Pippis mor og HCA og Simpson Family moral~
Fra : Bo Warming

Dato : 23-10-10 23:45

   Pippis mor og HCA og Simpson Family moraliserer for børn
De, der altid lader børn gøre, hvad de vil, har fuldstændig
misforstået frihedsbegrebet. Det er simpelthen fejt at sige til sine
børn: I kan gøre, hvad I vil.       Astrid Lindgren
"Uforskammet!", sagde den portugisiske and, "ligner De mig med katten,
det rovdyr! Ikke en ond blodsdråbe er der i mig; jeg har taget mig af
Dem og god omgang skal jeg lære Dem". Og så bed hun hovedet af
sangfuglen, den lå død. "Hvad er nu det!", sagde hun, "kunne han ikke
tåle det Ja, så var han såmænd ikke for denne verden. Jeg har været
som en moder mod ham, det ved jeg! For hjerte har jeg! Og alle ænderne
samlede sig om den lille døde sangfugl; ænderne har stærke passioner,
enten har de det med misundelse eller med medlidenhed, og da der her
ikke var noget at misunde, så var de medlidende." H.C.
Andersen
En som ikke kan skyde ryg, spinde eller gnistre, skal ikke have nogen
mening, når fornuftige folk taler.- siger katten i Den grimme Ælling
HCAndersen
Stoppenålen regner sig for synål og senere endog for en brystnål
Strygejernet bilder sid ind det er en dampkedel, der skal ud på
jernbanen og trække vogne. Hjulbøren anser sig for en kvartkaret fordi
den går på et hjul, Gyngehesten taler ikke om andet end træning og
fuldblodsheste. HC Andersen som gennemskuede snobberi men selv var
snob
Hvis alt andet slår fejl, så skyd skylden på ham, der ikke taler
engelsk. Simpson
   Ved en sportsbegivenhed drejer det sig ikke, om du vinder
eller taber, men om hvor fuld du bliver. Simpson
   I can never live the button-down life like you. I want it
all-the dizzying highs, the terrifying lows, the creamy middles!
Simpson
   Marge, it takes two to lie. One to lie and one to listen.
Simpson
I'm glad you asked, son. Being popular is the most important thing in
the world.Homer
   To alcohol! The cause of - and solution to - all of life's
problems! Simpson
The answers to life's problems aren't at the bottom of a bottle:
they're on TV!…… Television: teacher, mother, secret lover! Homer
Glistrups yndlingsforfatter var Henrik Ibsen
   Han var stærk - der stod kvinder bag ham. Henrik Ibsen
Fjerner du livsløgnen fra gennemsnitsmennesket, tager du samtidig hans
lykke fra ham.Henrik Ibsen(Vildanden)
"Luftkasteller er nemme at søge tilflugt til. Og lette at bygge.
Henrik Ibsen.
"The strongest man in the world, is he who stands most alone. Henrikl
Ibsen(En folkefjende)
"Vær ikke et idag, igår
og noget andet om et år.
Det som du er, vær fuldt og helt
og ikke stykkevis og delt.("Brand", Henrik Ibsen)
"Evigt ejes kun det tabte" Henrik Ibsen

Fra : Vidal

Dato : 24-10-10 15:12

Den 24-10-2010 00:44, Bo Warming skrev:
> [...]
> misforstået frihedsbegrebet. Det er simpelthen fejt at sige til sine
> børn: I kan gøre, hvad I vil.       Astrid Lindgren

Når børnene når en vis alder, er det vist en god ide,
at lade dem bestemme selv.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Bo Warming

Dato : 24-10-10 17:46

On Sun, 24 Oct 2010 16:12:08 +0200, Vidal <vidal@webspeed.dk> wrote:

>Når børnene når en vis alder, er det vist en god ide,
>at lade dem bestemme selv.

Og jo tidligere man lader dem selv finde mad i køkkenet og sove når af
lyst dvs søvnighed KUN, jo før kan de administrere store lommepenge fx
til egne tøjindkøb fra fx alder 6 år

At lege nær motorvej eller muslim-getto skal der nok udstedes forbud
imod, men ellers ?