Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Inspiration ønskes til "Sportsvogn og ung ~
Fra : Gert Kethmer

Dato : 07-08-01 14:30

Hejsa . . .

Jeg er ved at stable en fotosession på benene hvor jeg vil tage nogle
billeder af en ung pige og en rød Ferrari.

Jeg har nogle gode idéer til kompositioner osv., men hvis nogen af jer har
et godt billede med lignende motiv vil jeg gerne se det til inspiration.

Jeg smider lige et "Sportsvogn og ung pige" billede på binaer.dk, for at
vise lidt om hvad det er jeg er ude efter at lave.

Gert

Fra : Tim Lerche Sørensen

Dato : 08-08-01 13:19

Hej Gert

Puha, det var godt nok nogle heftige billeder du havde fundet der.

Se på det som elementer. Hvad skal indgå i billedet?
Forslag:
1: bil
2: pige
3: baggrund

Arbejd med det som 3 selvstændige elementer. Kør en tur rundt i Odsherred og
find et velegnet sted. Elledninger og master lægger man meget mærke til, så
undgå at få dem med i dit billede. Sørg også for at det er et sted med ikke
så meget traffik.

Når du har fundet det, så kig på bilen. Er der nogle bestemte kendingstegn
på den. Se evt. http://www.naplesmotorsports.com/91_ferrari_348ts.htm der er
nogle gode billeder fra forskellige vinkler. Jeg vil påstå at du nok skal
forsøge at få sideindsugene med i bedste testarossa-stil.

Pigen: ja, det er det svære. Nogle af de billeder du har lagt på dk.bianer
er temmelig vovede. Find ud af hvor frisk hun er, og øv med hende foran din
egen Lada eller hvad du nu har Dette er vigtigt, for hun må ikke komme
til at se kejtet ud. Du fotograferer en af verdens smukkeste design, så er
det vigtigt at pigen også kan leve op til det.

Held og lykke...

Tim
Gert Kethmer <gert@lundbeck.com> skrev i en

Fra : Gert Kethmer

Dato : 09-08-01 16:38

Hejsa Tim . . .

Mange tak for dine gode råd - også om at passe på med ikke at fare for
hurtigt frem og udvise tålmodighed. Det er jo ikke sikkert at et "Helmut
Newton'sk" superbillede kommer på rullen første gang.

Jeg vil følge dit forslag omkring de 3 grundelementer og kombinere ud fra
disse som forberedelse.

Gert