Tea-party-anarki er om wild-west-minimalst~
Fra : Bo Warming

Dato : 24-10-10 18:57

   Tea-party-anarki er om wild-west-minimalstat
Fra Kina til EU bør der læres af Sarah Palins debat om øget personlig
frihed.
Hun har fejlskud, men de er uskadelige, fx abortforbud som internettet
gør umuligt
USA har nylige traditioner for at landsbyer udpeger en sherif hvis
anarki bliver voldeligt. Minimalstat med kun voldsforbud, tyveriforbud
og bedrag-forbud er ikke et sindsygt, overambitiøst mål
Når vi ser teenage-berømtheder få ufortjente privilegier ud af
realityshow-charme bør vi belære vore børn om, at i et friere samfund
har alle nemme veje til således at være deres egen lykkes smed, hvis
de har talent til noget, som der er mangel på.
Afvikling af stats-venners TV-monopol er svært men ikke umuligt.
Jo mere privatstyring af lægeverdenen, jo mindre magtmisbrug med
ventelister, og det er uundgåelig med brugerbetaling af
lægekonsultation og universitetsuddannelse og tidlig pension.

"   Statens opgave er altid den samme: at begrænse individet, at
tæmme ham, at underordne ham, at kue ham      Max Stirner
De store er kun store, fordi vi ligger på knæ.Lad os rejse os Max
Stirner
The state calls its own violence law, but that of the individual
crime.      Max Stirner
>Min sag er hverken det guddormuelige eller menneskelige, men ene og alene min. Max STirner
Retfærdighed   er blot den uretfærdighed vi er flest om, Steen
Borbjerg
Vore venner fortæller os, hvad vi skal gøre, vore fjender lærer os,
hvad vi skal gøre. -Johann Wolfgang Von Goethe