Desmond Tutu til Cape Town Operaen: Aflys ~
Fra : Jesper

Dato : 26-10-10 18:01

- Lige som vi under apartheid sagde, at det var upassende for
internationale kunstnere at optræde i Sydafrika, et land grundlagt på
diskriminerende love og raceadskillelse, så vil det være forkert af Cape
Towns Opera at optræde i Israel, siger Tutu, der selv bor i Cape Town.
- Kun den mest tykhudede sydafrikaner vil have det godt med at optræde
foran et publikum, der ekskluderer borgere, der for eksempel bor i en
landsby på Vestbredden ca. 30 minutters kørsel fra Tel Aviv, og som ikke
må besøge Tel Aviv.
- Et publikum som samtidig inkluderer jødiske borgere, der bor i
ulovlige bosættelser på Vestbredden, siger Tutu.

http://www.berlingske.dk/verden/tutu-til-opera-aflys-rejse-til-israel

--
Jesper
Chuck Norris doesn't wear a watch.

Fra : DADK

Dato : 26-10-10 18:20

Jesper wrote:
> [...]
> diskriminerende love og raceadskillelse, så vil det være forkert af Cape
> Towns Opera at optræde i Israel, siger Tutu, der selv bor i Cape Town.

Jeg havde selv den fornøjelse at opleve Desmond Tutu live på
Rådhuspladsen i december. Jeg arbejdede lige ved siden af, så det var
bare at tage en pause og gå ned og se på denne stand-upper.

For han virker ærlig talt til at være skingrende skør, ikke blot det han
siger men også den måde han agerer, kropsholdning, spastiske bevægelser
osv. Men underholdende, det er han. Og han er en lun fætter, som faktisk
er sjov og helt sikkert intelligent - han kunne få mange de frostkolde
københavnere til at stå og fnise og blive revet helt med. Og han har en
virkelig imponerende energi, som selv sikkert mange 30-årige ikke kan
matche.

> [...]
> foran et publikum, der ekskluderer borgere, der for eksempel bor i en
> landsby på Vestbredden ca. 30 minutters kørsel fra Tel Aviv, og som ikke

Det er jo virkelig en gang øregas. På den ene side mener man ikke at
Vestbredden skal være israelsk, det er jo annekteret "ulovligt", på den
anden side mener man at Vestbreddens borgere skal opfattes som
israelere. Kan man bestemme sig?

Fra : Ivannof

Dato : 27-10-10 05:57

On 26 Okt., 19:19, DADK <d...@webspeed.dk> wrote:

> [...]
> Vestbredden skal være israelsk, det er jo annekteret "ulovligt", på den
> anden side mener man at Vestbreddens borgere skal opfattes som

Nej, og de palæstinensere, der bor i israel er israelske
statsborgere, så dér passer sammenligningen heller ikke.

Hilsen Ivan

Fra : \"@'

Dato : 27-10-10 15:57

On Tue, 26 Oct 2010 19:00:53 +0200, spambuster@users.toughguy.net
(Jesper) wrote:

>- Lige som vi under apartheid sagde, at det var upassende for
>internationale kunstnere at optræde i Sydafrika, et land grundlagt på
>diskriminerende love og raceadskillelse,

og det er så ikke ændret det mindste siden de kommunistiske forbrydere
med terroristen mandela i spidsen overtog magen

der findes stadigvæk racediskriminerende love i Syd Afrika

> så vil det være forkert af Cape
>Towns Opera at optræde i Israel, siger Tutu, der selv bor i Cape Town.

hykler er for svagt et ord til at beskrive Tutu

--
Si vis pacem - para bellum