Gad vide hvad de nu
Fra : \"@'

Dato : 13-10-10 18:43

Gav vide hvilke sø- bort- og tåbelige forklaringer alle de
"velmenende" med de "åh så "rigtige" holdninger og meninger nu kommer
med

"Det ser ud til, at de toneangivende politiske partier er ved at vågne
op, men skaden er sket. Om den også er uoprettelig, vil vise sig, når
politi og politikere i fællesskab skal demonstrere fælles vilje og
evne til at skabe ordnede forhold i de ghettoer, der har fået lov til
at udvikle sig til lovløse områder, hvor dansk lov i praksis ikke
gælder.

At forholdene i landets betændte betonghettoer er fortvivlende, er
åbenlyst for enhver. Morgenavisen Jyllands-Posten har med sin serie
”Ghettoland” blotlagt rystende forhold, som er resultatet af årtiers
fortielser, politisk svigt og forhånelse og stigmatisering fra dem,
som i tide forsøgte at sige fra. Det gælder ikke mindst borgmestrene
på den københavnske vestegn, som for over 20 år siden forsøgte at
advare mod den accelererende fare, som den ukontrollerede indvandring
fra ikkevestlige lande førte med sig: frivillig eller ufrivillig
isolation, social armod og stigende kriminalitet i denne rækkefølge.

Få ville lytte, men mange ville håne borgmestrene, nedtone problemerne
og kalde en kaotisk indvandringspolitik for kulturel udfordring og
fornyelse. Et politisk parti, som gjorde kontrollen med den
ukontrollerede indvandring til en mærkesag, måtte tåle fra
Folketingets talerstol af landets statsminister at blive betegnet som
”ikke stuerent.”

Oplagt overkriminalitet blev ignoreret, fortiet og talt ned. Politi og
politikere advarede i fællesskab mod at stigmatisere svage grupper
blandt indvandrerne, mens repræsentanter for disse svage grupper i
stigende grad øvede hærværk, brandstiftelse, overfald, afpresning og
efterhånden også hvad der er svært at skelne fra egentlig organiseret
kriminalitet. Problemerne er åbenlyse, og talrige symptombehandlinger
er iværksat. De unge indvandrere skulle have væresteder - som straks
blev brændt ned. De unge indvandrere skulle have muligheder - som de
ikke har villet eller evnet at udnytte på konstruktiv vis efter
hensigten.

Terroren i ghettoerne udøves af ganske små mindretal, lyder det fra
både politi og politikerne. Hvis det er rigtigt, kan man undre sig
over, at et påstået stort lovlydigt flertal ikke for længst har kaldt
forbryderne til orden. Nu viser det sig, at en gruppe imamer i strid
med dansk ret har påtaget sig at forvalte en særlig mellemøstlig
retspleje, der inkluderer afpresning og blodpenge, men som ekskluderer
dansk ret.

Problemerne skal løses med en kombination af muligheder og sanktioner.
Ghettoernes beboere skal kunne se et formål med og en fordel ved at
indrette sig efter dansk lov og ret. Men lovløsheden har fået lov til
at udvikle sig så længe, så voldsomt og så ukontrolleret, at den
første og afgørende prioritet i dag må hedde genoprettelse af lov og
orden.

En forbryder, som pågribes, må sigtes øjeblikkeligt og føle
konsekvensen af sine handlinger umiddelbart. En person, som i forvejen
er sigtet for en halv snes forbrydelser eller mere, men som skal vente
i et år eller mere på sigtelse, tiltale og dom, har næppe nogen
motivation til at opføre sig ordentligt i ventetiden, når yderligere
forbrydelser intet ændrer ved den straf, som han under alle
omstændigheder kan forvente.

Det er på tide at kalde tingene ved rette navn og sørge for
genoprettelse af lov og orden med de midler, som er nødvendigt. Først
derefter kan man begynde at tale om at skabe mere liv i ghettoerne og
lokke iværksættere, kunstnere og forretninger til, eller hvad der nu
ellers skal til for at gøre grå ghettoer grønne
http://jp.dk/opinion/leder/article2212564.ece"

--
Si vis pacem - para bellum

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 13-10-10 18:54

""@'" <1@iindnaavalid.invavvlid> skrev i en meddelelse

> Gav vide hvilke sø- bort- og tåbelige forklaringer alle de
> "velmenende" med de "åh så "rigtige" holdninger og >meninger nu kommer
> med

Jeg gad nok vide hvor meget kriminalitet der ville forsvinde hvis hash blev
legaliseret under en eller anden form. Efter hvad jeg hører handler det
rigtig meget om netop hash i ghettoerne.

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Fra : \"@'

Dato : 13-10-10 19:53

On Wed, 13 Oct 2010 19:53:58 +0200, "Michael Meidahl Jensen"
<mmj@FJERNDETTEtidsfaktoren.dk> wrote:

> [...]
>legaliseret under en eller anden form. Efter hvad jeg hører handler det
>rigtig meget om netop hash i ghettoerne.

mener du i ramme alvor at blot mange nok begår ulovligheder så bør man
lave lovene om,

næh indfør i stedet nul-tolerence, besidelse/indtagelse af selv den
mindste mængde minimum et år i tugt raps og forbedringshus,

samme som for at have en kniv i lommen

--
Si vis pacem - para bellum

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 13-10-10 20:27

> mener du i ramme alvor at blot mange nok begår >ulovligheder så bør man
> lave lovene om,

Nej , men jo mere jeg tænker over det så forkommer det mig at en
legalisering af hash under en eller anden form kunne tage
det øknomiske grundlag væk fra bander. Primært er det jo det de lever af.
Jeg ved godt der er mange andre former kriminalitet der også florer i
ghettoerne, men hash er en meget stor del af det.

Groucho Marx sagde en gang under spritforbudet i USA "Jeg var afholdsmand,
indtil forbudet"

Måske er der mere i de ord end ved første øjekast.

> næh indfør i stedet nul-tolerence, besidelse/indtagelse af >selv den
> mindste mængde minimum et år i tugt raps og >forbedringshus,

Har du nogen ide om hvad fængselsvæsen/forsog o.s.v koster? for slet ikke at
tale om retsvæsen/politi.
Den eneste grund til at politikerne nu kommer op af stolen er sku da at det
begynder at gøre ondt på pengepungen.

De flommefede levebrøds politikere har da længe været klar over det
kulturelle-paralel samfund hvor imam-styret florer, ellers må de da have
været mener end almindelig dumme. De kunne jo bare kigge rundt i Europa hvor
problemerne er nøjagtig de samme og har været det i årevis. Først her efter
bank og finans krise begynder de at ville gøre noget ved tingene, i de fede
opgangs tider lod de jo bare stå til.

Og uanset hvilken linje man vælger , den blød med opsøgende arbejde sociale
tiltag o.s.v eller den hårde hvor man straffer med loven i hånden, ja så
koster det penge, penge vi ikke har.

Bevares det billigste ville nok være bare at give alle de kriminelle en
enkeltbillet til hvor de kom fra, men der er vist ikke mange der tror på den
løsning.

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen