Myndighed-magtmisbrug, men hjælp fra lokal~
Fra : Bo Warming

Dato : 27-10-10 11:18

Myndighed-magtmisbrug, men hjælp fra lokalavis
I alle de 35 år jeg har boet i BjelkesAlle-villaen har jeg i min iver
efter solskin, læst morgen avisen på det modsatte fortov idet solen
først når ind i min have henad formiddagen.
Børnehaven som jeg solede mig tæt op ad, havde i de første årtier et
tæt plankeværk, men så fik de trådhegn og forældre klagede, men
forstanderen talte dem til fornuft
For et par år siden fik forældrene dog politianmeldt, selvom jeg
aldrig har været nær lovbrud.
Jeg klagede til alle sider, især til politiet der ulovligt havde
truet med polititilhold, så de trak dette tilbage.Men børnehaven, min
genbo, ville i årevis ikke svare før en redaktør på Lokalavisen
oplyste mig om særlige ny kommunale klageveje, og det førte til en ny
forstander og en opringning fra kommunen om, at nu ku jeg igen benytte
det offentlige fortov. Den ny forstander kom senere over i min have og
garanterede, at hvis forældre igen ikke fatter at fortovet er
offentligt, og at shorts og bar overkrop i hedebølge er ikke blotteri,
så ville hun selv tale med dem. Men igen i år har forældrene fået en
ny forstander til at klage, men politiet er nu blevet klogere og farer
ikke længere op som en løve for at falde ned som et lam. Så stor tak
til lokalavisen.
Bo Warming, pensioneret gymnasielærer, Bjelkes Alle 46, Kbh N