Gaven til venstrefløjseren der har alt
Fra : /John

Dato : 01-10-10 16:01

"I et nyt spil, som bliver lanceret den 3. oktober, kan man vælge at
beskytte den antifascistiske beskyttelsesmur - som Berlinmuren bliver kaldt
i spiillet. Det foregår ved at pløkke tyskere, der forsøger at flygte fra
det østtyske DDR under den kolde krig":

http://www.comon.dk/nyheder/Ploek-DDR-flygtninge-i-nyt-spil-1.373017.html

Det - må - da være en oplagt julegave-idé fx til en vis overlærer, der
stadig hylder DDR, Industrie- und Mauerstaat :)

John

Fra : S.A.Thomsen

Dato : 01-10-10 17:31

On Fri, 1 Oct 2010 17:00:38 +0200, /John wrote:

> [...]
>
> Det - må - da være en oplagt julegave-idé fx til en vis overlærer, der
> stadig hylder DDR, Industrie- und Mauerstaat :)

Hmmmm...

Citat:

"Omkring 1000 mennesker døde, mens de forsøgte at krydse muren"

Det er da vist lidt flere end Wilstrup har fortalt.

Fra : /John

Dato : 01-10-10 17:35

"S.A.Thomsen" <s_a_thomsen@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Citat:
>
> "Omkring 1000 mennesker døde, mens de forsøgte at krydse muren"
>
> Det er da vist lidt flere end Wilstrup har fortalt.

Erindringsforskydning..?

John

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 01-10-10 20:17

"/John" <nogen@pladderballe.ok> skrev i en meddelelse

> Erindringsforskydning..?

Nææ simpel uvidenhed.

Da jeg på et tidspunkt fortalte at man i DDR skjulte eftersøgte terorister,
gav dem ny identitet o.s.v når de flygtede til DDR fra BRD, ja så var jeg
fyldt med løgn og kunne ikke stave.

Og det var på trods af beviset og dokumentationen var overvældende.

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Fra : /John

Dato : 01-10-10 20:33

"Michael Meidahl Jensen" <mmj@FJERNDETTEtidsfaktoren.dk> skrev i en
meddelelse

> Nææ simpel uvidenhed.

Tvivler. Så dum kan ingen da være.

Tror mere på et ret elastisk forhold til sandheden.

John

Fra : Jesper Lund

Dato : 01-10-10 20:01

/John wrote:

> Det - må - da være en oplagt julegave-idé fx til en vis overlærer, der
> stadig hylder DDR, Industrie- und Mauerstaat :)

Det interessante er at de samme danske politikere, som i 1980'erne (med
rette) harcelerede mod DDR, nu har indført et mindst lige så "effektivt"
overvågnings- og kontrolsamfund i Danmark. Med nogenlunde samme
magtbeføjelser, og dertil hørende magtmisbrug, for statens agenter.
Modsat DDR befolkningen kan vi bare ikke drømme om en fri tilværelse på
den anden side af muren.

Tankevækkende.

--
Jesper Lund

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 01-10-10 20:12

"Jesper Lund" <usenet@jesperlund.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> magtbeføjelser, og dertil hørende magtmisbrug, for statens >agenter.
> Modsat DDR befolkningen kan vi bare ikke drømme om en >fri tilværelse på

Bliver vi skudt hvis vi krydser grænsen illegalt?
Bruger vi samme procent del af BNP på hemmlig politi ect?
Forsvinder hele landsbyer og enkelt personer uden videre?
Er vores presse ikke fri?
Og helt centralt, bestemmer vi ikke selv ved valg urnen?

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Fra : P.N.

Dato : 01-10-10 21:01

"Michael Meidahl Jensen" <mmj@FJERNDETTEtidsfaktoren.dk> skrev i en
meddelelse news:4ca63285$0$56788$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Bliver vi skudt hvis vi krydser grænsen illegalt?

Det er vel en mulighed omend den er meget teoretisk. Politiet har i de
sidste år skudt flere danske statsborgere bagfra hvis de har forsøgt at
stikke af.

> Bruger vi samme procent del af BNP på hemmlig politi ect?

Det ved vi ikke, fordi PET og FET´s udgifter og budgetter er hemmelige.

> Forsvinder hele landsbyer og enkelt personer uden videre?

Ja det kaldes for "udkantsdanmark" og er et produkt af den røverkapitalisme
der hyldes her i gruppen.

> Er vores presse ikke fri?

Er vores presse fri af politik og økonomiske interesser?

> Og helt centralt, bestemmer vi ikke selv ved valg urnen?

Tænker du på EU der tiltager sig flere og flere magtbeføjelser og efterlader
folketinget som tom skal der intet har at sige. Lad os sende en venlig til
der byggede og vedligeholdt den "antifascistiske beskyttelsesmur"

Fra : Michael Weber

Dato : 01-10-10 21:49

Michael Meidahl Jensen wrote:
> [...]
> Er vores presse ikke fri?
> Og helt centralt, bestemmer vi ikke selv ved valg urnen?

Forskelle i sammenligningen, får ikke lighederne til at ophører.

--
Ulige skal behandles ulige, for at være lige.
http://www.dubistterrorist.de/

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 02-10-10 19:01

"Michael Weber" <michael@michaelweber.invalid> skrev i en meddelelse

>Forskelle i sammenligningen, får ikke lighederne til at ophører.

Jeg faktisk enig i Jesper's betragtninger omkring PET's beføjelser og den
enkeltes retssikkerhed, men der fra og så til at sammenligne med DDR og
Stasi, helt ærligt....

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Fra : Jesper Lund

Dato : 01-10-10 21:10

> [...]

> enkelt personer uden videre? Er vores presse ikke fri?
> Og helt centralt, bestemmer vi ikke selv ved valg urnen?

Der er forskelle og der er ligheder.

PET og Stasi (det hemmelige politi) kan komme ud på et. PETs budgetter er
vokset så eksplosivt at der ikke længere er arbejde nok til alle PET
agenterne. Derfor laver de almindeligt politiarbejde ved siden af deres
særlige efterretningsopgaver -- til stor skade for retssikkerheden fordi
de tager deres beskidte metoder med sig når de skal opklare almindelige
forbrydelser. Senest dokumenteret af P1 Dokumentaren i sidste uge
<http://www.dr.dk/P1/P1Dokumentar/Udsendelser/2010/09/21092705.htm>

I 1989 skulle dansk politi inklusive PET have dommerkendelser for at
aflytte en enkelt telefon. For at citere en politiker fra 1980'erne

“Danmark bliver aldrig som DDR. Her i landet skal man jo f.eks have en
dommerkendelse for at kunne aflytte folks telefoner.”
(Justitsminister, Erik Ninn Hansen, 1988)

I dag kan politiet aflytte et stort antal telefoner for en mistænkt uden
forudgående dommerkendelse (alle de telefoner som personen kunne tænkes
at komme i nærheden af og lidt flere for at være på den sikre side). Den
ordning er allerede blevet misbrugt i stor stil til at aflytte
klimaaktivisters telefoner under COP15 topmødet sidste år.

Vores internet og telefontrafik bliver registreret af staten (hvem du
ringer og sms'er til, hvem du skriver emails til/fra, og hvilke websites
du besøger). Ligesom i DDR, bortset fra at man ikke havde internet
dengang. Den danske stat opbygger fingeraftryks- og DNA-registre som
deles med andre lande, f.eks. USA. Næste gang du skal have dit pas
fornyet, registrerer staten (i Danmark, altså) din biometriske
information (som DNA og fingeraftryk). Et større angreb på dit privatliv
kan man næsten ikke forestille sig. Hvis du vil have et pas..

I 1989 skulle alle beviser lægges frem i retten i Danmark så folk vidste
hvad de blev anklaget for (modsat DDR hvor folk blev afhentet af det
hemmelige politi på en løs anklage om "forbrydelse mod staten").

Sådan er det ikke længere i Danmark. Nu kan anklagemyndigheden holde
bevismateriale hemmeligt for dig og din (rigtige) forsvarer.
<http://www.information.dk/221434>

Ordningen med hemmelige beviser bruges i dag i en lang række sager hvor
det aldrig var meningen at den skulle bruges (da ideen blev "solgt" i
Folketinget), og Rigsadvokaten er meget bekvemt holdt op med at
registrere hvor ofte ordningen bruges.

Ifølge tidligere landsdommer Holger Kallehauge er der i dag næsten ikke
grænser for i hvilke sager der anvendes tys-tys bevismateriale. Så ja,
ligesom i DDR (dengang landet eksisterede) kan staten dømme dig for en
forbrydelse uden at du nogensinde får at vide hvad du er blevet dømt for!!

Og sådan kan jeg blive ved.

Det eneste parti i Folketinget, som stadig kæmper for borgernes
retssikkerhed og beskyttelse af deres privatliv mod statens overgreb, er
et parti hvis rødder i 1980'erne kan spores tilbage til gamle DDR
sympatisører. Tingene er sandelig vendt på hovedet i Danmark!

Men heldigvis er der nogle som forandrer sig til det bedre, mens andre
korrumperer med den magt som de har fået.

--
Jesper Lund