|
| 2.0 TDi Fra : Stefan Jacobsen |
Dato : 04-10-10 09:53 |
|
Hej
Har snakket med flere der siger man skal holde sig fra 2.0 TDi'ere.
Bla flere der har fået skiftet top og lign. til en formue. Er der
noget om snakken? Med alle de 2.0 Tdi'ere der kører rundt og de rygter
jeg har hørt burde mindst ½ delen stå stille
Stefan
| |
Klaus D. Mikkelsen (04-10-2010)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 04-10-10 17:19 |
|
Stefan Jacobsen skriver:
>
> Har snakket med flere der siger man skal holde sig fra 2.0 TDi'ere.
> Bla flere der har fået skiftet top og lign. til en formue. Er der
> noget om snakken? Med alle de 2.0 Tdi'ere der kører rundt og de rygter
> jeg har hørt burde mindst ½ delen stå stille
Hvor gamle kigger du på?
Min har gået 160kkm uden at slå en prut.
Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Min egen hjemmeside nu med nyt domæne http://www.moppe.dk
Sælges 15" stålfælge med Michelin Alpin vinterdæk til VW Golf
| |
Stefan Jacobsen (04-10-2010)
| Kommentar Fra : Stefan Jacobsen |
Dato : 04-10-10 10:25 |
|
On 4 Okt., 18:18, "Klaus D. Mikkelsen"
<er.du.saa.k...@du.kan.finde.den> wrote:
> Stefan Jacobsen skriver:
>
>
>
> > Har snakket med flere der siger man skal holde sig fra 2.0 TDi'ere.
> > Bla flere der har fået skiftet top og lign. til en formue. Er der
> > noget om snakken? Med alle de 2.0 Tdi'ere der kører rundt og de rygter
> > jeg har hørt burde mindst ½ delen stå stille
>
> Hvor gamle kigger du på?
>
> Min har gået 160kkm uden at slå en prut.
>
> Klaus
> --
Ikke nogle bestemt, der var bare mange nyere passat/touran/sharan
vogne der har dem, men de ser noget mere slugende ud end 1,9 tdi'eren
Stef
| |
Henrik B. (04-10-2010)
| Kommentar Fra : Henrik B. |
Dato : 04-10-10 17:27 |
|
"Stefan Jacobsen" <stefware@gmail.com> skrev i meddelelsen
news:72082680-8516-4e11-82b0-116fada31aa6@26g2000yqv.googlegroups.com...
> Har snakket med flere der siger man skal holde sig fra 2.0 TDi'ere.
> Bla flere der har fået skiftet top og lign. til en formue. Er der
> noget om snakken? Med alle de 2.0 Tdi'ere der kører rundt og de rygter
> jeg har hørt burde mindst ½ delen stå stille
Det er den lille 2,0 TDI, som kan have problemer. Har den 105/115 Hk?
Og sjovt nok, så skiftes der f.eks. flere toppe på Seat'erne, end der gør på
Skoda'erne....
--
Handel ikke med Bøje & Brøchner - Ford i Vejle: http://www.bb-vejle.dk/
Støt kampen mod kommerciel japansk hvalfangst:
http://www.seashepherd.org/ - http://www.facebook.com/whalewars
Er du til Saab: http://www.saabklub.dk/
| |
Kent Glerup (05-10-2010)
| Kommentar Fra : Kent Glerup |
Dato : 05-10-10 18:13 |
|
Den 04-10-2010 18:26, Henrik B. skrev:
> "Stefan Jacobsen" <stefware@gmail.com> skrev i meddelelsen
> news:72082680-8516-4e11-82b0-116fada31aa6@26g2000yqv.googlegroups.com...
>
>> Har snakket med flere der siger man skal holde sig fra 2.0 TDi'ere.
>> Bla flere der har fået skiftet top og lign. til en formue. Er der
>> noget om snakken? Med alle de 2.0 Tdi'ere der kører rundt og de rygter
>> jeg har hørt burde mindst ½ delen stå stille
>
> Det er den lille 2,0 TDI, som kan have problemer. Har den 105/115 Hk?
> Og sjovt nok, så skiftes der f.eks. flere toppe på Seat'erne, end der
> gør på Skoda'erne....
Vist ikke så mærkeligt.. Har du bemærket forskellen i hvorledes en Skoda
2.0 TDI normalvis fremføres ifht en Seat Altea/Leon 2.0 TDI?
Derudover er det normalt 140HK udgaven der er kendt for diverse
dårligdomme, specielt på de tidligere årgange. 170 HK udgaven har et
bedre ry på det punkt, dog kan de første af dem døje gevaldigt med
partikelfilter..
/Kent Glerup
| |
Henrik B. (04-10-2010)
| Kommentar Fra : Henrik B. |
Dato : 04-10-10 17:28 |
|
"Stefan Jacobsen" <stefware@gmail.com> skrev i meddelelsen
news:72082680-8516-4e11-82b0-116fada31aa6@26g2000yqv.googlegroups.com...
> Har snakket med flere der siger man skal holde sig fra 2.0 TDi'ere.
> Bla flere der har fået skiftet top og lign. til en formue. Er der
Det med en formue er selvfølgelig relativt. Skiftes tingene hos SMC, så ja,
så koster det kassen. Men der findes alternative leverandører...
--
Handel ikke med Bøje & Brøchner - Ford i Vejle: http://www.bb-vejle.dk/
Støt kampen mod kommerciel japansk hvalfangst:
http://www.seashepherd.org/ - http://www.facebook.com/whalewars
Er du til Saab: http://www.saabklub.dk/
| |
Henning (04-10-2010)
| Kommentar Fra : Henning |
Dato : 04-10-10 17:34 |
|
On Mon, 4 Oct 2010 08:52:40 -0700 (PDT), Stefan Jacobsen
<stefware@gmail.com> wrote:
>Hej
>
>Har snakket med flere der siger man skal holde sig fra 2.0 TDi'ere.
>Bla flere der har fået skiftet top og lign. til en formue. Er der
>noget om snakken? Med alle de 2.0 Tdi'ere der kører rundt og de rygter
>jeg har hørt burde mindst ½ delen stå stille
2.0TDi - er der tale om tyske, italienske, japanske eller et tredie
lands biler? Vil du eventuelt også løfte sløret for et
begyndelsesbogstav?
| |
Stefan Jacobsen (04-10-2010)
| Kommentar Fra : Stefan Jacobsen |
Dato : 04-10-10 11:31 |
|
On 4 Okt., 18:33, Henning <no.m...@all.invalid> wrote:
> On Mon, 4 Oct 2010 08:52:40 -0700 (PDT), Stefan Jacobsen
>
> <stefw...@gmail.com> wrote:
> >Hej
>
> >Har snakket med flere der siger man skal holde sig fra 2.0 TDi'ere.
> >Bla flere der har fået skiftet top og lign. til en formue. Er der
> >noget om snakken? Med alle de 2.0 Tdi'ere der kører rundt og de rygter
> >jeg har hørt burde mindst ½ delen stå stille
>
> 2.0TDi - er der tale om tyske, italienske, japanske eller et tredie
> lands biler? Vil du eventuelt også løfte sløret for et
> begyndelsesbogstav?
De fleste passat/touran/sharan (som jeg skrev i tidligere tråd) er som
regel VW
Har en kammerat der kom af med 40k for skift af top i en Touran 2.0
Tdi den med 170hk og dsg.
Stefan
| |
Klaus D. Mikkelsen (04-10-2010)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 04-10-10 21:28 |
|
Stefan Jacobsen skriver:
>
> De fleste passat/touran/sharan (som jeg skrev i tidligere tråd) er som
> regel VW
> Har en kammerat der kom af med 40k for skift af top i en Touran 2.0
> Tdi den med 170hk og dsg.
Hvad er det de siger?
"Den er for syg, men den tåler ikke stryg".
170 HK modellen er rigtig rigtig sjov, ikke kun med DSG, men får den
kolde tæsk går den i stykker. Desværre er den "sjov" at køre - også
når den er kold og det har en del 170HK mistet livet på.
Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Min egen hjemmeside nu med nyt domæne http://www.moppe.dk
Sælges 15" stålfælge med Michelin Alpin vinterdæk til VW Golf
| |
Henrik B. (04-10-2010)
| Kommentar Fra : Henrik B. |
Dato : 04-10-10 18:50 |
|
"Henning" <no.mail@all.invalid> skrev i meddelelsen
news:cd0ka6ptsab9ejqo5tb76u1cv0gcjjaira@4ax.com...
> 2.0TDi - er der tale om tyske, italienske, japanske eller et tredie
> lands biler? Vil du eventuelt også løfte sløret for et
> begyndelsesbogstav?
TDI er KUN VW's betegnelse for diesel. Ingen andre bilproducenter må benytte
den bogstavkombination. Så det gi'r sig selv, at det er VW, Skoda, Seat,
Audi, der er tale om. )
--
Handel ikke med Bøje & Brøchner - Ford i Vejle: http://www.bb-vejle.dk/
Støt kampen mod kommerciel japansk hvalfangst:
http://www.seashepherd.org/ - http://www.facebook.com/whalewars
Er du til Saab: http://www.saabklub.dk/
| |
KASO (04-10-2010)
| Kommentar Fra : KASO |
Dato : 04-10-10 20:42 |
|
"Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> skrev i meddelelsen
news:4caa13cf$0$36566$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> "Henning" <no.mail@all.invalid> skrev i meddelelsen
> news:cd0ka6ptsab9ejqo5tb76u1cv0gcjjaira@4ax.com...
>
>> 2.0TDi - er der tale om tyske, italienske, japanske eller et tredie
>> lands biler? Vil du eventuelt også løfte sløret for et
>> begyndelsesbogstav?
>
> TDI er KUN VW's betegnelse for diesel. Ingen andre bilproducenter må
> benytte den bogstavkombination. Så det gi'r sig selv, at det er VW, Skoda,
> Seat, Audi, der er tale om. )
Øhh - forkert!!!!
TDI benyttes primært af VW, men er også brugt af andre. Eksempelvis har
Renault brugt betegnelsen på deres ældre dieselmotorer (før commonrail). Jeg
har også set andre bruge betegnelsen, men lige nu kan jeg ikke komme i tanke
om hvem.
| |
Henrik B. (04-10-2010)
| Kommentar Fra : Henrik B. |
Dato : 04-10-10 21:11 |
|
"KASO" <SUK@nospam.invalid> skrev i meddelelsen
news:4caa2f1b$0$36560$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>> TDI er KUN VW's betegnelse for diesel. Ingen andre bilproducenter må
>> benytte den bogstavkombination. Så det gi'r sig selv, at det er VW,
>> Skoda, Seat, Audi, der er tale om. )
>
> Øhh - forkert!!!!
>
> TDI benyttes primært af VW, men er også brugt af andre. Eksempelvis har
> Renault brugt betegnelsen på deres ældre dieselmotorer (før commonrail).
> Jeg har også set andre bruge betegnelsen, men lige nu kan jeg ikke komme i
> tanke om hvem.
Det har i så fald være før VW lavede et registreret varemærke ud af
betegnelsen. I dag vil det være en NO GO...
--
Handel ikke med Bøje & Brøchner - Ford i Vejle: http://www.bb-vejle.dk/
Støt kampen mod kommerciel japansk hvalfangst:
http://www.seashepherd.org/ - http://www.facebook.com/whalewars
Er du til Saab: http://www.saabklub.dk/
| |
Henrik B. (04-10-2010)
| Kommentar Fra : Henrik B. |
Dato : 04-10-10 21:12 |
| | |
KASO (04-10-2010)
| Kommentar Fra : KASO |
Dato : 04-10-10 21:38 |
|
"Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> skrev i meddelelsen
news:4caa3517$0$36561$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> "KASO" <SUK@nospam.invalid> skrev i meddelelsen
> news:4caa2f1b$0$36560$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
>>> TDI er KUN VW's betegnelse for diesel. Ingen andre bilproducenter må
>>> benytte den bogstavkombination. Så det gi'r sig selv, at det er VW,
>>> Skoda, Seat, Audi, der er tale om. )
>>
>> Øhh - forkert!!!!
>
> Så nej - det er IKKE forkert:
> http://www.volkswagen.com/vwcms/master_public/virtualmaster/en2/experience/innovation/technical_glossary/tdi.index.html
Øhh - jo - eftersom der eksisterer en del andre biler med betegnelsen, er
det ikke entydigt for VAG. Hvis det er lykkedes dem at registrere
betegnelsen på et senere tidspunkt - tjah - så ændrer det jo ikke på
fortiden.
| |
Henrik B. (04-10-2010)
| Kommentar Fra : Henrik B. |
Dato : 04-10-10 22:06 |
| | |
KASO (04-10-2010)
| Kommentar Fra : KASO |
Dato : 04-10-10 23:18 |
|
"Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> skrev i meddelelsen
news:4caa41be$0$36580$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> "KASO" <SUK@nospam.invalid> skrev i meddelelsen
> news:4caa3b15$0$36584$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
>>> Så nej - det er IKKE forkert:
>>> http://www.volkswagen.com/vwcms/master_public/virtualmaster/en2/experience/innovation/technical_glossary/tdi.index.html
>>
>> Øhh - jo - eftersom der eksisterer en del andre biler med betegnelsen, er
>> det ikke entydigt for VAG. Hvis det er lykkedes dem at registrere
>> betegnelsen på et senere tidspunkt - tjah - så ændrer det jo ikke på
>> fortiden.
>
> Du læste godt hvad linket siger - ik'?
Prøv nu at læse indenad: Der spørges bredt til "2.0 TDI" - uden angivelse af
fabrikat eller årgang. Da betegnelsen er blevet brugt i flæng af diverse
fabrikanter gennem årene, er det rimeligt ligegyldigt, om VAG for nylig har
fået indregistreret navnet som varemærke.
> Desuden er en 2,0 TDI-motor nyere....
>
End hvad?
| |
Henrik B. (04-10-2010)
| Kommentar Fra : Henrik B. |
Dato : 04-10-10 23:33 |
|
"KASO" <SUK@nospam.invalid> skrev i meddelelsen
news:4caa5290$0$36576$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>> Du læste godt hvad linket siger - ik'?
>
> Prøv nu at læse indenad: Der spørges bredt til "2.0 TDI" - uden angivelse
> af fabrikat eller årgang. Da betegnelsen er blevet brugt i flæng af
> diverse fabrikanter gennem årene, er det rimeligt ligegyldigt, om VAG for
> nylig har fået indregistreret navnet som varemærke.
Diverse fabrinkater? Lyder som en lettere overdrivelse...
>> Desuden er en 2,0 TDI-motor nyere....
>>
> End hvad?
End de gamle æsker dig og Martin taler om...
--
Handel ikke med Bøje & Brøchner - Ford i Vejle: http://www.bb-vejle.dk/
Støt kampen mod kommerciel japansk hvalfangst:
http://www.seashepherd.org/ - http://www.facebook.com/whalewars
Er du til Saab: http://www.saabklub.dk/
| |
KASO (05-10-2010)
| Kommentar Fra : KASO |
Dato : 05-10-10 21:25 |
|
"Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> skrev i meddelelsen
news:4caa5638$0$36563$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> "KASO" <SUK@nospam.invalid> skrev i meddelelsen
> news:4caa5290$0$36576$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
>>> Du læste godt hvad linket siger - ik'?
>>
>> Prøv nu at læse indenad: Der spørges bredt til "2.0 TDI" - uden angivelse
>> af fabrikat eller årgang. Da betegnelsen er blevet brugt i flæng af
>> diverse fabrikanter gennem årene, er det rimeligt ligegyldigt, om VAG for
>> nylig har fået indregistreret navnet som varemærke.
>
> Diverse fabrinkater? Lyder som en lettere overdrivelse...
Du fik et par eksempler - der er svjh. flere....
>
>>> Desuden er en 2,0 TDI-motor nyere....
>>>
>> End hvad?
>
> End de gamle æsker dig og Martin taler om...
Gamle æsker? Renault brugte betegnelsen i slutningen er 1990'erne, Kia
tilsyneladende et stykke ind i 200x ...
Det er jo indenfor en normal Saab modelcyklus
| |
Henrik B. (05-10-2010)
| Kommentar Fra : Henrik B. |
Dato : 05-10-10 21:30 |
|
"KASO" <SUK@nospam.invalid> skrev i meddelelsen
news:4cab8a20$0$36568$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>> End de gamle æsker dig og Martin taler om...
>
> Gamle æsker? Renault brugte betegnelsen i slutningen er 1990'erne, Kia
> tilsyneladende et stykke ind i 200x ...
Netop! Gamle æsker. Renålt'en er jo tyve år gammel...
--
Handel ikke med Bøje & Brøchner - Ford i Vejle: http://www.bb-vejle.dk/
Støt kampen mod kommerciel japansk hvalfangst:
http://www.seashepherd.org/ - http://www.facebook.com/whalewars
Er du til Saab: http://www.saabklub.dk/
| |
KASO (05-10-2010)
| Kommentar Fra : KASO |
Dato : 05-10-10 22:30 |
|
"Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> skrev i meddelelsen
news:4cab8adb$0$36580$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> "KASO" <SUK@nospam.invalid> skrev i meddelelsen
> news:4cab8a20$0$36568$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
>>> End de gamle æsker dig og Martin taler om...
>>
>> Gamle æsker? Renault brugte betegnelsen i slutningen er 1990'erne, Kia
>> tilsyneladende et stykke ind i 200x ...
>
> Netop! Gamle æsker. Renålt'en er jo tyve år gammel...
Jeg tror, at du skal have dine skolepenge tilbage....
Megane I kom i 1996 og fandtes bl.a. som TDI - svjh. frem til faceliftet i
1999 - hvilket er 11 (elleve) år siden - ikke det dobbelte.
11 år - er det ikke normal produktcyklus for en Saab før modellen fornyes?
| |
Henrik B. (05-10-2010)
| Kommentar Fra : Henrik B. |
Dato : 05-10-10 22:39 |
|
"KASO" <SUK@nospam.invalid> skrev i meddelelsen
news:4cab9937$0$36580$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>>> Gamle æsker? Renault brugte betegnelsen i slutningen er 1990'erne, Kia
>>> tilsyneladende et stykke ind i 200x ...
>>
>> Netop! Gamle æsker. Renålt'en er jo tyve år gammel...
>
> Jeg tror, at du skal have dine skolepenge tilbage....
Doh! Så det som starten af 90'erne......my bad.
--
Handel ikke med Bøje & Brøchner - Ford i Vejle: http://www.bb-vejle.dk/
Støt kampen mod kommerciel japansk hvalfangst:
http://www.seashepherd.org/ - http://www.facebook.com/whalewars
Er du til Saab: http://www.saabklub.dk/
| |
KASO (05-10-2010)
| Kommentar Fra : KASO |
Dato : 05-10-10 23:26 |
|
"Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> skrev i meddelelsen
news:4cab9ae7$0$36569$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> "KASO" <SUK@nospam.invalid> skrev i meddelelsen
> news:4cab9937$0$36580$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
>>>> Gamle æsker? Renault brugte betegnelsen i slutningen er 1990'erne, Kia
>>>> tilsyneladende et stykke ind i 200x ...
>>>
>>> Netop! Gamle æsker. Renålt'en er jo tyve år gammel...
>>
>> Jeg tror, at du skal have dine skolepenge tilbage....
>
> Doh! Så det som starten af 90'erne......my bad.
>
OK - så får du ingen skolepenge denne gang - istedet må du bruge nogle penge
hos optikkeren
| |
Klaus D. Mikkelsen (04-10-2010)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 04-10-10 21:28 |
| | |
Henrik B. (04-10-2010)
| Kommentar Fra : Henrik B. |
Dato : 04-10-10 21:32 |
| | |
Klaus G. (04-10-2010)
| Kommentar Fra : Klaus G. |
Dato : 04-10-10 18:51 |
|
> Har snakket med flere der siger man skal holde sig fra 2.0 TDi'ere.
> Bla flere der har fået skiftet top og lign. til en formue. Er der
> noget om snakken? Med alle de 2.0 Tdi'ere der kører rundt og de rygter
> jeg har hørt burde mindst ½ delen stå stille
Der er kæmpe forskel på dem. Nogen holder "evigt" andre går i stykker. Jeg
kan ikke huske hvilke, men det står på vagcars.dk et sted.
--
Klaus G.
| |
Mogens \(K\) (04-10-2010)
| Kommentar Fra : Mogens \(K\) |
Dato : 04-10-10 19:30 |
|
"Stefan Jacobsen" <stefware@gmail.com> skrev i meddelelsen
news:72082680-8516-4e11-82b0-116fada31aa6@26g2000yqv.googlegroups.com...
> Har snakket med flere der siger man skal holde sig fra 2.0 TDi'ere.
> Bla flere der har fået skiftet top og lign. til en formue. Er der
> noget om snakken?
Det er 2.0 TDI 16V m/170 hk, som har haft problemer med løse topstykker og
dårlige turbolader. Det koster kassen at få repareret - jeg kørte 100.000 km
i min 170 hk's uden de problemer...
| |
Troels [around 9000] (05-10-2010)
| Kommentar Fra : Troels [around 9000] |
Dato : 05-10-10 12:23 |
|
> Det er 2.0 TDI 16V m/170 hk, som har haft problemer med løse topstykker og
> dårlige turbolader. Det koster kassen at få repareret - jeg kørte 100.000
> km i min 170 hk's uden de problemer...
"Min" synsmand har lige fået lavet turbo på hans 2.0 TDI'er (Touran), det
var en temmeligt bekostelig affære på den grimme side af 10kkr...
--
Troels
BMW - Freude am Fahren.
| |
Mogens \(K\) (05-10-2010)
| Kommentar Fra : Mogens \(K\) |
Dato : 05-10-10 15:41 |
|
"Troels [around 9000]" <denne.fjern@computer.dk> skrev i meddelelsen
news:4cab0aa0$0$23753$14726298@news.sunsite.dk...
>> Det er 2.0 TDI 16V m/170 hk, som har haft problemer med løse topstykker
>> og dårlige turbolader. Det koster kassen at få repareret - jeg kørte
>> 100.000 km i min 170 hk's uden de problemer...
>
> "Min" synsmand har lige fået lavet turbo på hans 2.0 TDI'er (Touran), det
> var en temmeligt bekostelig affære på den grimme side af 10kkr...
På Seat Club har de skrevet en del om de løse topstykker, defkete turbo'er
og ødelagte motorer. Reparationspriserne ligger LANGT højere ned 10.000 kr.
Det er ikke utænkeligt, at årsagen til motorfejlen ligger i den manglende
respekt for teknikkens opvarmningstid. Man kan jo naurligvis ikke stampe på
speederen før motorolien er varm - og der går jo rask væk 10-15 km. Især
hvis motoren - som en TDI 170 netop er det - er udstyret med oliekøler...
| |
Troels [around 9000] (05-10-2010)
| Kommentar Fra : Troels [around 9000] |
Dato : 05-10-10 16:08 |
|
> På Seat Club har de skrevet en del om de løse topstykker, defkete turbo'er
> og ødelagte motorer. Reparationspriserne ligger LANGT højere ned 10.000
> kr. Det er ikke utænkeligt, at årsagen til motorfejlen ligger i den
> manglende respekt for teknikkens opvarmningstid. Man kan jo naurligvis
> ikke stampe på speederen før motorolien er varm - og der går jo rask væk
> 10-15 km. Især hvis motoren - som en TDI 170 netop er det - er udstyret
> med oliekøler...
Præcis. Folk tænker "varmt vand, nu er den klar til tæsk" - men nej.
Den havde Honda tænkt godt på deres gamle vtec-maskiner. Meget konservativ
begrænser på kold vand, lidt mindre konservativ begrænser ved varmt vand men
lunken olie, og FULD SKRALD når væskerne er varme.
--
Troels
BMW - Freude am Fahren.
| |
Martin [6000] (04-10-2010)
| Kommentar Fra : Martin [6000] |
Dato : 04-10-10 20:54 |
|
> TDI benyttes primært af VW, men er også brugt af andre. Eksempelvis har
> Renault brugt betegnelsen på deres ældre dieselmotorer (før commonrail).
> Jeg har også set andre bruge betegnelsen, men lige nu kan jeg ikke komme
> i tanke om hvem.
Kia har bl.a. benyttet betegnelsen på visse Carnival diesel-modeller.
--
Martin
"Don't downgrade your computer to Windows 7, upgrade to GNU/Linux."
| |
Stefan Jacobsen (04-10-2010)
| Kommentar Fra : Stefan Jacobsen |
Dato : 04-10-10 15:14 |
| | |
Martin [6000] (05-10-2010)
| Kommentar Fra : Martin [6000] |
Dato : 05-10-10 04:57 |
|
> ikke at jeg blev møj klogere
Det du skal passe på gælder alle PD-modellerne.
De kørte en overgang med nogle dårlige o-ringe til dyserne som
resulterede i utætte topstykker omkring dyserne med nye topstykker
tilfølge pga. gods-slid (pga. o-ringene).
Det burde ikke være et problem længere, såfremt du blot tjekker at det er
blevet fixet.
--
Martin
"Don't downgrade your computer to Windows 7, upgrade to GNU/Linux."
| |
Troels [around 9000] (05-10-2010)
| Kommentar Fra : Troels [around 9000] |
Dato : 05-10-10 12:24 |
|
> Har snakket med flere der siger man skal holde sig fra 2.0 TDi'ere.
> Bla flere der har fået skiftet top og lign. til en formue. Er der
> noget om snakken? Med alle de 2.0 Tdi'ere der kører rundt og de rygter
> jeg har hørt burde mindst ½ delen stå stille
Tjek om indsprøjtningsdyserne sidder sikret med 1 ellers 2 bolte. Sidder de
med 2, er den go' (det rimer) - Sidder den med én, ja, så smut med dig :P
--
Troels
BMW - Freude am Fahren.
| |
Dennis Hellan Peders~ (06-10-2010)
| Kommentar Fra : Dennis Hellan Peders~ |
Dato : 06-10-10 08:57 |
|
"Stefan Jacobsen" <stefware@gmail.com> skrev i meddelelsen
news:72082680-8516-4e11-82b0-116fada31aa6@26g2000yqv.googlegroups.com...
> Hej
>
> Har snakket med flere der siger man skal holde sig fra 2.0 TDi'ere.
> Bla flere der har fået skiftet top og lign. til en formue. Er der
> noget om snakken? Med alle de 2.0 Tdi'ere der kører rundt og de rygter
> jeg har hørt burde mindst ½ delen stå stille
>
> Stefan
Hej.
Har en SEAT Altea 2,0 TDi 140 / DSG fra dec.2005 den har pt kørt 215.000.
Første turbo blev skiftet ved ca. 108.000 km, anden turbo blev skiftet ved
ca. 155.000 nuværende har så indtil videre kørt til 215.000
den skal have et skvæt vand for ca. hver 3500-4000 km,
gearkassen/koblingerne eller svinghjul er begyndt at snakke ved tomgang uden
belastning alstå i neutral, når man sætter i D bliver den for det meste
stille.....
Bilen har _aldrig_ fået pedal når den har været kold, og de sidste par
kilometer før stop er den også blevet kørt pænt, vi har haft flere turbo
diesel biler så jeg mener at vide hvordan man passer på dem det er
første gang jeg har fået skiftet turbo nogen sinde......
Hilsen Dennis
| |
Leo Jensen (06-10-2010)
| Kommentar Fra : Leo Jensen |
Dato : 06-10-10 03:05 |
|
On Oct 6, 9:56 am, "Dennis Hellan Pedersen" <hel...@dalbynet.eu>
wrote:
> "Stefan Jacobsen" <stefw...@gmail.com> skrev i meddelelsennews:72082680-8516-4e11-82b0-116fada31aa6@26g2000yqv.googlegroups.com...
>
> > Hej
>
> > Har snakket med flere der siger man skal holde sig fra 2.0 TDi'ere.
> > Bla flere der har fået skiftet top og lign. til en formue. Er der
> > noget om snakken? Med alle de 2.0 Tdi'ere der kører rundt og de rygter
> > jeg har hørt burde mindst ½ delen stå stille
>
> > Stefan
>
> Hej.
>
> Har en SEAT Altea 2,0 TDi 140 / DSG fra dec.2005 den har pt kørt 215.000.
>
> Første turbo blev skiftet ved ca. 108.000 km, anden turbo blev skiftet ved
> ca. 155.000 nuværende har så indtil videre kørt til 215.000
> den skal have et skvæt vand for ca. hver 3500-4000 km,
> gearkassen/koblingerne eller svinghjul er begyndt at snakke ved tomgang uden
> belastning alstå i neutral, når man sætter i D bliver den for det meste
> stille.....
>
> Bilen har _aldrig_ fået pedal når den har været kold, og de sidste par
> kilometer før stop er den også blevet kørt pænt, vi har haft flere turbo
> diesel biler så jeg mener at vide hvordan man passer på dem det er
> første gang jeg har fået skiftet turbo nogen sinde......
>
> Hilsen Dennis
Jeg har 4 kollegaer med diverse VAG-vogne med 2.0 TDI motor. 3 af dem
har fået skiftet turbo ved godt 100.000 km. Ikke det store statiske
grundlag, men helt fejlfri er de vist ikke...
Leo
| |
Henrik B. (06-10-2010)
| Kommentar Fra : Henrik B. |
Dato : 06-10-10 13:03 |
|
"Leo Jensen" <leo.5500@gmail.com> skrev i meddelelsen
news:cc7dea9b-2fba-4841-8cb7-0e9317fb9188@e14g2000yqe.googlegroups.com...
> Jeg har 4 kollegaer med diverse VAG-vogne med 2.0 TDI motor. 3 af dem
> har fået skiftet turbo ved godt 100.000 km. Ikke det store statiske
> grundlag, men helt fejlfri er de vist ikke...
Hvad er det for en lader, disse VAG-motorer kører med?
--
Handel ikke med Bøje & Brøchner - Ford i Vejle: http://www.bb-vejle.dk/
Støt kampen mod kommerciel japansk hvalfangst:
http://www.seashepherd.org/ - http://www.facebook.com/whalewars
Er du til Saab: http://www.saabklub.dk/
| |
|
|