå at det kunne være nødvendigt at slingre rundt mellem de steder
der ikke har så dybt vand som andre steder i bæltet.

Men da det kun rakte omkring 9,1 m ned (iflg. kaptajnen manglede de
mellem 5 og 6000 passagerer til at tynge det ned på de 9,3 m) burde de
kunne havde holdt en mere lige kurs.

Den "tættest på" video af passagen kan du i øvrigt finde her:
http://www.allureoftheseas.com/video.php?ship=allure
(Det er også deri kaptajnen forklarer det med fart og dybde.)

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 02-11-10 02:16

On 1 Nov., 23:36, - <""cbp33\"@hot(-)mail.com"> wrote:
> Du kan følge med i skibes færd på vandet her:http://www.marinetraffic.com/ais/

Det kan du ikke være bekendt, nu har jeg brugt en time på den side

Det er nu meget sjovt at se, der er i hvert fald travlt i nogle
farvande.

--
Christian