'Dialog med Hamas er eneste vej til fred'I~
Fra : Patruljen

Dato : 28-10-10 15:13

'Israels regering må forhandle med de islamistiske bevægelser, mener
David Grossman, landets internationalt bedst kendte romanforfatter.

Den ansete israelske romanforfatter David Grossman går nu skarpt i
rette med sine landsmænd i en kommentar om Gaza-invasionen, hvori han
indtrængende opfordrer til, at der øjeblikkelig indledes forhandlinger
med Hamas.

“Vi skal vove at føre dialog med Hamas, uanset at den islamistiske
bevægelse nægter Israels ret til at eksistere,” lyder Grossmans
budskab, for dette “vil bidrage mere til vores sikkerhed end 100
flyvemaskiner, der kaster bomber på en by og dens indbyggere”. Det
skriver forfatteren i et indlæg, som blev bragt på forsiden af avisen
Ha’aretz tirsdag.

Grossman beskylder israelerne for at have betjent sig af
“sofistikerede forsvarsmekanismer og selvretfærdighed” for at undgå at
erkende, hvilket massedrab og hvilken ødelæggelse de israelske
forsvarsstyrker har nedkaldt over Gaza. Men en dag må skellene falde
fra øjnene, og så vil israelerne indse, at “der er umindelige tider
har været noget fundamentalt forfejlet, amoralsk og irrationelt i
vores adfærd i regionen, der gang på gang nærer flammer, som er ved at
fortære os selv,” skriver Grossman.

‘Ehud Olmert er hul’

Den ‘dueagtige’ forfatter har som talerør for en humanistisk zionisme
i mange år været trængt i defensiven i et militariseret samfund.

Tirsdag var ikke første gang, han trådte i karakter som ‘statsmand’ på
den israelske fredsfløj. Grossman mistede sin søn Uri, en
kampvognskommandant, i kampe, der af nogen blev set som uden pointe
ved udgangen af Israels forrige krig, den mod Hizbollah i Libanon i
2006, som var en konflikt, der havde slående paralleller med den
seneste: Også her medførte brug af overvældende israelsk ildkraft
svære civile tab, ligesom fjendtlig raketild i de fleste israeleres
øjne retfærdiggjorde de drastiske repressalier.

To måneder efter krigen i 2006 beskyldte Grossman landets ledelse
under premierminister Ehud Olmert for at være “hul”. Et år senere
nægtede han at trykke Olmert i hånden, da han modtog en estimeret
litteraturpris. Tabstal og lidelser blandt palæstinensiske civile har
ikke fået megen dækning i de israelske medier, hvor fokus har været på
Hamas’ raketbeskydning og sårede israelske soldater, som var ivrige
for igen at slutte sig til deres enheder i Gaza. På højdepunktet af
kamphandlingerne skrev otte israelske menneskerettighedsorganisationer
et brev til israelske aviser og elektroniske medier, hvori, de
beklagede sig over, at de stemmer, der var kritiske over for hær og
regering, ikke blev hørt og ikke fik spalteplads nok.

I en artikel fra 30. december, tre dage efter Gaza-krigen blev
indledt, krævede Grossman ensidig våbenhvile og advarede imod følgerne
for den palæstinensiske civilbefolkning.

Hamas medansvarlige
I denne uge pointerede han, at palæstinenserne ikke kan unddrage sig
et medansvar for de “forbrydelser”, Hamas begår, når bevægelsen skyder
med raketter eller iværksætter selvmordsangreb. Han understregede dog
også, at Israels ledere lukker øjnene for deres egen rolle i at
optrappe volden ved at bruge overlegen militærstyrke.

Krigen er af israelske politikere og militærledere blevet fremstillet
som en rehabilitering af de israelske forsvarsstyrkers blege indsats i
2006-krigen.

Denne gang fungerede hæren og hjemmefronten fint, og Israel vandt en
klar sejr, lyder den officielle version. I en selvgratulerende
sejrstale udtalte forsvarsminister Ehud Barak, at tapperhed på
hjemmefronten under krigen havde “genrejst fordums skønne Israel”.

Grossmans version er en helt anden:

“Midt i al glæden over at have rettet op på fejlene fra den anden
Libanon-krig, er det værd at lytte til de røster, som siger, at de
israelske forsvarsstyrkers gevinster ikke er noget afgørende bevis på,
at Israel var berettiget til at iværksætte en sådan operation i et
sådant omfang og under alle omstændigheder ikke kan retfærdiggøre
Israels adfærd i dette forløb. Gevinsterne bekræfter alene, at Israel
nu engang er stærkere end Hamas, og at det i visse situationer kan
optræde uforsonligt og på sin egen måde tillige ganske grusomt.”

The Independent. Oversat af Niels Ivar Larsen

Fra : TL

Dato : 29-10-10 00:21

On Thu, 28 Oct 2010 14:13:14 -0700 (PDT), in dk.politik Patruljen
<Patruljen@yahoo.dk> wrote:

>The Independent. Oversat af Niels Ivar Larsen

Har du selv nogen meninger?

Fra : Patruljen

Dato : 28-10-10 18:10

On 29 Okt., 01:20, TL <tl...@roadrunner.com> wrote:

> Har du selv nogen meninger?

Tænkte du i lang tid - for at komme på den kommentar?

Fra : \"@'

Dato : 29-10-10 06:52

On Thu, 28 Oct 2010 17:10:16 -0700 (PDT), Patruljen
<Patruljen@yahoo.dk> wrote:

>Tænkte du i lang tid - for at komme på den kommentar?

og igen en gang intet svar fra platugl.. øh patruljen

--
Si vis pacem - para bellum

Fra : Lyrik

Dato : 28-10-10 22:31

On 28 Okt., 23:13, Patruljen <Patrul...@yahoo.dk> wrote:
> 'Israels regering må forhandle med de islamistiske bevægelser, mener
> David Grossman, landets internationalt bedst kendte romanforfatter.

> The Independent. Oversat af Niels Ivar Larsen
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Niels Ivar larsen fra politiken var skribent her i dk.politik op til
2007 hvor han kaldte pia Kjærsgaard for "nazist" og priste det
islamisk besatte Spanien, som havde været en stor kulturberigelse for
Spaniolerne. "Når de råber:Olé!" er det i virkeligheden Allah de råber
på!"

hans sidste indlæg her fra 2007 skulle berolige danskerne med at de
kære muslimer absolut ikke ville vise sig udemokratiske på grund af
nogle "Muhammedtegninger". her er indlægget:
"
Niels Ivar
Se profil Oversæt til Dansk
Flere valgmuligheder 29 Mar. 2007, 01:33

I al stilfærdighed er det en lille fin triumf for ytringsfriheden, at
ikke en imam har gidet gø. Men sig det ikke videre til nogen.
Danish paper publishes more Motoons
Nearly a year and a half since the Jyllands-Posten published its
infamous [ http://blog.newspaperindex.com/2005/12/10/un-to-investigate-jyllands-...
]12 Motoons, and over a year since worldwide tantrums were thrown as
result, a Danish paper felt confident enough that the climate had
changed, and printed an [
http://www.information.dk/InfWebsite/FremvisningPHP/Common/Informatio...
]article about the gently-blasphemous webcomic [ http://www.jesusandmo.net/
]Jesus and Mo.
According to the [ http://www.comixpedia.com/mojojesus_and_mo_published_in_danish_newspaper
]cartoonist's blog, the main thrust of the article in Information was
the Charlie Hebdo trial, and the Jesus and Mo cartoons were printed
as
a direct challenge to Carsten Juste, editor of the rival daily
Jyllands-Posten. This from the Information [
http://luftskibet.information.dk/redaktionsmodet/mens_vi_venter
]blog:
Thus, Jyllands-Postens editor-in-chief was wrong when he predicted
that nobody would draw the prophet Muhammed after the Muhammed-
crisis,
to which he pathetically added "therefore I am deeply ashamed to say:
They have won!".
These cartoons might be of another nature, the context might be
different, or perhaps the entire over-excited conflict has settled
down to a more peaceful level, so that few people will take offense
from these cartoons in the papers.
According to the journalist who wrote the story, Niels Ivar Larsen,
there has been absolutely no uproar. .........."

Siden har han holdt en, skal vi sige...pause))

Jens

Fra : \"@'

Dato : 29-10-10 06:48

On Thu, 28 Oct 2010 14:13:14 -0700 (PDT), Patruljen
<Patruljen@yahoo.dk> wrote:

> [...]
>rette med sine landsmænd i en kommentar om Gaza-invasionen, hvori han
>indtrængende opfordrer til, at der øjeblikkelig indledes forhandlinger

han mangler så lige at forklare hvorledes man forhandler med en
terrororganisation som ikke anerkender modpartens ret til overhovedet
at eksistere

mage til fjols skal man lede længe efter.

--
Si vis pacem - para bellum

Fra : Patruljen

Dato : 05-11-10 17:27

On 5 Nov., 23:23, "\"@'" <1...@iindnaavalid.invavvlid> wrote:

> nej der er dig der hele tiden gør i nælderne,

Du mener tilsyneadende at du kan slippe fra din ene dumhed ved at
ignorere enhver saglig indvending ved blot at fýre lidt vås og
ignorance af om noget andet -

Indtil videre så er vi nået til denne stupiditet fra dig, hvor du
hævder at jeg skal have hjælp til at forstå engelsk:

> men hvis du ikke kan læse engelsk så få en til at hjælpe dig med
> teksten

Det er vist ikke mig som har problemer med at læse engelsk. Men lad os
nu se. Du har mulighed for at påvise at jeg tager fejl.

Hvor præcist er der skrevet at israelerne skal slås ihjel?

Svarer du lige - Fister?

Og så kan du ved samme lejlighed finde egypternes aftale frem omkring
Suez, hvor du kækt hævder át Nasser brød de indgåede aftaler.

Svarer du lige på den også?

Så skal jeg somend nok skifte din beskidte ble på dig bagefter som er
fyldt op med dine vilde skud om 1300 års voldelig adfærd, der
tilsyneladende er værre end hvad de kristne har præsteret.

Fra : \"@'

Dato : 06-11-10 01:08

On Fri, 5 Nov 2010 16:27:11 -0700 (PDT), Patruljen
<Patruljen@yahoo.dk> wrote:

> [...]

og fremfører en påstand som du senere ikke ønsker at debattere

<<<<

Fra : Volger Garfield

Dato : 06-11-10 14:14

<Patruljen@yahoo.dk> wrote:

> [...]
>
>Indtil videre så er vi nået til denne stupiditet fra dig, hvor du
>hævder at jeg skal have hjælp til at forstå engelsk:

Atter blev der klippet hårdt - Men klart nok. Det er lettere end at
dokumentere sine påstande.

> [...]
>nu se. Du har mulighed for at påvise at jeg tager fejl.
>
>Hvor præcist er der skrevet at israelerne skal slås ihjel?

Er det ikke dig der lige skal svare først?? Eller gælder det kun når
det er dig??

Volger

Fra : \"@'

Dato : 06-11-10 15:24

On Sat, 06 Nov 2010 14:14:10 +0100, Volger Garfield
<Volger@nowhere.invalid> wrote:

>Atter blev der klippet hårdt - Men klart nok. Det er lettere end at
>dokumentere sine påstande.

det er netop Patruljens store problem - han har af indlysende årsager
meget svært ved at forsvare alt det nonsens han lukker ud

--
Si vis pacem - para bellum

Fra : Patruljen

Dato : 29-10-10 00:43

On 29 Okt., 06:30, Lyrik <jenserikb...@gmail.com> wrote:

> [...]
> there has been absolutely no uproar. .........."
>
> Siden har han holdt en, skal vi sige...pause))

Måske har du ikke bemærket at der ikke er tale om en artikl som Niels
Ivar larsen selv ar skrevet. Dt er en artikel fra The Independent, som
han har oversat for Information, der så har bragt den.

http://www.independent.co.uk/

Fra : Patruljen

Dato : 29-10-10 00:45

On 29 Okt., 07:52, "\"@'" <1...@iindnaavalid.invavvlid> wrote:

> og igen en gang intet svar fra platugl..  øh patruljen

Det var et svar. Der er næppe grund til at mene, at du kan lide
svaret. De ting skal ikke forveksles med hinanden.

Fra : S.A.Thomsen

Dato : 29-10-10 08:01

On Thu, 28 Oct 2010 23:44:36 -0700 (PDT), Patruljen wrote:

> Det var et svar.

Et svar bliver sgu da ikke afsluttet med et spørgsmålstegn, klaphat.

>Der er næppe grund til at mene, at du kan lide
> svaret. De ting skal ikke forveksles med hinanden.

Du er jo IKKE kommet med nogen svar overhovedet, men kun ligegyldige
modspørgsmål.

Fra : Patruljen

Dato : 29-10-10 00:47

On 29 Okt., 07:48, "\"@'" <1...@iindnaavalid.invavvlid> wrote:

> han mangler så lige at forklare hvorledes man forhandler med en
> terrororganisation som ikke anerkender modpartens ret til overhovedet
> at eksistere
>
> mage til fjols skal man lede længe efter.

Jeg vik lade Norman Finkelstein svare istedet for mig. Og så kan du jo
altid dokumentere, hvr Finkelstein tager fejl. Be my guest -
http://www.youtube.com/watch?v=2xT3lq-Zbso

Fra : S.A.Thomsen

Dato : 29-10-10 08:04

On Thu, 28 Oct 2010 23:47:03 -0700 (PDT), Patruljen wrote:

> Jeg vik lade Norman Finkelstein svare istedet for mig. Og så kan du jo
> altid dokumentere, hvr Finkelstein tager fejl. Be my guest -
> http://www.youtube.com/watch?v=2xT3lq-Zbso

Du er totalt til grin.

Hvorfor tør du ikke fortælle hvad DU mener.?

HVORDAN kan du forhandle med nogen, der IKKE vil forhandle med dig og hvis
øverste prioritet er at slå dig ihjel.?

Fra : \"@'

Dato : 29-10-10 08:44

<Patruljen@yahoo.dk> wrote:

>Jeg vik lade

det er du jo nødt til din viden om stort set alt er jo beviseligt ikke
eksisterende -
mere end 1300 års historie viser ganske klart at man ikke får andet en
mereballade ud af at snakke med muhamedanere - det er IKKE vejen frem

--
Si vis pacem - para bellum

Fra : Patruljen

Dato : 06-11-10 02:48

On 6 Nov., 01:08, "\"@'" <1...@iindnaavalid.invavvlid> wrote:
> On Fri, 5 Nov 2010 16:27:11 -0700 (PDT), Patruljen

> og fremfører en påstand som du senere ikke ønsker at debattere

Ja - Fister. Det var præcist det jeg skrev, at du gjorde ganske ofte.
Og som jeg så gav dig 2 eksempler på, hvor du fremførte 2 påstande,
som du senere ikke ønsker at debatere yderligere. Med andre ord: Du
har netop lavet et skoleeksempel på en projektion, hvor du tillægger
mig dine egne handlemønstre.

Du har et par hængepartier - Fister - hvor du har fremført påstande,
som du senere ikke ønkser at debatere. Så kan du klippe præcist så
meget i min tekst som du vil. En ting er sikkert - det vil ikke hjælpe
dig.

Du blev spurgt og at dokumentere dine påstande om, hvor Hamas
formulerer at de agter at dræbe alle israelere. Og som svar fortæller
mig, at jeg trænger til hjælp med at læse den engelske oversættelse..
Så - hvor står der sådan?

Du har linket, du har selv bragt det. Så du copypaster lige din
påstand eller erkender at det er dig og ikke mig som har behov for en
støtttepædagog til at forstå den engelske tekst.

Dertil har du fremført den påstand at Nasser løb fra nogle aftaler som
Egypten indgik. Jeg har udbedt mig dokumentation for disse aftaler.
Men det er ligesomom du ikke rigtigt ønsker at debatere din påstand
yderligere - Ikke - Fister?
Jeg kan somend fint give flere eksempler på at du fremfører påstande,
som du senere ikke ønsker at debatere. Men lad os nu starte med
disse.

Og så blot konstatere, at du netop har afleveret et eksempel på en
projektion, som kan anvendes i en undervisningssammenhæng, da den er
nedfældet på skrift.

Nu skrev jeg iøvrigt noget andet. Nemlig at når du havde debateret de
netop nævnte eksempler færdigt, så ville jeg meget gerne tage
diskussionen op med dig om deder 1300 års voldelige fremfærd fra
muslimsk side og sammenligne eller sætte dem i perspektiv med de
kristne overgeb.

Og så bedes du iøvrigt nærlæse min oprindelige tekst. Hvor min påstand
lyder: "På nogenlunde samme facon."
Men hver ting til sin tid.

Fra : \"@'

Dato : 06-11-10 15:22

On Sat, 6 Nov 2010 01:47:47 -0700 (PDT), Patruljen
<Patruljen@yahoo.dk> wrote:

>Ja - Fister.

lige netop

>Du

<klip en masse af det sædvanlige nonsens Patruljen lukker ud når han
endnu engang har fremført nogle af de sædvanlige tåbeligheder>

Patruljen viser sig endnu en gang som en dybt useriøs dabatør som ikke
evner at følge op på egne påstande

--
Si vis pacem - para bellum

Fra : Patruljen

Dato : 29-10-10 01:09

On 29 Okt., 09:01, "S.A.Thomsen" <s_a_thom...@yahoo.com> wrote:

> Et svar bliver sgu da ikke afsluttet med et spørgsmålstegn, klaphat.

Et svar kan sagtens være afsluttet med et spørgsmålstegn. Svaret er
afgjort ikke irrelevant.

> Du er jo IKKE kommet med nogen svar overhovedet, men kun ligegyldige
> modspørgsmål.

Jeg har bragt en artikel, som oplæg til en diskussion. Og der kommer
ikke et svar endsige en kommentar om emnet. Fyren hoster op med et
spørgsmål, han har fået svar på i den tråd hvor den diskussion hører
til.

Det ville være naturligt, at holde den diskussion han stiller
spørgsmål om - i den tråd hvor emnet er oppe. Og så kommentere eller
svare på det indhold, som er taget op her.

Og nu skal jeg så måske høre på lidt mere højrerabitat tågehorns
trutteri om - undvigemanøvrer?
All right - det er altid godt at begynde dagen med et hjerteligt
grin :)

Fra : TL

Dato : 29-10-10 08:20

On Fri, 29 Oct 2010 00:08:52 -0700 (PDT), in dk.politik Patruljen
<Patruljen@yahoo.dk> wrote:

>Et svar kan sagtens være afsluttet med et spørgsmålstegn. Svaret er
>afgjort ikke irrelevant.

Det er ikke relevant om du selv har nogen meninger?

Hvorfor så ikke lægge op til diskusion?

Fra : S.A.Thomsen

Dato : 29-10-10 08:36

On Fri, 29 Oct 2010 00:08:52 -0700 (PDT), Patruljen wrote:

> Et svar kan sagtens være afsluttet med et spørgsmålstegn. Svaret er
> afgjort ikke irrelevant.

Spænd dog lige hjælmen, klaphat.

> Jeg har bragt en artikel, som oplæg til en diskussion.

Som jo IKKE er et svar.

>Og der kommer
> ikke et svar endsige en kommentar om emnet.

Du er stillet mange spørgsmål, men har ikke svaret på en eneste. Det eneste
du kan finde ud af er, at citere ANDRES meninger.

>Fyren hoster op med et
> spørgsmål, han har fået svar på i den tråd hvor den diskussion hører
> til.

Det har han jo IKKE.

> Det ville være naturligt, at holde den diskussion han stiller
> spørgsmål om - i den tråd hvor emnet er oppe. Og så kommentere eller
> svare på det indhold, som er taget op her.

Bla. bla. bla.....

> Og nu skal jeg så måske høre på lidt mere højrerabitat tågehorns
> trutteri om - undvigemanøvrer?

Dine barnlige øgenavne om andre, virker måske i børnehaven, men ikke her.

> All right - det er altid godt at begynde dagen med et hjerteligt
> grin :)

Du fatter bare ikke, at der er DIG der er til grin.

Fra : Patruljen

Dato : 29-10-10 01:27

On 29 Okt., 09:04, "S.A.Thomsen" <s_a_thom...@yahoo.com> wrote:

> Du er totalt til grin.
>
> Hvorfor tør du ikke fortælle hvad DU mener.?
>
> HVORDAN kan du forhandle med nogen, der IKKE vil forhandle med dig og hvis
> øverste prioritet er at slå dig ihjel.?-

Jeg vil ikke indgå i en diskussion, der har et udgangspunkt i dine
hypotetiske fantasier.
Du dokumenterer lige, at Hamas første prioritet er at slå israelerne
ihjel?

Fra : S.A.Thomsen

Dato : 29-10-10 08:43

On Fri, 29 Oct 2010 00:27:16 -0700 (PDT), Patruljen wrote:

> Jeg vil ikke indgå i en diskussion, der har et udgangspunkt i dine
> hypotetiske fantasier.

Din virkelighedsangst må du få nogle professionelle til at hjælpe dig med.

http://www.thejerusalemfund.org/www.thejerusalemfund.org/carryover/documents/charter.html

Fra : \"@'

Dato : 29-10-10 08:52

On Fri, 29 Oct 2010 00:27:16 -0700 (PDT), Patruljen
<Patruljen@yahoo.dk> wrote:

..
>Du dokumenterer lige, at Hamas første prioritet er at slå israelerne
>ihjel?

hvorfor skulle andre besvære sig med at dokumentere dine fantasier?

Et af Hamas's erklærede mål er udslettelsen af staten Israel.

Dit vørvl om prioriteter kan du snakke med BRF om.

--
Si vis pacem - para bellum

Fra : Patruljen

Dato : 29-10-10 01:28

On 29 Okt., 09:19, TL <tl...@roadrunner.com> wrote:

> Det er ikke relevant om du selv har nogen meninger?

> Hvorfor så ikke lægge op til diskusion?

Jamen du har sikkert resten af dagen til at tænke over den ting. Så
gør du det -

Fra : Ivannof

Dato : 29-10-10 02:00

> [...]
>
> “Vi skal vove at føre dialog med Hamas, uanset at den islamistiske
> bevægelse nægter Israels ret til at eksistere,” lyder Grossmans

Hvis jeg var i Hamas, ville jeg ikke have nogle at forhandle med. Så
skulle jeg nemlig anerkende at "de er der"!

Hvis jeg var så dum, at jeg var medlem af Hamas, så ville jeg kun have
koranen som våben, og med Ordet i min magt ville jeg finde at det ikke
hjælper at slå en israelsk soldat med en bog.

Hvis jeg var i Hamas, ville jeg begynde at tænke min position helt
forfra!

Hilsen Ivan

Fra : Patruljen

Dato : 31-10-10 14:39

On 29 Okt., 08:42, "S.A.Thomsen" <s_a_thom...@yahoo.com> wrote:

> Din virkelighedsangst må du få nogle professionelle til at hjælpe dig med.

> http://www.thejerusalemfund.org/www.thejerusalemfund.org/carryover/do...-

Og præcist hvor er der skrevet at israelerne skal slås ihjel.
Du skriver at det står her. Så du kan lige copypatse formuleringen om,
at israelerne skal slås ihjel?

Fra : \"@'

Dato : 31-10-10 23:46

On Sun, 31 Oct 2010 13:38:51 -0700 (PDT), Patruljen
<Patruljen@yahoo.dk> wrote:

>Og præcist hvor er der skrevet at israelerne skal slås ihjel.

du fik hvad du efterlyste

læs linket selv din dovne hund

>Du skriver at det står her.

og det gør det

Fra : Patruljen

Dato : 31-10-10 14:42

On 29 Okt., 08:43, "\"@'" <1...@iindnaavalid.invavvlid> wrote:

> [...]
> mere end 1300 års historie viser ganske klart at man ikke får andet en
> mereballade ud af at snakke med muhamedanere - det er IKKE vejen frem

Du er komplet historieløs, ignorant, udannet og uudannet.
Jeg orker ikke gå dit fnidder og dine agstforestillinger igennem med
dig igen. Ihvertfal er det på en betingelse. Du dokumenterer og
kildeangiver. Og når du ikke kan det - så dokumenterer du blot, at du
lider af angstforestillinger der intet har med realiteten at gøre.

Det har du gjort så mange gange tidligere, at der ikke rigtigt er
grund til at gentage udstillingen af dig.

Fra : \"@'

Dato : 31-10-10 23:49

On Sun, 31 Oct 2010 13:42:09 -0700 (PDT), Patruljen
<Patruljen@yahoo.dk> wrote:

>Du er komplet historieløs,

vil du nu påstå at muhamedanerne ikke har ført sig voldeligt frem i
mere end 1300 år??

vil du påstå at dialog med muhamedanere har løst problemer noget sted?

vil du påstå at muhamedansk styre nogetsteds har været en forbedring?

at du er uvidende er dit problem,

men at pålyve andre det samme vise hvor sølle en eksistens du er,

hvorfor fornægter du fakta, vægrer dig ved at tage ved lære og tilegne
dig viden?

--
Si vis pacem - para bellum

Fra : Patruljen

Dato : 06-11-10 09:48

On 6 Nov., 15:24, "\"@'" <1...@iindnaavalid.invavvlid> wrote:

> det er netop Patruljens store problem - han har af indlysende årsager
> meget svært ved at forsvare alt det nonsens han lukker ud

@

Er du virkelig så dum, som du fremstår her?
Eller er der virkelig mentale blokeringer og psykiske problemer i
spil?

Du her netop, som jeg har påvist tydeligt selv sprunget over at
fremskaffe dokumentation og undgået yderligere debat om emner hvor du
har malet digselv op i et hjørne med ubegavede og faktuet forkerte
påstande.

Og så gud hjælpe mig om ikke det lige præcist er det, som du bebrejder
mig for at gøre?
Og så må du nok hellere finde saksen frem igen - Ikke - Fister?

Svar nu lige på de overspring du selv har foretaget først. Så skal jeg
somend nok gå videre med den påstand du kaster ud nu her med dine
famøse 1300 års voldelige Muhamedaneres fremfærd og sammenligne og
perspektivere dem med de kristne landes handlinger.

Fra : \"@'

Dato : 06-11-10 19:34

On Sat, 6 Nov 2010 08:47:46 -0700 (PDT), Patruljen
<Patruljen@yahoo.dk> wrote:

>@
>
>Er du virkelig så dum,

har har som sædvanlig ingen argumeter blot personsvineri

<<<<<<<
<Patrul...@yahoo.dk> wrote:
Jeg vil påstå, at muslimerne har ført sig frem på nogenlunde samme
facon, som de kristne
<<<<<<<

at du klippede MEGET relevant svar på dit tåbelige forsøg på
sammenligning væk viser jo tydeligt at du udmærket selv er klar over
at sammenligningen ikke holder en meter

men du kan jo forsøge at bevise at din sammenligning holder

og husk endelig dokumentationen som du jo altid selv efterlyser:

nævn blot et eneste land som kristne har erobret med magt og stadigvæk
sidder på magten, hvor der via lovgivning diskrimineres mod
ikke-kristne

nævn blot et eneste land som kristne har erobret med magt og stadigvæk
sidder på magten, hvor der diskrimineres GROFT mod den kvindelige del
af befolkningen

nævn blot et eneste land som kristne har erobret med magt og stadigvæk
sidder på magten, hvor der er dødsstraf for at konvertere fra
kristendom til en anden religion

nævn blot et eneste land som kristne har erobret med magt og stadigvæk
sidder på magten,hvor man har dødsstraf for at være homoseksuel

nævn blot et eneste land som kristne har erobret med magt og stadigvæk
sidder på magten, hvor det er religiøse ledere som har den reelle magt

og så lakmusprøven-
nævn blot et eneste eksempel på at en flygtningestrøm går FRA et
kristent(demokratisk) område TIL et muhamedansk område

--
Si vis pacem - para bellum

Fra : DADK

Dato : 01-11-10 20:47

Patruljen wrote:

> [...]
> rette med sine landsmænd i en kommentar om Gaza-invasionen, hvori han
> indtrængende opfordrer til, at der øjeblikkelig indledes forhandlinger

Det er en gennemgående fejlslutning på venstrefløjen, at blot fordi man
er "anerkendt forfatter" så har man per definition et eller andet at
byde på.

Listen over fejl der er begået af forfattere er alenlang. Typisk har de
ikke forstået det emne de beskrev. Det ville næppe være forkert at
hævde, at forfatterne inddirekte står bag flere mord i Sydamerika,
tilsammen, end samtlige generaler stod bag i samme periode.

Altså : Hvem står f.eks bag de nylige narko-massakrer? Systemet eller
Kartellerne eller dem der glorificerer narkohandlerne i deres bøger?

> [...]
> flyvemaskiner, der kaster bomber på en by og dens indbyggere”. Det
> skriver forfatteren i et indlæg, som blev bragt på forsiden af avisen

Sikke da noget vrøvl.

> [...]
> har været noget fundamentalt forfejlet, amoralsk og irrationelt i
> vores adfærd i regionen, der gang på gang nærer flammer, som er ved at

Palæstinenserne burde have ladet være med at sende 10.000 missiler ind
over Israel. Simple as that. At Israel ikke responderer på det, men
vælger action, gør ikke Israel til en ond nation eller en krigerisk
nation. Alle nationer reagerer på et angreb. Man kan ikke bagefter dække
sig ind under, at man ikke er en nation ift folkeretten, når man jo
samtidig siger, at man har ret til at forsvare sig som nation, og
angrebene med raketter derfor var lovlige.

> [...]
> svære civile tab, ligesom fjendtlig raketild i de fleste israeleres
> øjne retfærdiggjorde de drastiske repressalier.

Burde svære civile tab ikke bekræftige palæstinenserne i det umulige
projekt de er ude i? Det er jo en komplet umulig konflikt - Grossman
mistede sin søn, det samme gjorde vistnok Herbert Pundik, i 67-krigen,
og han er jo imod de israelske bosættelser osv.

> [...]
> litteraturpris. Tabstal og lidelser blandt palæstinensiske civile har
> ikke fået megen dækning i de israelske medier,

Hvorfor skulle de også? Har irakiske tabstal fyldt meget i danske
medier? Palæstinenserne havde ført en selvmordsbombekampagne der kostede
over 1000 jøder livet, og sat mere end 10.000 hårdt sårede.

> [...]
> optræde uforsonligt og på sin egen måde tillige ganske grusomt.”
>
> The Independent. Oversat af Niels Ivar Larsen

Niels Ivar Larsen er ekstremist og fundamentalist. Han underkender f.eks
fuldkommen at der er forskel på mennesker.

Fra : Patruljen

Dato : 02-11-10 01:52

On 31 Okt., 23:45, "\"@'" <1...@iindnaavalid.invavvlid> wrote:

> du fik hvad du efterlyste

Jeg har skam læst dit link. Det er vist anden gang nogensinde at du
bringer et link. Og jeg har læst dem begge. Det første var en
hadeside, der påstod at "muhamedanerne" have meldt jihad omtrent mod
hele verden. Måske undtaget Læsø -

Jeg holdt især af påstanden og overskriften: Muslimerne har meldt
jihad mod Argentina. Hvorefter man beskrev 2 bombesprængninger mod
israelske interesser i Argentina foretaget af en mindre
terroristorganisation. Med andre ord: Siden forfattere, som iøvrigt
foretrak at forblive unavngivne (Gad vide hvorfor) havde overdraget
denne mindre celle fra palæstina mandat til at repræsentere den
samlede muslimske nation. Hvilket isigselv var en god joke -

Og de 2 bomer, der så ramte 2 israelske "interesseforeninger" var skam
ikke tiltænkt Israel. Næ - nej. Det var naturligvis en Jihad erklæring
fra "muhamedanerne" mod Argentina.

> læs linket selv din dovne hund

Der er ikke skrevet det mindste om at israelerne skal slås ihjel. Det
er et faktum. Og ellers må du meget gerne demonstrere dine storslåede
engelskkundskaber og citere den pågældende formulering. Kan du det -
Fister?

Fra : \"@'

Dato : 02-11-10 12:47

On Tue, 2 Nov 2010 00:51:51 -0700 (PDT), Patruljen
<Patruljen@yahoo.dk> wrote:

>Jeg har skam læst dit link

OK så mangler du blot lidt engelskundervisning -

det går fremad

--
Si vis pacem - para bellum

Fra : Patruljen

Dato : 02-11-10 02:03

On 31 Okt., 23:49, "\"@'" <1...@iindnaavalid.invavvlid> wrote:

> vil du nu p st at muhamedanerne ikke har f rt sig voldeligt frem i
> mere end 1300 r??

Jeg skal jo liige anbringe mig på dit niveau. Og formulere mig i samme
generaliserende vendinger. Så mit svar til dig kan kun lyde således:

Jeg vil påstå, at musimerne har ført sig frem på nogenlunde samme
facon, som de kristne. Blot har de ikke været så effektive og har
heller ikke afstedkommet det samme antal ofre, som de krisne.

> vil du p st at dialog med muhamedanere har l st problemer noget sted?

Ja -

> vil du p st at muhamedansk styre nogetsteds har v ret en forbedring?

Det må være et spørgsmål om definitioner. Og et spørgsmål om hvor,
hvornår og i hvilken sammenhæng.

> at du er uvidende er dit problem,

Nu du selv skriver om - uvidenhed. Så er det min faste overbevisning,
at du end ikke kunne gennemføre dether kursus:

Brøndby Supportskolen.
http://www.youtube.com/watch?v=jt8OEoYev30

Fra : \"@'

Dato : 02-11-10 12:59

<Patruljen@yahoo.dk> wrote:

>Jeg vil påstå, at muslimerne har ført sig frem på nogenlunde samme
>facon, som de kristne.

ja påstå du bare det, det bliver det dog ikke rigtigt af -
medmindre din definition af ordet nogenlunde er bredere end mælkevejen

Fra : Patruljen

Dato : 06-11-10 16:09

On 6 Nov., 19:33, "\"@'" <1...@iindnaavalid.invavvlid> wrote:

> [...]
>
> <<<<<<<<Patrul...@yahoo.dk> wrote:
>
> Jeg vil påstå, at muslimerne har ført sig frem på nogenlunde samme

Som sædvanlig. Du sniger dig udenom.

Mit arbejde med dig er færdigt. Du er udstillet som det du er. En
person der har alvorlige psykiske vanskeligheder og må anvende
primitive forsvarsmekanismer.

____________SNIP____________ det sædvanlige udenomsvås____________

Fra : \"@'

Dato : 06-11-10 23:28

On Sat, 6 Nov 2010 15:08:55 -0700 (PDT), Patruljen
<Patruljen@yahoo.dk> wrote:

>Som sædvanlig. Du sniger dig udenom.

om hvad?

du har fremført påstand - prøv at debattere

Fra : Patruljen

Dato : 02-11-10 02:16

On 29 Okt., 08:59, Ivannof <ivan...@hotmail.com> wrote:

> Hvis jeg var i Hamas, ville jeg ikke have nogle at forhandle med. Så
> skulle jeg nemlig anerkende at "de er der"!

Hamas har forhandlet med den israelske regering ved adskillige
lejligheder. Og anerkender derved - de facto - at den israelse stat
eksisterer.

> Hvis jeg var så dum, at jeg var medlem af Hamas, så ville jeg kun have
> koranen som våben, og med Ordet i min magt ville jeg finde at det ikke
> hjælper at slå en israelsk soldat med en bog.

Det er direkte kontraproduktivt at Hamas fyrer deres "nytårsraketter"
ind over grænsen. Og det er faktisk en ganske udmærket sammenligning,
at de står med en bog i hånden overfor et af verdens mest
højteknologiske militærapparater.

> Hvis jeg var i Hamas, ville jeg begynde at tænke min position helt
> forfra!

Det er jeg fuldstændigt enig med dig i -

Fra : Bo Warming

Dato : 02-11-10 21:06

On Tue, 2 Nov 2010 01:15:44 -0700 (PDT), Patruljen
<Patruljen@yahoo.dk> wrote:

> [...]
>at de står med en bog i hånden overfor et af verdens mest
>højteknologiske militærapparater.

>Det er jeg fuldstændigt enig med dig i -

Ja, Schiller skrev at mod dumhed kæmper selv guderne forgæves.

Mod Hamas-vold er tæppebombning OK

Børn er vedhæng til den voksne og kan ikke kaldes skyldfri
Mor ønske de blir som far, så .... hvor der handles der spildes

Fra : Patruljen

Dato : 05-11-10 05:27

On 2 Nov., 21:05, Bo Warming <b...@bwng.dk> wrote:

>  Ja, Schiller skrev at mod dumhed kæmper selv guderne forgæves.

Ja, Det kan tydeligt iagttages her på dk.politik.

> Mod Hamas-vold er tæppebombning OK

Krigsforbrydelser og lystmord er aldrig iorden og kan ikke ligitimeres
af hverken den ene eller den anden årsag.

> Børn er vedhæng til den voksne og kan ikke kaldes skyldfri
> Mor ønske de blir som far, så .... hvor der handles der spildes-

Så det er iorden at tæppebombe - børn?
Gud fader bevar mig vel.

Fra : Bo Warming

Dato : 07-11-10 04:21

On Fri, 5 Nov 2010 04:27:25 -0700 (PDT), Patruljen
<Patruljen@yahoo.dk> wrote:

> [...]
>
>Krigsforbrydelser og lystmord er aldrig iorden og kan ikke ligitimeres
>af hverken den ene eller den anden årsag.

Ingen har fremført konventioner imod Hiroshima og Nagasaki
tæppebombningerne

Stormagter går fri og det er palæstinensernes problem at de ikke er en
stormagt

I respekt for den stormagt som Mellemøst med ens erobrings-isme er,
bør man tilskynde olierige araberlande at tage mod palæstinensre og
bygge frugtbare flygtningelejre hvor de på arealer større end Israel
har ørkenjord der blot mangler lidt billlig irrigation

Fra : Patruljen

Dato : 05-11-10 05:35

On 2 Nov., 12:58, "\"@'" <1...@iindnaavalid.invavvlid> wrote:

Du gør som du plejer når du er klemt op i et hjørne. Frem med saksen
og skriv lidt vrøvl om noget andet - ikke @

Dt er iorden. Jeg kan gøre som dig.
..

-----------CUT----- _Der almindelige vås fra @_-----------------------

Fra : \"@'

Dato : 05-11-10 23:24

Fra : Patruljen

Dato : 06-11-10 16:33

On 6 Nov., 23:27, "\"@'" <1...@iindnaavalid.invavvlid> wrote:

> om hvad?

Det forbavser mig ikke, at du ikke har opfattet, hvordan du netop er
blevet udstillet. Men det bekymrer mig ærligt talt ikke det mindste.
Det er dit problem. Og ikke mit -

Andre mere begavede mennesker, som har indsigt i tidlige primitive
forsvarsmekanismer ved utvivlsomt, hvad der er foretaget her. Og det
ligger mig mere på sinde end hvorvidt du fatter det mindste -