ytringsfriheden atter i fare
Fra : Vidal

Dato : 29-09-10 21:03

Lad os kæmpe sammen med de undertrykte kunstnere:

http://politiken.dk/kultur/kunst/ECE1068056/aarhus-museum-afviser-plakat-med-royal-gruppesex/

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : N_B_DK

Dato : 29-09-10 21:17

"Vidal" <vidal@webspeed.dk> wrote in message
> Lad os kæmpe sammen med de undertrykte kunstnere:
>
> http://politiken.dk/kultur/kunst/ECE1068056/aarhus-museum-afviser-plakat-med-royal-gruppesex/

Undertrykte? hvis nu du bare fattede lidt, ville du vide at de ikke på nogen
måde er undertrykte, eller er udsat for censur, jeg ville satme heller ikke
udstille det makværk af et "kunstværk".

--
MVH. N_B_DK

Fra : Vidal

Dato : 29-09-10 21:47

Den 29-09-2010 22:17, N_B_DK skrev:
> [...]
> måde er undertrykte, eller er udsat for censur, jeg ville satme heller ikke

Måske er kongefamilien lige så hellig for dig, som Muhammed for
muslimerne?

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : TL

Dato : 29-09-10 23:12

On Wed, 29 Sep 2010 22:46:49 +0200, in dk.politik Vidal
<vidal@webspeed.dk> wrote:

>Måske er kongefamilien lige så hellig for dig, som Muhammed for
>muslimerne?

Er der nogen, der smider bomber, afbrænder ambassader, eller forsøger
at myrde kunstneren?

Fra : Vidal

Dato : 30-09-10 11:11

Den 30-09-2010 00:12, TL skrev:

> Er der nogen, der smider bomber, afbrænder ambassader, eller forsøger
> at myrde kunstneren?

Det kan vi jo ikke vide, vel?

Er det kun "kunstværker", der afstedkommer den slags reaktioner,
der er omfattet af ytringsfriheden?

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : N_B_DK

Dato : 30-09-10 11:19

> Det kan vi jo ikke vide, vel?

Det kan vi sagtens jo, hvis der var brændt noget af, med henvisen til det
der såkaldte kunst, havde det været i medierne

> Er det kun "kunstværker", der afstedkommer den slags reaktioner,
> der er omfattet af ytringsfriheden?

Hvilke "kunstværker" er ikke omfattet af ytringsfriheden?

--
MVH. N_B_DK

Fra : TL

Dato : 30-09-10 15:26

On Thu, 30 Sep 2010 12:10:50 +0200, in dk.politik Vidal
<vidal@webspeed.dk> wrote:

>Det kan vi jo ikke vide, vel?

Jeg har ikke hært on eneste bombe, en eneste trussel, og bestemt ingen
ambassadeafbrændinger i denne sammenhæng. Jeg går ud fra, at det har
du, siden du sidestiller de to.

>Er det kun "kunstværker", der afstedkommer den slags reaktioner,
>der er omfattet af ytringsfriheden?

Nej, men plakatkunstnernes ytringsfrihed er ikke truet eller under
pres. En enkelt udstilling har afvist at bruge plakaten. Er min
ytringsfrihed undertrykt, hvis Politiken afviser at bringe mit
kronikforslag?

Fra : Ivannof

Dato : 01-10-10 16:23

"TL" <tl_dp@roadrunner.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> pres. En enkelt udstilling har afvist at bruge plakaten. Er min
> ytringsfrihed undertrykt, hvis Politiken afviser at bringe mit

Nej vel, du kan jo bare stå på rådhuspladsen og ytre alt det du vil.

Den "ytringstekniske" vinkel her er, at hvis du vil have Politiken til at
ytre DIN ytring, er det måske lidt mere ytringstvang end -frihed.

Hilsen Ivan

Fra : S.A.Thomsen

Dato : 30-09-10 08:54

On Wed, 29 Sep 2010 22:46:49 +0200, Vidal wrote:

> Måske er kongefamilien lige så hellig for dig, som Muhammed for
> muslimerne?

Du har vendt det hele på hovedet.

At Århus Museum afviser en plakat, har INTET med censur at gøre, ligesom
det heller ikke har noget med censur at gøre når læserbreve ikke kommer i
avisen.

Der er jo ingen, der vil forhindre "kunstnerne" at fremvise deres
latterlige og barnlige plakat, eller vil forsøge at hallal-slagte dem.

Fra : \"@'

Dato : 30-09-10 15:32

On Thu, 30 Sep 2010 09:53:43 +0200, "S.A.Thomsen"
<s_a_thomsen@yahoo.com> wrote:

> [...]
>
>Der er jo ingen, der vil forhindre "kunstnerne" at fremvise deres
>latterlige og barnlige plakat, eller vil forsøge at hallal-slagte dem.

netop,
de kan enten købe eller leje lokaler til at deres udstiling, og enten
selv eller mod betaling få uddelt reklamer for deres udstilling

ingen har ret til at få deres ting udstillet hvor de slev mener det er
bedst

ingen har ret til at få deres
læserbreve/kronikker/afhandlinger/bøger/jernskulpturer osv.
offentliggjort for andres regning

--
Si vis pacem - para bellum

Fra : \"@'

Dato : 30-09-10 15:18

On Wed, 29 Sep 2010 22:46:49 +0200, Vidal <vidal@webspeed.dk> wrote:

>Måske er kongefamilien lige så hellig for dig, som Muhammed for
>muslimerne?

udenomsVÅS

hvem nener du undertrykker ytringsfriheden?

--
Si vis pacem - para bellum

Fra : Ivannof

Dato : 01-10-10 16:19

"N_B_DK" <admin@spamme.dyndns.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> nogen måde er undertrykte, eller er udsat for censur, jeg ville satme
> heller ikke udstille det makværk af et "kunstværk".

Nogen har ikke fattet essensen af karrikaturer. Der skal være noget om
sagen, før det er interessant. Bomben i turban'en er der jo noget om. Og så
er der denne her:

DRs generaldirektør Kenneth Plummer er træt af at blive tegnet som Brian
Mikkelsens lænkehund i Politiken. Derfor har han klaget sin nød over
tegneren Roald Als til Politikens chefredaktør, Tøger Seidenfaden.

I en mail skriver Kenneth Plummer, at han oplever tegningerne som sårende,
særligt fordi Plummer-familien kan føre sin slægt tilbage til slaverne,
skriver Ekstra Bladet. Roals Als er blevet orienteret om mailen men har ikke
fået en reprimande.

Jeg hørte så i en udsendelse at Roald Als havde sagt at det ville han da
gerne lade være med, men så måtte Plummer holde op med at opføre sig som om
han VAR Brian Mikkelsens skødehund.

Hvis muslimerne blev fredelige som buddister, ville Westergårds tegning være
passé. Vi kender ikke de kongelige som sex-perverse, så dén satire er bare
uinteressant!

Hilsen Ivan

Fra : Mendoza

Dato : 29-09-10 21:33

"Vidal" <vidal@webspeed.dk> skrev i meddelelsen
> Lad os kæmpe sammen med de undertrykte kunstnere:

> [...]

Ja, lad os det. Jeg håber også at se dig kæmpe for muhammedtegningerne.

Fra : Vidal

Dato : 29-09-10 21:46

Den 29-09-2010 22:33, Mendoza skrev:

> "Vidal" <vidal@webspeed.dk> skrev i meddelelsen

> Ja, lad os det. Jeg håber også at se dig kæmpe for muhammedtegningerne.

Jeg kæmper for ytringsfriheden, ikke specielt for Kurts tegninger.
Hvem, der bliver undertrykt er i princippet ligegyldigt.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Mendoza

Dato : 29-09-10 21:54

> Jeg kæmper for ytringsfriheden, ikke specielt for Kurts tegninger.
> Hvem, der bliver undertrykt er i princippet ligegyldigt.

Fuldstændig korrekt. Det er vigtigt at man kan ytre sig frit, uden at
risikere at blive forfulgt og slået ihjel efterfølgende.

Fra : Vidal

Dato : 29-09-10 22:20

Den 29-09-2010 22:54, Mendoza skrev:

> "Vidal" <vidal@webspeed.dk> skrev i meddelelsen

> Fuldstændig korrekt. Det er vigtigt at man kan ytre sig frit, uden at risikere
> at blive forfulgt og slået ihjel efterfølgende.

Det er da ikke det eneste afgørende kriterium. Hvad er ytringsfrihed
værd, hvis ting ikke kan offentliggøres. Forestil dig, hvis muhammed-
tegninger ikke kunne offentliggøres, fordi nogen anså dem for at være
upassende.

Vi havde så til gengæld ikke haft nogen muhammedkrise, men den/dem
tager vi jo gerne for ytringfrihedens skyld, ikke? Også selv om det
medfører en faktisk fare for Danmark. Jeg mener gale bombemænd, der
angriber Danmark. Det kan vi godt tage, fordi det kan være en konsekvens
af ytringsfriheden.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : S.A.Thomsen

Dato : 30-09-10 08:58

On Wed, 29 Sep 2010 23:19:41 +0200, Vidal wrote:

> Det er da ikke det eneste afgørende kriterium. Hvad er ytringsfrihed
> værd, hvis ting ikke kan offentliggøres.

Plakaten ER da offentliggjort (i dit link).

>Forestil dig, hvis muhammed-
> tegninger ikke kunne offentliggøres, fordi nogen anså dem for at være
> upassende.

Det har jo INTET med sagen at gøre. At nogen tegner en tegning eller
plakat, giver da ikke denne person krav på at få den offentliggjort hvor
som helst han/hun ønsker det.

> [...]
> medfører en faktisk fare for Danmark. Jeg mener gale bombemænd, der
> angriber Danmark. Det kan vi godt tage, fordi det kan være en konsekvens

Du har ikke fattet begrebet "ytringsfrihed".

Fra : \"@'

Dato : 30-09-10 15:20

On Wed, 29 Sep 2010 23:19:41 +0200, Vidal <vidal@webspeed.dk> wrote:

>Det er da ikke det eneste afgørende kriterium.

men dog det allermest væsentlige

>Hvad er ytringsfrihed
>værd, hvis ting ikke kan offentliggøres.

hvem hindrer danske kunstnere i at offentliggøre deres værker?

--
Si vis pacem - para bellum

Fra : \"@'

Dato : 30-09-10 15:18

On Wed, 29 Sep 2010 22:54:29 +0200, "Mendoza" <mikael@NOT1812.dk>
wrote:

>"Vidal" <vidal@webspeed.dk> skrev i meddelelsen

>Fuldstændig korrekt. Det er vigtigt at man kan ytre sig frit, uden at
>risikere at blive forfulgt og slået ihjel efterfølgende.

!!!

har ledelsen af museet i den gamle by i Århus udsendt dødstrusler
eller lignende?

--
Si vis pacem - para bellum

Fra : \"@'

Dato : 30-09-10 15:17

On Wed, 29 Sep 2010 22:46:27 +0200, Vidal <vidal@webspeed.dk> wrote:

>Jeg kæmper for ytringsfriheden, ikke specielt for Kurts tegninger.
>Hvem, der bliver undertrykt er i princippet ligegyldigt.

hvem mener du undertrykker nogen?

Er det ikke et museums ledelse som afgør hvad de vil have ind?

Mener du i ramme alvor at f.eks. du selv har krav på at få udstillet
hvad du nu end måtte frembringe på det museum du selv finder pasende?

--
Si vis pacem - para bellum

Fra : kk

Dato : 30-09-10 09:31

"Vidal" <vidal@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> Lad os kæmpe sammen med de undertrykte kunstnere:

> [...]

Prøv engang, mens du ser dig selv i spejlet, at kalde den
opmærksomhedssøgende psykopat som har produceret den plakat, for en
kunstner!
mvh
kk

Fra : Vidal

Dato : 30-09-10 11:22

Den 30-09-2010 10:30, kk skrev:
> "Vidal"<vidal@webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> Prøv engang, mens du ser dig selv i spejlet, at kalde den
> opmærksomhedssøgende psykopat som har produceret den plakat, for en
> kunstner!

Smagsdommeri.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : N_B_DK

Dato : 30-09-10 11:29

> Smagsdommeri.

Mener du også det vil være kunst hvis jeg skider på en bibel?

--
MVH. N_B_DK

Fra : Vidal

Dato : 30-09-10 12:12

Den 30-09-2010 12:28, N_B_DK skrev:
> "Vidal" <vidal@webspeed.dk> wrote in message

> Mener du også det vil være kunst hvis jeg skider på en bibel?

Nej, det, vil jeg mene, er et udslag af din natur.
Altså noget helt naturligt (for dig, altså).

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : N_B_DK

Dato : 30-09-10 12:18

> Nej,

Kan du se hykleriet?

--
MVH. N_B_DK

Fra : Vidal

Dato : 30-09-10 12:56

Den 30-09-2010 13:18, N_B_DK skrev:
> "Vidal" <vidal@webspeed.dk> wrote in message

> Kan du se hykleriet?

Nej, det må du virkeligt forklare. Skider Kurt Westergaard
sine tegninger?

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : N_B_DK

Dato : 30-09-10 13:36

> Nej, det må du virkeligt forklare. Skider Kurt Westergaard
> sine tegninger?

Jeg tror ikke du nogensinde vil kunne forstå det.

--
MVH. N_B_DK

Fra : Vidal

Dato : 30-09-10 14:30

Den 30-09-2010 14:36, N_B_DK skrev:
> "Vidal" <vidal@webspeed.dk> wrote in message

> Jeg tror ikke du nogensinde vil kunne forstå det.

Det er jo derfor, jeg beder dig om en forklaring. Ved du
overhovedet, hvad ordet hykleri betyder? Selvom det måske
kan være en udfordring for dig at forklare, så forsøg dig,
så vi kan se, om der faktisk ligger en tanke bag dine ord.

Hvis du synes det er for svært, så kom dog blot med en
antydning, så kan vi måske sammen finde frem til, hvad du
mener.

Eller måske nogen af de andre, der læser med, kan forklare,
hvad du mener med dit spørgsmål: - Kan du se hykleriet? -
i denne forbindelse. "Det dunkelt sagte, er det dunkelt tænkte"
har man brugt om det, Niels Bohr sagde. Måske ligger der en
lignende genialitet bag dit udsagn?

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : N_B_DK

Dato : 30-09-10 15:27

> [...]
> kan være en udfordring for dig at forklare, så forsøg dig,
> så vi kan se, om der faktisk ligger en tanke bag dine ord.

Du fatter jo ikke det mest åbentlyse, du mener det er smagsdommeri at vi er
nogle der ikke akn se noget kunst i at lave et "billede" af prins Joachim
tage et får bagfra, alt imens du ikke kan se det er smagsdommeri fra din
egen side, at du ikke mener det er kunst hvis jeg skider på en bibel.

> Hvis du synes det er for svært, så kom dog blot med en
> antydning, så kan vi måske sammen finde frem til, hvad du
> mener.

Jeg ved skam udemærket hvad jeg mener, det er bare dig der ikek akn se dit
eget hykleri.

> [...]
> i denne forbindelse. "Det dunkelt sagte, er det dunkelt tænkte"
> har man brugt om det, Niels Bohr sagde. Måske ligger der en

Problemet er at du ikke ville kunne se et træ, og du så stod midt i verdens
største skov.

--
MVH. N_B_DK

Fra : Vidal

Dato : 30-09-10 15:42

Den 30-09-2010 16:26, N_B_DK skrev:
> [...]
> et får bagfra, alt imens du ikke kan se det er smagsdommeri fra din egen side,
> at du ikke mener det er kunst hvis jeg skider på en bibel.

Det er da ingen kunst at skide i en bibel. Det kan selv
du gøre.

> Jeg ved skam udemærket hvad jeg mener, det er bare dig der ikek akn se dit eget
> hykleri.

På hvilken måde er det kunst at skide i en bibel?

Fjols.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : N_B_DK

Dato : 30-09-10 16:28

> Det er da ingen kunst at skide i en bibel. Det kan selv
> du gøre.

Der er heller intet kunst i at tegne et billede af de royale som knepper et
får.

> På hvilken måde er det kunst at skide i en bibel?

På samme måde som det er at skide en dåse og sætte et låg på og kalde det
kunst.

Men du mener altså det er kunst at udstille Prins Joachim som en der knepper
får?

> Fjols.

Din signatur er ikke korrekt, din signatur er korrekt når det står således:

--
Fjols

--
MVH. N_B_DK

Fra : Vidal

Dato : 30-09-10 20:51

Den 30-09-2010 17:28, N_B_DK skrev:
> "Vidal" <vidal@webspeed.dk> wrote in message

> Der er heller intet kunst i at tegne et billede af de royale som knepper et får.

Det kan det da godt være. Kunne du gøre det?

> På samme måde som det er at skide en dåse og sætte et låg på og kalde det kunst.

Ok. Det mener du altså er kunst? For mig minder du mest om
én, hvis kunstneriske kriterier blev formuleret i 1956 af
Rindal. Men du mener så, at du, hvis du skider i en bibel,
ville være fortjent til at få støtte fra statens kunstfond?

Og du synes Manzonis dåser er kunst?

> Men du mener altså det er kunst at udstille Prins Joachim som en der knepper får?

Det kan det da godt være.

> Din signatur er ikke korrekt, din signatur er korrekt når det står således:

Jeg mener, du er en hykler, når du holder et kunstideal op,
som du ikke selv hylder.

Når du siger, det kan være kunst hvis *du* skider i en bibel,
vil jeg til enhver tid sige nej. Om det *kan* være, er en anden
sag.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : N_B_DK

Dato : 30-09-10 21:06

> Det kan det da godt være. Kunne du gøre det?

Jeg kunne sikkert godt tegne Villy Dalsgaard tage muhammed bagfra, ville du
synes det er kunst?

> Ok. Det mener du altså er kunst?

Lær at læs.

> [...]
> Rindal. Men du mener så, at du, hvis du skider i en bibel,
> ville være fortjent til at få støtte fra statens kunstfond?

For mig minder du mest om en der burde være tvangsindlagt på ubestemt tid,
du er jo bindegal.

> Det kan det da godt være.

Er det kunst i dine øjne, ja eller nej, stop nu din kællinge opførsel.

> Jeg mener, du er en hykler, når du holder et kunstideal op,
> som du ikke selv hylder.

Så i dit forskruede hoved, tror du at jeg mener det er kunst at skide i en
dåse?

> Når du siger, det kan være kunst hvis *du* skider i en bibel,
> vil jeg til enhver tid sige nej. Om det *kan* være, er en anden
> sag.

Nej din embecile skovl, jeg spurgte om du ville betragte det som kunst hvis
jeg sked på en bibel, du er fandme dummere end snot.

--
MVH. N_B_DK

Fra : Vidal

Dato : 30-09-10 21:49

Den 30-09-2010 22:05, N_B_DK skrev:
> "Vidal" <vidal@webspeed.dk> wrote in message

> Jeg kunne sikkert godt tegne Villy Dalsgaard tage muhammed bagfra, ville du
> synes det er kunst?

Da du ikke ved, hverken hvordan Muhammed eller jeg ser ud,
tvivler jeg stærk på sandhedsværdien af din sætning. Men
sex mellem to mænd er du sikkert god bekendt med, så måske
ville du kunne lave en lokumstegning af det.

> Lær at læs.

Lær at udtrykke dig.

> For mig minder du mest om en der burde være tvangsindlagt på ubestemt tid, du er
> jo bindegal.

Det er jo selve forudsætningen for din udtalelse, så hvorfor
kan du mene, det gør mig bindegal?

> Er det kunst i dine øjne, ja eller nej, stop nu din kællinge opførsel.

Jeg har kun set en ca 3x6cm udgave af plakaten og jeg er
lidt usikker på den kontekst, den kommer i. Årsagen til
jeg bragte den er, jeg ved der findes et stærkt forsvar
for ytringsfriheden i denne gruppe, så det måtte være
interessant for dk.politik.

> Så i dit forskruede hoved, tror du at jeg mener det er kunst at skide i en dåse?

Det påstår du vel, mere eller mindre.

> Nej din embecile skovl, jeg spurgte om du ville betragte det som kunst hvis jeg
> sked på en bibel,

Det har jeg klart afvist, det ville være, hvis *du* gjorde det.

du er fandme dummere end snot.

Er det her din hjemmeside:

http://nobrain.dk ?? Jeg tror det. Jeg synes, andre end NB skal
holde sig fra den. Den er lige så dum, som han er. Virkeligt!

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : N_B_DK

Dato : 30-09-10 22:11

> Da du ikke ved, hverken hvordan Muhammed eller jeg ser ud,
> tvivler jeg stærk på sandhedsværdien af din sætning.

Jeg gætter nu på du ser sådan her ud:

http://profile.ak.fbcdn.net/profile-ak-snc1/v22944/1981/41/q1517569523_6899.jpg

> Men sex mellem to mænd er du sikkert god bekendt med, så måske
> ville du kunne lave en lokumstegning af det.

Nej jeg vil da ikke træde ind på dit område.

> Lær at udtrykke dig.

At du ikke kan læse, er udelukkende dit problem.

> Det er jo selve forudsætningen for din udtalelse, så hvorfor
> kan du mene, det gør mig bindegal?

Fordi du er lystløgner.

> [...]
> jeg bragte den er, jeg ved der findes et stærkt forsvar
> for ytringsfriheden i denne gruppe, så det måtte være

Hvilken del af ja eller nej var det du ikke fattede din snotskovl?

> Det påstår du vel, mere eller mindre.

Nej det er DIN påstand, du har en meget besynderlig måde at debattere på,
skyldes det din uhjælpelige trang til at lyve?

> Det har jeg klart afvist, det ville være, hvis *du* gjorde det.

Men hvis andre gør det, så er det kunst?

https://www.dk-hostmaster.dk/index.php?id=42&query=nobrain.dk&submit=S%F8g

>Jeg synes, andre end NB skal
> holde sig fra den. Den er lige så dum, som han er. Virkeligt!

Har du nogensinde fået målt din IQ?

--
MVH. N_B_DK

Fra : Vidal

Dato : 30-09-10 23:05

Den 30-09-2010 23:10, N_B_DK skrev:
> [...]
> skyldes det din uhjælpelige trang til at lyve?

> Men hvis andre gør det, så er det kunst?

Er det så dig? Det er der jo ingen andre end dig,
der kan vide.

> Har du nogensinde fået målt din IQ?

Ved sessionen.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : N_B_DK

Dato : 01-10-10 00:11

> Ved sessionen.

Lad mig gætte, du har ikke aftjent værnepligt?

--
MVH. N_B_DK

Fra : \"@'

Dato : 02-10-10 08:49

On Fri, 1 Oct 2010 01:10:39 +0200, "N_B_DK" <admin@spamme.dyndns.dk>
wrote:

>"Vidal" <vidal@webspeed.dk> wrote in message

>Lad mig gætte, du har ikke aftjent værnepligt?

stopklods for kabelrullerne måske

--
Si vis pacem - para bellum

Fra : N_B_DK

Dato : 01-10-10 08:06

"Vidal" <vidal@webspeed.dk> wrote in message

> Er det så dig? Det er der jo ingen andre end dig,
> der kan vide.

Det virker mere som det er en side du har stort kendskab til, deltager du i
videoen?

--
MVH. N_B_DK

Fra : N_B_DK

Dato : 01-10-10 08:21

"Vidal" <vidal@webspeed.dk> wrote in message

> Er det så dig? Det er der jo ingen andre end dig,
> der kan vide.

Er det her din søn?
http://www.dvorak.org/blog/wp-content/uploads/2010/01/GoatBoy.jpg

Og var det her undfangelsen?
http://sheikyermami.com/wp-content/uploads/muslim-attack-goat.jpg

Du er jo en kælling, så positionen er jo korrekt nok.

--
MVH. N_B_DK

Fra : Vidal

Dato : 01-10-10 08:56

Den 01-10-2010 09:21, N_B_DK skrev:
> "Vidal" <vidal@webspeed.dk> wrote in message

> Er det her din søn?
> http://www.dvorak.org/blog/wp-content/uploads/2010/01/GoatBoy.jpg

Jeg har ingen sønner

> Og var det her undfangelsen?
> http://sheikyermami.com/wp-content/uploads/muslim-attack-goat.jpg

Det kan det så ikke være.

> Du er jo en kælling, så positionen er jo korrekt nok.

Hvad taler du om?

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : S.A.Thomsen

Dato : 01-10-10 07:51

On Thu, 30 Sep 2010 22:49:27 +0200, Vidal wrote:

> [...]
>
> http://nobrain.dk ?? Jeg tror det. Jeg synes, andre end NB skal
> holde sig fra den. Den er lige så dum, som han er. Virkeligt!

Hvade du lige en virus du skulle have spredt ?

Fra : Vidal

Dato : 01-10-10 08:59

Den 01-10-2010 08:51, S.A.Thomsen skrev:

> Hvade du lige en virus du skulle have spredt ?

Jeg advarede stærkt andre end den, jeg anser for at være
ophavsmanden, No_Brain, om at åbne den.

Er der virus i den?

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : N_B_DK

Dato : 01-10-10 09:13

> Jeg advarede stærkt andre end den, jeg anser for at være
> ophavsmanden, No_Brain, om at åbne den.
>
> Er der virus i den?

Er det normalt for dig at tale om ting du ikke aner noget om....?

--
MVH. N_B_DK

Fra : Vidal

Dato : 01-10-10 09:36

Den 01-10-2010 10:12, N_B_DK skrev:
> "Vidal" <vidal@webspeed.dk> wrote in message

> Er det normalt for dig at tale om ting du ikke aner noget om....?

Hvis jeg stiller spørgsmål om noget, er det som oftes om
noget, jeg ikke ved noget om. Er det ikke meget normalt.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : N_B_DK

Dato : 02-10-10 14:35

> Hvis jeg stiller spørgsmål om noget, er det som oftes om
> noget, jeg ikke ved noget om. Er det ikke meget normalt.

Det er mere normalt at skrive spørgmål efterfulgt af et ?, men det har du
nok ikke lært.

--
MVH. N_B_DK

Fra : S.A.Thomsen

Dato : 01-10-10 09:22

On Fri, 01 Oct 2010 09:58:50 +0200, Vidal wrote:

> Jeg advarede stærkt andre end den, jeg anser for at være
> ophavsmanden, No_Brain, om at åbne den.
>
> Er der virus i den?

Yep, men heldigvis har jeg en ordentlig antivirus.

Fra : TL

Dato : 30-09-10 21:45

Hvem leger nu smagsdommer, Villy?

Fra : Vidal

Dato : 30-09-10 22:03

Den 30-09-2010 22:45, TL skrev:

> Hvem leger nu smagsdommer, Villy?

Jeg leger ikke smagsdommer, jeg *har* smag. Og jeg synes, der er
god mening, med det Manzoni gør.

Ordet smagsdommer er brugt her som henvisning til Foghs brug af
det. Så i én henseende er det vel ironisk brugt.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : N_B_DK

Dato : 30-09-10 22:23

> Jeg leger ikke smagsdommer, jeg *har* smag. Og jeg synes, der er
> god mening, med det Manzoni gør.

Så det er altså kunst at skide i en konserves dåse?

Hvad mener du Manzoni gør idag? det vil jeg meget gerne vide.

--
MVH. N_B_DK

Fra : Vidal

Dato : 30-09-10 23:07

Den 30-09-2010 23:23, N_B_DK skrev:
> "Vidal" <vidal@webspeed.dk> wrote in message

> Så det er altså kunst at skide i en konserves dåse?

Det kommer vel an på, hvor fast ens afføring er.

> Hvad mener du Manzoni gør idag? det vil jeg meget gerne vide.

Jeg har ikke været i kontakt med ham i dag.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : N_B_DK

Dato : 01-10-10 00:12

> Det kommer vel an på, hvor fast ens afføring er.

Ok, jeg vil ikke engang hvorfor fastheden i ens afføring spiller ind om det
er kunst eller ej at skide i en dåse.

> Jeg har ikke været i kontakt med ham i dag.

Det har du måske været indenfor de sidste par år?

--
MVH. N_B_DK

Fra : Vidal

Dato : 01-10-10 01:43

Den 01-10-2010 01:12, N_B_DK skrev:
> "Vidal" <vidal@webspeed.dk> wrote in message

> Ok, jeg vil ikke engang hvorfor fastheden i ens afføring spiller ind om det er
> kunst eller ej at skide i en dåse.

Hvis du har diaré, vil det nok være svært at ramme ned i dåsen.

Lad mig så forklare dig, hvorfor lort på en dåse kan være kunst.
Ikke at jeg tror du forstår det alligevel eller vil kunne sætte
pris på det.

Det at skabe kunst kan være mange ting, men her handler det om
at sætte form på det fortrængte, det folk ikke vil have med at
gøre. Al god kunst handler om menneskets forhold til sig selv og
om at forstå sig selv. Derfor må kunstneren forholde sig til de
sider af sig selv, som ikke-kunstneren ikke ved eller vil vedkende
sig og omsætte det til noget, som kan forstås, opfattes som noget
almindeligt, noget *du* kan se på og forholde dig til.

Lortet i dåsen er det, du ikke vil se, det er det, du sorterer
fra, og dåsen er den form, kunstneren har givet det. Konservesdåser
indeholder jo almindeligvis noget spiseligt, noget ihvertfald til
en vis grad spiseligt. Her indeholder den det modsatte, noget som
de færreste vil konsumere, men som kunstneren har omsat til et
kunstnerisk udtryk. Det er kunstnerens ide, der sælges, det er ikke
lort i en dåse. Han har i en vis forstand gjort det fortrængte
spiseligt, altså som et produkt af den kunstneriske proces,
ideen bag kunstnerisk skaben, ham selv som kunst og kunstner.

Derfor er der nogen, der vil købe det, for den ide, det udtrykker.
Men det forudsætter man kan forstå det og sætte pris på det.

> Det har du måske været indenfor de sidste par år?

???

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : N_B_DK

Dato : 01-10-10 07:20

> [...]
>
> Lad mig så forklare dig, hvorfor lort på en dåse kan være kunst.
> Ikke at jeg tror du forstår det alligevel eller vil kunne sætte

Sætte pris på at skide i en dåse?, Bo Warming har vist en hemmelig beundrer.

> [...]
>
> Derfor er der nogen, der vil købe det, for den ide, det udtrykker.
> Men det forudsætter man kan forstå det og sætte pris på det.

Ja du forvirrer dig selv, du talte om Manzoni i nutid, hvilket nok er en
anelse svært.

--
MVH. N_B_DK

Fra : Vidal

Dato : 01-10-10 09:06

Den 01-10-2010 08:19, N_B_DK skrev:
> "Vidal" <vidal@webspeed.dk> wrote in message

> Sætte pris på at skide i en dåse?, Bo Warming har vist en hemmelig beundrer.

Det er som sædvanligt svært at diskutere med dig. Jeg
har intetsteds skrevet om at sætte pris på at skide i
en dåse, jeg har talt om lort på dåse.

> Ja du forvirrer dig selv, du talte om Manzoni i nutid, hvilket nok er en anelse
> svært.

Hvor dum har man egentligt lov til at være. Jeg kan da
godt skrive, at Picasso er en stor kunstner, selvom han
er død.

Forstår du det, nb?

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : N_B_DK

Dato : 01-10-10 09:15

> Det er som sædvanligt svært at diskutere med dig. Jeg
> har intetsteds skrevet om at sætte pris på at skide i
> en dåse, jeg har talt om lort på dåse.

Ja det er nok ikke nemt at forholde sig til det skrevne, og ikke konstant
kunne digte løs.

> Hvor dum har man egentligt lov til at være. Jeg kan da
> godt skrive, at Picasso er en stor kunstner, selvom han
> er død.

Det kan man godt skrive ja, men så er man lettere debil.

> Forstår du det, nb?

Gør du?

--
MVH. N_B_DK

Fra : Jens Bruun

Dato : 02-10-10 17:51

> [...]

> Lad mig så forklare dig, hvorfor lort på en dåse kan være kunst.
> Ikke at jeg tror du forstår det alligevel eller vil kunne sætte

Wauw. Jeg finder lige popcorn og en kold øl frem. Dét her kan godt gå hen og
blive spændende...

> [...]
> at sætte form på det fortrængte, det folk ikke vil have med at
> gøre. Al god kunst handler om menneskets forhold til sig selv og

Nej. Det er DIN opfattelse af, hvad god kunst er. Den deles ikke
nødvendigvis af mig eller andre.

> [...]
> sig og omsætte det til noget, som kan forstås, opfattes som noget
> almindeligt, noget *du* kan se på og forholde dig til.

Sikke noget forbasket vrøvl.

> [...]
> spiseligt, altså som et produkt af den kunstneriske proces,
> ideen bag kunstnerisk skaben, ham selv som kunst og kunstner.

Fnis.

> Derfor er der nogen, der vil købe det, for den ide, det udtrykker.
> Men det forudsætter man kan forstå det og sætte pris på det.

Jepper. Måske nogen vil købe det, fordi de har fået at vide, at det er "god
kunst", og derfor er dyrt samtidig med, at der giver points i visse kredse
at købe lort på dåse?

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : vidal@mail.dk

Dato : 03-10-10 11:51

Jens Bruun wrote:
> Vidal <vidal@webspeed.dk> skrev i meddelelsen
> 4ca52ecb$0$36561$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:

> Wauw. Jeg finder lige popcorn og en kold øl frem. Dét her kan godt gå
> hen og blive spændende...

Intet er så godt som en hyggestund.

> Nej. Det er DIN opfattelse af, hvad god kunst er. Den deles ikke
> nødvendigvis af mig eller andre.

Hvad synes du er god kunst?

> Sikke noget forbasket vrøvl.

Overhovedet ikke.

> Fnis.

Dåselortet bliver solgt.

> Jepper. Måske nogen vil købe det, fordi de har fået at vide, at det
> er "god kunst", og derfor er dyrt samtidig med, at der giver points i
> visse kredse at købe lort på dåse?

Jeg tror ikke, jeg ville investere i lortet, om jeg havde penge til
det, men alligevel forstår jeg godt tanken bag og kan sætte pris
på den. Per Stig Møller sagde i anledingen: lort er lort. Det er jeg
uenig med ham i. Lort kan være andet end lort.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Martin Larsen

Dato : 03-10-10 13:35

On 2010-10-03 12:51, vidal@mail.dk wrote:

> [...]
> på den. Per Stig Møller sagde i anledingen: lort er lort. Det er jeg
> uenig med ham i. Lort kan være andet end lort.

En lille mio for en dåse - og så var der ikke engang l*rt i, men gips,
hævdes det. Hvad siger mon Forbrugerklagenævnet?

Mvh
Martin

Fra : Vidal

Dato : 04-10-10 14:00

Den 03-10-2010 14:34, Martin Larsen skrev:

> En lille mio for en dåse - og så var der ikke engang l*rt i, men gips, hævdes
> det. Hvad siger mon Forbrugerklagenævnet?

Måske er det en gipsafstøbning? Lige til Glyptoteket.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Ukendt

Dato : 10-10-10 13:39

"Martin Larsen" <mlarsen@post7.tele.dk> skrev i meddelelsen
> On 2010-10-03 12:51, vidal@mail.dk wrote:
> En lille mio for en dåse - og så var der ikke engang l*rt i, men gips,
> hævdes det. Hvad siger mon Forbrugerklagenævnet?

Det er ofte sådan at folk fornægter det de ikke forstår -
Martinbassenumsemanden fatter ikke en brik af kunst han ikke forstår. Han
forstår -måske- billedet af en ko, men ikke tankerne bag et kunstværk. Han
fornægter at der overhovedet er nogen tanker,eller at man som kunstner
forstår at udfordre folk - for ham er Mona Lisa ikke et kunstværk, men blot
et fotografi fra en tid hvor man ikke havde fotografiapparater. Abstrakt
kunst er ikke i hans øjne kunst, men blot noget smøreri - ja, jeg skriver
til dig i 3. person for at give dig mulighed for at forholde dig til dig
selv som en 3.person - noget du normalt ikke evner.

Fra : Martin Larsen

Dato : 10-10-10 13:56

On 2010-10-10 14:39, Arne H. Wilstrup wrote:
> "Martin Larsen"<mlarsen@post7.tele.dk> skrev i meddelelsen

[snip AHW-lort]

Du kunne lære af meget Manzoni. Han forsøgte at holde sit lort i dåser...

Fra : Ukendt

Dato : 10-10-10 16:21

> [snip AHW-lort]

Som sagt: Du fornægter alt det du ikke forstår - og det er temmelig meget du
skal fornægte, Martindumsenumsebassemanse.

> Du kunne lære af meget Manzoni. Han forsøgte at holde sit lort i dåser...

Du kunne lære - nej, det kunne du ikke - du er hinsides pædagogisk
rækkevidde.

Fra : N_B_DK

Dato : 10-10-10 16:30

"Arne H. Wilstrup" <-> wrote in message

> Som sagt: Du fornægter alt det du ikke forstår

LOL perfekt fodskud.

--
MVH. N_B_DK

Fra : Volger Garfield

Dato : 10-10-10 18:32

On Sun, 10 Oct 2010 14:39:00 +0200, "Arne H. Wilstrup" <-> wrote:

>"Martin Larsen" <mlarsen@post7.tele.dk> skrev i meddelelsen
>
>Det er ofte sådan at folk fornægter det de ikke forstår -

Du er altså inde på, at det er kunst at sælge gips og så kalde det
lort?

Volger

Fra : \"@'

Dato : 10-10-10 19:11

"Kejserens nye klær"

--
Si vis pacem - para bellum

Fra : Vidal

Dato : 10-10-10 20:19

Den 10-10-2010 19:31, Volger Garfield skrev:

> Du er altså inde på, at det er kunst at sælge gips og så kalde det
> lort?

Gips kan også være 'lort'. Det er tanken/ideen, der tæller.

Desuden tror jeg ikke, der er gips i dåserne. Lort kan godt
ætse dåserne indefra, det kan gips ikke.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Volger Garfield

Dato : 11-10-10 21:09

On Sun, 10 Oct 2010 21:18:49 +0200, Vidal <vidal@webspeed.dk> wrote:

>Gips kan også være 'lort'. Det er tanken/ideen, der tæller.

Mjo - Og kunst kan også være noget lort, uanset at nogen synes det er
kunst..

>Desuden tror jeg ikke, der er gips i dåserne. Lort kan godt
>ætse dåserne indefra, det kan gips ikke.

Det har jeg heldigvis ikke den store erfaring i
(Men det var egentlig ikke det jeg kommenterede

Volger

Fra : Vidal

Dato : 11-10-10 21:44

Den 11-10-2010 22:08, Volger Garfield skrev:

> Mjo - Og kunst kan også være noget lort, uanset at nogen synes det er
> kunst..

> Det har jeg heldigvis ikke den store erfaring i
> (Men det var egentlig ikke det jeg kommenterede

Der var stort ståhej for et stykke tid siden, da det kom frem
at dåsen var læk og skulle til reparation.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Volger Garfield

Dato : 12-10-10 21:06

On Mon, 11 Oct 2010 22:43:50 +0200, Vidal <vidal@webspeed.dk> wrote:

>Der var stort ståhej for et stykke tid siden, da det kom frem
>at dåsen var læk og skulle til reparation.

OK.

Volger

Fra : Ukendt

Dato : 11-10-10 16:37

"Volger Garfield " <Volger@nowhere.invalid> skrev i meddelelsen

> Du er altså inde på, at det er kunst at sælge gips og så kalde det
> lort?

Næ, jeg konstaterer at kunst er noget andre ikke kan - for hvis de kunne det
var det jo ingen kunst! (citat fra Storm P)

Fra : S.A.Thomsen

Dato : 11-10-10 16:58

On Mon, 11 Oct 2010 17:37:00 +0200, Arne H. Wilstrup wrote:

> "Volger Garfield " <Volger@nowhere.invalid> skrev i meddelelsen

> Næ, jeg konstaterer at kunst er noget andre ikke kan - for hvis de kunne det
> var det jo ingen kunst! (citat fra Storm P)

Det kræver sgu da ikke den store kædestrammereksamen at fylde gips (eller
lort) i en dåse. Det kan selv BW finde ud af.

Fra : Jens Bruun

Dato : 11-10-10 17:05

S.A.Thomsen <s_a_thomsen@yahoo.com> skrev i meddelelsen
1pwzvm8ozt5r8.1savyt7q2vng8.dlg@40tude.net:

> Det kræver sgu da ikke den store kædestrammereksamen at fylde gips
> (eller lort) i en dåse. Det kan selv BW finde ud af.

Tydeligvis ikke.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Martin Larsen

Dato : 11-10-10 17:30

On 2010-10-11 17:37, Arne H. Wilstrup wrote:
> "Volger Garfield "<Volger@nowhere.invalid> skrev i meddelelsen

> Næ, jeg konstaterer at kunst er noget andre ikke kan - for hvis de kunne det
> var det jo ingen kunst! (citat fra Storm P)

Kunsten at citere rigtigt:

"Kunst er noget mærkeligt noget. Når man kan det, er det ingen kunst!"
Storm P
Og det er jo ikke helt så forvrøvlet...

Fra : \"@'

Dato : 11-10-10 18:50

> [...]

>Næ, jeg konstaterer at kunst er noget andre ikke kan - for hvis de kunne det
>var det jo ingen kunst! (citat fra Storm P)

vist noget frit citeret AHW

"Kunst er det, man ikke kan. Hvis man kunne var det jo ingen kunst."
/Storm P/

--
Si vis pacem - para bellum

Fra : Patruljen

Dato : 14-10-10 02:12

On 11 Okt., 22:43, Vidal <vi...@webspeed.dk> wrote:

> Der var stort ståhej for et stykke tid siden, da det kom frem
> at dåsen var læk og skulle til reparation.

De kunstnere er sgu da morsomme til tider. Hamder - " at hæve
vandstanden i springvandet " fyren, som stillede sig op og tissede i
springvandet er da sjov. Han havde også en triologi kørende på et
tidspunkt, hvor han en gang om året "hævede vandstanden" i en eller
anden jysk sø, ved at transportere en spand vand fra en af søerne i
København pr tog i en spand til Jylland :)

Den bedste syntes jeg nok var at han kom med på en kunstudstilling med
et værk som hed: "Jeg kommer sovende til det" hvorefter han slog en
hængekøje op i udstillingslokalet og lagde sig til at sove :D

Fra : Volger Garfield

Dato : 15-10-10 16:53

On Thu, 14 Oct 2010 01:12:27 -0700 (PDT), Patruljen
<Patruljen@yahoo.dk> wrote:

> [...]
>anden jysk sø, ved at transportere en spand vand fra en af søerne i
>København pr tog i en spand til Jylland :)

Og så er der nogen som ikke forstår hvordan sygdom og anden smitte kan
"springe" mellem landsdele og lande...

Volger

Fra : N_B_DK

Dato : 30-09-10 22:12

"TL" <tl_dp@roadrunner.com> wrote in message

> Hvem leger nu smagsdommer, Villy?

Det får du ham ikke til at indse.

--
MVH. N_B_DK

Fra : Vidal

Dato : 30-09-10 23:08

Den 30-09-2010 23:12, N_B_DK skrev:
> "TL" <tl_dp@roadrunner.com> wrote in message

> Det får du ham ikke til at indse.

I en bedømmelse af dig, kan det vist ikke undgås, ikke at
lege, men at være.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : N_B_DK

Dato : 01-10-10 00:14

> I en bedømmelse af dig, kan det vist ikke undgås, ikke at
> lege, men at være.

Hvis du tror det stiller dig et bedre lys, så værsgo.

--
MVH. N_B_DK

Fra : vidal@mail.dk

Dato : 03-10-10 11:53

N_B_DK wrote:
> "Vidal" <vidal@webspeed.dk> wrote in message

> Hvis du tror det stiller dig et bedre lys, så værsgo.

Jeg udtrykker mig ikke for at stille mig i et bedre lys.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : .

Dato : 02-10-10 03:03

On 2 Okt., 09:49, "\"@'" <1...@iindnaavalid.invavvlid> wrote:

> stopklods for kabelrullerne  måske

He -
Jer tre menige traktorer kan man udskifte for prisen af et frimærke.
Det er præcist hvad i er værd i den sammenhæng.
Den mest anvendelige opgave man kunne give jer truthorn, var at løbe
gennem et minefelt - eller sende jer fremad, sådan at fjendens
positioner blev afsløret, når de savede jer midt over.

Fra : TL

Dato : 02-10-10 16:39

On Sat, 2 Oct 2010 02:02:45 -0700 (PDT), in dk.politik "."
<Niels_Bruun@yahoo.dk> wrote:

> [...]
>gennem et minefelt - eller sende jer fremad, sådan at fjendens
>positioner blev afsløret, når de savede jer midt over.

Du burde søge professionel hjælp for disse evindelige voldsfantasier.
Du har vist selv brug for terapi.

Fra : \"@'

Dato : 30-09-10 15:40

On Thu, 30 Sep 2010 14:36:08 +0200, "N_B_DK" <admin@spamme.dyndns.dk>
wrote:

>"Vidal" <vidal@webspeed.dk> wrote in message

>Jeg tror ikke du nogensinde vil kunne forstå det.

WARNING

don't feed the troll

--
Si vis pacem - para bellum

Fra : Vidal

Dato : 30-09-10 20:52

Den 30-09-2010 16:40, "@' skrev:
> WARNING
>
> don't feed the troll

WARNING

don't feed the troll

Fra : \"@'

Dato : 30-09-10 15:35

On Thu, 30 Sep 2010 10:30:37 +0200, "kk" <kru@nospammail.dk> wrote:

> [...]
>
>Prøv engang, mens du ser dig selv i spejlet, at kalde den
>opmærksomhedssøgende psykopat som har produceret den plakat, for en

det er sagen ganske uvedkommende,

men ingen har krav på at andre skal stille plads eller midler til
rådighed for dem,

det har intet som helst med ytringsfrihed at gøre

--
Si vis pacem - para bellum

Fra : Jens Bruun

Dato : 30-09-10 13:28

Vidal <vidal@webspeed.dk> skrev i meddelelsen
4ca39ba9$0$36577$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:

> Lad os kæmpe sammen med de undertrykte kunstnere:

> [...]

Jepper. Alternativet er, at danske ambassader nedbrændes, at navngivne
personer trues på liv og helbred, og at 1,4 mia. mennesker ser Danmark som
mini-satan.

Som sædvanligt har du proportionerne helt på plads. Ganske som dengang, du
gik på barikaderne for Flemming Rose og Kurt Westergaard!

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Ukendt

Dato : 30-09-10 13:40

"Jens Bruun"
> [...]
> Som sædvanligt har du proportionerne helt på plads. Ganske som dengang, du
> gik på barikaderne for Flemming Rose og Kurt Westergaard!

WOT! Var du IKKE på barikaderne for Rose, Westergaard m.m.fl.???

Mvh Eyvind

Fra : Vidal

Dato : 30-09-10 14:19

Den 30-09-2010 14:28, Jens Bruun skrev:
> [...]
>
> Jepper. Alternativet er, at danske ambassader nedbrændes, at navngivne
> personer trues på liv og helbred, og at 1,4 mia. mennesker ser Danmark som

Er det rigtigt relevant? Alternativet er desuden forkert
opstillet. Provokationen kom før reaktionen.

> Som sædvanligt har du proportionerne helt på plads. Ganske som dengang, du
> gik på barikaderne for Flemming Rose og Kurt Westergaard!

Jo, jeg var lidt tøvende overfor projektet, fordi jeg kunne
se konsekvenserne, der jo heldigvis ikke rigtigt er
udmøntet. Endnu?

Jeg tænkte på, om provokationen var nødvendig, om ytringsfriheden
i virkeligheden var truet ved at køre en lidt lavere profil overfor
de fanatiske grupper i mellemøsten.

Tænk på, hvordan du selv reagerer overfor provokationer, hvis nogen
vil udøve deres ytringsfrihed ved at trampe dig over dine ømme tæer,
billedligt talt.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Jens Bruun

Dato : 30-09-10 14:31

Vidal <vidal@webspeed.dk> skrev i meddelelsen
4ca48e6c$0$36558$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:

> Er det rigtigt relevant? Alternativet er desuden forkert
> opstillet. Provokationen kom før reaktionen.

Øh? Den såkaldte "provokation" var resultatet af, at tegnere ikke ønskede at
gøre brug af én af de mest grundlæggende rettigheder i vort samfund - af
frygt for reaktionen. Så man kan med fuld ret sige, at reaktionen var givet
FØR "provokationen".

> Jo, jeg var lidt tøvende overfor projektet, fordi jeg kunne
> se konsekvenserne, der jo heldigvis ikke rigtigt er
> udmøntet. Endnu?

Fnis.

> Jeg tænkte på, om provokationen var nødvendig, om ytringsfriheden
> i virkeligheden var truet ved at køre en lidt lavere profil overfor
> de fanatiske grupper i mellemøsten.

Jeg synes, du skal læse dine egne ord herover et par gange og overveje, om
du ikke er med til at understrege pointen i Flemming Roses modige
"provokation".

> Tænk på, hvordan du selv reagerer overfor provokationer, hvis nogen
> vil udøve deres ytringsfrihed ved at trampe dig over dine ømme tæer,
> billedligt talt.

Proportioner, Vidal. Proportioner. Jeg har ingen hellige køer - eller ømme
tæer - hvis det drejer sig om alt andet end noget, der direkte truer mig
eller mine kære. Er du i stand til at se forskellen?

Jeg sætter f.eks. Anders Samuelsen højt. Ganske som jeg sætter alle mulige
andre, offentlige personer - levende som døde - højt. Vælger nogen at tegne
dem på en måde, jeg anser som ikke-flaterende, får jeg ikke trang til at
brænde ambassader ned, slå tegnere ihjel, fordømme lande osv.

Din islam-apologi er forstemmende. Særligt fordi du tror, du er et "godt
menneske" samtidig med, at du og dine er med til at forberede helvede på
jord. Men det er jo "kun" vore børn og børnebørn, der skal kæmpe for livet.
Så vi kan jo være ligeglade og nøjes med at forfølge den ubændige trang til
at føle os som "gode mennesker" for enhver pris. Det er jo udpræget
solidarisk og næstekærligt - ikke Vidal?

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : \"@'

Dato : 30-09-10 15:14

On Wed, 29 Sep 2010 22:03:05 +0200, Vidal <vidal@webspeed.dk> wrote:

>Lad os kæmpe sammen med de undertrykte kunstnere:
>
>http://politiken.dk/kultur/kunst/ECE1068056/aarhus-museum-afviser-plakat-med-royal-gruppesex/

din subjectlinie-

hvorledes mener du sagen på ovenstående link har noget med
ytringsfrihed at gøre?

--
Si vis pacem - para bellum

Fra : .

Dato : 02-10-10 02:59

On 1 Okt., 10:12, "N_B_DK" <ad...@spamme.dyndns.dk> wrote:
> "Vidal" <vi...@webspeed.dk> wrote in message

> Er det normalt for dig at tale om ting du ikke aner noget om....?

Jeps. På en måde skullle man tro at I delte en delte en betydelige
arvemasse, du og Villy.

Fra : Patruljen

Dato : 14-10-10 01:59

On 30 Sep., 09:57, "S.A.Thomsen" <s_a_thom...@yahoo.com> wrote:

> [...]
> som helst han/hun ønsker det.

> Du har ikke fattet begrebet "ytringsfrihed".

Man kan altid kende Thomsens skriverier på at der er medbragt et par
forurettede smilyes.

Hvorfor lavder du egetlig ikke bare en signatur i stil med:

Thomsen

:(

:(

:(

Og :(

Fra : Volger Garfield

Dato : 15-10-10 16:53

On Thu, 14 Oct 2010 00:59:20 -0700 (PDT), Patruljen
<Patruljen@yahoo.dk> wrote:

>Man kan altid kende Thomsens skriverier på at der er medbragt et par
>forurettede smilyes.

Og man kan altid kende dine på dine tossede teorier - Whats the
diff'rence?

>Hvorfor lavder du egetlig ikke bare en signatur i stil med:

Fordi han bruger næsesmileys?

Volger

Fra : S.A.Thomsen

Dato : 15-10-10 19:34

On Thu, 14 Oct 2010 00:59:20 -0700 (PDT), Patruljen wrote:

> [...]
> forurettede smilyes.
>
> Hvorfor lavder du egetlig ikke bare en signatur i stil med:

Tja. Når folk ikke kan argumentere, kan de da altid angribe "tonen".

Fra : Kim Larsen \(på AltB~

Dato : 15-10-10 20:22

"S.A.Thomsen" <s_a_thomsen@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Tja. Når folk ikke kan argumentere, kan de da altid angribe "tonen".

Ha ha ha, chatnar, Patruljen skriver jo bare hvad vi andre har skrevet til
dig adskillige gange, ha ha ha...

LOL

Socialist, republikaner, atomkraftmodstander og EU-modstander
Tag et kig på: http://dokusiden.itgo.com/ground69.htm
Stop Danmarks krigsdeltagelse(r) NU ! E-mail: kl2607@gmail.com

Fra : S.A.Thomsen

Dato : 15-10-10 21:19

I rest my case. )))))

Fra : DADK

Dato : 16-10-10 10:50

S.A.Thomsen wrote:

> I rest my case. )))))

Virkelig? Jeg har stor respekt for den tålmodighed du demonstrerer i
visse debatter. Jeg var simpelthen gået planken ud.

Fra : S.A.Thomsen

Dato : 16-10-10 11:16

On Sat, 16 Oct 2010 11:50:12 +0200, DADK wrote:

> Virkelig? Jeg har stor respekt for den tålmodighed du demonstrerer i
> visse debatter. Jeg var simpelthen gået planken ud.

Man må jo ikke forhåne, men skal hjælpe de mentalt underfrankerede.

Fra : DADK

Dato : 16-10-10 11:37

S.A.Thomsen wrote:

> Man må jo ikke forhåne, men skal hjælpe de mentalt underfrankerede.

Man kan sige at du støtter morgennisserne

Fra : Martin Larsen

Dato : 16-10-10 13:51

On 2010-10-16 12:36, DADK wrote:

> Man kan sige at du støtter morgennisserne

Det program har da vist ikke eksisteret i umindelige tider..

Fra : DADK

Dato : 16-10-10 15:14

Martin Larsen wrote:

> Det program har da vist ikke eksisteret i umindelige tider..

Jeg er også en gammel hønisse

Fra : Patruljen

Dato : 14-10-10 02:07

On 30 Sep., 22:49, Vidal <vi...@webspeed.dk> wrote:

> http://nobrain.dk??

Der er en virus i linket - Villy.

Det var ikke pænt gjort. Er det noget de næstekærlige kristne øver sig
i om Søndagen jeres statsbetalte interesseforening: Folkekirken?

Fra : Vidal

Dato : 14-10-10 09:59

Den 14-10-2010 10:06, Patruljen skrev:

> Der er en virus i linket - Villy.
>
> Det var ikke pænt gjort. Er det noget de næstekærlige kristne øver sig
> i om Søndagen jeres statsbetalte interesseforening: Folkekirken?

Citat fra mit indlæg:
---