Alle har forskellig smag mht lykke
Fra : Bo Warming

Dato : 04-10-10 17:39

Alle har forskellig smag mht lykke
Måske al depression er resultat af,
at nederlag er fortrængt,
og ærgelser ikke gennemtænkt og gennemarbejdet,
da de var aktuelle.
Fordi selvhad kan glide over i masochisme, er der ingen nemme
opskrifter på at gøre vælgerne lykkelige, og de ved måske ikke selv,,
hvad er godt for dem. Opsøgende martyrium er udbredt selv ved moderat
"tillært hjælpeløshed"
Succes kan blive underdrevet ved falsk beskedenhed. Men mange oplever
et liv med store valgmuligheder mht udfordringer er et godt liv
Nogle kan lide forudsigelighed og mener som Spinoza at "den der lever
skjult, lever godt".
Andre kan lide tæt i tæt med udfordringer og afveksling. Et frit
samfund tilbyder hin enkelt det der fortrækkes af pågældende-
"   Ægte storhedvanvid er bedre end falsk beskedenhed. Erik
Clausen
"   En god opdragelse består i at man skjuler hvor højt man sætter
sig selv.       Marie von Ebner-Eschenbach
"   God opdragelse består i at skjule, hvor meget vi mener om os
selv, og hvor lidt vi tænker på andre. Mark Twain (1835-1910)
   "Nydelse skal stjæles, nydelse følger viljen. Den skal ikke
påtvinges os. Man kan ikke tvinge folk til at blive lykkelige .
Rousseau
Beskedenhed er kunsten at se ydmyg ud, når man fortæller folk, hvor
dygtig man er.       Lee Jackson

   Nu skal jeg fortælle en historie om LYKKEN KAN LIGGE I EN
PIND"Vi kender alle sammen lykken.nogle ser den år ud, år ind. andre
kun i visse åringer, på en enkelt dag, ja der gives de mennesker, som
kun een eneste gang i deres liv er den, men se den gør vi alle. HC
Andersen
   Også den ringeste kan være lykkelig og på sin måde fuldkommen.
Goethe
   Så tumler jeg fra begær til nydelse, og længes efter min
nydelse efter begæret. Goethe
   Sandheden er, at vi altid skal være ulykkelige, og vi er det.
Arthur Schopenhauer
Selv om vi var virkelig overbevist om, at svin er lykkeligere end
mennesker, skulle vi ikke af den grund tage imod Odyseus-troldkvinden
"Kirke"s tjenester. Vi værdsætter i virkeligheden ikke glæder i
forhold til deres intensitet; nogle glæder synes os ganske naturligt
at foretrække for andre. Bertrand Russell