Tilmelding til Donorregistret
Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 27-10-10 06:37

Fra : DADK

Dato : 27-10-10 13:42

Bo M. Mogensen wrote:
> https://www.sundhed.dk/Applikation.aspx?id=123.1

Ingen skal have mine organer, og jeg vil hellere dø end at få
implanteret andres organer.

Fra : Martin Larsen

Dato : 27-10-10 14:39

On 2010-10-27 14:41, DADK wrote:

> Ingen skal have mine organer, og jeg vil hellere dø end at få
> implanteret andres organer.

Hvad med organer fra svin (som der jo forskes i)?

Mvh
Martin

Fra : DADK

Dato : 27-10-10 15:02

Martin Larsen wrote:

> Hvad med organer fra svin (som der jo forskes i)?

Tja - jeg havde for mange år siden en god ven som jeg spillede
strategi-spil og røg hash med. Vi talte om at holde op med at ryge - men
min kammerat var ligeglad - "om 20 år når jeg får lungekræft vil jeg
alligevel kunne få nogle nye lyserøde griselunger" Det er 15 år
sidenm, og er ikke sket endnu. Det er helt sikkert en teoretisk
mulighed, men som med så meget andet er der virkelig et spring fra teori
til praksis.

Fra : Bruno Christensen

Dato : 27-10-10 18:56

On Wed, 27 Oct 2010 14:41:54 +0200, DADK wrote:

> Ingen skal have mine organer, og jeg vil hellere dø end at få
> implanteret andres organer.

Jeg og min hustru ser anderledes på det.

Vi har begge doneret vore legemer til Århus Universitets hospital,
De kan tage det de kan bruge, resten kan nye kirurger øve sig på.

Når de ikke kan bruge det mere, så bortskaffer de resterne, dvs ingen
begravelsesregning til de efterladte.

Da jeg blidt forsøgte at fortælle min storesøster dette, var svaret:

Det gjorde jeg da for 20 år siden...

--
MVH
Bruno

Fra : DADK

Dato : 27-10-10 19:02

Bruno Christensen wrote:

> [...]
> begravelsesregning til de efterladte.
>
> Da jeg blidt forsøgte at fortælle min storesøster dette, var svaret:

Fint for jer. Jeg skal ikke have nogen som helst til at grave i mine
indvolde, eller genbruge mine indvolde.

Sådan er vi så forskellige.

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 28-10-10 00:09

Den 27-10-2010 20:01, DADK skrev:

> Fint for jer. Jeg skal ikke have nogen som helst til at grave i mine
> indvolde, eller genbruge mine indvolde.

Gud forbyde din forstand en dag kunne gå i arv

Fra : DADK

Dato : 28-10-10 01:10

Bo M. Mogensen wrote:

> Gud forbyde din forstand en dag kunne gå i arv

Må jeg ikke bestemme over min egen krop?

Fra : Jens Bruun

Dato : 28-10-10 09:23

DADK <dadk@webspeed.dk> skrev i meddelelsen
4cc8bf59$0$36564$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:

> Må jeg ikke bestemme over min egen krop?

Hehe. Vi kan jo starte en filosofisk diskussion om det rimelige i at betegne
et stendødt kadaver som "min egen krop".

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : DADK

Dato : 29-10-10 21:20

Jens Bruun wrote:
> DADK <dadk@webspeed.dk> skrev i meddelelsen
> 4cc8bf59$0$36564$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:

> Hehe. Vi kan jo starte en filosofisk diskussion om det rimelige i at betegne
> et stendødt kadaver som "min egen krop".

En krop er ikke nødvendigvis "stendød" blot fordi lægerne siger den er
død. Der er en række eksempler på folk der har været "hjernedøde" som
alligevel er kommet tilbage til livet. Jeg har personligt talt med
sygeplejesker som har fortalt at "den døde krop" åbenbart begyndte med
spastiske bevægelser og der kom tårer ud af øjnene, medens de var i gang
med at fjerne organer til "genbrug"

Fra : Jens Bruun

Dato : 30-10-10 10:19

DADK <dadk@webspeed.dk> skrev i meddelelsen
4ccb2c73$0$36567$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:

> En krop er ikke nødvendigvis "stendød" blot fordi lægerne siger den er
> død.

Enig.

> Der er en række eksempler på folk der har været "hjernedøde" som
> alligevel er kommet tilbage til livet.

Henvis til bare ét videnskabeligt dokumenteret tilfælde, hvor en erklæret
hjernedød er "kommet tilbage til livet".

> Jeg har personligt talt med
> sygeplejesker som har fortalt at "den døde krop" åbenbart begyndte med
> spastiske bevægelser og der kom tårer ud af øjnene, medens de var i
> gang med at fjerne organer til "genbrug"

Ja, og jeg har personligt talt med sygeplejersker, der troede på numerologi,
planeternes placerings indvirkning på vore liv og andet vrøvl.

Men... Jeg skal sgu' heller ikke stå i et eller andet donorregister. Mine
bevæggrunde er dog nok nogle andre end dine.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Ukendt

Dato : 30-10-10 10:45

"Jens Bruun"
> Men... Jeg skal sgu' heller ikke stå i et eller andet donorregister. Mine
> bevæggrunde er dog nok nogle andre end dine.

Paranoia? )

Mvh Eyvind

Fra : Jens Bruun

Dato : 30-10-10 13:46

Eyvind Dk <eyvind snabel A eyvind punktum dk> skrev i meddelelsen
4ccbe91a$0$23758$14726298@news.sunsite.dk:

> Paranoia? )

Det skal du ikke være ked af. Samtaleterapi kan vist udvirke mirakler.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : DADK

Dato : 02-11-10 03:03

Jens Bruun wrote:
> Eyvind Dk <eyvind snabel A eyvind punktum dk> skrev i meddelelsen
> 4ccbe91a$0$23758$14726298@news.sunsite.dk:

> Det skal du ikke være ked af. Samtaleterapi kan vist udvirke mirakler.

Det skal du ikke regne med.

Jeg vil aldrg, aldrig, aldrig hverken være modtager af et organ, eller
donor.

Fra : DADK

Dato : 02-11-10 03:13

DADK wrote:

> Det skal du ikke regne med.
>

> Jeg vil aldrg, aldrig, aldrig hverken være modtager af et organ, eller
> donor.

Hvis jeg skal dø, og det der så kan "redde" mig er en ny nyre, så giv
nyren til én der trænger mere. En lille pige eller en gammel mand med en
stor familie med stor, søskende og børnebørn -flok grædende omkring ham.
Ingen skal have mine nyrer, eller lever hjerte eller hornhinder, og jeg
vil heller ikke have andres - det går begge veje.

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 28-10-10 18:38

Den 28-10-2010 02:10, DADK skrev:

> Må jeg ikke bestemme over min egen krop?

der er næppe nogen der vil forbyde dig i at prøve

Fra : Ukendt

Dato : 28-10-10 12:21

"Bo M. Mogensen"
> Gud forbyde din forstand en dag kunne gå i arv

Hvordan gik det med dine gener?
Fik de en aflægger i Thailand?
Eller var det en fuser?
Fortæl fortæl beret ytre!

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 29-11-10 12:41

Den 28-10-2010 13:20, Eyvind Dk skrev:

> "Bo M. Mogensen"
>
> Hvordan gik det med dine gener?

fortrineligt
> Fik de en aflægger i Thailand?

nope et forster er en skrøbelig størelse de første 3 mdr så det røg ud
hvad nu nok var et af mit livs større held men hwa fan var det kommet så
havde jeg vel taget det med
> Eller var det en fuser?
ja

> Fortæl fortæl beret ytre!

jeg ved ikke om der er så meget mere at sige om det ?

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 28-10-10 00:08

Den 27-10-2010 19:56, Bruno Christensen skrev:

> [...]
> begravelsesregning til de efterladte.
>
> Da jeg blidt forsøgte at fortælle min storesøster dette, var svaret:

det er sgu bare i orden :)

Fra : Ukendt

Dato : 28-10-10 12:26

"Bo M. Mogensen"
> det er sgu bare i orden :)

Pas på med det Bøv!
Husk at de bruger hjernedødskriteriet og der ka' du
sgu' hurtigt komme i fare!

Fra : Carsten Riis

Dato : 30-10-10 15:41

Eyvind Dk skrev den 28-10-2010 13:26:

> "Bo M. Mogensen"
>
> Pas på med det Bøv!
> Husk at de bruger hjernedødskriteriet og der ka' du
> sgu' hurtigt komme i fare!

Ikke kun Bo.

--
med venlig hilsen www.de3faktorer.dk
Carsten Riis Mere skal der ikke til

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 01-11-10 20:49

Den 30-10-2010 16:41, Carsten Riis skrev:

> Ikke kun Bo.

Hvis man endeligt skal sætte tingene på en spids så må man som et
minimum forudsætte at man er hjernedød
inden der begynder at høste ens organer til et bedre formål - en af mine
venner faldt baglæns ned af en stige som han var på vej op af med
en "buk" for 3 år siden og han knaldede baghovedet i asfalten ... han
var ikke organ doner men familien blev samstemmigt enige om at det ville
have været hans ønske
så der går en 2-3 måske flere mennesker rundet og lever som måske eller
var døde med hans hjerte osv.

jeg mener hwa fan hvis man alligevel ikke er til at bringe tilbage så
kan man lige så godt give et andet nogen andre mennesker livet
jeg begriber ikke at det kan være så svært at forstå - måske med mindre
man står med et meget lille barn - der kan jeg godt forstå hvis forældrene
vil have svært ved at skulle håndtere tanken om en organ høst oven i det
andet ..

Fra : Ukendt

Dato : 01-11-10 21:16

"Bo M. Mogensen"
> så der går en 2-3 måske flere mennesker rundet og lever som måske eller
> var døde med hans hjerte osv.

????????

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 01-11-10 22:02

Den 01-11-2010 21:16, Eyvind Dk skrev:

> "Bo M. Mogensen"
>
> ????????

ja jeg kan godt forstå det er mange informationer at bearbejde på en
gang - men min ven blev hjernedød ved fald fra stige
en eller anden med hjerte fejl for hans hjerte hvad i bedste fald
betyder modtageren lever videre hvor hjertefejlen ellers ville have
været dødelig

Fra : Bo Warming

Dato : 02-11-10 20:55

On Sat, 30 Oct 2010 16:41:19 +0200, Carsten Riis
<carsten.riis@gmail.com> wrote:

>Ikke kun Bo.

Jeg startede en BLIV LIGDONOR_ kampagne på Egmont kollegiet

Næsten kun mandlige studerende fulgte mit og en tandlægestuderendes
eksempel

Hvorfor er piger til dødekult?

"I vor kultur vil en mand der ikke græder ved sin mors begravelse
blive idømt dødsstraf" Camus

Fra : kk

Dato : 27-10-10 18:44

"Bo M. Mogensen" <usnet1@gmail.com> skrev i en meddelelse
> https://www.sundhed.dk/Applikation.aspx?id=123.1

Er tilmeldt!
Nu gælder det så blot om at huske, at hvis jeg kommer på sygehuset, og de
har tænkt sig noget med knive, - at gøre opmærksom på, at de ikke behøver at
få gode ideer undervejs, medmindre det er absolut nødvendigt!
mvh
kk

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 29-11-10 16:27

"Bo M. Mogensen" <usnet1@gmail.com> writes:

> fortrineligt
>
> nope et forster er en skrøbelig størelse de første 3 mdr så det røg ud
> hvad nu nok var et af mit livs større held men hwa fan var det kommet så
> havde jeg vel taget det med

Eyvind interesserer sig som altid en del for andres kønsliv. Man må
undres.