De overnidkære embedsmænd følger regler ud~
Fra : Lyrik

Dato : 28-09-10 14:41

Den administrative leder af koncentrationslejren Auschwitz, Rudolf
Höss var med til henrettelse af anslået 3 millioner mennesker. Han tog
ikke aktivt del i mordene, men han påtog sig ansvaret for at opfylde
statens ordre om effektivt at udføre gerningen som en nidkær
embedsmand.
Hans tanke var:"Jeg må ikke kunne kritiseres for manglende nidkærhed i
opfyldelsen af statens ordre. Det er vigtigere end alt andet! Jeg må
være et lydigt redskab! Jeg må udføre det arbejde der er mig pålagt
til punkt og prikke uden at fortetage en moralsk vurdering!"

Det blev de senere hængt fo! netop det at de ikke havde brugt deres
moral og samvittighed til at vurdere det der var pålagt dem!
Dette understreger at politikere og embedsmænd uden moral, dem kan vi
ligesågodt kassere!

Desværre har den samvittighedsløse holdning gode kår i dagens Danmark..
Reglen før samvittigheden! ja! Endog reglen i stedet for!!-
samvittigheden!!

Eksempel:
EU har udstukket en ordre om at hvis institutioner indkøber varer
eller tjenesteydelser for over 1,4 million, så skal ordren i
licitation!
"Befel mein EU-führer, wir folgen!"
Kommuner indgår indkøbsaftaler med fødevaregrossister i licitation,
hvorefter disse efter at have fået kontrakten fordobler fødevarernes
pris! Diverse embedsmænd af Rudolf Höss-typen sørger for at beskytte
grossisten! Det foregår med hemmelighedsholdelse af købsaftalerne-
Således at grossisterne uhæmmet kan udbygge og forøge svindlen med
borgernes penge. Vi så det i "Kontant" og jeg har hørt rygter om det
de sidste 10 år!
Samvittighedsløs udplyndring af forældre og institutioner, som går ud
over børnene. Ingen har så megen moral at de findert det forkasteligt!

Hilsen
Jens