Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Kodak Gold <----> Kodak Royal Gold ???
Fra : Gert Kethmer

Dato : 07-08-01 14:03

Hejsa . . .

Jeg er i tvivl! Jeg har brugt Kodak Gold i meget lang tid, men vil gerne
prøve en endnu bedre film. Det har mindst 2 grunde.

Dels vil jeg gerne have noget at sammenligne med og være sikker på at jeg
bruger den film som passer mig bedst.

Dels har jeg snart en fotosession hvor jeg skal fotografere en model
udendørs, og jeg vil være sikker på at disse portrætfotos bliver korrekte i
farver mv.

Jeg har prøvet at undersøge gennem reviews på nettet om hvad forskellen er
på disse 2 film. Det lader umiddelbart til at Royal er bedre med samme
farvedybde som Gold og samme "smoothness" som Portra.

Hvis der er en som har erfaringer med disse film er jeg meget interesseret i
en sammenligning/vurdering.

Hvad med fremkaldelse i øvrigt? Jeg går ud fra at denne film kan enhver
fotohandler fremkalde korrekt!?

Gert

Fra : The Webcat

Dato : 08-08-01 17:38

Den bedste film er den man kender bedst.
Men hvis du vil prøve en fed film så er Fujifilms Reala et sikkert hit.

Fra : Rune Baess

Dato : 08-08-01 20:09

Royal Gold er IKKE en god portrætfilm,
- det gælder selvfølgelig især nordiske hudnuancer, der ofte ligner kogt
hummer med denne film.

Prøv Fuji Reala eller Portra 160 NC hvis det skal være negativ film, og evt
Fuji Astia hvis du vil prøve med dias.

Rune

Fra : Ronald Hansen

Dato : 09-08-01 16:05

Kodak Royal er udgået og jeg har endnu ikke fundet ud af hvad Kodak har
tænkt sig at erstatte den med. Er der nogen der har et bud på det?