Den 04-10-2010 06:39, Mogens (K) skrev:
> Måske "Finn" fremover ska til at arbejde om natten således, at
> motorvejene ka være fri til os andre om dagen
>
http://politiken.dk/erhverv/ECE1074416/lastbiler-skal-laesse-af-om-natten-/
> "En lastbil om natten skaber plads i trafikken om dagen. Erhvervslivet
> jubler over tiltaget, da der i dag er store omkostninger forbundet med
> varedistribution i dagtimerne. Levering om natten i byerne vil samtidig
> spare øvrige trafikanter for besvær..."
>
Den der kan jeg kun grine af.
Dem der har fostret ideen glemte lige at tænke på at for at det system
kan komme til at køre, i et omfang der kan gøre blot en lille forskel
ude på vejene, skal et stort antal lagerfolk til at arbejde om natten.
Dem der har deres lager indrettet så en del af det kan være åben for
natdistribution får det typisk også i forvejen. Så der vil der ikke være
noget at hente.
Derudover er forslaget efter bedste tyske model, den med at det er
lastbilernes skyld alt sammen.
Hvis man nu tog "hastighedsbrillerne" af og kiggede på hvilken brug af
vejene samfundet har nytte af, ville man opdage at en trafik der er
indrettet efter at lastbilerne er en vigtig del af samfundsstrukturen
ville fungere meget bedre end en trafik der er indrettet efter at
personbilerne skal kunne bevæge sig med hastigheder, så tæt på nogle
politiske fartgrænser som muligt.