(OT) New York City lider under et massivt ~
Fra : P.N.

Dato : 21-09-10 10:31

http://www.bbc.co.uk/news/world-us-canada-11379319

De breder sig med de nyeste højtprofilerede ofre såsom Nike 's flagship
store i 5th Avenue.

Som Muslimerne siger "Gud hader Amerika".

Fra : Bo Warming

Dato : 21-09-10 11:31

On Tue, 21 Sep 2010 11:31:08 +0200, "P.N." <la@hotmail.com> wrote:

>http://www.bbc.co.uk/news/world-us-canada-11379319
>
>De breder sig med de nyeste højtprofilerede ofre såsom Nike 's flagship
>store i 5th Avenue.
>
>Som Muslimerne siger "Gud hader Amerika".

Da jeg på vej hjem fra Zambia ferierede i Cairo og Alexandria var jeg
advaret om ikke at åbne kufferten for ikke at få væggelus med hjem og
advarsler til Mellemøst-turister er blevet langt mere højlydte i
medierne siden da

Mit veltrænede immunforsvar har vist hindret at jeg har haft kløe af
disse trælse udyr - eller mine kattes lopper - kun af myg

Det der ikke nedbryder, styrker og ingen er blevet kronisk syg af
væggelus
Malaria fik jeg aldrig men det har min søn lige fået nær Kabul - han
har dyrket renlighed for hysterisk, tror jeg.

Fra : Frank

Dato : 21-09-10 11:49

Hej

"P.N." <la@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> Som Muslimerne siger "Gud hader Amerika".

Dem 'gud' hader sender han/hun/den/det væggelus?

Det er gået lidt tilbage for den gamle gut/gutinde ifm. de ti plager der
ramte Egypten:

1. Vand til blod. Gud sender nu den første plage over det egyptiske folk. Da
Aron rækker sin stav ud over Nilen, bliver landets floder, kanaler og damme
forvandlet til blod, og alle fiskene i det dør. Selv vandet i spande og
krukker i hjemmene forvandles til blod. Men Farao er ubøjelig.

2. Frøer. Syv dage senere beder Gud Aron om at række sin stav ud over Nilen,
og landet oversvømmes nu af frøer fra ende til anden. Frøerne trænger ind
overalt, selv i Faraos paladser. Farao kalder Moses og Aron til sig og
siger, at han vil give israelitterne tilladelse til at rejse, hvis blot
frøerne vil forsvinde igen. Men da frøerne er borte, nægter Farao alligevel
at lade det israelitiske folk rejse.

3. Myg. Aron slår i støvet med sin stav, og alt støvet forvandles til til
myg, som angriber både mennesker og dyr. Men Farao er ubøjelig.

4. Utøj. Vældige sværme af utøj fylder Faraos palads og hvert eneste
egyptiske hjem, men Farao er ubøjelig.

5. Pest. Alle egypternes dyr rammes af pest, mens ikke et eneste af
israelitternes dyr dør, men Farao er ubøjelig.

6. Bylder. Alle egyptiske mennesker og dyr bliver fulde af bylder, selv
Faraos troldmænd bliver befængt med betændte bylder, men Farao er ubøjelig.

7. Hagl. Gud sender torden, hagl og lyn, så voldsomt, at hele Egypten ligger
i ruiner. Mennesker og dyr bliver dræbt, træer splintres, afgrøder slås ned.
Det eneste sted i Egypten, som undgår katastrofen, er Gosens land, hvor
israelitterne boer. Farao indvilliger i, at lade israelitterne rejse, men
skifter straks efter igen mening.

8. Græshopper. Herren lader en østenvind blæse hele dagen og den følgende
nat. Næste morgen har østenvinden bragt græshopperne til landet, så jorden
er sort af græshopper - og græshopperne æder den smule føde, som er tilbage
efter haglvejret. De efterlader ikke noget grønt overhovedet - ikke et træ,
ikke en plante i hele Egypten - men Farao er ubøjelig.

9. Mørke.. Herren lader et tykt mørke sænke sig over landet i tre dage.
Ingen egypter kan røre sig ud af stedet i tre dage, men israelitterne har
sollys i Gosen som sædvanlig. Farao tilbyder, at israeliterne kan rejse,
hvis de blot efterlader deres husdyr. Moses nægter, da de vil bringe
slagtofre og til Gud, men Farao er ubøjelig.

10. Død.. Gud sagde til Moses: "Jeg vil sende endnu en katastrofe over Farao
og egypterne. Derefter vil han lade jer rejse. Ved midnatstid vil jeg gå
gennem Egypten. Den førstefødte søn i hvert hjem skal dø - lige fra
kronprinsen til slaven - ja, selv de førstefødte blandt dyrene skal dø. En
skærende dødsklage skal lyde over hele Egypten, aldrig før har landet
oplevet sådan en sorg, og aldrig siden skal det ske". Hver israelitisk
fdamilie skal ofre et lam - et 1-års handyr uden fysiske defekter. Lammets
blod skal smøres på dørkarmen i huset. Samme aften skal alle jøder spise lam
med usyret brød. Ifør jer jeres rejsetøj, så I uden varsel kan begive jer ud
på en lang rejse. Dette var den første påske.

Ok - 4'eren passer meget godt, men der mangler noget før fortiden bliver
overgået......

Mvh
Frank

Fra : Jens Bruun

Dato : 21-09-10 19:23

P.N. <la@hotmail.com> skrev i meddelelsen i79u11$fss$1@speranza.aioe.org:

> De breder sig med de nyeste højtprofilerede ofre såsom Nike 's
> flagship store i 5th Avenue.
>
> Som Muslimerne siger "Gud hader Amerika".

Hehe. Jepper, Flemse. Som han hader Pakistan. Allahu Akbar!

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.