Sonofon ventemusik
Fra : Bent Andersen

Dato : 07-08-01 22:27

Er der nogen her, som kan være behjælpelig med at oplyse mig, hvad det
er for noget afslappende og beroligende musik, der bliver spillet i
ventetiden hos Sonofon på telefon 80292929? Det er noget med kor og
klaver, og så vidt jeg kan høre synges der på engelsk på nogle af
numrene. På et enkelt nummer synes jeg, der blev sunget på et
underligt sprog.

På forhånd tak for hjælpen.

Med venlig hilsen
Bent Andersen

Fra : Søren Jacob Lauritse~

Dato : 07-08-01 23:04

Bent Andersen wrote
> Det er noget med kor og
> klaver, og så vidt jeg kan høre synges der på engelsk på nogle af
> numrene. På et enkelt nummer synes jeg, der blev sunget på et
> underligt sprog.

Kor, Klaver og underligt sprog? Det kunne lyde som ERA, dog har jeg ikke
ringet og kontrolleret om det er rigtigt.

/Søren

Fra : Morten Bock Sørensen

Dato : 08-08-01 00:39

> Er der nogen her, som kan være behjælpelig med at oplyse mig, hvad det
> er for noget afslappende og beroligende musik, der bliver spillet i
> ventetiden hos Sonofon på telefon 80292929?

Jeg er ret sikker på, at det er Enya du tænker på. Hun har vist lavet en 2-3
plader. De kan fåes i butikkerne.

Morten

Fra : Jette H.

Dato : 08-08-01 09:49

"Bent Andersen" <none@none.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> klaver, og så vidt jeg kan høre synges der på engelsk på nogle af
> numrene. På et enkelt nummer synes jeg, der blev sunget på et

Jeg er sikker på at det musik du hører er med Enya. Underligt sprog? Hun
synger flere numre på keltisk.

Med venlig hilsen Jette

Fra : Bent Andersen

Dato : 08-08-01 11:10

On Wed, 8 Aug 2001 10:48:49 +0200, "Jette H."
<jette_hoey@worldonline.dk> wrote:

On Wed, 8 Aug 2001 10:48:49 +0200, in dk.kultur.musik you wrote:

>Jeg er sikker på at det musik du hører er med Enya. Underligt sprog? Hun
>synger flere numre på keltisk.
>Med venlig hilsen Jette

Kære Jette.

Tusinde tak for dit svar og også tusinde tak til de øvrige NG-læsere,
som har svaret på mit spørgsmål vedr. ventemusikken hos Sonofon.

Det er dejligt at se, at nogen er på dupperne Jeg har nemlig ikke
kunnet få noget svar fra Sonofon på spørgsmålet, selvom jeg har spurgt
dem utallige gange.

Jette, kan du sige helt præcist fra hvilket album musikken stammer
fra?

Er al Enya's musik så alslappende og beroligende?

Jeg tænker at Sonofon har lagt dette stykke ventemusik på for at
berolige de kunder som evt. måtte have regningsklager

Endnu en gang - tusinde tak for hjælpen til alle.

Med venlig hilsen
Bent Andersen

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 08-08-01 12:47

> Kære Jette.

Ja, hej til Jette (som jeg kender)

Se www.enya.com Fed site i øvrigt.

> Er al Enya's musik så alslappende og beroligende?

Ja, det kører alt sammen i den stil og bruges i elevatorer og
supermarkeder overalt

> Jeg tænker at Sonofon har lagt dette stykke ventemusik på for at
> berolige de kunder som evt. måtte have regningsklager

Det er meget behageligt. Har selv overvejet at købe et album af
hendes tit. Hun har lavet syv. Jeg troede selv det var tre-fire
stykker. Hun slog igennem i 1988 med Orinoco Flow og gjorde sig
bemærket ved at sige, at hun aldrig har købt en pop-plade i sit
liv, selvom hun altså lå nr. 1 på hitlisterne på det tidspunkt.

Mark

--
The generation that would change the world
is still looking for its car keys.

Fra : Bent Andersen

Dato : 08-08-01 14:05

On Wed, 8 Aug 2001 13:47:10 +0200, "Mark Thomas Gazel" <mark@gazel.dk>
wrote:

> [...]
>bemærket ved at sige, at hun aldrig har købt en pop-plade i sit
>liv, selvom hun altså lå nr. 1 på hitlisterne på det tidspunkt.

Hej Mark.

Mange tak for info

Ved du hvilket album musikken stammer fra, det man kan høre hos
Sonofon på 80292929?

I et par melodier, tror jeg der indgår noget i retning af: "Ocean"
og i en anden melodi "Midnight Passion". Siger disse gloser dig noget?

Er der ikke også noget om, at Enigma og Vangelis har lavet noget
sammen med Enya? Jeg synes nemlig også at musikken godt kan lyde lidt
efter Enigma? Så jeg er noget i tvivl om, om jeg skal ud og lede efter
en CD med Enya, Enigma eller Vangelis, for at få fingrene i den
dejlige og blide musik. Jeg er simpelthen ikke til at få op af sofaen,
når jeg har ventet på Sonofon-kundeservice i 15-20 min )

Med venlige hilsener

Bent Andersen

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 08-08-01 15:06

> Mange tak for info

Det var så lidt.

> Ved du hvilket album musikken stammer fra, det man kan høre hos
> Sonofon på 80292929?

Man kan høre mange numre på det officielle site, men de lyder
ret ens, så præcis hvilken ved jeg ikke, men mon ikke det bare
er den greatest, der hedder "Paint the sky with stars".

> I et par melodier, tror jeg der indgår noget i retning af: "Ocean"
> og i en anden melodi "Midnight Passion". Siger disse gloser dig noget?

Nej, jeg ikke Enya ekspert, men lyt dig selv frem på sitet. Du har jo
nok ikke en 32 Mbit svineforbindelse hjemme som mig, men med lidt
tålmodighed går det nok. Eller sats på de samlede hits.

> [...]
> dejlige og blide musik. Jeg er simpelthen ikke til at få op af sofaen,
> når jeg har ventet på Sonofon-kundeservice i 15-20 min )

Jeg er ret sikker på at det er Enya du skal have fat i. Du går
ikke galt i byen, tror jeg.

Mark
Jeg har et stykke afslapningsmusik, jeg kan sende til dig, hvis
du kan leve med at få en fil på 3 Mb.

Fra : Bent Andersen

Dato : 08-08-01 16:54

On Wed, 8 Aug 2001 16:05:48 +0200, "Mark Thomas Gazel" <mark@gazel.dk>
wrote:

>Jeg er ret sikker på at det er Enya du skal have fat i. Du går
>ikke galt i byen, tror jeg.

Hej Mark og Jette.

Ja, det har du ganske ret i Mark.

På Enya's smukke hjemmeside (www.enya.com) lykkedes det mig, at
identificere de fleste numre ved hjælp af de lydklip, man kan høre på
hjemmesiden.

De fleste numre man kan høre med Enya i ventetiden hos Sonofon findes
stort set på hendes album: "Paint The Sky With Stars" fra1997. Mange
af numrene går igen og igen på flere af hendes albums, som det kan ses
på denne liste:

Musik af Enya hørt hos Sonofon:

Album: "Enya" 1987:
Celts
Boadicea

Album: "Watermark" 1988:
Watermark
Storms In Africa
Orinoco Flow
River

Album: "Shepherd Moons" 1991:
Shepherd Moons
Caribbean Blue
Book Of Days
Marble Halls

Album: "The Celts" 1992
The Boadicea
The Celts

Album: "The Memory Of Trees" 1995:
Anywhere Is
China Roses

Album: "Paint The Sky With Stars" 1997:
Orinoco Flow
Caribbean Blue
The Celts
China Roses
Shepherd Moons
Storms In Africa
Watermark
Paint The Sky With Stars
Marble Halls
The Boadicea

Det nummer hos Sonofon hvor Enya synger keltisk, har jeg ikke kunnet
identificere.

Men nu ved jeg, hvad jeg skal lede efter. Så jeg må ud at finde en
pladeshop der har Enya

Endnu engang mange tak for alle gode inputs til alle som er kommet med
indlæg til dette emne.

Med mange venlige hilsener

Bent Andersen
Nu Enya fan

Fra : Claudia

Dato : 08-08-01 20:05

Hey...

Rart at se endnu en Enya-fan!! Vi er flere end du tror

Jeg er ked af at jeg ikke opdagede debatten lidt før. Jeg kunne have
hjulpet. Men det vigtigste er nu at vi har endnu en medfan

Knus fra en Enya-fan, Claudia

Fra : Bent Andersen

Dato : 09-08-01 17:18

On Wed, 08 Aug 2001 15:53:55 GMT, none@none.dk (Bent Andersen) wrote:

>Det nummer hos Sonofon hvor Enya synger keltisk, har jeg ikke kunnet
>identificere.

Blot en kort indskydelse:

Nu har jeg funnet ud af dét nummer, hvor hun synger keltisk: Nummeret
hedder "Ebudæ" og findes på følgende albums:

"Shepherd Moons" 1991 og "Paint The Sky With Stars" 1997.

Med mange venlige hilsener
Bent Andersen
Ny Enya-fan

Fra : Jette H.

Dato : 08-08-01 20:55

"Mark Thomas Gazel" <mark@gazel.dk> skrev i en meddelelse

> Ja, hej til Jette (som jeg kender)

Hej Mark

[snip]

> Se www.enya.com Fed site i øvrigt.

Tak fordi du henledte min opmærksomhed på hendes hjemmeside. Jeg havde ikke
lige tænkt på at hun havde en sådan.

Jette