Smart overvågningsprogram til mobiltlf til~
Fra : Per

Dato : 24-10-10 08:30

Hej Ng !

Er der nogen her, der har kendskab/erfaringer med programmet "torque" til
android smartphones. ?

Det virker på den måde, at man sætter en bluetooth OBD til multistikket i
bilen - og således kan se stort set alt om motoren på sin mobilteleon.
(ligesom når mekanikeren trækker data ud af motoren)

fx . omdr/min, effekt, tænding, insugningstryk, turbo tryk osv osv.

http://www.androlib.com/android.application.org-prowl-torque-npqD.aspx

Det er jo en ret billig måde at kunne diagnosticere sin bil evt. fejl på -
og en ret cool gadget.

Fandt lige et youtube klip om det her :
http://www.youtube.com/watch?v=wjJTaKXEUEY&feature=related

mvh. Per

Fra : Ukendt

Dato : 24-10-10 14:26

"Per" <mesked@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> http://www.androlib.com/android.application.org-prowl-torque-npqD.aspx
>
> Det er jo en ret billig måde at kunne diagnosticere sin bil evt. fejl

hmmm, smart nok, men er det ikke bare noget man bruger en gang og så kommer
det til at ligge
i skuffen.
Kan ikke lige se hvad man skal bruge det til.
Ser ikke engang ud som om det reelt kan udlæse fejlkoder, men kun skrive
status på et par
af sensorene. Måske min manglende indsigt.

Tom