HTC Smart henter data om natten etc.
Fra : Steen

Dato : 26-09-10 09:57

Min datter har fået en HTC Smart.
Efter nogle uger fandt vi ud af, at mobilen selv henter data i tide og
utide. Det er muligvis vejrmeldinger etc. den henter.

Da jeg ikke har en dyt forstand på den mobil, gik jeg i første omgang på
udbyderens hjemmeside og deaktiverede 3G og GRPS, for at se om det
eliminerede problemet.

Det gjorde det, lige rigeligt endda!
Hun modtog ikke længere sms'er - men indimellem fik hun samme sms 8-10
gange, lige efter hinanden.

Nu har jeg så aktiveret 3G igen, for at se hvordån det påvirker
situationen.

Jeg har intet begreb om hvad 3G og GRPS er...eller rettere, hvad
forskellener på de to begreber.

Kan nogen komme med gode råd og hints til at løse situationen?
--
Steen
Screw down a little bit the expectations (Kilde: Richard Møller Nielsen)

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 26-09-10 10:36

Steen skrev:

> Min datter har fået en HTC Smart.
> Efter nogle uger fandt vi ud af, at mobilen selv henter data i
> tide og utide. Det er muligvis vejrmeldinger etc. den henter.

Slå 3G og GPRS til igen, men gå ind i “Indstillinger” → “Konti og
synkronisering” og fjerne fluebenet i “Baggrundsdata” (evt. osse i
“Automatisk synkronisering”). Det burde afhjælpe det værste. Det
kan evt. være nødvendigt at gå ind i indstillingerne for enkelte
apps, fx Twitter, Facebook og Friend Stream, og forhindre dem i at
opdatere i tide og utide.

Mvh,

--
Klaus Alexander Seistrup
http://klaus.seistrup.dk/

Fra : simon

Dato : 26-09-10 10:40

Den 26-09-2010 10:57, Steen skrev:
> [...]
> forskellener på de to begreber.
>
> Kan nogen komme med gode råd og hints til at løse situationen?
3G er en videreudvikling af det nuværende mobilnet, som muliggør en
højere hastighed.

Gprs er normal datakommunikation. Typisk hvis du er gået på nettet med
din mobil, men også hvis du/din mobil har brugt andre services, der
kræver dataoverførsler.

Jeg har selv en HTC Tattoo, der også henter diverse data, men jeg kan
slå mobil internet fra i opsætningen - så kan telefonen ikke automatisk
hente data.
Det kan du muligvis også gøre med HTC smart, prøv at gå ind i
indstillinger - forbindelse - og fjern det hak, der eventuelt står i
"mobilt netværk".
Nu ved jeg ikke lige om, der er wi-fi i HTC smart. Hvis der er, samt
hvis I har en trådløs router, kan man aktivere wi-fi, og på den måde
hente data - vel at mærke på egen internetforbindelse, og det koster
ikke noget.
mvh
simon

Fra : simon

Dato : 26-09-10 10:47

Den 26-09-2010 11:39, simon skrev:

> [...]
> hvis I har en trådløs router, kan man aktivere wi-fi, og på den måde
> hente data - vel at mærke på egen internetforbindelse, og det koster

Desværre kan jeg nu se, at den ikke har wi-fi, men som skrevet i det
andet svar, så deaktiver synkroniseringen.
/simon

Fra : Steen

Dato : 26-09-10 21:14

simon <Fjern_nyhed.2010@gmail.com> wrote:

Tak til alle for svarene, jeg vil prøve at gøre som I har foreslået