mere muhamedanisering
Fra : \"@'

Dato : 25-09-10 11:23

http://ekstrabladet.dk/nationen/article1418017.ece

KAN ET MÅLTID blive værre, end hvis en tysker bestemmer menuen, og en
englænder tilbereder den? Ja, siger briter i disse dage: Hvis kødet er
leveret af en morderisk halalslagter!

Madkultur er ellers ikke øboernes stærke side. Men avisen The Mail har
netop afsløret, at millioner af briter spiser halalkød uden at ane
det. Vi lever ellers i en tid, hvor madvarer mærkes overgrundigt.

På fødemidler, som umuligt kan indeholde kolesterol, står der f. eks.:
’Garanteret kolesterolfri’. Men halalkødet i britiske supermarkeder er
ikke mærket.

DET STABLES ikke desto mindre i tonsvis i uvidende mennesker på
sygehuse, i skoler, i restaurantkæder, i sportscentre som Wembley
Stadium, Ascot og Twickenham. Selv i Cheltenham College, der praler
med sin stærke kristne etik, serveres der udelukkende halalkød.

DYREVÆRN og forbrugerorganisationer er oppe i det røde felt:
Udbredelsen af den brutale slagtemetode er et hovedløst knæfald for
den muslimske minoritet, siger de.

Det er ren mishandling at hænge dyrene op i benene og skære deres
pulsåre over, indtil de dør af blodtab. Får bliver bevidstløse på syv
sekunder. Men kalve kan have hjerneaktivitet op til to minutter efter,
at halsen er skåret op, forklarer dyrlæger.

DEN BRUTALE aflivningsform bruges også af jøder, der har rabbinere til
at foretage schæchtningen. Hverken de eller muslimerne vil acceptere,
at dyrene bedøves med et elektrisk stød, inden de får kniven, som det
ellers er praksis.

De to religioner blev jo opfundet før elektriciteten.

SLAGTERIER, restauranter og fødevarekæder forsvarer sig med, at det er
vigtigere for dem at sikre sig mod kritik fra kunder, der forlanger
halalslagtet eller schæchtet kød – end det er at skåne dyrevenner.

Underhusets konservative ordfører for dyrevelfærd, Andrew Rosindell,
tordner imidlertid, at det store flertal af briter ikke vil have kød
fra den slags dyr.

Det interessante er, at mens forbrugerne forlanger, at kød skal mærkes
med, om det er økologi, tremmer eller friland – så har ingen hidtil
anet, at så mange millioner dyr aflives uden bedøvelse. Det gælder
f.eks. allerede flertallet af britiske kyllinger.

DET NÆSTE interessante er, hvorfor kulturkristne beslutningstagere på
det vældige kødmarked i stilhed tilpasser sig mindretallets krav uden
at informere flertallet.

Deres spagfærdige forsvar lyder, at det er for dyrt at operere med to
typer slagtning.

Men hvorfor skal flertallet af briter tilpasse sig mindretallets
madreligion? Hvorfor er det ikke de muslimer, der hellere vil bo i
Storbritannien end i islamiske lande, som skal indrette sig efter
deres værtsnations normer?

ER DER MERE på vej, spørger allerede kristne organisationer. Hvad vil
f.eks. supermarkeder i muslimske ghettoer svare, hvis kunder kræver,
at svinekød skal fjernes fra frysediske med okse, kylling og lam?

Svaret er allerede givet. Der findes slet ikke svinekød i mange af
disse områder. Kristne købmænd har diskret pareret ordre, inden den er
givet.

HVORDAN MON det står til i Danmark? Spiser vi også kød af dyr, der er
blødt ihjel, uden at vi aner det?

--
Si vis pacem - para bellum

Fra : Ukendt

Dato : 25-09-10 11:30

""@'" <1@iindnaavalid.invavvlid> skrev i meddelelsen
> http://ekstrabladet.dk/nationen/article1418017.ece

De er fandme nogle svin, de jøder.

Fra : \"@'

Dato : 25-09-10 14:30

On Sat, 25 Sep 2010 12:30:14 +0200, "Thomas Merrick" <!wasd!> wrote:

>""@'" <1@iindnaavalid.invavvlid> skrev i meddelelsen
>
>De er fandme nogle svin, de jøder.

jeps, men dem er de så ikke så mange af.

Men muhamedanere hvis slagtemetode er lig jødernes er der så desværre
mange flere af, og det er med deres udebredelse at halalslagtning er
blevet alt for almindeligt i Europa.

--
Si vis pacem - para bellum

Fra : Ukendt

Dato : 25-09-10 11:50

""@'" <1@iindnaavalid.invavvlid> skrev i meddelelsen
> http://ekstrabladet.dk/nationen/article1418017.ece
>

> HVORDAN MON det står til i Danmark? Spiser vi også kød af dyr, der er
> blødt ihjel, uden at vi aner det?

I Danmark er Halalslagtning og schæchtning af dyr uden forudgående bedøvelse
ikke længere tilladt, og har ikke været det siden 2002.

Halalslagtning løses derfor i dag ved at dyret skydes med en ikke
gennembrydende boltpistol, der slår dyret ud og efterfølgende overskæres
halspulsåren.
Der blev brokket lidt i de muslimske kredse over løsningen, men det er gået
over.

Jøderne vil derimod ikke acceptere bedøvningen, så de er holdt op med at
schæchte selv og importerer schæchtet kvægkød fra udlandet.

Kyllinger bliver alle halalslagtet, da de hænges op i benene i kroge og
trækkes gennem et V-formet knivsblad, der halshugger dyret. Man har så
typisk en imam ansat til at be over dyrene hele dagen, for at kødet også kan
eksporteres til Mellemøsten.

Så du kan roligt tygge videre på din bøf.

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger
www.frodonifinger.dk

Fra : .

Dato : 25-09-10 04:56

On 25 Sep., 12:50, "Frodo Nifinger" <jnisnabelatdcadsl.dk> wrote:

> [...]
> eksporteres til Mellemøsten.
>
> Så du kan roligt tygge videre på din bøf.

Nå. Jesper. Har du været på Ebeltoft bibliotek og fået læst dender bog
- bagfra - som du ikke kunne anerkende informationerne og kilderne i ?

Nu har du vel efterhånden haft noget nær 6 mdr.til dit projekt :)

Fra : Martin Larsen

Dato : 25-09-10 13:03

On 2010-09-25 12:56, . wrote:

> Nå. Jesper. Har du været på Ebeltoft bibliotek og fået læst dender bog
> - bagfra - som du ikke kunne anerkende informationerne og kilderne i ?
>
> Nu har du vel efterhånden haft noget nær 6 mdr.til dit projekt :)

Den bevidste forbruger bør forlange at kød fra dyr der ikke er slagtet
efter rationelle og dyreetiske principper, er tydeligt mærket med
dødningehoved eller lign. Knæfald for religiøse galninge i8 denne
forbindelse er helt uacceptabelt.

Mvh
Martin

Fra : /John

Dato : 26-09-10 01:00

> Knæfald for religiøse galninge i8 denne forbindelse er helt uacceptabelt.

Knæfald for alle slags galninge i enhver forbindelse er uacceptabelt!

En larmende og voldelig minoritet, der dikterer flertallets menu? Hvad bli'r
så det næste?

Sidste år, var det vist, kunne vi undrende læse, at i UK har nogle
virksomheder afskaffet juletræ, samt erstattet den traditionelle julehilsen
'merry christmas' med 'happy holidays'.

I vor egen andedam var der nyheden om, at nogle institutioner helt har
afskaffet svinekød og leverpostej fra menuen.

Det er bare for meget, alt alt for meget!

Det stopper jo ikke med juletræer, rullepølse og leverpostej, så hvad bli'r
det næste? Måske at alle piger skal klæde sig i biavler udstyr?

Hvornår vågner Europa mon op?

John

Fra : Kim Frederiksen

Dato : 26-09-10 09:16

"Frodo Nifinger" <jnisnabelatdcadsl.dk> skrev i meddelelsen

> Man har så typisk en imam ansat til at be over dyrene hele dagen, for at
> kødet også kan eksporteres til Mellemøsten.

LOL! Gad vide om der er også er sådan en fætter ansat på et rejepilleri!?

/Kim

Fra : Lyrik

Dato : 25-09-10 06:22

On 25 Sep., 12:23, "\"@'" <1...@iindnaavalid.invavvlid> wrote:
> [...]
> leveret af en morderisk halalslagter!

> HVORDAN MON det står til i Danmark? Spiser vi også kød af dyr, der er
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Danskerne er ved at indføre en "Halalkultur" til ære for deres få
muslimske indvandrere. Jeg var til et foredrag for nylig med bar
danskere og 1 indvandrer. Serveringen bestod "naturligvis," må man
snart sige", af "kylling og HUMUS! Det sidste en gang usundt kogt
hvedeslam som hovedsagelig er udbredt i muslimske kredse.

Jeg har det indtryk at sådan en gang servering er et udtryk for
politisk knæfald for islam! Hvor sjældent ser man snart lækker
partyskinke og flødekartofler? Næh det hele er gearet om til
"vegetarretter" og "stegt kylling", simpelt hen hver gang
sammenkomsterne har et indslag af en eneste pædagoguddannet person
eller en behandler i et eller andet offentligt system!

Jeg tager skarpt afstand fra den udvikling! Alle danske lækkerier
erstattet med luftsteg og vindfrikadeller! Boykot af lækre kartofler
til fordel for kogte hvedekerner!?

Jens

Fra : N_B_DK

Dato : 25-09-10 14:00

"Lyrik" <jenserikbech@gmail.com> wrote in message
>HUMUS! Det sidste en gang usundt kogt
> hvedeslam som hovedsagelig er udbredt i muslimske kredse.

Humus er nu lavet af kikærter, men bortset fra det, ja det er sygt at der
skal serveres mad fra mellemøsten pga EN person.

--
MVH. N_B_DK

Fra : Carsten Riis

Dato : 25-09-10 15:36

Lyrik skrev den 25-09-2010 14:21:

> [...]
> snart sige", af "kylling og HUMUS! Det sidste en gang usundt kogt
> hvedeslam som hovedsagelig er udbredt i muslimske kredse.

Hvordan kan du vide, at menuen blev tilrettelagt efter den ene person?

Kunne det være, at det bare var kokken hhv. madbestillerens valg af mad
den dag?

> [...]
> sammenkomsterne har et indslag af en eneste pædagoguddannet person
> eller en behandler i et eller andet offentligt system!

og så fik vi da lige luftet lidt fordomme.

> Jeg tager skarpt afstand fra den udvikling! Alle danske lækkerier
> erstattet med luftsteg og vindfrikadeller! Boykot af lækre kartofler
> til fordel for kogte hvedekerner!?

Mon du forveksler humus med couscous

couscous
http://www.maduniverset.dk/opskrift.php/4537/Salat-opskrifter/couscous-salat

humus:
http://www.familiejournal.dk/Mad/Smat%20og%20godt/2009_09_Humus%20med%20ristet%20lammekoed.aspx

--
med venlig hilsen www.de3faktorer.dk
Carsten Riis Mere skal der ikke til

Fra : Vidal

Dato : 26-09-10 08:32

Den 25-09-2010 14:21, Lyrik skrev:

> HUMUS! Det sidste en gang usundt kogt
> hvedeslam som hovedsagelig er udbredt i muslimske kredse.

http://opskrifter.tv2.dk/article.php?id=525921

Smager rigtigt godt.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : S.A.Thomsen

Dato : 26-09-10 08:38

On Sun, 26 Sep 2010 09:32:13 +0200, Vidal wrote:

> http://opskrifter.tv2.dk/article.php?id=525921
>
> Smager rigtigt godt.

Det smager ad helvede til. Jeg fik det på en egyptisk restaurant i Paris
for et par år siden, og det smager som opblødt savsmuld.

Fra : Vidal

Dato : 26-09-10 10:10

Den 26-09-2010 09:38, S.A.Thomsen skrev:

> Det smager ad helvede til. Jeg fik det på en egyptisk restaurant i Paris
> for et par år siden, og det smager som opblødt savsmuld.

Mon ikke din mening om smagen er styret af ideologiske
hensyn? Jeg spiser ofte hjemmelavet (af mig) humus.

Og der ikke noget savsmulds-agtigt ved det. Det er nærmere
cremet i konsistensen.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : \"@'

Dato : 26-09-10 11:02

On Sun, 26 Sep 2010 11:09:43 +0200, Vidal <vidal@webspeed.dk> wrote:

>Mon ikke din mening om smagen er styret af ideologiske
>hensyn? Jeg spiser ofte hjemmelavet (af mig) humus.

kikærter kogt i en time!!

det kan give noget klæbrigt stads til resultat

men

2fed hvidløg
½ dl olivenolie
2 spsk. citronsaft
½ tsk. stødt spidskommen

kan sikkert bruges til krydring i andre sammenhænge med fint resultat

>Og der ikke noget savsmulds-agtigt ved det. Det er nærmere
>cremet i konsistensen.

a'la tapetklister der er rørt for tykt op

--
Si vis pacem - para bellum

Fra : Vidal

Dato : 26-09-10 11:35

Den 26-09-2010 12:01, "@' skrev:

> [...]
>
> kan sikkert bruges til krydring i andre sammenhænge med fint resultat

> a'la tapetklister der er rørt for tykt op

Slet ikke.

Du udtaler dig altid skråsikkert om, hvad du ikke har forstand på.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : S.A.Thomsen

Dato : 26-09-10 12:07

On Sun, 26 Sep 2010 11:09:43 +0200, Vidal wrote:

> Mon ikke din mening om smagen er styret af ideologiske
> hensyn?

Overhovedet ikke. Jeg spiste på den egyptiske restaurant hver dag, og
bortset fra "savsmulden", så var maden fremragende og betjeningen yderst
høflig.

>Jeg spiser ofte hjemmelavet (af mig) humus.
>
> Og der ikke noget savsmulds-agtigt ved det. Det er nærmere
> cremet i konsistensen.

IKKE det jeg har fået.

Fra : Vidal

Dato : 26-09-10 12:20

Den 26-09-2010 13:06, S.A.Thomsen skrev:

> Overhovedet ikke. Jeg spiste på den egyptiske restaurant hver dag, og
> bortset fra "savsmulden", så var maden fremragende og betjeningen yderst
> høflig.

> IKKE det jeg har fået.

Jeg laver noget og sender det til Nyborg. OG - jeg er ikke muslim.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgard

Fra : S.A.Thomsen

Dato : 26-09-10 13:06

On Sun, 26 Sep 2010 13:19:56 +0200, Vidal wrote:

> Jeg laver noget og sender det til Nyborg. OG - jeg er ikke muslim.

LOL. Jeg tror ikke det egner sig til at sende med posten.

Fra : \"@'

Dato : 26-09-10 16:05

On Sun, 26 Sep 2010 14:05:51 +0200, "S.A.Thomsen"
<s_a_thomsen@yahoo.com> wrote:

>LOL. Jeg tror ikke det egner sig til at sende med posten.

LOL

"posten" tror sikkert det er et pulverbrev der har taget fugt

--
Si vis pacem - para bellum

Fra : S.A.Thomsen

Dato : 26-09-10 18:04

On Sun, 26 Sep 2010 17:04:58 +0200, "@' wrote:

> LOL
>
> "posten" tror sikkert det er et pulverbrev der har taget fugt

ROTFLMAO.

Fra : N_B_DK

Dato : 26-09-10 20:38

"S.A.Thomsen" <s_a_thomsen@yahoo.com> wrote in message

> LOL. Jeg tror ikke det egner sig til at sende med posten.

Jo, det skal bare mærkes som farligt gods.

--
MVH. N_B_DK

Fra : N_B_DK

Dato : 26-09-10 20:37

"Vidal" <vidal@webspeed.dk> wrote in message

> Jeg laver noget og sender det til Nyborg. OG - jeg er ikke muslim.

Endnu.

--
MVH. N_B_DK

Fra : Vidal

Dato : 27-09-10 09:18

Den 26-09-2010 21:37, N_B_DK skrev:
> "Vidal" <vidal@webspeed.dk> wrote in message
>
> Endnu.

Du bliver muslim, før jeg gør det. Du har ingen værdier.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : N_B_DK

Dato : 27-09-10 10:32

> Du bliver muslim, før jeg gør det. Du har ingen værdier.

Men det har du som "kristen"? LOL

--
MVH. N_B_DK

Fra : Vidal

Dato : 27-09-10 11:11

Den 27-09-2010 11:32, N_B_DK skrev:
> "Vidal" <vidal@webspeed.dk> wrote in message
>
> Men det har du som "kristen"? LOL

Det er vel næsten det, at være kristen betyder. Prøv at fortælle
lidt om dine værdier.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : S.A.Thomsen

Dato : 27-09-10 14:01

On Mon, 27 Sep 2010 12:11:12 +0200, Vidal wrote:

> Det er vel næsten det, at være kristen betyder. Prøv at fortælle
> lidt om dine værdier.

Du lyder som enhver anden religionsramt tosse. De tror ALLE at netop deres
fantasifigur har/er den universelle sandhed og alle andre er fortabte.

Fra : Vidal

Dato : 27-09-10 14:14

Den 27-09-2010 15:01, S.A.Thomsen skrev:

> Du lyder som enhver anden religionsramt tosse.

Jeg er ikke en religionsramt tosse.

> De tror ALLE at netop deres
> fantasifigur har/er den universelle sandhed og alle andre er fortabte.

Det har jeg vist ikke udtalt mig om.

Jeg kunne da nemt forsøge at angribe dig for det, jeg
tror, du tror, men det gør jeg ikke. Jeg synes, det er
for dumt. Der er du åbenbart anderledes indstillet.

Den store stråmandskrig lader jeg dig og Mendoza stå for.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : \"@'

Dato : 27-09-10 15:35

On Mon, 27 Sep 2010 15:13:58 +0200, Vidal <vidal@webspeed.dk> wrote:

>Jeg er ikke en religionsramt tosse.

selverkendelse er HELLER ikke religionsramte tossers stærke side kan
man så konstatere

--
Si vis pacem - para bellum

Fra : Vidal

Dato : 27-09-10 19:47

Den 27-09-2010 16:34, "@' skrev:

> selverkendelse er HELLER ikke religionsramte tossers stærke side kan
> man så konstatere

Nu er det jo heldigvis ikke dig, der definerer sproget.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Ukendt

Dato : 26-09-10 15:05

"S.A.Thomsen" <s_a_thomsen@yahoo.com> skrev i meddelelsen

> IKKE det jeg har fået.

Ergo har du ikke fået rigtig humus.

Fra : S.A.Thomsen

Dato : 26-09-10 18:05

On Sun, 26 Sep 2010 16:05:28 +0200, Thomas Merrick wrote:

> Ergo har du ikke fået rigtig humus.

Jeg tror at den egyptiske kok godt vidste hvad humus er for noget.

Fra : Jens Bruun

Dato : 15-10-10 19:55

S.A.Thomsen <s_a_thomsen@yahoo.com> skrev i meddelelsen
vdy868g90hkt.jm27aiimkymh$.dlg@40tude.net:

> Jeg tror at den egyptiske kok godt vidste hvad humus er for noget.

Du er vel klar over, at der findes egyptiske kokke, der er dårlige kokke -
ikke chatnar?

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Patruljen

Dato : 27-09-10 09:57

On 27 Sep., 16:34, "\"@'" <1...@iindnaavalid.invavvlid> wrote:

> selverkendelse er HELLER ikke religionsramte tossers stærke side kan
> man så konstatere

Næe -

Det ved du jo alt om :)

Fra : \"@'

Dato : 26-09-10 10:54

On Sun, 26 Sep 2010 09:38:04 +0200, "S.A.Thomsen"
<s_a_thomsen@yahoo.com> wrote:

>Det smager ad helvede til. Jeg fik det på en egyptisk restaurant i Paris
>for et par år siden, og det smager som opblødt savsmuld.

det lyder ikke som noget jeg vil have serveret

--
Si vis pacem - para bellum

Fra : Vidal

Dato : 26-09-10 11:36

Den 26-09-2010 11:54, "@' skrev:

> det lyder ikke som noget jeg vil have serveret

Det er sikkert også muslimer, der har tilberedt det.
Fortæl om der er noget som helst muslimsk, der forekommer
dig spiseligt.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Ukendt

Dato : 26-09-10 20:36

"Vidal" <vidal@webspeed.dk> skrev i meddelelsen

> Det er sikkert også muslimer, der har tilberedt det.
> Fortæl om der er noget som helst muslimsk, der forekommer
> dig spiseligt.

Jeg kommer til at tænke på Tyrkiske "Sarma", oksefars med ris, olivenolie og
tomatpure mm. rullet i vinblade og kogt i en lage af vand, olie og citroner.
Med tilhørende græsk yougurt rørt op med friskpresset hvidløg, Mums, de er
goe, men godt nok trælse at lave. (tager en krig at tilberede!)

Jeg fik opskriften af en tyrkisk kollega på chokoladefabrikken for et par år
siden. Det er en form for traditionel festspise i Tyrkiet.
http://www.exploreristanbul.com/property.asp?Istanbul=Yaprak%20Sarma

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger
www.frodonifinger.dk

Fra : S.A.Thomsen

Dato : 26-09-10 12:08

On Sun, 26 Sep 2010 11:54:21 +0200, "@' wrote:

> det lyder ikke som noget jeg vil have serveret

Det skulle da prøves, men det blev første, sidste og eneste gang.

Fra : TL

Dato : 26-09-10 13:34

On Sun, 26 Sep 2010 09:38:04 +0200, in dk.politik "S.A.Thomsen"
<s_a_thomsen@yahoo.com> wrote:

>Det smager ad helvede til. Jeg fik det på en egyptisk restaurant i Paris
>for et par år siden, og det smager som opblødt savsmuld.

Smag og behag... jeg synes, at det smager godt.

Fra : Jens Bruun

Dato : 15-10-10 19:52

Vidal <vidal@webspeed.dk> skrev i meddelelsen
4c9ef701$0$36581$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:

> http://opskrifter.tv2.dk/article.php?id=525921
>
> Smager rigtigt godt.

Jepper. Især, hvis det er hvidløgsstærkt.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Lyrik

Dato : 25-09-10 08:14

On 25 Sep., 15:00, "N_B_DK" <ad...@spamme.dyndns.dk> wrote:
> "Lyrik" <jenserikb...@gmail.com> wrote in message

> Humus er nu lavet af kikærter, men bortset fra det, ja det er sygt at der
> skal serveres mad fra mellemøsten pga EN person.
>
> MVH. N_B_DK
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Ja og som den totale karklud i ansigtet spiste "kulturberigeren" ikke
noget af "dhimmimaden" og udvandrede under foredraget, da dette var i
en højere sfære end hans egne "klappe-fladbrød-på-jorden-og-bage-i-en-
jordovn-kultur!"

Partyskinke nu!!!))

Jens

Fra : Lyrik

Dato : 25-09-10 08:23

On 25 Sep., 16:14, Lyrik <jenserikb...@gmail.com> wrote:

> [...]
> noget af "dhimmimaden" og udvandrede under foredraget, da dette var i
> en højere sfære end hans egne "klappe-fladbrød-på-jorden-og-bage-i-en-

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Jeg kom til at overveje "kulturberigere". I Tyskland siger de at de
forfladiger den tyske kultur med deres dumhed. Fremover vil jeg tale
om "kulturforarmere" i stedet. Det er mere korrekt.

Jens

Fra : Patruljen

Dato : 27-09-10 07:45

> [...]
> noget af "dhimmimaden" og udvandrede under foredraget, da dette var i
> en højere sfære end hans egne "klappe-fladbrød-på-jorden-og-bage-i-en-

Men der skal vel betales Kosher - afgifter også for en skinke?

Pudsigt med denne optagethed af muslims mad.

De danske producenter betaler millioner for at få en Kosher
anerkendelse. Så smarte har muslimerne dog endnu ikke været. Men mon
ikke det kunne komme til, at en Imam skulle ud og acceptere at
produktionen foregik efter de muslimske forskrifter og derefter
forlange betaling for sin anerkendelse?

Fra : Peter Bang

Dato : 27-09-10 12:01

> [...]
> givet.
>
> HVORDAN MON det står til i Danmark? Spiser vi også kød af dyr, der er

Jeg stoppede læsningen, da der stod noget med englændere, der
tilbereder mad ...

Fra : Jens Bruun

Dato : 15-10-10 20:00

Peter Bang <dk.pbang@gmail.com> skrev i meddelelsen
fc2ce381-ad6c-458c-9d4f-47c355d0cd73@x42g2000yqx.googlegroups.com:

> Jeg stoppede læsningen, da der stod noget med englændere, der
> tilbereder mad ...

Godt for dig. At Heston Blumenthal (om nogen manden bag molekylær
gastronomi) og Gordon Ramsay i en årrække har stået bag nogle af verdens
bedste spisesteder, og at Jamie Oliver rent faktisk er en fremragende kok,
er helt uvæsentlige detaljer i dén sammenhæng.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : DADK

Dato : 15-10-10 20:24

Jens Bruun wrote:
> [...]
> bedste spisesteder, og at Jamie Oliver rent faktisk er en fremragende kok,
> er helt uvæsentlige detaljer i dén sammenhæng.

Og du har naturligvis smagt mad lavet af Gordon Ramsay, Jamie Oliver og
Heston Blumenthal?

Hvor er michelin-stjernerne? Det skriger til himlen at f.eks Gordon
Ramsay er en hæderlig kok med et unikt forretningstalent, men stjernekok
er han ikke.

Fra : Thomas

Dato : 16-10-10 07:49

Den 15-10-2010 21:24, DADK skrev:
> [...]

<snip>

> Hvor er michelin-stjernerne? Det skriger til himlen at f.eks Gordon
> Ramsay er en hæderlig kok med et unikt forretningstalent, men stjernekok
> er han ikke.

http://en.wikipedia.org/wiki/Gordon_Ramsay
He has been awarded a total of 12 Michelin Stars[2]

[2]http://www.timesonline.co.uk/tol/life_and_style/food_and_drink/article5833031.ece
<quote>
Ramsay, 42, was given two stars for his first French restaurant

Ramsay, who already has 10 Michelin stars, said: "It is particularly
satisfying after the rather hostile reception we had on opening, and
this is a real career high for me."
</qoute>

Fra : DADK

Dato : 16-10-10 10:56

Thomas wrote:

> <snip>

> http://en.wikipedia.org/wiki/Gordon_Ramsay
> He has been awarded a total of 12 Michelin Stars[2]

Netop - han har ansat dygtige kokke på sine mange restauranter, det er
jo ikke kokken Ramsay der får en pris, men forretningsmanden Ramsay der
driver et impererium, hvor han i kraft af sin kokke-viden er i stand til
at ansætte de bedste kokke.