r320 og datakabel i win2000 SP2
Fra : Craig David

Dato : 07-08-01 19:01

Hej

Er der nogen som har en Ericsson r320 med et datakabel og som har lykkedes
med at få dette til at fungere i win2000 Professionel DK med SP2. Jeg synes
at jeg nu har prøvet alt, men jeg kan stadig ikke få skidtet til at fungere.
Jeg har hentet nyeste software fra http://www.mobileinternet.ericsson.com/
og installeret modem på com1, men programmerne kan ikke finde modemet og
ikke få forbindelse med mobiltelefonen.

Min fremgangsmåde er følgende, -kontrolpanel, modem, installere nyt modem,
angive model, Ericsson, r320 Kabelmodem og OK OK OK OK. Men ved en
diagnosticering er der ingen kontakt til modem. Har prøvet at skifte til
COM2, har prøvet med inf. fil til WINNT for "hvis nu"

Hvad i hulen skal jeg gøre? Alle gode råd modtages med kyshånd

CD

Fra : Fischer

Dato : 08-08-01 10:58

> Hvad i hulen skal jeg gøre? Alle gode råd modtages med kyshånd

Jeg vil godt hjælpe, hvis du lover ikke at kysse!!!

Hvis det ligner en Ericsson SH888, så er her hvad du skal gøre under Win9x:
Du skal installere en infrarød driver (IrDa) på din PC.
Den vil fysisk blive tilknyttet f.eks. Com1, men vil lave en virtuel
infrarød driver på f.eks. Com4. Det er denne Com4 du skal bruge til dine
applikationer (programmer).
Det er desværre ikke sådan "bare lige" at få til at køre.

Når jeg øverst skrev Win9x, så er det fordi at der så vidt jeg ved ikke
følger en IrDa driver med Win2k og derfor skal der laves et eller andet
hudumfik.
Jeg så på et tidspunkt en tysk side der beskrev en løsning på problemet, men
kan ikke huske linket.

*Fischer