Skat bliver mere og mere lovløst
Fra : N_B_DK

Dato : 30-09-10 00:20

Fra : kk

Dato : 30-09-10 08:37

"N_B_DK" <admin@spamme.dyndns.dk> skrev i en meddelelse
news:4ca3c9c4$0$50443$14726298@news.sunsite.dk...
> http://www.comon.dk/nyheder/Skat-vil-have-komplet-spejl-af-dit-firmas-harddisk-1.372919.html
>
> Artiklen taler for sig selv.
>
> --
> MVH. N_B_DK
Når den, som man skal aflevere regnskabet til, har lov til at "kigge med" -
er der så nogen grund til at have dyre folk til at føre regnskab?
Det har jeg ikke gaver til at fatte.
mvh
kk

Fra : \"@'

Dato : 30-09-10 15:30

On Thu, 30 Sep 2010 09:36:50 +0200, "kk" <kru@nospammail.dk> wrote:

> [...]
>Når den, som man skal aflevere regnskabet til, har lov til at "kigge med" -
>er der så nogen grund til at have dyre folk til at føre regnskab?

hele dettte fuldstændige galimatias bunder kun i en eneste tåbelig
ting -

beskatning af indkomst frembragt ved virkelyst og foretagsomhed - det
er da den tåbeligste af alle beskatningsformer

--
Si vis pacem - para bellum

Fra : Michael Weber

Dato : 30-09-10 17:57

N_B_DK wrote:
> http://www.comon.dk/nyheder/Skat-vil-have-komplet-spejl-af-dit-firmas-harddisk-1.372919.html
>
> Artiklen taler for sig selv.

"Stk. 6. Told- og skatteforvaltningen kan tage identiske elektroniske kopier (spejlinger) af
dataindholdet af elektroniske medier, der er omfattet af told- og skatteforvaltningens kontrol,
og kan medtage det kopierede materiale med henblik på efterfølgende at gennemgå dette."

Virtualisering er vist ikke slået igennem på borgen eller hos SKAT.
Man må da håbe de får taget en "identisk elektronisk kopi" fra den rette
version af den virtuelle harddisk.

Alternativt skal SKAT have en komplet kopi af en virksomheds san-løsning.
Hø hø...tillykke til hp,dell, emc eller hvem der nu skal sælge SKAT mere plads
til alt den data, de i så fald får indsamlet.

--
Ulige skal behandles ulige, for at være lige.
http://www.dubistterrorist.de/

Fra : N_B_DK

Dato : 30-09-10 18:16

"Michael Weber" <michael@michaelweber.invalid> wrote in message

> Virtualisering er vist ikke slået igennem på borgen eller hos SKAT.
> Man må da håbe de får taget en "identisk elektronisk kopi" fra den
> rette
> version af den virtuelle harddisk.

Jeg kan lige se for mig at der ligger flere kunder på samme virtuelle
server, det er nu smart...

> [...]
> mere plads
> til alt den data, de i så fald får indsamlet.

Det er næppe noget der ligefrem giver større lyst til at drive virksomhed i
DK, især når man tænker på at PET kan glemme bærbare diverse steder, hvor
skulle SKAT så ikke kunne glemme virksomheders data.

--
MVH. N_B_DK

Fra : Michael Weber

Dato : 30-09-10 18:27

N_B_DK wrote:
> "Michael Weber" <michael@michaelweber.invalid> wrote in message

> Jeg kan lige se for mig at der ligger flere kunder på samme virtuelle
> server, det er nu smart...

Ja, hosting-firmaerne kan da i den grad få et problem.
Jøses...

> [...]
> virksomhed i DK, især når man tænker på at PET kan glemme bærbare
> diverse steder, hvor skulle SKAT så ikke kunne glemme virksomheders

Så længe man ikke har regnskaberne digitalt, så går det nok.
Note 2 self: køb aktier i Esselte o.l. virksomheder.

Fra : N_B_DK

Dato : 30-09-10 18:44

> Ja, hosting-firmaerne kan da i den grad få et problem.
> Jøses...

Ja gennemtænkt er det bestemt ikke, og kan ikke se hvorfor SKAT skal have en
spejling af data, regnskabet burde være nok, hvad folk evt har liggende af
mails, kan jeg ikke se rage SKAT på nogen måde.

--
MVH. N_B_DK

Fra : Michael Weber

Dato : 30-09-10 19:28

N_B_DK wrote:
> [...]
> have en spejling af data, regnskabet burde være nok, hvad folk evt
> har liggende af mails, kan jeg ikke se rage SKAT på nogen måde.

Jeg tror, de der har udtænkt forslaget, har set på data som noget der
ligger på en harddisk ligesom på en alm. pc og som SKAT så kan få en kopi af.

Jeg har iøvrigt svært ved at se, hvad SKAT skal med data, de ikke med sikkerhed
kan vide om den er manipuleret med eller at det er den rigtige data, SKAT har fået.
Næste skridt må jo så logisk set være et lovforslag
om tvungen årlig it-revision. Et lovforslag fremsat efter et par sager i medierne vedr.
ovennævnte problematik, naturligvis.....sådan ad hoc...

Nåe ja...danske virksomheder kan nok få problemer med at få udleveret en komplet kopi
af en harddisk fra et udenlandsk hostingvirksomhed.
Exit cloud computing fra Danmark....hell....who need´s it ?!

Fra : N_B_DK

Dato : 30-09-10 19:57

> [...]
> af en harddisk fra et udenlandsk hostingvirksomhed.
> Exit cloud computing fra Danmark....hell....who need´s it ?!

Det er sjældent vi er enige, men det må jeg dog indrømme vi er i det her
tilfælde.

Cloud computing er alligevel noget opreklameret pjat, det er der slet ingen
fremtid i ;)

--
MVH. N_B_DK

Fra : Michael Weber

Dato : 01-10-10 13:34

N_B_DK wrote:
> [...]
> virksomhed i DK, især når man tænker på at PET kan glemme bærbare
> diverse steder, hvor skulle SKAT så ikke kunne glemme virksomheders

"Tyve har snuppet Skatteministeriets computere"

Fra : N_B_DK

Dato : 04-10-10 20:14

> "Tyve har snuppet Skatteministeriets computere"
> http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2010/10/01/111806.htm

http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/kriminalitet/2010/10/04/173051.htm

Og en gang til.

--