Mere dæk-hjælp, tak.
Fra : Kate

Dato : 25-10-10 17:57

For et par uger siden hjalp i mig med at finde ud af hvilke dæk min bil
er monteret med fra fabrikken. Tak for det.
Nu har jeg så indset at det er nu der skal vintersko på dyret. Jeg
kører 160km om dagen ml arbejde og hjem og skal derfor have nogle
ordentlige vinterdæk på.

Efter en del søgning på nettet er jeg kommet fra til at disse 2 dæk
kandiderer, men vil lige høre entusiasternes mening om valget, inden
jeg farer ud og køber dem:

Goodyear Ultragrip 7+
Continental Contiwinter contact TS 830

Hvad mener i om dem?

Hvis det gør nogen forskel. Det skal monteres på en Citroen C3
Dynamique, købt i august i år.

På forhånd tak for jeres hjælp.

Tidligere biler er blevet leveret med 2 sæt hjul og derfor har jeg ikke
sat mig særligt ind i hvad der skulle købes, men denne gang har jeg kun
fået et sæt med. (Skal nok nævne at det kun er min anden fabriksnye
bil).

--
Kate

gerne ældre.

Fra : Henrik B.

Dato : 25-10-10 18:23

> "Kate" skrev i meddelelsen
>
> Goodyear Ultragrip 7+
> Continental Contiwinter contact TS 830
>
> Hvad mener i om dem?

Kan ikke udtale mig om UG7, da jeg ikke kender dem, men Conti-dækket er et
rigtig godt vinterdæk. Dertil kommer at det siger absolut intet! Det er der
mange vinterdæk som gør...

--
Handel ikke med Bøje & Brøchner - Ford i Vejle: http://www.bb-vejle.dk/
Støt kampen mod kommerciel japansk hvalfangst:

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 25-10-10 19:37

"Henrik B." skrev i meddelelsen

> Kan ikke udtale mig om UG7, da jeg ikke kender dem, men Conti-dækket er et
> rigtig godt vinterdæk. Dertil kommer at det siger absolut intet! Det er
> der mange vinterdæk som gør...

Og Morten har tilbud på dét dæk just nu !
www.4x4butikken.dk/shop/frontpage.html

Fra : Kate

Dato : 26-10-10 00:28

"Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> wrote in

> Kan ikke udtale mig om UG7, da jeg ikke kender dem, men
> Conti-dækket er et rigtig godt vinterdæk. Dertil kommer at det
> siger absolut intet! Det er der mange vinterdæk som gør...

Det at det intet siger er et stort plus i min bog. Det kan meget vel
gøre udslaget

--
Kate

gerne ældre.

Fra : Ukendt

Dato : 25-10-10 21:02

> [...]
>
> Efter en del søgning på nettet er jeg kommet fra til at disse 2 dæk
> kandiderer, men vil lige høre entusiasternes mening om valget, inden

Jeg har haft begge (dog i str. 205/55-16).
UltraGrip solgte jeg igen efter en sæson, da de ikke længere var runde
(nærmest ovale) og bilen hoppede afsted.
Det er et kendt fænomen med visse dæk. De var produceret i Tjekkiet, men ved
ikke om det har nogen indflydelse på fabrikationen. Men det var det bedste
vinterdæk jeg endnu har haft mht. vejgreb.

Conti TS830 kører jeg med nu, og er 100% tilfreds med dækket. Jeg synes også
det er ret slidstærkt, hvilket jo også har betydning når du kører så meget.

Og husk at tjekke dæktrykket! Mange dækfirmaer pumper dækkene helt vildt
højt når de monterer nye dæk, hvilket er uforståeligt. 3,2 bar i et dæk kan
ikke gavne nogen, når der står 2,1 bar på bilen tankdæksel.

Fra : Kent Friis

Dato : 25-10-10 21:29

Den Mon, 25 Oct 2010 22:01:52 +0200 skrev Morten Grøn:

> [...]
> højt når de monterer nye dæk, hvilket er uforståeligt. 3,2 bar i et dæk kan
> ikke gavne nogen, når der står 2,1 bar på bilen tankdæksel.

Kører du da med dæk der kræver samme dæktryk som de originale?

Mvh
Kent
--
"The Brothers are History"

Fra : Ukendt

Dato : 26-10-10 07:57

> Kører du da med dæk der kræver samme dæktryk som de originale?

Ja, hvad skulle man ellers køre med?

Fra : Henrik B.

Dato : 26-10-10 08:19

> "Morten Grøn" skrev i meddelelsen
>
> Ja, hvad skulle man ellers køre med?

Du skal køre med et dæktryk, som passer til den profil du kører med. Går du
f.eks. ned i profilstørrelse, skal du oftest også køre med højere tryk.

Fra : Ukendt

Dato : 27-10-10 07:28

> Du skal køre med et dæktryk, som passer til den profil du kører med. Går
> du f.eks. ned i profilstørrelse, skal du oftest også køre med højere tryk.

Der er nu tale om identisk størrelse sommer- og vinterdæk, så det er ikke
nødvendigt med nogen ændring i dæktryk i den forbindelse.

Fra : Andersen [3650]

Dato : 25-10-10 22:23

Den 25-10-2010 22:01, Morten Grøn skrev:
> [...]
> ved ikke om det har nogen indflydelse på fabrikationen. Men det var det
> bedste vinterdæk jeg endnu har haft mht. vejgreb.

Ja sådan er verden så forskellig fra person til person.
Jeg kører nu på 3. sæson med mine UG7 og er særdeles
tilfreds med dem. Fine runde og har et godt greb i vejen
(undtagen spejlblank hård is).
Måske jeg skal ud og se hvor mine er produceret henne

Fra : Ukendt

Dato : 26-10-10 08:01

> [...]
> (undtagen spejlblank hård is).
> Måske jeg skal ud og se hvor mine er produceret henne

Det var også et super dæk, hvis bare det havde været rundt
Jeg fik dem målt hos to dækfirmaer, og begge konkluderede at dækket "slog
sig" og skulle raspes ned for at blive rundt igen (uacceptabel løsning).
Fælgene blev selvfølgelig også tjekket for deformiteter. Det kostede en
mindre formue at få det undersøgt (over 1200 kr.), så no more Goodyear for
me

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 25-10-10 22:21

Kate skriver:

> Goodyear Ultragrip 7+
> Continental Contiwinter contact TS 830
>
> Hvad mener i om dem?

Kører UG7 på firmaslæden (svjh) og TS 830 på privatbilen. Begge er
gode vinterdæk.

> Hvis det gør nogen forskel. Det skal monteres på en Citroen C3
> Dynamique, købt i august i år.

Dækstørrelse

> [...]
> sat mig særligt ind i hvad der skulle købes, men denne gang har jeg kun
> fået et sæt med. (Skal nok nævne at det kun er min anden fabriksnye

Så køber du et sæt fælge med dæk, jeg kan anbefale Morten (4x4
butikken), han har leveret dæk til mig de sidte 5 år.

Klaus

Fra : Kate

Dato : 26-10-10 00:18

"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote in

> Kate skriver:

> Kører UG7 på firmaslæden (svjh) og TS 830 på privatbilen. Begge er
> gode vinterdæk.

> Dækstørrelse

185/65 R15 (Står der på dem der er monteret)

> Så køber du et sæt fælge med dæk, jeg kan anbefale Morten (4x4
> butikken), han har leveret dæk til mig de sidte 5 år.

Mener dytten har stålfælge, så derpå vil jeg ha' monteret vinterdækkene
og så til sommer købe et sæt pæne alufælge til sommerdækkene.

--
Kate

gerne ældre.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 26-10-10 05:31

Kate skriver:

> 185/65 R15 (Står der på dem der er monteret)

Du kan jo så vælge at køber vinterdæk i samme størrelse. Det er netop
den størrelse ADAC har fået testet i år, kan du tysk så læs her:
<http://www.adac.de/infotestrat/tests/reifen/winterreifen/2010_Winterreifen_Test_185_65_R15.aspx?ComponentId=40327&SourcePageId=31821>

> Mener dytten har stålfælge, så derpå vil jeg ha' monteret vinterdækkene
> og så til sommer købe et sæt pæne alufælge til sommerdækkene.

OK, det lyder ganske fornuftigt.

Klaus

Fra : Fly Christensen

Dato : 26-10-10 10:37

On 25 Oct 2010 16:56:43 GMT, Kate <doughnut@oliwer.invalid> wrote:

> [...]
>
>Efter en del søgning på nettet er jeg kommet fra til at disse 2 dæk
>kandiderer, men vil lige høre entusiasternes mening om valget, inden

Vi har UG7+ på Galaxyen og TS830 på Mondeoen. Vi var rigtig godt
tilfredse med begge dæk sidste år.
Vi kunne ikke mærke nogen forskel i de to dæk.

Fly

Fra : Kate

Dato : 07-12-10 22:50

Kate <doughnut@oliwer.invalid> wrote in

> [...]
> Continental Contiwinter contact TS 830
>
> Hvad mener i om dem?
>
> Hvis det gør nogen forskel. Det skal monteres på en Citroen C3

Glemte helt at melde tilbage, som jeg ellers hylder som et godt
princip, så undskyld.

Jeg endte med at købe Conti'erne hos 4x4butikken. Der vil jeg ikke tøve
med at handle igen, da jeg fik god hjælp til at vælge. De dæk som stod
i min størrelse var væk da jeg endeligt fik taget mig sammen, et par
dage senere, men jeg købte dem så nummeret større (tror jeg
Summa sumarum, de sidder trygt og godt på min bil og jeg er meget
tilfreds med valget, føler de står godt fast og de netop er lydsvage
som jeg søgte. Så tak for hjælpen.

Faktisk fik jeg sat dem på den tirsdag den først sne kom her i Holbæk
området. Det regnede da jeg kørte ind hos min mekaniker og sneede da
jeg kørte derfra, så det var jo timet og tilrettelagt

--
Kate

gerne ældre.

Fra : Henrik B.

Dato : 07-12-10 23:48

> [...]
> Summa sumarum, de sidder trygt og godt på min bil og jeg er meget
> tilfreds med valget, føler de står godt fast og de netop er lydsvage

Velbekomme.
Jeg har dem nu også på firma-raketten, så det kører bare.