Muslim-nederlag til Stefansgade-hindu
Fra : Bo Warming

Dato : 26-10-10 12:50

Muslim-nederlag til Stefansgade-hindu

Min yndlingsbutik her i kvarteret har altid været et sikh-ejet
minisupermrked hvor konen altid havde sine spædbørn på armen og der
var fuldt med kunder . Kø og høje priser fik mit til især at handle
Aldi-Netto-Fakta når storindkøb, men ejeren var søn af en
skoleinspektør og interessant at snakke med om Indiens kolonifortid og
meget andet.
For et par måneder siden solgtes butikken til en pakistaner - og
kunderne var vrede.
Formodentlig efter aftale kom den tidligere ejer i mange weekender og
stod i døren med den ny ejer og udstrålede venskab - men at en
muslimsk butiksmafia har presset ham til at opgive sit populære
livsværk kan ikke udelukkes
Tidligere kunne man få kredit og han havde min yndlingssherry og et
stort udvalg af lødige tidsskrifter som der var godt salg i. Nørrebro
er her for de ældres vedkommende meget Østerbro-agtig
Kredit er nu sjælden og løfte om at skaffe Bristol Cream Sherry blev
to gange givet men ikke holdt og bladsortimentet er lille og poppet.
Den ny ejer lod dyre håndværkere ombygge butikken men svigtes enormt
af 90% af stamkunderne - et fortjent nederlag