/ Forside / Teknologi / Hardware / Mac / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Mac
#NavnPoint
UlrikB 4810
kipros 1675
Klaudi 1010
myg 920
pifo 907
Stouenberg 838
molokyle 830
Bille1948 815
rotw 760
10  EXTERMINA.. 750
Apple Garanti ?
Fra : Henry Lerche Madsen


Dato : 09-10-10 07:42

Hvorfor er det lige at Apple ikke Skal/vil overholde den danske købelov?
Selv om man er vild med Apple's produkter og har brugt Mac, iPod iTunes
osv. gennem en årerække så skære det alligevel en smule i hjertet at se
at de sort på hvidt oplyser at de IKKE overholder dansk købelov.... Det
kan da ikke være noget der øger salget?
Det henleder mine tanker på den tidligere IT-gigant hvis navn jeg har
fortrængt..... var vist noget med Microsaft eller noget
Mener i at det er okay at fordi at man føler sig tilpas "selvfed"
som Apple ikke har grund til at overholde dansk købelov på produkter
solgt her i landet ??
http://www.apple.com/dk/displays/specs.html

 
 
Flemming Rubini (09-10-2010)
Kommentar
Fra : Flemming Rubini


Dato : 09-10-10 10:31

Henry Lerche Madsen <henrylerchemadsen@mac.com> wrote:

> Hvorfor er det lige at Apple ikke Skal/vil overholde den danske købelov?
> Selv om man er vild med Apple's produkter og har brugt Mac, iPod iTunes
> osv. gennem en årerække så skære det alligevel en smule i hjertet at se
> at de sort på hvidt oplyser at de IKKE overholder dansk købelov.... Det
> kan da ikke være noget der øger salget?
> Det henleder mine tanker på den tidligere IT-gigant hvis navn jeg har
> fortrængt..... var vist noget med Microsaft eller noget
> Mener i at det er okay at fordi at man føler sig tilpas "selvfed"
> som Apple ikke har grund til at overholde dansk købelov på produkter
> solgt her i landet ??
> http://www.apple.com/dk/displays/specs.html

Måske har de tidligt lagt sig på den linje at verdensmarkedet er globalt
og handelsvejen ofter er internettet. Og det er en lidt speget affære.


--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

kent (09-10-2010)
Kommentar
Fra : kent


Dato : 09-10-10 10:31

Den 09-10-2010 08:41, Henry Lerche Madsen skrev:
> Hvorfor er det lige at Apple ikke Skal/vil overholde den danske købelov?
> Selv om man er vild med Apple's produkter og har brugt Mac, iPod iTunes
> osv. gennem en årerække så skære det alligevel en smule i hjertet at se
> at de sort på hvidt oplyser at de IKKE overholder dansk købelov.... Det
> kan da ikke være noget der øger salget?
> Det henleder mine tanker på den tidligere IT-gigant hvis navn jeg har
> fortrængt..... var vist noget med Microsaft eller noget
> Mener i at det er okay at fordi at man føler sig tilpas "selvfed"
> som Apple ikke har grund til at overholde dansk købelov på produkter
> solgt her i landet ??
> http://www.apple.com/dk/displays/specs.html
Jeg er da ret sikker på, at Apple ikke kan fraskrive sig ansvaret i
forhold til dansk lovgivning. Problemet er nok, at det er meget dyrt at
få ret i vore dage.

Fra forbrugerraadet.dk/klager/
"Afgørelsen
De afgørelser, der træffes i de private, godkendte ankenævn, er ikke
eksigible. Det betyder, at den erhvervsdrivende ikke er tvunget til at
betale dig tilbage, som hvis det havde været en afgørelse truffet af en
domstol. Men i langt de fleste tilfælde betaler de erhvervsdrivende, så
det kan som forbruger godt svare sig at indbrínge en sag for klagenævnene.

Hvis de erhversdrivende ikke retter sig efter nævnenes afgørelser, kan
Forbrugerstyrelsen hjælpe dig med at indbringe sagen for en domstol. Det
er meget sjældent, at domstolene ikke følger nævnenes afgørelse."

Så skulle Apple beslutte ikke at følge en afgørelse, så er det
domstolene og det er vist ikke helt billigt.

Men der må da være en enkelt eller to i denne gruppe med ordentligt
forstand på dette?


--

Kent

Thomas von Hassel (09-10-2010)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 09-10-10 13:26

Henry Lerche Madsen <henrylerchemadsen@mac.com> wrote:

> Hvorfor er det lige at Apple ikke Skal/vil overholde den danske købelov?
> Selv om man er vild med Apple's produkter og har brugt Mac, iPod iTunes
> osv. gennem en årerække så skære det alligevel en smule i hjertet at se
> at de sort på hvidt oplyser at de IKKE overholder dansk købelov.... Det
> kan da ikke være noget der øger salget?
> Det henleder mine tanker på den tidligere IT-gigant hvis navn jeg har
> fortrængt..... var vist noget med Microsaft eller noget
> Mener i at det er okay at fordi at man føler sig tilpas "selvfed"
> som Apple ikke har grund til at overholde dansk købelov på produkter
> solgt her i landet ??
> http://www.apple.com/dk/displays/specs.html

Vil du evt. uddybe hvad det er du snakker om ?

/thomas

Henry Lerche Madsen (09-10-2010)
Kommentar
Fra : Henry Lerche Madsen


Dato : 09-10-10 17:00

Den 09/10/10 14.26, Thomas von Hassel skrev:

>
> Vil du evt. uddybe hvad det er du snakker om ?
>
> /thomas

snip

Begrænset garanti og service

Din Apple-skærm leveres med 90 dages gratis telefonsupport og et års
begrænset garanti. Du kan udvide din service og support til tre år, hvis
du registrerer en skærm i AppleCare Protection Plan, når du køber
skærmen sammen med en ny Mac. Du kan få en ekstra skærm dækket ved at
købe AppleCare Protection Plan for Apple Display. Det er kun med
AppleCare Protection Plan, at du får direkte telefonsupport fra Apples
tekniske eksperter og sikkerhed for, at reparationer udføres af
autoriserede Apple-teknikere og med originale reservedele fra Apple. Du
kan få flere oplysninger på Apple-support, eller ring til 70 10 20 07.

/snip


Er det i Danmark ikke sådan at der skal ydes 6 md. fuld garanti og 24
md. reklamationsret på ting der kan føres tilbage fra produktet var nyt ?




Thomas von Hassel (09-10-2010)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 09-10-10 19:17

Henry Lerche Madsen <henrylerchemadsen@mac.com> wrote:

> Den 09/10/10 14.26, Thomas von Hassel skrev:
>
> >
> > Vil du evt. uddybe hvad det er du snakker om ?
> >
> > /thomas
>
> snip
>
> Begrænset garanti og service
>
> Din Apple-skærm leveres med 90 dages gratis telefonsupport og et års
> begrænset garanti. Du kan udvide din service og support til tre år, hvis
> du registrerer en skærm i AppleCare Protection Plan, når du køber
> skærmen sammen med en ny Mac. Du kan få en ekstra skærm dækket ved at
> købe AppleCare Protection Plan for Apple Display. Det er kun med
> AppleCare Protection Plan, at du får direkte telefonsupport fra Apples
> tekniske eksperter og sikkerhed for, at reparationer udføres af
> autoriserede Apple-teknikere og med originale reservedele fra Apple. Du
> kan få flere oplysninger på Apple-support, eller ring til 70 10 20 07.
>
> /snip
>
>
> Er det i Danmark ikke sådan at der skal ydes 6 md. fuld garanti og 24
> md. reklamationsret på ting der kan føres tilbage fra produktet var nyt ?

Jo .. jeg kan stadig ikke se hvordan 1 års garanti er værre end 6 mdrs
garanti ?

/thomas

Henry Lerche Madsen (10-10-2010)
Kommentar
Fra : Henry Lerche Madsen


Dato : 10-10-10 10:01

Den 09/10/10 20.17, Thomas von Hassel skrev:
> Henry Lerche Madsen<henrylerchemadsen@mac.com> wrote:
>
>> Den 09/10/10 14.26, Thomas von Hassel skrev:
>>
>>>
>>> Vil du evt. uddybe hvad det er du snakker om ?
>>>
>>> /thomas
>>
>> snip
>>
>> Begrænset garanti og service
>>
>> Din Apple-skærm leveres med 90 dages gratis telefonsupport og et års
>> begrænset garanti. Du kan udvide din service og support til tre år, hvis
>> du registrerer en skærm i AppleCare Protection Plan, når du køber
>> skærmen sammen med en ny Mac. Du kan få en ekstra skærm dækket ved at
>> købe AppleCare Protection Plan for Apple Display. Det er kun med
>> AppleCare Protection Plan, at du får direkte telefonsupport fra Apples
>> tekniske eksperter og sikkerhed for, at reparationer udføres af
>> autoriserede Apple-teknikere og med originale reservedele fra Apple. Du
>> kan få flere oplysninger på Apple-support, eller ring til 70 10 20 07.
>>
>> /snip
>>
>>
>> Er det i Danmark ikke sådan at der skal ydes 6 md. fuld garanti og 24
>> md. reklamationsret på ting der kan føres tilbage fra produktet var nyt ?
>
> Jo .. jeg kan stadig ikke se hvordan 1 års garanti er værre end 6 mdrs
> garanti ?
>
> /thomas
Det kan jeg jo ikke gøre for!
Men hvis der sker noget med dit produkt når det er f.eks. 14 md. gammelt
så får du fingeren af Apple, hvor andre er nødt til at se på sagen da
problemet måske er medfødt og at man derfor kan reklamere
i hele 24 md.

Anyway sagen er jo at du ikke kan se forskel på den gamle og den nye
købelov, og det kan jeg næppe ændre!

Thomas von Hassel (10-10-2010)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 10-10-10 17:22

Henry Lerche Madsen <henrylerchemadsen@mac.com> wrote:

> Den 09/10/10 20.17, Thomas von Hassel skrev:
> > Henry Lerche Madsen<henrylerchemadsen@mac.com> wrote:
> >
> >> Den 09/10/10 14.26, Thomas von Hassel skrev:
> >>
> >>>
> >>> Vil du evt. uddybe hvad det er du snakker om ?
> >>>
> >>> /thomas
> >>
> >> snip
> >>
> >> Begrænset garanti og service
> >>
> >> Din Apple-skærm leveres med 90 dages gratis telefonsupport og et års
> >> begrænset garanti. Du kan udvide din service og support til tre år, hvis
> >> du registrerer en skærm i AppleCare Protection Plan, når du køber
> >> skærmen sammen med en ny Mac. Du kan få en ekstra skærm dækket ved at
> >> købe AppleCare Protection Plan for Apple Display. Det er kun med
> >> AppleCare Protection Plan, at du får direkte telefonsupport fra Apples
> >> tekniske eksperter og sikkerhed for, at reparationer udføres af
> >> autoriserede Apple-teknikere og med originale reservedele fra Apple. Du
> >> kan få flere oplysninger på Apple-support, eller ring til 70 10 20 07.
> >>
> >> /snip
> >>
> >>
> >> Er det i Danmark ikke sådan at der skal ydes 6 md. fuld garanti og 24
> >> md. reklamationsret på ting der kan føres tilbage fra produktet var nyt ?
> >
> > Jo .. jeg kan stadig ikke se hvordan 1 års garanti er værre end 6 mdrs
> > garanti ?
> >
> > /thomas
> Det kan jeg jo ikke gøre for!
> Men hvis der sker noget med dit produkt når det er f.eks. 14 md. gammelt
> så får du fingeren af Apple, hvor andre er nødt til at se på sagen da
> problemet måske er medfødt og at man derfor kan reklamere
> i hele 24 md.
>
> Anyway sagen er jo at du ikke kan se forskel på den gamle og den nye
> købelov, og det kan jeg næppe ændre!

Du har stadig ikke forstået pointen ? .. Apple giver dig 1 års garanti
stedet for 6 mdr som er det de _skal_ give dig .. dvs. du er stillet
bedre.

Og der er natuligvis stadig 2 års reklamationsret hvis det er "medfødte"
problemer.

/thomas

dufur (10-10-2010)
Kommentar
Fra : dufur


Dato : 10-10-10 20:55

On 10/10/10 18.22, Thomas von Hassel wrote:
> Henry Lerche Madsen<henrylerchemadsen@mac.com> wrote:
>
>> Den 09/10/10 20.17, Thomas von Hassel skrev:
>>> Henry Lerche Madsen<henrylerchemadsen@mac.com> wrote:
>>>
>>>> Den 09/10/10 14.26, Thomas von Hassel skrev:
>>>>
>>>>>
>>>>> Vil du evt. uddybe hvad det er du snakker om ?
>>>>>
>>>>> /thomas
>>>>
>>>> snip
>>>>
>>>> Begrænset garanti og service
>>>>
>>>> Din Apple-skærm leveres med 90 dages gratis telefonsupport og et års
>>>> begrænset garanti. Du kan udvide din service og support til tre år, hvis
>>>> du registrerer en skærm i AppleCare Protection Plan, når du køber
>>>> skærmen sammen med en ny Mac. Du kan få en ekstra skærm dækket ved at
>>>> købe AppleCare Protection Plan for Apple Display. Det er kun med
>>>> AppleCare Protection Plan, at du får direkte telefonsupport fra Apples
>>>> tekniske eksperter og sikkerhed for, at reparationer udføres af
>>>> autoriserede Apple-teknikere og med originale reservedele fra Apple. Du
>>>> kan få flere oplysninger på Apple-support, eller ring til 70 10 20 07.
>>>>
>>>> /snip
>>>>
>>>>
>>>> Er det i Danmark ikke sådan at der skal ydes 6 md. fuld garanti og 24
>>>> md. reklamationsret på ting der kan føres tilbage fra produktet var nyt ?
>>>
>>> Jo .. jeg kan stadig ikke se hvordan 1 års garanti er værre end 6 mdrs
>>> garanti ?
>>>
>>> /thomas
>> Det kan jeg jo ikke gøre for!
>> Men hvis der sker noget med dit produkt når det er f.eks. 14 md. gammelt
>> så får du fingeren af Apple, hvor andre er nødt til at se på sagen da
>> problemet måske er medfødt og at man derfor kan reklamere
>> i hele 24 md.
>>
>> Anyway sagen er jo at du ikke kan se forskel på den gamle og den nye
>> købelov, og det kan jeg næppe ændre!
>
> Du har stadig ikke forstået pointen ? .. Apple giver dig 1 års garanti
> stedet for 6 mdr som er det de _skal_ give dig .. dvs. du er stillet
> bedre.
>
> Og der er natuligvis stadig 2 års reklamationsret hvis det er "medfødte"
> problemer.
>
> /thomas

Apple skal ikke give nogensomhelst garanti. Der er 2 års
reklamationsret, hvor det de første 6 mdr formodes at være produktfejl,
medmindre sælger kan bevise andet.
Problemet med apple er at de glemmer alt om dansk lov. De 2 års
reklamationsret kan du vinke langt farvel, medmindre du vil slås for dem.

Thomas von Hassel (10-10-2010)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 10-10-10 21:24

dufur <nejtaktilspam@fergregrtgs.dk> wrote:

> On 10/10/10 18.22, Thomas von Hassel wrote:
> > Henry Lerche Madsen<henrylerchemadsen@mac.com> wrote:
> >
> >> Den 09/10/10 20.17, Thomas von Hassel skrev:
> >>> Henry Lerche Madsen<henrylerchemadsen@mac.com> wrote:
> >>>
> >>>> Den 09/10/10 14.26, Thomas von Hassel skrev:
> >>>>
> >>>>>
> >>>>> Vil du evt. uddybe hvad det er du snakker om ?
> >>>>>
> >>>>> /thomas
> >>>>
> >>>> snip
> >>>>
> >>>> Begrænset garanti og service
> >>>>
> >>>> Din Apple-skærm leveres med 90 dages gratis telefonsupport og et års
> >>>> begrænset garanti. Du kan udvide din service og support til tre år, hvis
> >>>> du registrerer en skærm i AppleCare Protection Plan, når du køber
> >>>> skærmen sammen med en ny Mac. Du kan få en ekstra skærm dækket ved at
> >>>> købe AppleCare Protection Plan for Apple Display. Det er kun med
> >>>> AppleCare Protection Plan, at du får direkte telefonsupport fra Apples
> >>>> tekniske eksperter og sikkerhed for, at reparationer udføres af
> >>>> autoriserede Apple-teknikere og med originale reservedele fra Apple. Du
> >>>> kan få flere oplysninger på Apple-support, eller ring til 70 10 20 07.
> >>>>
> >>>> /snip
> >>>>
> >>>>
> >>>> Er det i Danmark ikke sådan at der skal ydes 6 md. fuld garanti og 24
> >>>> md. reklamationsret på ting der kan føres tilbage fra produktet var nyt ?
> >>>
> >>> Jo .. jeg kan stadig ikke se hvordan 1 års garanti er værre end 6 mdrs
> >>> garanti ?
> >>>
> >>> /thomas
> >> Det kan jeg jo ikke gøre for!
> >> Men hvis der sker noget med dit produkt når det er f.eks. 14 md. gammelt
> >> så får du fingeren af Apple, hvor andre er nødt til at se på sagen da
> >> problemet måske er medfødt og at man derfor kan reklamere
> >> i hele 24 md.
> >>
> >> Anyway sagen er jo at du ikke kan se forskel på den gamle og den nye
> >> købelov, og det kan jeg næppe ændre!
> >
> > Du har stadig ikke forstået pointen ? .. Apple giver dig 1 års garanti
> > stedet for 6 mdr som er det de _skal_ give dig .. dvs. du er stillet
> > bedre.
> >
> > Og der er natuligvis stadig 2 års reklamationsret hvis det er "medfødte"
> > problemer.
> >
> > /thomas
>
> Apple skal ikke give nogensomhelst garanti. Der er 2 års
> reklamationsret, hvor det de første 6 mdr formodes at være produktfejl,
> medmindre sælger kan bevise andet.
> Problemet med apple er at de glemmer alt om dansk lov. De 2 års
> reklamationsret kan du vinke langt farvel, medmindre du vil slås for dem.

Er der noget du selv har oplevet ? ... eller tror du bare blindt på
brokhovederne på internettet ?

mht. "at slås for det" så skriver du jo selv at du efter 6 mdr (eller 1
år i Apples tilfældes) selv skal bevise at produktet har været
fejlbehæftet da du fik det...


/thomas

Henrik Münster (11-10-2010)
Kommentar
Fra : Henrik Münster


Dato : 11-10-10 20:26

Thomas von Hassel <thomas@elements.dk> wrote:

> dufur <nejtaktilspam@fergregrtgs.dk> wrote:
>
> > Apple skal ikke give nogensomhelst garanti. Der er 2 års
> > reklamationsret, hvor det de første 6 mdr formodes at være produktfejl,
> > medmindre sælger kan bevise andet.
> > Problemet med apple er at de glemmer alt om dansk lov. De 2 års
> > reklamationsret kan du vinke langt farvel, medmindre du vil slås for dem.
>
> Er der noget du selv har oplevet ? ... eller tror du bare blindt på
> brokhovederne på internettet ?
>
> mht. "at slås for det" så skriver du jo selv at du efter 6 mdr (eller 1
> år i Apples tilfældes) selv skal bevise at produktet har været
> fejlbehæftet da du fik det...

Det er ikke min erfaring, at der er nogen problemer. Man tager bare sit
defekte produkt under armen og går ned til forhandleren med det.
Forhandleren er jo dansker og kender dermed den danske købelov. Så sent
som sidste år fik vi da skiftet bundkort og grafikkort i en 24" iMac,
der var halvandet år gammel, og som begyndte at vise noget meget
mærkeligt på skærmen. Den var endda købt på Apple Store på nettet.
--
Henrik Münster
Esbjerg
Danmark

Thomas von Hassel (11-10-2010)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 11-10-10 20:35

Henrik Münster <henrik@muenster.dk> wrote:

> Thomas von Hassel <thomas@elements.dk> wrote:
>
> > dufur <nejtaktilspam@fergregrtgs.dk> wrote:
> >
> > > Apple skal ikke give nogensomhelst garanti. Der er 2 års
> > > reklamationsret, hvor det de første 6 mdr formodes at være produktfejl,
> > > medmindre sælger kan bevise andet.
> > > Problemet med apple er at de glemmer alt om dansk lov. De 2 års
> > > reklamationsret kan du vinke langt farvel, medmindre du vil slås for dem.
> >
> > Er der noget du selv har oplevet ? ... eller tror du bare blindt på
> > brokhovederne på internettet ?
> >
> > mht. "at slås for det" så skriver du jo selv at du efter 6 mdr (eller 1
> > år i Apples tilfældes) selv skal bevise at produktet har været
> > fejlbehæftet da du fik det...
>
> Det er ikke min erfaring, at der er nogen problemer. Man tager bare sit
> defekte produkt under armen og går ned til forhandleren med det.
> Forhandleren er jo dansker og kender dermed den danske købelov. Så sent
> som sidste år fik vi da skiftet bundkort og grafikkort i en 24" iMac,
> der var halvandet år gammel, og som begyndte at vise noget meget
> mærkeligt på skærmen. Den var endda købt på Apple Store på nettet.

Nemlig .. problmet er jo at alle de mange mange tusinde mennesker som
_ikke_ oplever problemer mht. Apple (eller andre firmaer for den sags
skyld) og deres garanti/reklamtionsprocedurer, jo ikke straks går på
internettet og skriver om deres gode oplevelse. Det er kun dem som af
den ene eller anden grund har en dårlig oplevelse som farer i blækhuset
.... derfor skal den slags brok ikke ukritisk ses som et retvisende
billede af verdens tilstand ..

/thomas

dufur (13-10-2010)
Kommentar
Fra : dufur


Dato : 13-10-10 20:21

On 10/10/10 22.24, Thomas von Hassel wrote:
> dufur<nejtaktilspam@fergregrtgs.dk> wrote:
>
>> On 10/10/10 18.22, Thomas von Hassel wrote:
>>> Henry Lerche Madsen<henrylerchemadsen@mac.com> wrote:
>>>
>>>> Den 09/10/10 20.17, Thomas von Hassel skrev:
>>>>> Henry Lerche Madsen<henrylerchemadsen@mac.com> wrote:
>>>>>
>>>>>> Den 09/10/10 14.26, Thomas von Hassel skrev:
>>>>>>
>>>>>>>
>>>>>>> Vil du evt. uddybe hvad det er du snakker om ?
>>>>>>>
>>>>>>> /thomas
>>>>>>
>>>>>> snip
>>>>>>
>>>>>> Begrænset garanti og service
>>>>>>
>>>>>> Din Apple-skærm leveres med 90 dages gratis telefonsupport og et års
>>>>>> begrænset garanti. Du kan udvide din service og support til tre år, hvis
>>>>>> du registrerer en skærm i AppleCare Protection Plan, når du køber
>>>>>> skærmen sammen med en ny Mac. Du kan få en ekstra skærm dækket ved at
>>>>>> købe AppleCare Protection Plan for Apple Display. Det er kun med
>>>>>> AppleCare Protection Plan, at du får direkte telefonsupport fra Apples
>>>>>> tekniske eksperter og sikkerhed for, at reparationer udføres af
>>>>>> autoriserede Apple-teknikere og med originale reservedele fra Apple. Du
>>>>>> kan få flere oplysninger på Apple-support, eller ring til 70 10 20 07.
>>>>>>
>>>>>> /snip
>>>>>>
>>>>>>
>>>>>> Er det i Danmark ikke sådan at der skal ydes 6 md. fuld garanti og 24
>>>>>> md. reklamationsret på ting der kan føres tilbage fra produktet var nyt ?
>>>>>
>>>>> Jo .. jeg kan stadig ikke se hvordan 1 års garanti er værre end 6 mdrs
>>>>> garanti ?
>>>>>
>>>>> /thomas
>>>> Det kan jeg jo ikke gøre for!
>>>> Men hvis der sker noget med dit produkt når det er f.eks. 14 md. gammelt
>>>> så får du fingeren af Apple, hvor andre er nødt til at se på sagen da
>>>> problemet måske er medfødt og at man derfor kan reklamere
>>>> i hele 24 md.
>>>>
>>>> Anyway sagen er jo at du ikke kan se forskel på den gamle og den nye
>>>> købelov, og det kan jeg næppe ændre!
>>>
>>> Du har stadig ikke forstået pointen ? .. Apple giver dig 1 års garanti
>>> stedet for 6 mdr som er det de _skal_ give dig .. dvs. du er stillet
>>> bedre.
>>>
>>> Og der er natuligvis stadig 2 års reklamationsret hvis det er "medfødte"
>>> problemer.
>>>
>>> /thomas
>>
>> Apple skal ikke give nogensomhelst garanti. Der er 2 års
>> reklamationsret, hvor det de første 6 mdr formodes at være produktfejl,
>> medmindre sælger kan bevise andet.
>> Problemet med apple er at de glemmer alt om dansk lov. De 2 års
>> reklamationsret kan du vinke langt farvel, medmindre du vil slås for dem.
>
> Er der noget du selv har oplevet ? ... eller tror du bare blindt på
> brokhovederne på internettet ?
>
> mht. "at slås for det" så skriver du jo selv at du efter 6 mdr (eller 1
> år i Apples tilfældes) selv skal bevise at produktet har været
> fejlbehæftet da du fik det...
>
>
> /thomas

Ja jeg har selv oplevet det.
Sidste gang jeg handlede med apple.
Hvis du bare finder en forhandler i dk, så er der ingen problemer. De
skal nok give dig dine 2 års reklamationsret og tage slaget med apple,
hos de mere useriøse skal du dog forberede dig på en del ventetid.


Thomas von Hassel (13-10-2010)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 13-10-10 20:30

dufur <nejtaktilspam@fergregrtgs.dk> wrote:

> On 10/10/10 22.24, Thomas von Hassel wrote: >
> dufur<nejtaktilspam@fergregrtgs.dk> wrote: > >> On 10/10/10 18.22, Thomas
> von Hassel wrote: >>> Henry Lerche Madsen<henrylerchemadsen@mac.com>
> wrote: >>> >>>> Den 09/10/10 20.17, Thomas von Hassel skrev: >>>>> Henry
> Lerche Madsen<henrylerchemadsen@mac.com> wrote: >>>>> >>>>>> Den
> 09/10/10 14.26, Thomas von Hassel skrev: >>>>>> >>>>>>> >>>>>>> Vil du
> evt. uddybe hvad det er du snakker om ? >>>>>>> >>>>>>> /thomas >>>>>>
> >>>>>> snip >>>>>> >>>>>> Begrænset garanti og service >>>>>> >>>>>> Din
> Apple-skærm leveres med 90 dages gratis telefonsupport og et års >>>>>>
> begrænset garanti. Du kan udvide din service og support til tre år, hvis
> >>>>>> du registrerer en skærm i AppleCare Protection Plan, når du køber
> >>>>>> skærmen sammen med en ny Mac. Du kan få en ekstra skærm dækket ved
> at >>>>>> købe AppleCare Protection Plan for Apple Display. Det er kun med
> >>>>>> AppleCare Protection Plan, at du får direkte telefonsupport fra
> Apples >>>>>> tekniske eksperter og sikkerhed for, at reparationer udføres
> af >>>>>> autoriserede Apple-teknikere og med originale reservedele fra
> Apple. Du >>>>>> kan få flere oplysninger på Apple-support, eller ring til
> 70 10 20 07. >>>>>> >>>>>> /snip >>>>>> >>>>>> >>>>>> Er det i Danmark
> ikke sådan at der skal ydes 6 md. fuld garanti og 24 >>>>>> md.
> reklamationsret på ting der kan føres tilbage fra produktet var nyt ?
> >>>>> >>>>> Jo .. jeg kan stadig ikke se hvordan 1 års garanti er værre
> end 6 mdrs >>>>> garanti ? >>>>> >>>>> /thomas >>>> Det kan jeg jo ikke
> gøre for! >>>> Men hvis der sker noget med dit produkt når det er f.eks.
> 14 md. gammelt >>>> så får du fingeren af Apple, hvor andre er nødt til at
> se på sagen da >>>> problemet måske er medfødt og at man derfor kan
> reklamere >>>> i hele 24 md. >>>> >>>> Anyway sagen er jo at du ikke kan
> se forskel på den gamle og den nye >>>> købelov, og det kan jeg næppe
> ændre! >>> >>> Du har stadig ikke forstået pointen ? .. Apple giver dig 1
> års garanti >>> stedet for 6 mdr som er det de _skal_ give dig .. dvs. du
> er stillet >>> bedre. >>> >>> Og der er natuligvis stadig 2 års
> reklamationsret hvis det er "medfødte" >>> problemer. >>> >>> /thomas >>
> >> Apple skal ikke give nogensomhelst garanti. Der er 2 års >>
> reklamationsret, hvor det de første 6 mdr formodes at være produktfejl, >>
> medmindre sælger kan bevise andet. >> Problemet med apple er at de glemmer
> alt om dansk lov. De 2 års >> reklamationsret kan du vinke langt farvel,
> medmindre du vil slås for dem. > > Er der noget du selv har oplevet ? ...
> eller tror du bare blindt på > brokhovederne på internettet ? > > mht. "at
> slås for det" så skriver du jo selv at du efter 6 mdr (eller 1 > år i
> Apples tilfældes) selv skal bevise at produktet har været > fejlbehæftet
> da du fik det... > > > /thomas
>
> Ja jeg har selv oplevet det. Sidste gang jeg handlede med apple. Hvis du
> bare finder en forhandler i dk, så er der ingen problemer. De skal nok
> give dig dine 2 års reklamationsret og tage slaget med apple, hos de mere
> useriøse skal du dog forberede dig på en del ventetid.

Jeg har kørt sager direkte med Apple uden problemer ...

/thomas

Hekatombe (10-10-2010)
Kommentar
Fra : Hekatombe


Dato : 10-10-10 11:55

Den 09-10-2010 18:00, Henry Lerche Madsen skrev:
> Er det i Danmark ikke sådan at der skal ydes 6 md. fuld garanti og 24
> md. reklamationsret på ting der kan føres tilbage fra produktet var nyt ?

Nej, firmaer må ikke ordet garanti medmindre det stiller forbrugeren
vænsenligt bedre end hvad købeloven kræver.
Læs andet afsnit: http://www.forbrugerraadet.dk/raad-alle/alle/kobelov/


Thomas von Hassel (10-10-2010)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 10-10-10 17:22

Hekatombe <hecknospam@gmail.com> wrote:

> Den 09-10-2010 18:00, Henry Lerche Madsen skrev:
> > Er det i Danmark ikke sådan at der skal ydes 6 md. fuld garanti og 24
> > md. reklamationsret på ting der kan føres tilbage fra produktet var nyt ?
>
> Nej, firmaer må ikke ordet garanti medmindre det stiller forbrugeren
> vænsenligt bedre end hvad købeloven kræver.
> Læs andet afsnit: http://www.forbrugerraadet.dk/raad-alle/alle/kobelov/

Og Apple giver dig 1 års _garanti_ .. dvs. de forlænger perioden hvor de
har bevisbyrden med 6 mdr ..

/thomas

Hekatombe (10-10-2010)
Kommentar
Fra : Hekatombe


Dato : 10-10-10 18:18

Den 10-10-2010 18:22, Thomas von Hassel skrev:
> Hekatombe<hecknospam@gmail.com> wrote:
>
>> Den 09-10-2010 18:00, Henry Lerche Madsen skrev:
>>> Er det i Danmark ikke sådan at der skal ydes 6 md. fuld garanti og 24
>>> md. reklamationsret på ting der kan føres tilbage fra produktet var nyt ?
>>
>> Nej, firmaer må ikke ordet garanti medmindre det stiller forbrugeren
>> vænsenligt bedre end hvad købeloven kræver.
>> Læs andet afsnit: http://www.forbrugerraadet.dk/raad-alle/alle/kobelov/
>
> Og Apple giver dig 1 års _garanti_ .. dvs. de forlænger perioden hvor de
> har bevisbyrden med 6 mdr ..

Min kommentar var rettet mod Henry's brug af ordet garanti, da de første
6 måneder ikke er en garanti, men som du selv siger firmaet (Apple) som
har bevisbyrden.




Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177557
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408866
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste