Israelske soldater brugte dreng som skjold
Fra : Patruljen

Dato : 03-10-10 12:35

En militærdomstol i Israel har fundet to regeringssoldater skyldige i
at bruge en niårig, palæstinensisk dreng som menneskeligt skjold under
krigen i Gaza sidste år.

Han blev tvunget til at undersøge palæstinensisk bagage for skjulte
bomber.

En udskrift af dommen viser, at de to israelske sergenter blev fundet
skyldige i at have "overskredet deres magtbeføjelser ved at bringe
menneskeliv i fare" og for "upassende opførsel".

Drengen frygtede for sit liv
Domstolen finder imidlertid, at da episoden fandt sted i januar 2009,
var de israelske styrker underlagt "vanskelige og farlige
kampforhold". Strafudmålingen finder sted på et senere tidspunkt,
oplyser militæret.

Den niårige dreng, Majd R., har forklaret, at han frygtede for sit
liv, da han var i de to israelske soldaters varetægt.

- Jeg troede, at de ville slå mig ihjel. Jeg blev så bange, at jeg
tissede i bukserne, har han forklaret i en edsvoren erklæring til den
Geneve-baserede menneskeretsgruppe Defence for Children International.
03. okt. 2010 15.49 Udland

http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2010/10/03/153953.htm?sms_ss=facebook&at_xt=4ca8ba3a8007f252%2C0

Fra : \"@'

Dato : 03-10-10 19:52

On Sun, 3 Oct 2010 11:35:17 -0700 (PDT), Patruljen
<Patruljen@yahoo.dk> wrote:

>En militærdomstol i Israel har fundet to regeringssoldater skyldige i
>at bruge en niårig, palæstinensisk dreng som menneskeligt skjold under
>krigen i Gaza sidste år.

fint,

hvornår mon man ser retsager af lignende karakter hos modparten?

--
Si vis pacem - para bellum

Fra : Patruljen

Dato : 03-10-10 12:54

On 3 Okt., 20:51, "\"@'" <1...@iindnaavalid.invavvlid> wrote:

> fint,
>
> hvornår mon man ser retsager af lignende karakter hos modparten?

Der har vist ikke været sager, hvor palæstinensere har brugt israelske
børn som levende skjolde. Så det bliver nok ikke lige med det samme -

Fra : \"@'

Dato : 03-10-10 20:24

On Sun, 3 Oct 2010 11:53:34 -0700 (PDT), Patruljen
<Patruljen@yahoo.dk> wrote:

>Der har vist ikke været sager, hvor palæstinensere har brugt israelske
>børn som levende skjolde. Så det bliver nok ikke lige med det samme -

du kan slet ikke forestille dig at lignende sager kunne omhandle andre
former for krigsforbrydelser?

--
Si vis pacem - para bellum

Fra : /John

Dato : 03-10-10 21:01

""@'" <1@iindnaavalid.invavvlid> skrev i en meddelelse

> du kan slet ikke forestille dig at lignende sager kunne omhandle andre
> former for krigsforbrydelser?

Jojo.. fx dette massemord:

HAMAS KILL FATAH PEOPLE IN GAZA:
http://video.google.com/videoplay?docid=-6041204945834291260#

Men at forestille sig en 'sag' i dén anledning vil kræve en livlig fantasi.

Det er jo Hamas, der sidder på magten...

John

Fra : Patruljen

Dato : 04-10-10 09:13

______ SNAP______ fordi du afleverer udenomsvås ___________

Fra : \"@'

Dato : 04-10-10 16:46

On Mon, 4 Oct 2010 08:13:08 -0700 (PDT), Patruljen
<Patruljen@yahoo.dk> wrote:

>______ SNAP______ fordi du afleverer udenomsvås ___________

du skyder dig selv gevaldigt i foden ved at linke til oplysninger om
at israles myndigheder retsforfølger folk der anklages for
krigsforbrydelser, i det du liiiige glemte at du ikke kan finde bare
noget der minder om det samme hos modparten -

hvad bliver det til kan du finde dokumentation for at muhamedanere i
Gaza eller på vestbredden nogensinde har rettet anklager mod egne
væbnede styrker for deres TALRIGE brud på samtlige regler for
krigsførsel??

jeg synes i øvrigt det er helt fint at du påviser at israel
sammenlignet med modparten viser sig at være et civiliceret
retssamfund når det gælder om at retsforfølge folk som ikke overholder
reglerne

--
Si vis pacem - para bellum

Fra : Patruljen

Dato : 04-10-10 09:50

On 4 Okt., 17:08, "\"@'" <1...@iindnaavalid.invavvlid> wrote:

> DU

Du kunne altså ikke finde et eksempel på, at palæstinensere har
anvendt israelske småbørn, som levende skjolde.

Jamen det er da ærlig snak -

Her er nogle flere dokumenterede tilfælde fra BT`selem:

idf using children as human shields EXPOSED
http://www.youtube.com/watch?v=Xu63L7rYrg0

Israeli army using Palestinian children as Human Shields
http://www.youtube.com/watch?v=XRQcTPIaETE&feature=related

IDF using Human Shield
http://www.youtube.com/watch?v=SOULiXk1yHM&feature=related

BBC Video: Israel 'human shield' claim
http://www.youtube.com/watch?v=buRfcFE1O6c&feature=related

Gazans Say Israeli Troops Forced Them Into War Zone
http://www.youtube.com/watch?v=JZ8bah_W6kU

Fra : Ukendt

Dato : 04-10-10 23:25

"Patruljen" <Patruljen@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Der har vist ikke været sager, hvor palæstinensere har brugt israelske
> børn som levende skjolde. Så det bliver nok ikke lige med det samme -

Israelske børn bruges som mål.

Og araberne bruger deres egne børn som skjolde, hvilket også er en
forbrydelse.

Fra : \"@'

Dato : 05-10-10 19:33

On Tue, 5 Oct 2010 00:25:04 +0200, "Carl Alex Friis Nielsen"
<cafn*mail.dk> wrote:

>"Patruljen" <Patruljen@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

>Israelske børn bruges som mål.
>
>Og araberne bruger deres egne børn som skjolde, hvilket også er en
>forbrydelse.

blot ser man aldrig at muhamedanerene anklager deres egne for
krigsforbrydelser

--
Si vis pacem - para bellum

Fra : Patruljen

Dato : 04-10-10 17:45

On 4 Okt., 18:36, "/John" <no...@pladderballe.ok> wrote:

> Nåeeja.. men hvorfor dog ikke, når spørgeren åbenbart ikke kan finde ud af
> at benytte Google.
>
> Hamas exploitation of civilians as human shields.
>
> Photographic evidence:
>
> http://www.mfa.gov.il/MFA/Terrorism-+Obstacle+to+Peace/Hamas+war+agai...
>
> Masser af underholdende og belærende videoer :)

Du vil mægtigt gerne flytte fokus og undgå at forholde dig til trådens
emne. Det er klart. Hvad skulle du dog ellers finde på -

Fra : Patruljen

Dato : 03-10-10 13:29

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 03-10-10 20:32

> [...]

Nu kunne man jo også begynde at våse lidt om de sager der har været hvor
palæstinensere har brugt deres egne børn som levende skjolde.

Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Fra : /John

Dato : 03-10-10 20:56

"Michael Meidahl Jensen" <mmj@FJERNDETTEtidsfaktoren.dk> skrev i en
meddelelse

> Nu kunne man jo også begynde at våse lidt om de sager der har været hvor
> palæstinensere har brugt deres egne børn som levende skjolde.

Jaja.. og de er ovenikøbet stolte af det.

Se (eller måske endda gense) denne herlige video:
http://www.youtube.com/watch?v=g0wJXf2nt4Y

John

Fra : \"@'

Dato : 03-10-10 21:40

Fra : \"@'

Dato : 03-10-10 21:37

On Sun, 3 Oct 2010 12:29:25 -0700 (PDT), Patruljen
<Patruljen@yahoo.dk> wrote:

>Du vil hellere våse lidt om noget andet end at IDF har benyttet
>småbørn som levende skjolde,

næh, og hvis du nu lige læste hvad jeg skrev ville du se hvad jeg
mente om sagen,

det der så mangler er at israelernes modpart også begynder at forfølge
egne krigsforbrydere

--
Si vis pacem - para bellum

Fra : Patruljen

Dato : 03-10-10 13:36

On 3 Okt., 21:32, "Michael Meidahl Jensen"
<m...@FJERNDETTEtidsfaktoren.dk> wrote:

> Nu kunne man jo også begynde at våse lidt om de sager der har været hvor
> palæstinensere har brugt deres egne børn som levende skjolde.

Ja. Der er utvivlsomt mange som gerne vil våse om alt muligt andet end
at der nu er faldet en dom for de anklager som har været rettet mod
IDF af Amnesty International og BT`Selem i ganske lang tid og i ganske
mange tilfælde -

Så kom dog igang - Vås løs. I er rigtigt gode til det.

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 03-10-10 21:03

> [...]
>der nu er faldet en dom for de anklager som har >været rettet mod
>IDF af Amnesty International og BT`Selem i ganske lang tid >og i ganske

Har du et link til nogle af de mange sager som der er faldet dom i , altså
ud over sagen med de to israelske sergenter?

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Fra : TL

Dato : 03-10-10 20:39

On Sun, 3 Oct 2010 11:35:17 -0700 (PDT), in dk.politik Patruljen
<Patruljen@yahoo.dk> wrote:

>En militærdomstol i Israel

Det var også ved at være lang tid for dig uden et indlæg om jøder og
Israel.

Fra : Patruljen

Dato : 03-10-10 14:01

On 3 Okt., 21:55, "/John" <no...@pladderballe.ok> wrote:
> [...]
> meddelelse

> Jaja.. og de er ovenikøbet stolte af det.

Godt. så kom det forudsigelige udenomvås om alt muligt andet :)

Næste kapitel: Pallywood.

Fra : Patruljen

Dato : 03-10-10 14:05

On 3 Okt., 21:39, TL <tl...@roadrunner.com> wrote:

> Det var også ved at være lang tid for dig uden et indlæg om jøder og
> Israel.

Det er som ellers ikke fordi der mangler historier - der er virkelig
en del man kunne tage fat i.
UN`s undersøgelser af begivenhederne på flotillaen, Israels udvisning
af 400 børn, som ikke er "jødiske nok". Osv. etc.
Det er vel ikke min fejl, at IDF anbringer sigselv konstant i Amnesty
Internationals og BT`Selems nyhedsbreve - er det?

Fra : TL

Dato : 03-10-10 21:20

On Sun, 3 Oct 2010 13:04:38 -0700 (PDT), in dk.politik Patruljen
<Patruljen@yahoo.dk> wrote:

>Det er som ellers ikke fordi der mangler historier - der er virkelig
>en del man kunne tage fat i.

Og ikke kun omkring Israel, men i hele verden. Men af en eller anden
grund, er det Israel og KUN Israel du interesserer dig for.
Tilsvarende er din historie-interesse også temmelig snævert fokuseret.
Du er jo som besat.
Måske er det ikke overraskende, at mange når til konklusionen, at du
er antisemit.

Fra : /John

Dato : 03-10-10 21:27

"TL" <tl_dp@roadrunner.com> skrev i en meddelelse

> Tilsvarende er din historie-interesse også temmelig snævert fokuseret.
> Du er jo som besat.

Begyndende hjernesvind kan uden tvivl medføre de underligste handlinger..

John

Fra : Patruljen

Dato : 03-10-10 18:00

> [...]

Du er et fjols. De organisationer. jeg citerer fra dokumenterer de
krigsforbrydelser som sker - på begge sider.

Sagen er, at her findes et jamrekor, der vræler op når muslimer begår
krigsforbrydelser, mens der lyves, misinformeres osv.for at forsvare
IDF`s overgreb.

Den sag som der netop er faldet dom i er ikke den eneste, som er
blevet anmeldt. Men det er den eneste, som IDF har taget op -

Fra : \"@'

Dato : 04-10-10 15:10

<Patruljen@yahoo.dk> wrote:

> [...]

sikkert,

men det er kun på den ene side at myndighederne rejser tiltale mod de

og du tåler så ikke at det er på den israelske side man gør sådan,

muhamedanerne gør ligefrem en dyd ud af at opføre sig så umenneskeligt
som muligt

--
Si vis pacem - para bellum

Fra : Patruljen

Dato : 03-10-10 18:07

On 3 Okt., 22:20, TL <tl...@roadrunner.com> wrote:

> [...]
> Du er jo som besat.
> Måske er det ikke overraskende, at mange når til konklusionen, at du

Løgn og latin -

http://groups.google.com/group/dk.politik/browse_frm/thread/2df7c040093488ca?hl=da#

Jeg kunne have tilføjet disse, hvis PN ellers havde kommet op med
indvendinger:

http://www.youtube.com/verify_age?next_url=http%3A//www.youtube.com/watch%3Fv%3DiPeEz4lKd8s%26has_verified%3D1

http://www.youtube.com/watch?v=a4XRWVj37k4

Dertil en lang række yderligere dokumentation. Sidste gang @ jamrede
sig over samme påstand linkede jeg ham til flere
menneskerettighedsorganisationer - igen - især Amnesty Internationa,
der har indsamlet en stor mængde dokumentation.

Herefter sagde manden ikkke et ord. Men nu gentager han guddødeme den
samme idiotiske påstand en gang mere. Et højrerabiat tågehorn trutter
kun med den samme lyd -

Fra : TL

Dato : 04-10-10 03:24

On Sun, 3 Oct 2010 17:07:25 -0700 (PDT), in dk.politik Patruljen
<Patruljen@yahoo.dk> wrote:

> [...]
>
>Jeg kunne have tilføjet disse, hvis PN ellers havde kommet op med

Uha - så jeg tog fejl. Du er ikke 100% fokuseret på Israel og jøder,
kun 99.7%

Jeg er bedøvende ligeglad med @ og hans skriverier.

Fra : Bo Warming

Dato : 04-10-10 02:11

<Patruljen@yahoo.dk> wrote:

> [...]
>tissede i bukserne, har han forklaret i en edsvoren erklæring til den
>Geneve-baserede menneskeretsgruppe Defence for Children International.

I kamp mod palæstinenser-terror gælder alle kneb

Muslimerne bruger selv deres børn militært

Fra : \"@'

Dato : 04-10-10 15:12

On Mon, 04 Oct 2010 03:11:07 +0200, Bo Warming <bwng@bwng.dk> wrote:

>On Sun, 3 Oct 2010 11:35:17 -0700 (PDT), Patruljen
><Patruljen@yahoo.dk> wrote:

>I kamp mod palæstinenser-terror gælder alle kneb
>
>Muslimerne bruger selv deres børn militært

jeps,

men på mystisk vis kom det ikke med i patrulens oprindelige indlæg

--
Si vis pacem - para bellum

Fra : Patruljen

Dato : 04-10-10 08:14

On 4 Okt., 03:11, Bo Warming <b...@bwng.dk> wrote:

> I kamp mod palæstinenser-terror gælder alle kneb
>
> Muslimerne bruger selv deres børn militært-

Og de bruger også israelske børn som levende skjolde?

Fra : \"@'

Dato : 04-10-10 16:05

On Mon, 4 Oct 2010 07:14:28 -0700 (PDT), Patruljen
<Patruljen@yahoo.dk> wrote:

>Og de bruger også israelske børn som levende skjolde?

nej de bruger dem og andre civile som mål

i stedet for at kæmpe moIsraels væbnede styrker

--
Si vis pacem - para bellum

Fra : Bo Warming

Dato : 05-10-10 14:45

<Patruljen@yahoo.dk> wrote:

>Og de bruger også israelske børn som levende skjolde?

Israelere er bedre forældre og føder ikke som rotter

Da har en veluddannet lille familie og kan passe på dem, modsat
muslimer

Fra : Patruljen

Dato : 04-10-10 08:18

On 4 Okt., 04:23, TL <tl...@roadrunner.com> wrote:

> Uha - så jeg tog fejl. Du er ikke 100% fokuseret på Israel og jøder,
> kun 99.7%

Jeg behøver ikke tilføje ting og sager til det hylekor, der sidder her
dagligt og finder sager - sande som usande om muslimer. Den del klarer
I skam i en hel overvældende grad iforvejen.

Tilgengæld er i parate til at legitimere og forklare hvorfor israelske
soldater bruger småbørn som levende skjolde. Føj -

> Jeg er bedøvende ligeglad med @ og hans skriverier.-

I minder ellers påfaldende meget om hinanden.

Fra : TL

Dato : 04-10-10 15:32

On Mon, 4 Oct 2010 07:17:59 -0700 (PDT), in dk.politik Patruljen
<Patruljen@yahoo.dk> wrote:

> [...]
>
>Tilgengæld er i parate til at legitimere og forklare hvorfor israelske
>soldater bruger småbørn som levende skjolde. Føj -

Du kan lige finde og citere et indlæg, hvor jeg har legitimeret dette?
Eller er du bare en ussel løgner?

>I minder ellers påfaldende meget om hinanden.

Jeg er klar over, at din begrænsede intellektuelle capacit ikke kan
rumme ikke alene små nuancer, men selv fundamentale forskelle. Alt og
alle, der ikke er enige med dine synspunkter bliver det samme.

Fra : Patruljen

Dato : 04-10-10 08:19

___________SNAP_____ Det sædvanlige udenomsævl_________

Fra : \"@'

Dato : 04-10-10 16:07

<Patruljen@yahoo.dk> wrote:

>Du viser mig lige et eksempel på, at palæstinensere har brugt
>israelske småbørn som skjolde - ikke Fister?

hvorfor?

hvorfor viser DU ikke lige at myndighederne i Gaza eller på
vestbredden har tiltalt nogle af deres egne for krigsforbrydelser

--
Si vis pacem - para bellum

Fra : /John

Dato : 04-10-10 17:37

http://www.mfa.gov.il/MFA/Terrorism-+Obstacle+to+Peace/Hamas+war+against+Israel/Hamas+exploitation+of+civilians+as+human+shields+-+Photographic+evidence.htm

Fra : \"@'

Dato : 04-10-10 16:08

<Patruljen@yahoo.dk> wrote:

>Du viser mig lige et eksempel på, at palæstinensere har brugt
>israelske småbørn som skjolde - ikke Fister?

DU kunne jo passende vise at de palæstinensikse myndigheder har
tiltalt egne væbnede styrker for at benytte egne civile som skjold

--
Si vis pacem - para bellum

Fra : Patruljen

Dato : 04-10-10 09:56

On 4 Okt., 16:32, TL <tl...@roadrunner.com> wrote:
> [...]

Var det nu egentlig det eneste som stod ovenover eller vælger du blot
den del af teksten, som du kan bruge ?

> Du kan lige finde og citere et indlæg, hvor jeg har legitimeret dette?
> Eller er du bare en ussel løgner?

Fjols -
Endnu en højrerabiat demonstration af selektiv læsning -

> Jeg er klar over, at din begrænsede intellektuelle capacit ikke kan
> rumme ikke alene små nuancer, men selv fundamentale forskelle. Alt og
> alle, der ikke er enige med dine synspunkter bliver det samme.

Der er ingen forskel på dig og det øvrige slæng af faktaresistente,
selektivt læsende og opfattende tågehorn -

Fra : TL

Dato : 04-10-10 17:14

On Mon, 4 Oct 2010 08:56:20 -0700 (PDT), in dk.politik Patruljen
<Patruljen@yahoo.dk> wrote:

>Var det nu egentlig det eneste som stod ovenover eller vælger du blot
>den del af teksten, som du kan bruge ?

Hvad blev klippet, som ville have ændret konklusionen?

>Fjols -
>Endnu en højrerabiat demonstration af selektiv læsning -

Du kunne du så ikke, usle løgner.

>Der er ingen forskel på dig og det øvrige slæng af faktaresistente,
>selektivt læsende og opfattende tågehorn -

Du demonstrerer fint min pointe.

Fra : Patruljen

Dato : 04-10-10 17:46

On 5 Okt., 00:25, "Carl Alex Friis Nielsen" <cafn*mail.dk> wrote:

> Israelske børn bruges som mål.
>
> Og araberne bruger deres egne børn som skjolde, hvilket også er en
> forbrydelse.

Og du vil også hellere fnidre om noget andet - I er ynkelige.

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 05-10-10 18:53

>Og du vil også hellere fnidre om noget andet - I er ynkelige.

Er det komple umuligt for dig at se at der noget slemt galt!

Kan du slet ikke se at ingen i tråden og ingen normale mennesker i
almindelighed mener at det de to Israeler har gjort ikke er forkasteligt og
det er fint nok at de bliver straffet for det.
At så andre ikke lige ser tingene som du gør ændre jo ikke på det.

Men aligevel er alle ynkelige og idioter i dine øjen, kan du slet se det
forkerte i at du bare beskylder alle for det ene og det andet i alle dine
tråde, og det med æv-bæv argumenter..

Hvor lidt jeg end bryder mig om dig så lad mig aligevel give dig et godt
råd, find dog en anden attitude, det ender med at du bliver isoleret i alle
de gruppe du optræder i, se blot på en mand som Wilstrup, kun de færreste
gider ham, stort set alle betakker sig før eller senere, alt sammen på grund
af en attitude der støder folk væk.

Tag dig nu sammen mand!

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Fra : Patruljen

Dato : 05-10-10 08:21

On 5 Okt., 15:44, Bo Warming <b...@bwng.dk> wrote:

> Israelere er bedre forældre og føder ikke som rotter

Hvad er - bedre - forældre?

Og hvornår er mennesker begyndt at føde som rotter - et eller andet
nyligt genitisk tiltag,måske?

> Da har en veluddannet lille familie og kan passe på dem, modsat
> muslimer-

Børneantal hænger sammen med fattigdom, sociale forhold og ikke mindst
- hvor mange børn der forventes at overleve - henholdsvis dø.
Palæstinensere forholder sig iike anderledes til den ting end alle
verdens andre fattige populationer. Der dør ca 6.5 gange så mange børn
under 5 år i Gaza som der gør i Israel. Med andre ord. Hver gang der
dør 10 israelske børrn under 10 dør der mindst 65 palæstinensiske børn
under 5 år. Mener du at det skyldes at deres onkler boller med
pigebørnene eller at deres forældre myrder dem?

Fra : Bo Warming

Dato : 05-10-10 17:14

On Tue, 5 Oct 2010 07:20:55 -0700 (PDT), Patruljen
<Patruljen@yahoo.dk> wrote:

> [...]
>under 5 år. Mener du at det skyldes at deres onkler boller med
>pigebørnene eller at deres forældre myrder dem?

Menneskeret gælder når dine forældre er ansvarlige og kun får to børn.
Får de ti, skal de hver have kun en femtedel-menneskeret hver,
og din brugen fjendebørn som skjold er undskyldelig, når de er født
på samlebånd til kanonføde-brug

JEg dømmer ikke palæstinenserforældrene men der er logik i ikke at
belønne snylt

Jeg er uinteresseret i om onkler boller eller omskærer op til navlen
deres niecer - de er ikke mennesker men lidt som bladlus

Fra : Michael Weber

Dato : 05-10-10 17:28

Patruljen wrote:
> [...]
> tissede i bukserne, har han forklaret i en edsvoren erklæring til den
> Geneve-baserede menneskeretsgruppe Defence for Children International.

Jvf. artiklen, kan man konstatere, at det israelske militær faktisk
gør noget ved de brodne kar.

Det er jo lige som det skal være.

--
Ulige skal behandles ulige, for at være lige.
http://www.dubistterrorist.de/

Fra : Patruljen

Dato : 05-10-10 10:37

On 5 Okt., 18:27, "Michael Weber" <mich...@michaelweber.invalid>
wrote:

> Jvf. artiklen, kan man konstatere, at det israelske militær faktisk
> gør noget ved de brodne kar.
>
> Det er jo lige som det skal være.

Det er som det skal være i den sag. Problemet er, at der findes mange
andre veldokumenterede, som der ikke gøres noget ved -

Fra : Michael Weber

Dato : 05-10-10 21:04

Patruljen wrote:

> Det er som det skal være i den sag. Problemet er, at der findes mange
> andre veldokumenterede, som der ikke gøres noget ved -

Jeg finder det rimelig naturligt, at israelske soldater formentligt oftere er involveret
i den slags sager, ene og alene af den grund, at soldaterne nok er under
et rimeligt hårdt psykisk pres.Så vidt jeg ved, har de israelske soldater 3 års værnepligt,
hvor de konstant udgør et mål for fjenden.

De danske soldater er, igen så vidt jeg ved, i f.eks. Afghanistan i 6 måneder, og nogle af dem
udvikler også, lad os sige, alternativ adfærd. Adfærd der har været rapporteret i de danske medier.
Lad os prøve at udsende de danske soldater til Afghanistan i 3 år og se, hvad der sker.
Så er jeg ret sikker på, de israelske soldater til sammenligning ligner en flok benovede skolepiger
til høstbal for første gang.

Fra : Patruljen

Dato : 06-10-10 01:06

On 5 Okt., 22:03, "Michael Weber" <mich...@michaelweber.invalid>
wrote:

> [...]
> Så er jeg ret sikker på, de israelske soldater til sammenligning ligner en flok benovede skolepiger

Du har ikke høje tanker om det danske forsvar, har du -
Lad mig gætte på, at du ikke har været i det danske forsvar?

Ifølge dig ville de også begynde at gemme sig bagved småbørn. Vor
herre bevars -
Du ved vel godt, at ganske mange danske soldater er folk, som har
været ude op til flere gange?

Fra : Michael Weber

Dato : 06-10-10 15:30

Patruljen wrote:

> Du har ikke høje tanker om det danske forsvar, har du -
> Lad mig gætte på, at du ikke har været i det danske forsvar?

Det har noget at gøre med, hvordan folk reagerer under
et konstant psykisk pres. Hvad flag der er på uniformen er
i den henseende helt og aldeles hamrende ligegyldig...for fulde gardiner.

> Ifølge dig ville de også begynde at gemme sig bagved småbørn. Vor
> herre bevars -
> Du ved vel godt, at ganske mange danske soldater er folk, som har
> været ude op til flere gange?

Ja, det ved jeg.
Og så vidt jeg ved, er udsendte ikke lige så længe udsendte, som de var i starten.
Endvidere har der været noget debat omkring screening/psykologtest af de soldater,
der skal sendes ud igen.

Fra : Patruljen

Dato : 08-10-10 00:50