Inte en enda invandrare på Aftonbladet!
Fra : Lars Hertsvik

Dato : 29-09-10 14:34

?86 mellanchefer, 0 invandrare. Så ser mångfalden ut på Aftonbladets
redaktion.

Men samtidigt som chefredaktören Jan Helin håller invandrare borta från sin
egen arbetsplats, så driver tidningen en kampanj för fortsatt hög invandring
och mångkultur under parollen "Vi gillar olika!".

I sitt blogginlägg Därför gillar vi olika skriver chefredaktören Jan Helin:
"Sverigedemokraterna är det enda parti som helt saknar en politik för
integration. Det är ingen miss. De vill bekämpa föreningen av olika delar
till en större helhet, alltså integration. Sverigedemokraterna kräver
istället en fullständig anpassning av alla till just deras svenskhet, alltså
assimilering."

Vad som krävs för att få jobb på Jan Helins egen tidning framgår dock inte.
Klart är i alla fall att trots 30 år av mångkultur har inte en enda
invandrare lyckats.

http://www.friatider.se/inte-en-enda-invandrare-pa-aftonbladets-redaktion

Fra : Ulf Sundin

Dato : 29-09-10 07:50

On 29 Sep, 15:33, "Lars Hertsvik" <larsherts...@ugyldigmail.com>
wrote:
> ?86 mellanchefer, 0 invandrare. Så ser mångfalden ut på Aftonbladets
> redaktion.

[...]
> Vad som krävs för att få jobb på Jan Helins egen tidning framgår dock inte.
> Klart är i alla fall att trots 30 år av mångkultur har inte en enda
> invandrare lyckats.

Du menar att endast mellanchefer är de som har jobb?

/Ulf Sundin

Fra : Arnt H. Jahrstein

Dato : 29-09-10 15:46

"Ulf Sundin" <sundinulf@gmail.com> skrev i nyhetsmeldingen:
0a5f2832-8cf5-42d6-93b7-cf84a2e2202f@t20g2000yqa.googlegroups.com ...

> [...]
>
> Du menar att endast mellanchefer är de som har jobb?

Jeg tror at han mener at av alle de 86 mellancheferna som er på Aftonbladets
redaktion så
er det ingen av dem som har innvandrar-bakgrunn.
Det må man vel kunne si er litt oppsiktsvekkende når man seglar under
parollen "Vi gillar olika!"
Eller hur?

Fra : Ulf Sundin

Dato : 29-09-10 09:01

On 29 Sep, 16:46, "Arnt H. Jahrstein" <arnthjarhst...@notinuse.no>
wrote:
> "Ulf Sundin" <sundin...@gmail.com> skrev i nyhetsmeldingen:
> 0a5f2832-8cf5-42d6-93b7-cf84a2e22...@t20g2000yqa.googlegroups.com ...

> Jeg tror at han mener at av alle de 86 mellancheferna som er på Aftonbladets
> redaktion så
> er det ingen av dem som har innvandrar-bakgrunn.

Jaha? Men varför då skriva att inte en enda invandrare har
lyckats "få jobb"?
För att skribenten är dum i huvudet? Möjligtvis.
För att lögnen låter bättre än sanningen? Antagligen.

/Ulf Sundin

Fra : Torsten

Dato : 29-09-10 17:14

On Sep 29, 5:01 pm, Ulf Sundin <sundin...@gmail.com> wrote:

> Jaha? Men varför då skriva att inte en enda invandrare har
> lyckats "få jobb"?
> För att skribenten är dum i huvudet? Möjligtvis.
> För att lögnen låter bättre än sanningen? Antagligen.

Vadå lögn?
http://www.friatider.se/jan-helin-etnisk-separatism-inte-sa-upprorande
Helin är främlingsfientlig.

Torsten

Fra : Ulf Sundin

Dato : 30-09-10 01:24

On 30 Sep, 01:14, Torsten <tgpeder...@hotmail.com> wrote:

> Vadå lögn?

Påståendet att "inte en enda invandrare har lyckats [få jobb]
på Aftonbladet" är en uppenbar lögn.

/Ulf Sundin

Fra : Torsten

Dato : 04-10-10 02:44

On Sep 30, 9:24 am, Ulf Sundin <sundin...@gmail.com> wrote:

> Påståendet att "inte en enda invandrare har lyckats [få jobb]
> på Aftonbladet" är en uppenbar lögn.

Kontexten var att Jan Helin har hävdat att han gillar olika, vilket
har tolkats av vanligt folk som att han önskade att invandrare skulle
deltaga på alla nivåer i samhället. I stället visar det sig att det
han menar är att ett rasbaserat klassamhälle är bra, där folk av olik
ras har olikt värde i olika jobb och bor i olika områden. Att du
menar att det att han har anställt invandrare i lägre funktioner är
ett relevant argument mot konstaterandet av att han inte vill anställa
dem i positioner där de kan komma att dela hans makt visar att du har
samma förståelse av 'vi gillar olika' som han.

Torsten

Fra : Ulf Sundin

Dato : 04-10-10 03:17

On 4 Okt, 10:43, Torsten <tgpeder...@hotmail.com> wrote:

> Kontexten var

att skribenten som Lars Hertsvik citerade *ljög*.
Lögner är inte berättigade bara för att man ogillar
något, eller att "kontexten" är det ena eller andra.
Vill man ifrågasätta AB och deras kampanj, så
går det utmärkt att göra *utan* att ljuga.

Jag antar att det är bekvämare att ljuga än
att faktiskt prestera giltiga argument.

/Ulf Sundin

Fra : Torsten

Dato : 05-10-10 16:29

On 4 Okt., 11:17, Ulf Sundin <sundin...@gmail.com> wrote:

> [...]
> Vill man ifrågasätta AB och deras kampanj, så
> går det utmärkt att göra *utan* att ljuga.
>
> Jag antar att det är bekvämare att ljuga än

Naturligtvis är kontexten viktig för hur en utsaga ska förstås.
De flesta, inkl. jag, har förstått Helins 'Vi gillar olika' som att
han gillar att människor med annan påbrå än svensk har rätt till
inträde överallt i svenska samhället på samma villkor som infödda.. I
den meningen är det relevant att han inte tycks tolerera dem i sin
egen omgivning och inte relevant att han evt. anställer dem i lägre
jobb. Fråga resten av dem som skriver här om de tycker utsaga att
invandrare inte får jobb på Aftonbladet var en medveten lögn.

Torsten